Derbinistin 80cc pornoderbi (vittu ku vetää)

derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Derbinistin 80cc pornoderbi (vittu ku vetää)

ViestiKirjoittanut derbinisti » 25.8.2015 18:21

Elikkäs kyseessähän on -14 vuoden Derbi DRD Xtreme. Laitos tuli itselle aivan uutena tämän näköisenä:

Kuva

Minun käytössä ei laitos pysynyt kauaa alkuperäisessä kunnossa. Jos nyt totta puhutaan, niin vehje sai kunnolla raippia ja siitä levisi osa jos toinenkin. Keväällä tuli laitokseen hieman tekniikan ehostusta, kun tiensä löysi kiinni vähän jos toinenkin viriosa;

-Airsal 70cc Sport alu
-Turbokitin alakauttainen
-19mm lortto w/ Fiddy -ilmanputsari
-rajoittamaton CDI
-15/53 välit

Mopohan lähti aika iloisesti, huippuja n. 110 km/h @ GPS ja kiihdytyksessä pysyttiin kevyesti piikkisten nelarien kanssa. Ulkonäköhän koki myös muutosta kesän aikana, tarkoituksena nimenomaan häröpornolook ja siinä mielestäni onnistuin aika hyvin:

Kuva

Tänään koulun pihaan ajaessani sammui mopo keskelle tietä ja yritin polkaista vehjettä käyntiin. No kiksihän ei liikahtanut milliäkään ja siitä sitten tökkäsin mopedin odottamaan koulun päättymistä, jonka jälkeen kävin purkasemassa vehjettä kaverin tallissa. Lopputuloshan oli tämä:

Kuva
Kuva

Yläpään neulalaakeri levisi, jonka johdosta koko kone aivan juntturassa alakertaa myöten. Konetta avaamatta löin tilauksen tulille, joten nyt on matkalla MVT kampura, petarit ja mäntä, sekä muuta pikkuhilpettä. Nyt vain toivotaan, että kun saan koneen auki, ei löydy mitään lisäyllätyksiä.

Tarkoitushan olisi saada tästä kovin rujosta kuosista mopedia vähän ehostettua, sekä rahatilanteen salliessa potkivampaa tekniikkaa. Olen tässä vähän katsellut 80cc Airsalia, mutta kertokaa toki tekin kokemuksia siitä, mikä olisi kannattavin ostos. Budjettihan minulla on mallia opiskelija, eli rahaa ei löydy paljoa ja aikaa minulla on vain viikonloppuisin rassata laitosta, joten älkää odottako mitään pikapikavauhtia etenevää projua.

Tehtävää

Tekniikka:
Viilattu Airsal 80cc - ON
Yasuni R2 -putkisto - ON
YSN PWK 28mm ja CR85 imukaula - ON
parempi läppärunko (V-Force 3?) - EI
MVT Racing kampura & C3 petarit - ON
uusi kytkinkruunu - ON

Ulkonäkö, sähköt, alusta:
ehjät katteet - MELKEIN
parempi maalipinta - EI
vanteiden maalaus - EI
penkinpäällysen kunnolla laitto niittaamalla - ON
sähköt siistimmin, mittari kiinni ja mittarinanturin hankkiminen - ON

Hifistelyt (suuri EHKÄ)
USD - EI
kromiset pinnavanteet - EI

Päivittelen aloituspostausta, kun tulee lisää asioita mieleen, sekä kun saan jotain aikaiseksi.

UPDATE 16.11.2015
Nykyinen tekniikka:
-Airsal 80cc viilattuna
-28mm YSN PWK ja CR85 imukaula
-Yasuni R2 kokoputkisto


Loppukevennykseksi pieni pätkä Debasta miitissä, heikosti jauhaa kutosvaihteella :lol: KLIKS
Viimeksi muokannut derbinisti päivämäärä 27.11.2015 22:35, muokattu yhteensä 7 kertaa
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut n3d » 25.8.2015 23:19

Sähän luot mopotuunaamiselle aivan uuden kategorian :lol:
Ootetaan kun sulla on iso kyykky ja siihen vähän pinkkiä ja gepardia :seko:
Mut ei. Respectit ja peukku pystyyn!
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut derbinisti » 30.8.2015 17:49

Kiitoksia n3dille :D Sitä ei vielä tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu. ;)

Tosiaan, kone on auki. Mitään muuta neulalaakerin ja männän lisäksi ei ollutkaan särki, vaan kone lähti pyörimään magneettoa irroittaessa. Jumin aiheuttajaksi selvisikin neulalaakerin palaset, jotka vain jumittivat petareissa, ja ne lähtivät liikkeelle koneen auettua. Yritin jo viikonloppuna saada koneen ajoon, mutta tottakai Jyväskylän alueelta ei saanut petareita mistään viikonloppuisin, kaikki muut kyllä sai. Ilmeisesti motonetissä oltiin oltu niin nerokkaita, ja varastoon oli tilattu vain yksi ainoa petilaakeri :D

Kuva

Uusi putkikin tuli postissa. On siis Yasuni R2. Ei tosin ollut sen kuntoinen mitä olisin ihan odottanut, kauheta lommoa ja ruttua jokapaikassa, ja ruoste maalattu vain piiloon mustalla kuumakestolla. Villojakaan en saanut, vaan edellinen omistaja päätti jättää ne itselleen. No opinpahan ainakin että ihan joka jonnelta ei putkea kannata ostaa, vaan mieluummin käy itse katsomassa putken kunnon paikan päällä. Kiillotusta jo aloittelin hieman. Villat pitää jostain pölliä ja änkän melkein voisi vaihtaa, on se niin karussa kunnossa. Toivottavasti Yasuni nyt on kuitenkin Turbokittiä parempi.

Kuva

Derbin kiksin sokka oli siis joskus hajonnut, ja se aiheutti kauheaa rutinaa aikanaan laatikossa. Huuhdoin sen pois ja laatikko on pelittänyt normaalisti, mutta selvät jäljet tuolla vielä on.

Kuva

Noh, ensi viikolla olisi tavoitteena saada mopo ajoon ennen JKL miittiä, mutta sen näkee miten paljon kerkeän, kun Jyväskylästä tulen tänne 100km päähän perjantaina illalla mopoa laittamaan, ja lauantaina pitäisi se vielä keretä ajamaan mittiin. Luotan kyllä, että Scootfastin paketti olisi joskus keskiviikkona kotipihassa.

Kuva

Onko tuo välys muuten liian iso?
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut derbinisti » 31.8.2015 23:25

Sainkin insipiksen, että käyn tänään hakemassa petarit Etrasta, joten ei kun tuumasta toimeen. Oli muuten mukava myyjä, antoi 26 euron laakerit puoleen hintaan :D hurautin kotio ja heti mopon kimppuun.
Tuskastelin ensin pari tuntia kampuran kimpussa, petarit olivat siinä niin jumissa että meinasi itku päästä. Viimeinkin CRCn, kuumennuksen ja meisselien avustuksella petarit lensivät irti, ja päästiin koneen kimppuun. Koneen sain kasaan parissa tunnissa ja ekat savut otettiin ulos. Kiinni meni väliaikaisesti siis 50cc, pytty hoonaamaton ja aika heikossa hapessa ja mäntä 0.01mm pienempi, kuin vakio :lol: Voin sanoa, että on muuten väljähkö.
En ole ikinä saanut tuota vehjettä säätöihin 50cc kanssa, jossain on aina jotain pielessä. 19mm kaasari kiinni ja siinä 84 suutin ja ei pelannut kuin ryyppy päällä eikä silloinkaan. Heitin kiinni 110 niin tilanne ei silti parantunut oikeastaan yhtään. Neulan sokka alimpaan loveen ja silti ei pelaa kuin ryyppy päällä, vähän vain käynti tasaantui. Siltikään ei vielä käy tyhjäkäyntiä ja leijuttaa kaasua maan perkeleesti. Vedä tuo ei myöskään vaan meinaa vain sammua jatkuvasti. Noh, antaa olla näin.
Tuo uusi Yasunin putki on aivan helvetin hyvä, vaikka onkin lommoinen. Vääntöä löytyy 50ccllä 15/53 väleillä ja silti piikin huomaa hyvin vielä joka vaihteella. Ainoa ongelma on ehkä äänet, mummot eivät välttämättä pitäneet tämän iltaisista ajeluista ilman villoja :lol:
Perjantaina olisi tarkoitus heittää 70cc kiinni, jos scootfastin paketti löytää perille. Kiinni laitan siitä setistä vain männän, ja ajan niin pitkään vakio alakerralla, kunnes rupeaa kolisemaan ja paukkumaan. Sitten heitän MVTn kampuran kiinni, ja rupean etsiskelemään isompaa pyttyä.
Loppuun vielä kaverin ottama ulta-hd-4k-xtreme-quality kuva tältä illalta, kun en jaksanut itse raahautua enää näin yömyöhään halliin kuvia napsimaan :D

Kuva
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 1.9.2015 9:09

Seurantaan! ;) :D
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 2.9.2015 14:19

Tunnustan litistäneeni tuon putken. :lol: Tosin suoristuksen on tehnyt joku uusista omistajista, sillä putki vaihtoi omistajaa tuossa samaisessa kunnossa. :lol: :lol:

Kuva
¿
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut derbinisti » 2.9.2015 15:09

Löytyyhän niitä syyllisiä :lol: Noh sentään suoristettu pahimmat lommot pois.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 2.9.2015 20:46

Hei eikös 110cc parmakitti ois aika nätti tuohon? :lol:
Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut Jege24 » 2.9.2015 21:19

Mitään jonnekittiä ku 90cc bidallot jos tehiä haluaa ;) :lol:
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut derbinisti » 2.9.2015 22:27

Niin tai MXS GP 90CC, niin jää suunnilleen jokainen mopo suomenmaalta :D
Rahaa ei löydy niin että muillekkin jakaa, hyvä jos edes itselle. Opiskelijabudjetilla koitetaan mennä, niin ei kannata odottaa mitään sadanviidensadantuhannen projua. Toki jos saan jostain pierastua paljonkin rahaa, niin lyön isolleen, ja hommaan vähän kalliimpaa setuppia.
Harkinnassa tällä hetkellä tuo 78cc TPR ja sille kenties viilaa. Mutta en nyt oikein tiedä, auttaisi päätöksessä huomattavasti jos jotain tehokäyriä löytyisi näille yleisimmille pytisköille (Airsal, Barikit, TPR), ja nimenomaan näiden 80cc versioille. Toinen silmään pistänyt pytty olisi TÄMMÖINEN Athenan 80cc pytiskä. Mutta katsotaan nyt mitä tuleman pitää.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut .Juho » 2.9.2015 23:20

Tietopankki
Scootfastin sivuilta kun selailet eri pyttyjä (Euro 3), niin monista löytyy ne dynokäyrät lisätiedoista.. taisi löytyä myös tuosta TPR sylinteristä.
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut derbinisti » 5.9.2015 3:20

Derbi on täysissä sielun ja ruumiin voimissa jälleen! Tänään heitin sisään uuden männän Airsaliin ja sehän pirulainen rupesi pelaamaan. Ajelin petareita ja mäntää sisään tänään hiukkasen liian rikkailla säädöillä, ettei ainakaan laihalla käymisen takia leivo. Sitten vietinkin kaksi tuntia keskellä yötä hallissa, kun säädin mopoa sopivalleen. Suuttimen pikavaihto olisi helvetin kätevä, kun meinaa tulla nuo kaasarin pohjan auki ruuvailut jo turhan tutuksi.

Kuva

Tekniikka:
Airsal 70cc Sport
vakio kampiakseli & SFK C3 petarit
19mm Dell'orto PHBG (PS #88, TK #35, neulan sokka toisiksi alimmassa lovessa) w/ Pipercross
vakioläpät ja läppärunko
rajoittamaton CDI
14/53 välit
Yasuni R2


Pitää ostaa joko uudet katteet tai jollain ihmeaineella korjata ne. Oikealta puolelta näyttää kuin mopolla olisi ajettu enemmän kyljellään kuin pystyssä. Putki on myös rehellisesti sanoen hirveän näköinen. Tosin ehkä hiukkasen parempi ajaa kuin turbokit, koska vääntää enemmän, mutta toisaalta ottaa vähemmän piikkiä.
Huomenna olisi siis tarkoitus lähteä isolle kylälle JKL miittiin tällä laitoksella, joten katsotaan miten pitkälle päästään.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
kadfe
Liittynyt:
27.3.2014 19:01
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut kadfe » 9.9.2015 17:30

Kannonkosken poijjaat vauhdeis :D
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut derbinisti » 14.9.2015 23:10

Tapetaan hieman tämän topicin hiljaiseloa. Mopo on siis ollut lähes päivittäisessä ajossa. Kumia tuli poltettua viikonloppuna aika reilulla kädellä ja silti on vielä paljon pintaa takarenkaassa. Ja lavavierailun jäljiltä kahdeksan rengasta odottamassa ;)
Viimeaikona ollut ongelmana ketjujen paukkuminen. Ketjut siis napsahtaneet kahdesti liittimen kohdalta poikki. Edellisen katkeamisen seurauksena ketjuohjuri meni aivan mutkalle, ja nyt ajetaan sitten ilman sitä, kunnes saa sen suoristettua. Takarattaan jouduin 53-piikkisestä vaihtamaan 65-piikkiseen, kun vanha ratas kului pyöreäksi, eikä ollut muita rattaita varastossa.. On muuten perseestä ajaa 14/65 väleillä, kun ovat niin saatanan lyhyet, vaihteita saa rämpätä koko ajan.
Tullut muuten huomattua, että moposta häviää vedot kun kone kuumenee, kun polttaa kumia niin parin kymmenen sekunnin päästä huomaa kuinka tehot häviävät eikä enää jaksa jauhaa kunnolla. Sama normiajossa. Muutenkin mopo kuumenee aivan tolkuttomasti, ihan sama miten ajaa, parin kilometrin matkan jälkeen ei pysty pyttyyn koskemaan kädellä. Ja kuumalla koneella ei enää kulje yhtä hyvin. Mistä johtuu koneen kuumeneminen? Entä tehojen häviäminen kuumalla koneella?
Toinen ropleema on, että vakio kaasuvaijeri on liian pitkä ja hukkasin kaasarin kannen mutkapalan, joten luisti ei aukea aivan kokonaan auki, vaan jää noin puoli senttiä näkyviin. Vaikuttaako tämä kuinka olennaisesti?
Jos innostun, otan viikonloppuna koneen auki, ja laitan vahvistetun setin alakertaan, sekä vaihdan kaikki koneen stefat. Laitan tälläkertaa tiivistemassaa myös tiivisteiden väliin, koska tuntuu vuotavan hieman ööliä vähän joka raosta. Haen myös säädöt hieman rikkaammalle, koska tuntuu käyvän himpan liian laihalla. Kytkinjouset vaihtuvat myös Mostin jäykempiin, koska moposportin kevlar -kytkinpaketin mukana tulleet jouset ovat aivan helvetin löysät, vaikka ovat väitetysti vahvistetut.

En muuten jaksa ymmärtää tuota konetta, kestää yllättävän paljon. Ajoin 30km matkan koko ajan aivan kaasu pohjassa, ja silti mopedi ei ollut moksiskaan. Ja seuraavana päivänä sama. Onko tämä se Derbin laatu :D vai liian rankka kaasukäsi kuskilla

Kuva
Hukkasin muuten kilvenkin :lol:
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
.motomiäs
Liittynyt:
21.7.2015 18:45
Re: Derbinistin 70cc PornoDerbi (isompaa pyttyä?)

ViestiKirjoittanut .motomiäs » 23.9.2015 18:36

Onko prokekti edennyt? ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista