Tervehtiminen

-keulii-
Pyörä:
derbi 50cc
Liittynyt:
8.8.2010 10:12
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut -keulii- » 31.7.2011 21:52

No ikinä ei nouse käsi , eikä luulla kemmuksi vaikka ajokamat päällä ja 80km/h joskus menen vaikka on mopo kyseessä.
Vai miten se meni
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 31.7.2011 22:37

-keulii- kirjoitti:No ikinä ei nouse käsi , eikä luulla kemmuksi vaikka ajokamat päällä ja 80km/h joskus menen vaikka on mopo kyseessä.

No kyllähän sen nyt mopon kumminki erottaa ku on se paljon pienempi ku moottoripyörät. Itse nostan kättä aivan sama tuleeko customi, kyykky, enska tai joku muu hienous. Jos ei morjesta takasin niin eipä siinä matka jatkuu, suurin osa kumminkin morjestaa takasin. Mopoille ei kumminkaan käsi nouse muutaku jos sattuvat itse nostamaan ensin.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Messico » 4.8.2011 5:52

LaneKit kirjoitti:Ite en enää morjensta hussekuskeille, yhes vaihees en tosiaa morottanu ku tiesin et puolet o jonneja ainaki


Lopeta.

Se että sinulla on mikä tahansa muu 125 kuutioinen kevytmoottoripyörä ajossa ei tee sinusta sen parempaa ihmistä. On totta että osa piikkikuskeista eivät ole henkeen ja vereen moottoripyöräkansaa, vaan se on liikkumisväline ennen autokorttia, mutta se millä pyörällä se jannu ajelee ei ole mitään merkitystä asian kanssa. Kyllä minustaki tuntu yhessä välissä että kaikki piikki-kyykky kuskit kuuluisi tähän kastiin, ja luulen tänäkin päivänä - tästä huolimatta niillekki nousee täältä käpälä.
Yrskä_
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing, Tunturi City, Tunturi Start
Paikkakunta:
Muutama metri alle Rovaniemen
Liittynyt:
23.1.2011 0:32
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Yrskä_ » 4.8.2011 23:22

Oli se hienoa tänään ajella ku tuli nuita moottoripyöriä ihan kunnon ryppäitä kerralla vastaan. Jotku kokoontumisajot Rovaniemen seudulla tai pohjoisempana? Oli hienon näköstä ku sieltä nousee käsiä ilmaan ku ajaa vastaan ja tervehtii koko letkan läpi.
ronitzi
Liittynyt:
1.3.2011 21:26
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut ronitzi » 16.8.2011 22:41

ite aina yleensä moikkaan, vaik ajanki mopolla xD
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Rllj » 23.8.2011 20:05

Tääl etelässä ainakin Kehä III jakaa aika vahvasti moikkaukset. Jokainen voi itse arvailla kummallakohan puolella enemmän morotetaan :s Mutjoo parit morotukset tullu mulle koko kesän aikana, eipä isompii smotoja pahemmin taideta morotaa, luultavasti luullaan mopoksi/piikiksi.
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
Slaver#9
Pyörä:
Honda Fireblade
Liittynyt:
18.7.2007 1:31
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Slaver#9 » 12.9.2011 17:34

Toisinaa aina nii paha tilanne varsinki kaupungis, että käsi saattaa olla kytkimel eikä pysty :D Mutta aina moikkailen jos älyän :) piikeistä ylöspäin pääosin :)
Hylky
Pyörä:
KTM SMC 660 '04 - Ten7 Pro CNC X
Liittynyt:
9.3.2011 17:17
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Hylky » 15.9.2011 20:46

Hanska nousee aina jos mahdollista. Jos piikin hanska nousee, niin kyllä morotan takasin.
PenaV8
Pyörä:
YZF-R125 -09
Paikkakunta:
Keminmaa
Liittynyt:
17.8.2011 20:46
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut PenaV8 » 26.9.2011 14:25

Itse siirryn ensikesänä moposta isompiin, ja nostan kyllä kättä kaikille! Hyvä tapa ja kertoo motoristien yhteishengestä. Onne jotkut vanhanliiton miehet mullekkin nostelleet kun kyykkymopolla ajelee :lol:
Jyri94
Pyörä:
Kawasaki zx-9r, Suzuki RG125F -96, BSE 110cc, Rieju MRT-10(ex)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.4.2010 16:52
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Jyri94 » 27.9.2011 11:17

Ittelle yleensä moikataa, ja tietty moikkaan takas. Muutenkin moikkaan vaikka toinen ei moikkaisi. Yleensä myös MP-poliisit morjestavat takaisin. :)
You might buy a new bike that will remain intact, but I drive an old Suzuki's technology and the fix if it breaks. And I love it. I prefer to bike up with a sense of value.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Murska » 27.9.2011 14:27

Mulla on liikenteessä muutakin tekemistä kun heilutella lapasta tuntemattomille kuljettajille, poikkeuksiakin on, kuten vastaan tuleva kurapyörä 8)
Jyri94
Pyörä:
Kawasaki zx-9r, Suzuki RG125F -96, BSE 110cc, Rieju MRT-10(ex)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.4.2010 16:52
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Jyri94 » 27.9.2011 19:14

Niin no kyseessähän ei ole tekemisen puute vaan morjestaminen on vaan hyvä ele/tapa.
You might buy a new bike that will remain intact, but I drive an old Suzuki's technology and the fix if it breaks. And I love it. I prefer to bike up with a sense of value.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Murska » 27.9.2011 21:33

Kyllä mä hyvät tavat tiedän, ja jotkut moikkailee tuntemattomille kadullakin...

Toki voin nostaa lapasen jos vastaantulija moikkaa, mutta mulle tuntemattomien tervehtiminen ei ole se asia mihin kiinnitän hirveesti huomiota ajaessani. Varsinkin täällä pk-seudulla kun tulee pirun usein pyöriä vastaan niin ei vaan jaksa innostua mistään moikkailuista, mä haluun vaan nauttia ajamisesta, en toisten viihdyttämisestä.

Nämä moikkaamiset jaksaa puhuttaa missä tahansa harrastuksessa, kaveri entisenä Range Rover kuskina moikkasi aina kun tuli Range vastaan. Kai mun pitää alkaa moikkailemaan kaikkia VW kuskeja... :lol:

Mutta, kukin tavallaan.
Ronzza
Pyörä:
Husqvarna TE 410
Liittynyt:
23.10.2009 11:11
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Ronzza » 28.9.2011 0:02

Ihan tilanteesta ja vitutuksesta riippuen moikkailen :D Pomper-poikia ja harrikka kuskeja ei tuu pahemmin moikkailtua kun eivät ikinä moikkaa takasin, muita sitten kyllä aina kun huvittaa. Tänää ihme kyllä jokainen pyörällä vastaan tuleva morjesti ja vieläpä teki alotteen (customi, matkapyörä jne...) Oisko se toi hyvä sää? :lol:
Lottokone
Pyörä:
Kawasaki ER-6N
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
2.5.2010 10:11
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Lottokone » 5.10.2011 8:58

Ite piikillä ajaessa morjestelin vastaantuleville motoristeille, ikään, sukupuoleen tai kokoon katsomatta. Toisaalta skoottereille (50cc->) jätin kyllä moikkaamatta, mutta eipä sieltäkään käsi kertaakaan minulle noussut, ei hyvässä eikä pahassa. Välillä luulivat ilmeisesti WeeRaa mopoksi, mutta ekalla ajokerralla änkän vaihdon jälkeen vähän hymyilytti, kun muuan HD-mies nosti käden jo kaukaa tervehdykseen.

Suattaapi olla, että ensi keväänä nousee meikäläisellekkin käsi vähän useammin, kun on alla pyörä jota ei toivottavasti enää sekoiteta mopoon..
Kaiken kiistän ja sitäkään en myönnä.