Kaasuttimet

Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 14.10.2011 16:35

Keskustelua mopon kaasuttimista. Kaasarin valinta, vaihto, säätäminen ja muu aiheeseen liittyvä. Pääsuuttimeen liittyville asioille on olemassa oma viestiketjunsa.

Lue Tietopankin aihetta käsittelevät artikkelit ennen kysymistä.
Yleisohjeet kaasuttimen vaihtoon
2T kaasuttimen säätäminen

Vanhat viestit löytyvät täältä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Topsa- » 15.10.2011 13:59

Mikäs näissä PWK:issa on tuon kohokammion ja kaasarinkurkun välisen letkun tarkoitus? Kohokammion pieni paineistus? :)
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 15.10.2011 14:14

Mun käsityksen mukaan siinä on Powerjet -suutin(tehosuutin) joka antaa enemmän soosia täyskaasulla/kovilla kierroksilla?
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Liittynyt:
5.8.2011 2:16
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Masterm1nd! » 21.10.2011 23:36

Saisko tohon vaijeriryyppyä ku ei vakiona näytä olevan...muuten en tarvis mut mopo on Räsä nii sielt katteiden alta on varmaan vahän kiva sitä vipua säädellä :D Vai olisko tuo parempi? Ainakin vähän halvempi näyttäs olevan mut saako tohonkaan sitä vaijeriryyppyä? Niin tarkotushan on ostaa Malossin MHR Team 80cc sylinteri siks noin isoja kattelen :)
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Topsa- » 22.10.2011 10:01

Saa ainakin tuohon PWK:hon.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Pyörä:
DRD PRO R,2 X GPR 125,GPR 50,4X Derbi Senda
Liittynyt:
25.3.2009 19:06
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut _DerbiMies96_ » 23.10.2011 12:54

Derbi DRD PRO -08.Virit täysin tyhjä vakioputki , dellortton 19 mm kaasari http://www.mc-scatter.com/kaasutin-dell ... p-843.html ,rajoittamaton cdi, powerfiltteri ja jonkun sortin sylinterisarja (pytyssä lukee stage6)

Kun kaasuttimen ryyppyvipu on ylhäällä,niin ryyppy on ilmeisesti päällä.Suuttimena on 94
Vipu ylhäällä kone kiertää kunnolla ja toimii normaalisti.

Vipu alhaalla ei ota kierroksia,käy vain tyhjäkäyntiä.

Kaasutinta olen säätänyt,mutta millään säädöillä ei korjaantunut.

Onko suutin liian iso tai pieni?
Derbillä vaikka kuuhun!
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Topsa- » 23.10.2011 14:02

Kokeile 100-110 suuttimella.
Kannattaa ostaa niitä suuttimia kunnolla, esimerkiksi 100,102,105,108,110,115 jne.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Pyörä:
Peugeot XP7
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
4.4.2007 16:47
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut yoyota » 25.10.2011 1:36

On käytössä 21phbg ja kattelin, että samaa kaasaria saa, myös kaasutin"sarjana", johon kuuluu mm. ryyppyvaijeri. Ryyppyvaijeri on kyllä todella kireä, mutta vaijerin irroittaminen kahvasta, ei tuonut juurikaan eroa. Ajattelin nyt kysyä, että onko tosiaan tarpeellista vaihtaa, myös ryyppyvaijeri samalla, kun kaasuttimenkin vaihtaa.
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Seppoman » 25.10.2011 19:01

Mitä tehä, kun e-nox on derbissä ja röpöttää hemmetisti eikä kierrä hyvin. ryypyn vipu ylhäällä kulkee paremmin, onko sillon ryyppy päällä? Kaasari 14mm, pääsuutin 85 ja neula keskellä.
Pyörä:
Drd racing -07; Tunturi "posti" Pappa -64; Sachs Jupiter -59
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
8.5.2010 20:22
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut jandu » 27.10.2011 16:15

Seppoman kirjoitti:Mitä tehä, kun e-nox on derbissä ja röpöttää hemmetisti eikä kierrä hyvin. ryypyn vipu ylhäällä kulkee paremmin, onko sillon ryyppy päällä? Kaasari 14mm, pääsuutin 85 ja neula keskellä.

Kokeile isommalla suuttimella ~90, itsellä ainakin sopiva. Mikä derbi kyseessä?
Pyörä:
Drd racing -07; Tunturi "posti" Pappa -64; Sachs Jupiter -59
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
8.5.2010 20:22
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut jandu » 27.10.2011 16:19

Mitä eroja tässä ja tässä kaasarissa? Ja miten tuon racingin letkut menevät, ku sellasen varmaan kaverilta ostan?
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Topsa- » 27.10.2011 23:33

Pääsuuttimen saa vaihdettua nopeammin, neulan säätö nopeampaa ja taitaapi olla vaijeriryyppy mukana.
Bensaletku taitaa olla ainoa minkä saa kiinni, saattaa olla tuoreöljyn/alipaineen paikka mukana kans, uskoisin ettei ole.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Paikkakunta:
Parkano
Liittynyt:
26.10.2011 1:43
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Meikko » 28.10.2011 0:24

Tuossahan lukee että siinä on molemmat, turevoitelu- ja alipaineliitännät :). Racingissa siis.
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
Paikkakunta:
Harjavalta
Liittynyt:
9.12.2009 22:47
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Sturbi » 28.10.2011 0:32

Onko kellään tietoo toimiiko Dellorto PHVA:n (useimpien Derbien vakiokaasari) neulaventtiili Dellorto PHBG:ssa?
Pyörä:
Drd racing -07; Tunturi "posti" Pappa -64; Sachs Jupiter -59
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
8.5.2010 20:22
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut jandu » 28.10.2011 10:20

Ja tuorevoiteluahan ei kannata siihen laittaa? Vaan bensan sekaan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista