Kypäristä vähän asiaa..

TwinSpark
Liittynyt:
21.10.2001 3:00
Kypäristä vähän asiaa..

ViestiKirjoittanut TwinSpark » 6.6.2002 22:35

Joo eli semmonen asia vähän askarruttaa ku ostin tuossa vähä aika sitten tommosen aika halvan 650 mk Zeus-merkkisen kypärän, eli tommosen halpiskypärän. No, arvasinhan minä että se ei kovin kaksinen ole mutta auttaapahan piikillä ajaessa..no nyt sitte ku olen vähän matka-ajoa ajellut ni se kypärä alkaa tosiaan vituttaa ku se suhisee ja vinkuu ku DC-9 ja sitte ilmavirta heittelee sitä ja samalla päätä ihan minne sattuu..no oon tässä alkanu suunnittella vähän paremman kypärän ostoa ja kysymys kuuluukin että onko ne kalliimmat kypärät todella hintansa arvoisia, eli ovatko ne todellakin yhtä hiljaisia ja mukavia kuin niiden hinnasta voi päätellä?? Ku en todellakaan haluaisi maksaa kalliista kypärästä vaan sen nimen takia. Hintaluokka olis tommonen 1500-2500 mk. TOssa hintaluokassa on se Boerin sininen kypärä, missä se ampiainen esittelee vastahiottua piikkiään, onko kellään semmosesta kokemusta? Kiitoksia vastauksista!
Tomi Talja
Pyörä:
Honda VTR SP-2 '03
Paikkakunta:
Heinola - Asikkala - Lappeenranta
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Tomi Talja » 6.6.2002 23:03

No jos vähänkin varmasti hyvää kypärää haluat tosta hintaluokasta ni osta Arai - en mainosta vaan kehotan... :wink: Osia löytyy varmasti viidenkin vuoden päästä (toisin kuin joissakin muissa tuotteissa) ja laatu on omaa luokkaansa...
Toinen hyvä valmistaja on Shoei samoilla kriteereillä kuin Araikin...
Kannattaa luottaa kestosuosikkeihin....
Honda VTR SP-2 '03
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 7.6.2002 9:08

Kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa kypärä ennen ostoa! Vaikka olisi kuinka hieno ja kallis kypärä, niin se on huono jos se ei sovi sun päänmuotoihin. Päitä kun on niin monen mallisia ;)

Mun mielestä monet menee liiallisuuksiin ostamalla esim 4000mk kypärän joka on usein vielä muiden ajovarusteiden kanssa ½ pyörän hinnasta. Hyvä hyvin päähän sopiva 1500-2000mk kypärä ajaa varmasti saman asian, ellei ole jopa parempikin joissain tapauksissa.
TwinSpark
Liittynyt:
21.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut TwinSpark » 7.6.2002 22:08

joo, näin arvelinkin asian laidan olevan...jos joku osais vielä vähän kertoa siitä Boerin sinisestä ampiaiskypärästä...se kiinnostais!
TwinSpark
Liittynyt:
21.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut TwinSpark » 8.6.2002 14:36

tänään kävin testaamassa Arai NR 5, ja se tunnosti ihan kivalta...onko kellään siitä kokemusta?
TwinSpark
Liittynyt:
21.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut TwinSpark » 11.6.2002 12:20

jees kiitoksia vastauksista...kävin tänään ostamassa tuon Arai NR5.
Näsäri -91
Liittynyt:
22.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Näsäri -91 » 11.6.2002 18:03

Onneks olkoon uuden kypärän omistajalle! Mutta muille kypärää ostaville vinkkinä AGV:n Demon Top Vent. Hinta 1690mk ja on kohtuu hiljanen ja todella vakaa halvempiin verrattuna.
Pelittäjä
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
6.5.2002 18:05

ViestiKirjoittanut Pelittäjä » 11.6.2002 19:35

Mitä ootte mieltä Suomyn Gunwindistä? Ajattelin ehkäpä ostaa sellasen, kommentteja.
Sankar

ViestiKirjoittanut Sankar » 19.6.2002 12:30

Itse ostin muutama viikko sitten agv:n ghost:n, hintaa taisi olla jotain 250€ tms. Ja todella loistava kypärä on, vaimentaa hyvin, on tyylikäs, eikä suhise ilmaa joka raosta sisään.

Tuosta päähän sopivuudesta.. Kalliimpien kypärien sisukset ovat tehty niin että ne muotoutuvat käyttäjänsä päähän, ja siksi kypärää ei ikinä kannattaisikaan lainata kavereille, tai edes antaa kenekään pistää sitä päähänsä. Eli kuhan ostaa oikean kokoisen kypärän niin pitäisi riittää :)
7-Mito
Liittynyt:
9.3.2002 21:18

ViestiKirjoittanut 7-Mito » 12.7.2002 11:36

mulla on tollanen suomyn gun wind tollasella rapu maalauksella.pirun mukava käyttää, istuu hyvin ainaki mun päähän ja lisäks toi on hieno.ilmastointi toimii hyvin.pientä suhinaa on havaittavissa kun ilmastoinnit on auki.sit ku ne on kiinni ei suhise.vielä noista ilmastoinneista et ku ne on auki niin helteellä hikisen pään saa nopeasti viileäksi.huurteenestokalvo tulee ton kypärän mukana.kovemmissa vauhdeissa kypärä ei kieputtele päässä.talvella hieman viileä potta mutta huppu alle niin tarkenee.
Neri
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
26.6.2002 20:02

ViestiKirjoittanut Neri » 12.7.2002 12:47

Mäkin olen tässä katellut ensimmäistä kypärää, kun sain kortin muutama viikko sitten... :wink:
Onko kellään kokemusta noista avattavista kypäristä? Suhiseeko sellainen ja onko yhtä turvallinen kun umpikypärä? Sellainen olis nimittäin aikas kätsy 8)
Marcus
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Marcus » 13.7.2002 12:28

Mullakin on Arain Nr5.
Erittäin hyvä kypärä..Kypärää ostaessani kriteerit olivat kuitukypärä, Arai tai Shoei..
Ja onhan siinä 5 vuoden takuukin :D
Kuvagalleria:
http://photos.yahoo.com/bc/mjvaakanainen86/
7-Mito
Liittynyt:
9.3.2002 21:18

ViestiKirjoittanut 7-Mito » 13.7.2002 14:38

mulla oli sellanen avattava airoh pr 2000 ja se oli kyllä huonoin ostos minkä olen koskaan tehnyt.kypärä on kuoreltaan iso ja raskas,eikä pintjännityskään ole kehuttava,saatikka sitten ilmastointi.sitten toi sisus on aika kova ja ohut.kun kävelee kypärä päässä niin kuulluu sellanen ikävä styroksin kitinä.ajaessa tuuli kieputtaa kypärää.ekana päivänä lähti tosta otsan kohdalta tiiviste irti ku avas visiirin(tiivisteen kiinnitykset poikki).sit toi on kaiken lisäks melko kovaääninen.tosta potasta jäi sellanen käsitys että se ois pelkkä leikkikalu. nolanin avattava saattais olla parempi vaihtoehto mitä airoh,väittäisin että mukavampi käyttää ja istuvuus ois parempi.nolanissa on kait sellasia vikoja toi lukitus hajoaa ja leukaosa nousee ylös kesken ajon.hinta laatusuhteeltaan hjc zf 7 on mielestäni yksi parhaista.istuu kuin nenä päähän,kevyt ja hiljanen.arain raid istuu myös hyvin,ehkä parhaiten ja on kaikin puolin priima.
Marcus
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Marcus » 13.7.2002 16:25

Se on muuten shoei Raid.Sekin varmasti hyvä ostos..
Kuvagalleria:
http://photos.yahoo.com/bc/mjvaakanainen86/
7-Mito
Liittynyt:
9.3.2002 21:18

ViestiKirjoittanut 7-Mito » 13.7.2002 21:21

kiitos kun korjasit erheen. :D