Honda X8R

Naputtaja
Liittynyt:
3.4.2013 19:32
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut Naputtaja » 6.8.2013 12:53

voinko joku kerto että mikä meni väärin? Porasin cdi boksin alakulmasta missä oli kohouma reiän läpisaakka ja nyt kulkee vain 42 km/h. Mistä löytyisi rajoittamaton cdi boksi ?
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut 94Zip » 7.8.2013 0:13

Se on nimen omaan se kulma missä EI ole kohoumaa. Kiitä onneasi että mopo vielä toimii. Rajoittimen saa pois kaivamalla vaikka ruuvimeisselillä massaa pois siitä kulmasta jossa ei ole kohoumaa. Sijaitsee n. 2mm syvyydessä kuparin värinen, n 1mm paksuinen lanka.

valto97 kirjoitti:ei kenelläkään sattuisi olemaa honda x8rs katteita myytävänä? jos on niin sähköpostia valto-samuel@hotmail.com :)
Mulla on kaikki paitsi valokate. mutta aika huonossa kunnossa ja väriltään vaaleanpunaiset :lol:
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
Nomex
Pyörä:
Suzuki GSXR12 Ti MS3, Honda X8R-S -02
Liittynyt:
10.3.2008 0:01
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut Nomex » 16.8.2013 22:52

Keulahuolto tehty. Alkuperäisten stefojen mukana tulee myös pölysuojat. Iskunvaimenninöljyä menee 102ml per putki. Laitoin jousien alle vielä 10mm holkit tuomaan vähän esijännitystä. Jouset saa ulos kun iskaripatruunan päässä olevaa metallista korkkia painaa alaspäin ja ottaa esille tulevan sokan irti.
Keulasta tuli huomattavasti parempi kuin aikaisempi. Vanhat iskariöljyt olivat sellaista tummaa mutaa ja sakkaa oli jokapuolella. Huolella sai pestä brakecleanerilla kaikki paikat. Eteen laitoin samalla uudet jarrupalat. Jarruista tuli nyt sellaiset keskinkertaiset, mutta eiköhän ne tuon pysäytä. Uusi alkuperäinen ilmansuodatinkin tuli vaihdettua. Keulaa purkaessa pitää ylimmäiset pultit t-kappaleesta ottaa kokonaan ulos ennen iskareiden irroitusta. Iskareissa on urat pultteja varten.

Mäntä pitäisi katsoa seuraavaksi. Pyörässä on ilmeisesti 70cc kovakromipytty + mäntä, joka on ilmeisesti Malossin. Täytyy katsoa jos saisi tuohon uuden männän. Ei oikein uudella hihnallakaan jaksa kiertää kuin 65km mittariin. Putken tiiveys pitää myös varmistaa.
Nomex
Pyörä:
Suzuki GSXR12 Ti MS3, Honda X8R-S -02
Liittynyt:
10.3.2008 0:01
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut Nomex » 26.1.2014 22:05

Tänään selvisi syy huonoon kulkuun viime kesän lopussa. Männästä oli murtunut pala kahden männänrenkaan välistä. Pitää lähettää Malossille postia, ettei mäntä kestä yli 8h kaasupohjassa ajoja vuorokaudessa :)

Tilalle tulee Polinin 70cc mäntä ja sylinteri. Kitissä tuli kaikki tarpeelliset tiivisteet ja uudet läpätkin. Lisäksi putki vaihtuu Techigasin Silent Pro-vaimentimeen, joka on sellainen pliisu alkuperäisen näköinen.

Nyt varmaan kulkupuolesta löytyy ihan uutta puhtia. Galleriassa pari kuvaa: http://www.motot.net/galleria/albumi25506/

Kuva
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut 94Zip » 27.1.2014 2:01

Itsellä oli täysin samannäköistä jälkeä viime kesänä, tosin 50cc sylinterillä. kumma juttu.
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
Nomex
Pyörä:
Suzuki GSXR12 Ti MS3, Honda X8R-S -02
Liittynyt:
10.3.2008 0:01
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut Nomex » 27.1.2014 9:40

Tuleeko mieleen mitä muuta tuohon kannattaisi nyt huoltaa? Kiertokanki ja kampura vaikutti ehjältä, tulppakin on vähän ajettu iridium, hihna on uusi alkuperäinen ja peräöljytkin vaihdettu.

Takarenkaaseen Oulun Euromaster vaihtoi epähuomiossa pitkän venttiilin, joka sittemmin kului takajarrusatulaan ja muutaman kuukauden seisonnan jälkeen päästi paineet pihalle. Kaikki kulutusosatkin pitäisi olla juuri vaihdettu. Nythän se oliskin hyvä myydä :D
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.1.2014 22:14

Jos variaattoria käyttää auki, kannattaa samalla tarkistaa rullien ja rullakupin kunto sekä putsata mahdolliset moskat pois esimerkiksi paineilmaa ja nailonharjaa hyödyntäen. Muutoinhan tuo taitaa olla vain kovaa ajoa vailla.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Nomex
Pyörä:
Suzuki GSXR12 Ti MS3, Honda X8R-S -02
Liittynyt:
10.3.2008 0:01
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut Nomex » 3.2.2014 23:28

Vakiosuuttimet:
main jet- 72
pilot jet- 35
needle type/position- A30 (2nd notch)
pilot screw settings- 3 turns out
float height- 14.3mm
auto choke resistance- 3.2 to 5.6 ohms

Polinin 70cc sylinteri+mäntä paketissa tuli mukana uusi pääsuutin ja tyhjäkäyntisuuttimelle jonkinlainen putki. Jätin asentamatta, kun ovat Keihinin kaasuttimeen. Omat suuttimet olivat nyt:

main jet: 78
pilot jet: 35

Nyt kun tulee vakioputken tilalle tuo kevyt tehoputki, niin ehkä tuon pääsuuttimen voisi nostaa 82-kokoon? Näkee varmaan kyllä sitten ajossa miten vetää. Viime kesänähän se toimi jo tuolla 78-suuttimella 70cc moottorilla.
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut 94Zip » 12.3.2014 20:33

Apuja?
Kulkua ja ennenkaikkea kiihtyvyyttä ja vääntöä tarvis löytää.
Skootteri siis Honda X8R-X johon just (n.100-150km sitten) laitetut seuraavat jutut:

- Malossin 70cc pyttysarja ja sarjan mukana tulleet läpät
- Malossin multivariaattori
- Malossin keltainen vp-jousi
- Malossin kevlarhihna
- Malossin pidemmät suorahampaiset välit perässä
- rullia kokeiltu 6.5g - 8.0g välillä
- Gianellin Extra V2 tehari
- 17,5 mm lortto 74:lla suuttimella
- vakio ilmansudatinkoteloa modattu kaasarin takia
- jäykemmät kytkinjouset

Mutta vehke ei jaksa kiihtyä ripeästi. Huiputkin vaan 50-55 km/h.. Vääntö puuttuu ns kokonaan ja mielestäni sais olla reilusti kierrosherkempi. Viime syksynä vakioputkella (muuten samat vehkeet) alamäkeen kun sai kelattua 75 , niin jakso aika hyvin pitää vauhtia vielä tasasellakin..
Kertokaahan mikä avuksi? Kiitos! :eek: :roll: :nolo:
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 12.3.2014 21:32

Suutin kuullostaa aika pieneltä, oletko testannut isompaa?
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut 94Zip » 12.3.2014 21:53

Suuttimia on kyllä kokeiltu, mutta ei teharin kanssa.. Huomenna hommattava n.4g rullat ja kokeiltava niillä..
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut 94Zip » 13.3.2014 19:57

Tänään koitettu 4- 5- 6,5- ja 8g rullilla, eikä millään oikeen mitää vaikutusta. Piirsin tussi viivan etu variaattoriin, eikä se nosta hihnaa kuin puoleenväliin :roll: ?? Sit koitin vielä 82 suuttimellakin, jolla meni mielestäni huonommaksi. Täytyy vissiin käydä ostamassa sitten joku vielä pienempi suutin. Ehkä 68? Kytkin- ja vp-jousia kokeiltiin erilaisia... Ei vain paskakasa suostu kiihtymään ja kulkemaan. Tänää huiput 50.... Hermot menee! :itku: :(
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 13.3.2014 23:06

Olihan kierrosluvun rajoitin ohitettu, näissä taisi olla sellainenkin kuristuksena? Variaattori liikkuu vapaasti ääriasentoihinsa, hihna ei ole loppuun kulunut, rullakupissa ei ole havaittavia uria?

Onhan ilmanputsari varmasti ok, millä tavalla olet tehnyt modauksen? Ja tietopankin artikkelit tutkittu lisävinkkien löytämiseksi?
Kaasuttimen säätö
Variaattorin & kytkimen säätö
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut 94Zip » 14.3.2014 12:18

Joo, on niitti katkaistu poksilta. Variaattori on uusi multivari ja liikkuu moitteitta. Hihna on uusi 150km ajettu malossin kevlar. Ilmanputsarista jotui vähän leikkaamaan "takakantta" auki ja hitsailemaan uutta muovilärpytintä tilalle.
Kiitti vinkeistä, täytyy rupee tutkii asiaa.. kiinnostus rupee taas loppumaan.
Nomex
Pyörä:
Suzuki GSXR12 Ti MS3, Honda X8R-S -02
Liittynyt:
10.3.2008 0:01
Re: Honda X8R

ViestiKirjoittanut Nomex » 26.7.2014 10:47

Nomex kirjoitti:Vakiosuuttimet:
main jet- 72
pilot jet- 35
needle type/position- A30 (2nd notch)
pilot screw settings- 3 turns out
float height- 14.3mm
auto choke resistance- 3.2 to 5.6 ohms

Polinin 70cc sylinteri+mäntä paketissa tuli mukana uusi pääsuutin ja tyhjäkäyntisuuttimelle jonkinlainen putki. Jätin asentamatta, kun ovat Keihinin kaasuttimeen. Omat suuttimet olivat nyt:

main jet: 78
pilot jet: 35

Nyt kun tulee vakioputken tilalle tuo kevyt tehoputki, niin ehkä tuon pääsuuttimen voisi nostaa 82-kokoon? Näkee varmaan kyllä sitten ajossa miten vetää. Viime kesänähän se toimi jo tuolla 78-suuttimella 70cc moottorilla.


Nyt on kaksi tankillista ajeltu. Skootteri lähtee moitteetta käyntiin napista. Valoista pääsee aika ripeästi autoja karkuun jos on keulilla. Huippuja laite kerää noin 80kmh, joka on kyllä aivan liikaa nykyisille jarruille ja keulalle. Skootterissahan on vielä vakiokaasutin ilmansuodattimineen kiinni.

Äänet ovat tuolla uudelle putkella ihan maltilliset, mutta kyllähän siitä huomaa, ettei ihan vakioputkella enää mennä.

Etupää hieman pompottaa ja täytyykin tutkia onko eturengas ihan ajantasalla.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista