Kypäristä vähän asiaa..

TeeVee
Pyörä:
Kawasaki ZZR 1400
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
20.10.2005 22:02

ViestiKirjoittanut TeeVee » 9.5.2006 9:55

sake^ kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:oisko toi Shoein Raid2 millanen aloittelevalle kevari kuskille? liian kallis?

On oikeen passeli aloittelevalle kuskille. Kallis se on jollei ole rahaa...


Menee ehkä vähän offtopicciin, mutta....

Kaikkihan on kallista jos ei ole rahaa ;)
TV
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 9.5.2006 22:42

Onkos joku joskus tilannu jotain täältä? http://www.onoffroad.com/

tuolta sais ton mallisen kuitukypärän mitä oon katellu tosi halvalla ja tekis mieli tilailla, mut en tiiä, uskaltaako luottaa ennen ku tiiän et sieltä tavarat kans tulee.
DarteZ
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
14.2.2006 17:30

ViestiKirjoittanut DarteZ » 17.5.2006 7:53

pitääkääpäs suunne kiinni ja ostakaa kaiki airoh mathisse
Jukkis777
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
21.11.2005 18:55

ViestiKirjoittanut Jukkis777 » 17.5.2006 17:22

DarteZ kirjoitti:pitääkääpäs suunne kiinni ja ostakaa kaiki airoh mathisse
joo ja kun vedetään nurin nii sit ollaan leukaruvella.

Saako kypäriin erikseen noita leukalukkoja tai mitä ovatkaan , jotka pitävät sen hihnan kiinni? omastani meni rikki eikä raaskis uutta kypärää ostaa :(
Elazi
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Elazi » 17.5.2006 21:36

Mitenkä noi avattavat kypärät (joissa saa sen leukasuojan+visiirin nostettua ylös) suojaa mahdollisessa kaatumisessa suojaa? Tai siis kuinka hyvin se leukapala pysyy kypärässä kiinni suojaamassa? Ku mietin, et sehä voi olla aika vaarallinenki jos se irtoaa siinä kaatumisessa.. :S
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill. Myydään ;)
Jukkis777
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
21.11.2005 18:55

ViestiKirjoittanut Jukkis777 » 17.5.2006 21:55

Elazi kirjoitti:Mitenkä noi avattavat kypärät (joissa saa sen leukasuojan+visiirin nostettua ylös) suojaa mahdollisessa kaatumisessa suojaa? Tai siis kuinka hyvin se leukapala pysyy kypärässä kiinni suojaamassa? Ku mietin, et sehä voi olla aika vaarallinenki jos se irtoaa siinä kaatumisessa.. :S
no voihan niitä hyviäkin avattavia kypäriä olla mutta semmosii juttui oon kuullu että joku on ajanu nurin ja leukaosa osunu maahan tms ja se on lävähtäny auki se luukku siitä. Ei nimittäin tuu kaunista jälkee jos leuka raahaa maata..
pexi_
Paikkakunta:
Noormarkku
Liittynyt:
13.6.2005 13:48

ViestiKirjoittanut pexi_ » 17.5.2006 23:51

On niitä hyviäkin avattavia kypäriä. Ja ajaahan jengi myös täysin avokypärillä. Eihän niitä avattavia sinne radalla olekkaan tarkoitettu.
Elazi
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Elazi » 18.5.2006 8:27

Juu, mä vaan mietin samaa kuin Syizä, että pahaa jälkeä tulee, jos mällää naama edellä asvalltiin, eikä oo kunnollista suojaa leualle.. Mitkäs on sitten sellasia hyviä avattavia kypäriä? Itte kyllä miettisin monta kertaa ennenkuin sellaisen ostaisin.. :)
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill. Myydään ;)
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 18.5.2006 13:04

Elazi kirjoitti:Juu, mä vaan mietin samaa kuin Syizä, että pahaa jälkeä tulee, jos mällää naama edellä asvalltiin, eikä oo kunnollista suojaa leualle.. Mitkäs on sitten sellasia hyviä avattavia kypäriä? Itte kyllä miettisin monta kertaa ennenkuin sellaisen ostaisin.. :)

Hyvinä avattavina kypärinä pitäisin näiden "parempien" merkkien malleja. Esim. Shoei, X-lite, Nolan, (HJC?)...jne. Arai ei taida edes tollasia tehdä?
pexi_
Paikkakunta:
Noormarkku
Liittynyt:
13.6.2005 13:48

ViestiKirjoittanut pexi_ » 23.5.2006 23:41

Eikä sovi unohtaa Schubertin conceptia tai C2:sta... pitäisivät kait olla sieltä ihan parhaasta päästä... siis avattavien maailmassa..
TeeVee
Pyörä:
Kawasaki ZZR 1400
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
20.10.2005 22:02

ViestiKirjoittanut TeeVee » 24.5.2006 8:59

Voi olla, että lähestymiskulmani on hiukan yksinkertainen, mutta jos ajatellaan vaihtoehtoa, että tämä leukapala lähtisi irti niin kaatumiskkulma täytyy olla aika mielenkiintoinen... Sivuttain se ei irtoa, ja jos kaatuu suoraan nenälleen, niin liike suorastaan työntää ko osaa lujemmin kiinni... näin ohimennen
TV
pol
Liittynyt:
28.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut pol » 28.5.2006 17:13

typerä kysymys...

mistä tietää kun netistä noita kypäriä olen vasta katsellut että mitkä on mopoiluun ja mitäkä prätkällä ajoon tarkoitettuja..?

selvennykseksi kerrottakoon että prätkän kyydissä istumiseen etsin itselle hyvää pottaa..
merkkejä joita tutkinut esim nolan, shoei, agv.

olisiko esim nolanin n61 sovelias väritys mielyttäisi silmää..
vai onko se rakennettu mopoiluun...?
controlli
Liittynyt:
1.5.2006 19:24

ViestiKirjoittanut controlli » 29.5.2006 16:05

onkos kellään kokemuksia tuosta cabergin rhyno kypärästä? Näyttäs ihan menevältä ja avattavaa tarviisin? :)
Elazi
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Elazi » 29.5.2006 16:07

pol kirjoitti:typerä kysymys...

mistä tietää kun netistä noita kypäriä olen vasta katsellut että mitkä on mopoiluun ja mitäkä prätkällä ajoon tarkoitettuja..?

selvennykseksi kerrottakoon että prätkän kyydissä istumiseen etsin itselle hyvää pottaa..
merkkejä joita tutkinut esim nolan, shoei, agv.

olisiko esim nolanin n61 sovelias väritys mielyttäisi silmää..
vai onko se rakennettu mopoiluun...?

Tässä kannattaa yleensä seurata hintaa... Mutta en mä ihan halvinta kypärää ostaisi mopoonkaan. Itellä on nyt HJC:n kypärä, FG-14 johon oon tyytyväinen, eikä jää ulkonäössäkää kakkoseks. :P
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill. Myydään ;)
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 29.5.2006 16:16

pol kirjoitti:typerä kysymys...

mistä tietää kun netistä noita kypäriä olen vasta katsellut että mitkä on mopoiluun ja mitäkä prätkällä ajoon tarkoitettuja..?

selvennykseksi kerrottakoon että prätkän kyydissä istumiseen etsin itselle hyvää pottaa..
merkkejä joita tutkinut esim nolan, shoei, agv.

olisiko esim nolanin n61 sovelias väritys mielyttäisi silmää..
vai onko se rakennettu mopoiluun...?

No jos aiot kunnon mp:n perässä istua, niin kyllä mä sanoisin että vähintään 200¤ kypärä kannattaa ostaa. Mieluummin +300¤, niin pitäisi saada jo hyvää laatua.