Keeway-skootterit

VictorH
Pyörä:
Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
Liittynyt:
1.10.2010 14:51
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut VictorH » 19.6.2012 13:23

Sudee kirjoitti:Niin jos on huonoissa säädöissä. :)


en sanoiss niin... En ymmärrä teitä suomalaisia näissä jousi jutuis teill on aina nii kireet vp jouset! :D Ainut mitä tapahtuu on remmi kuluu enemän ja kulkee huonommin.. kanattii koittaa niin löysän jousen että lähtee heti piikki ja remmi ei luista ja että huiput on hyvät.

Moni kell on 70cc ja viriputki roxiss ajaa +30% ja sehän kiertää aika paljon enemän!
Tykätkää Facebookissa VictorhStuntista

Stuntti videoita tästä
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut jonik1 » 19.6.2012 14:51

http://www.youtube.com/watch?v=4DY3fp03pWs
Tuon videon lopussa näkyy perusongelma eli hihna alkaa painua ennen kuin kytkin ottaa kiinni. Otetaan esimerkiksi Stage6 Pro Replica. Tämä vaatii jo erittäin jäykät kytkinjouset, jos haluaa saada lähdön piikiltä. Jos tän kanssa käyttää löysää vastapainejousta, käy juuri videon osoittamalla tavalla ja lähtö on mitä on. Kytkinjousten ja vastapainejousen täytyy olla balanssissa.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Tepu95
Pyörä:
Keeway Matrix
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
11.2.2011 22:01
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Tepu95 » 19.6.2012 16:20

thounimakarooni kirjoitti:Ei varmaan mitään hyötyä 70cc pytystä vakiokamoilla, eikä pyttykään tykkää.

No siis kun uus pytty ois ostettava ja 70cc halvempi ku 50cc ni sillä vaan.. en mitään varsinaista "hyötyä" yrittäkkään siitä 70cc saada :D tosin kaiken järjen mukaan se ois vakiokamoillakin pirteempi ku 50cc..
(ex) Rieju MRT
Keeway Matrix
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 19.6.2012 21:20

thounimakarooni kirjoitti:Ei varmaan mitään hyötyä 70cc pytystä vakiokamoilla, eikä pyttykään tykkää.


Kyllä se nyt pakosti vääntöä lisää niin kiihtyy aina paremmin. Kaikkea ei välttämättä saa irti vakio kamoilla mutta mikä pakko se on kaikki aina repiä irti. Millä logiikalla ei pytty tykkää vakio alakerrasta?

en sanoiss niin... En ymmärrä teitä suomalaisia näissä jousi jutuis teill on aina nii kireet vp jouset! Ainut mitä tapahtuu on remmi kuluu enemän ja kulkee huonommin.. kanattii koittaa niin löysän jousen että lähtee heti piikki ja remmi ei luista ja että huiput on hyvät.

Moni kell on 70cc ja viriputki roxiss ajaa +30% ja sehän kiertää aika paljon enemän!


Tuo on ihan totta. Tiukempi jousi lisää kitkahäviöitä ja täten bensankulutusta ja syö takapyörältä tehoa. Mutta tosiaan tuo jonik1 mainitsema ongelma. Täytyy vain löytää jousi joka on mahdollisimman löysä, mutta on balanssissa kytkinjousten kanssa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
oregano
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
16.5.2011 15:38
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut oregano » 19.6.2012 21:43

Elikkäs laitoin keewya F-act NkD Metrakit Ecologic ja huippunopeus isoni noin 2-3kmh, mutta kiihtyy nopeempaa alussa mutta tekee silti samanlian kuin vakio putki ilman kuria. Ensi ottaa alussa todella hyvän piikin ja jatkuu sinne 25kmh ja 30 jälkeen kuulee selvästi että mopo sano booooo ja sitten noin 40-50 alkaa kiihtyyn taas. Mopossa on 5.5g rullat vakiot oli 6.3g, prikka pois, stage 6 hardi, sanoivat että nuo jouset tahtoo löystyy niin kannattaa tollanen laittaa, joka toimi yllättävän hyvin vakioputkella, 63 suutin ja malossin kytkin valkosilla jousilla. Voisko kyseessä siis olla liian pieni suutin? Pienen selailun jälkeen löysin sivun jossa myydään uutena kysesitä putkea ja suositellaan n 80 suutinta


Tossa on video miten mopo pelaa ajaessa http://tinypic.com/player.php?v=2qk2hbn&s=6 eli siinä alussa käännyn ja sittempä on kaasu melkein pohjassa ja tuntuu ettei kiihdy mitenkään. Paitsi alussa ja 40 jälkeen.
Keeway F-act Nkd (2010) Stage 6 Pro Dellorto 17,5
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 19.6.2012 22:53

Palezu kirjoitti:Kyllä se nyt pakosti vääntöä lisää niin kiihtyy aina paremmin. Kaikkea ei välttämättä saa irti vakio kamoilla mutta mikä pakko se on kaikki aina repiä irti. Millä logiikalla ei pytty tykkää vakio alakerrasta?


Millä logiikalla 70cc on vakiolle? (Paitsi joku Airsali, S-A:kin mukaan sitä voi käyttää vakioputkella). Niinno saattaa se vähäsen lisätä tehoa, mutta miks ostaa yli 120e pytty vakiokamoille, ku vakiota vastaavaa saa halvemmallakin? :D Esim tosta halvempi pytty: https://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_60_543_168/products_id/8318. Ja ei, en meinaa ettei pyttykö tykkäis vakioalakerrasta, vaan esim. vakioputkesta, kaasarista (vakiosäätöineen) jne. Ei ookkaan pakko repiä kaikkia tehoja, mutta miksi ostaa "kallis" pytty, kun samat "tehot" saa halvemmillakin. Voisi ajatella, että mäkin ostasin sportti 70cc vireille jonku MHR Racing pytyn ajatellen, että "Kyllä se kulkee varmasti paremmin!"

Jatkot sitten pyttytopicis jos jaksaa vielä väitellä.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 19.6.2012 23:42

Tulen nyt kertomaan ilouutisen, kaasarin kirous ehkä viimein selätetty. Menin irrottamaan tyhjäkäyntisuuttimen katsoakseni minkälainen se on ja sehän oli hurjaa kokoa 22,5 jota pienempää ei ainakaan sparewheelistä edes saa, joten kiinnitin sitten huomion bensanpintaan. Perskeles sehän oli aivan liian korkealla. Koho sulki bensantulon vasta aivan yläasennossa jolloin koko kohokammio oli piripinnassa bensaa. Ei ihme miksi se aina välillä läikyttelikin sen ulos niin herkästi. Ihan kuin olisi tehtaalla unohdettu säätää koko bensanpinta :D

Säädin sen sitten jotenkin niin että bensantulo sulkeutuu kun koho on tiivistepintaan nähden vaakasuorassa. Ihme tapahtui. Ensimmäistä kertaa kihvelin historiassa ei tarvinnut painaa kaasua että sai lämpimällä koneella käyntiin. Nyt seosruuvin säätö alkoi jopa vaikuttaa jotain. Harmi kyllä perusongelma alavääntöjen hyytyminen koneen lämmetessä ei hävinnyt vieläkään kokonaan mutta oli se jo paremman tuntuinen mutta huomenna säätämään lisää.

Vittu melkein vuosi kesti ennen kuin tuonkin hoksasin :lol:
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
nikimon
Pyörä:
Keeway F-Act -07 (projekti)
Liittynyt:
6.3.2012 22:28
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut nikimon » 20.6.2012 15:56

oregano kirjoitti:Elikkäs laitoin keewya F-act NkD Metrakit Ecologic ja huippunopeus isoni noin 2-3kmh, mutta kiihtyy nopeempaa alussa mutta tekee silti samanlian kuin vakio putki ilman kuria. Ensi ottaa alussa todella hyvän piikin ja jatkuu sinne 25kmh ja 30 jälkeen kuulee selvästi että mopo sano booooo ja sitten noin 40-50 alkaa kiihtyyn taas. Mopossa on 5.5g rullat vakiot oli 6.3g, prikka pois, stage 6 hardi, sanoivat että nuo jouset tahtoo löystyy niin kannattaa tollanen laittaa, joka toimi yllättävän hyvin vakioputkella, 63 suutin ja malossin kytkin valkosilla jousilla. Voisko kyseessä siis olla liian pieni suutin? Pienen selailun jälkeen löysin sivun jossa myydään uutena kysesitä putkea ja suositellaan n 80 suutinta


Tossa on video miten mopo pelaa ajaessa http://tinypic.com/player.php?v=2qk2hbn&s=6 eli siinä alussa käännyn ja sittempä on kaasu melkein pohjassa ja tuntuu ettei kiihdy mitenkään. Paitsi alussa ja 40 jälkeen.


Juu isompaa suutinta, suosittelisin tällästä https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12650
kannattaa kokeilla montaa eri suutinta, oikeen löytää vaan kokeilemalla.
oregano
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
16.5.2011 15:38
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut oregano » 20.6.2012 20:08

Juu isompaa suutinta, suosittelisin tällästä https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12650
kannattaa kokeilla montaa eri suutinta, oikeen löytää vaan kokeilemalla.[/quote]


Kokeilin eilen 76 ja oli liian iso. Toki voi johtuu kuristetusta ilmanputsarista, mutta nyt on 70 suutin kiinni ja auttoi jonkun verran. Pitää vielä neulaa säätää (saatanan vesi sade)
Keeway F-act Nkd (2010) Stage 6 Pro Dellorto 17,5
Tepu95
Pyörä:
Keeway Matrix
Paikkakunta:
Ristiina
Liittynyt:
11.2.2011 22:01
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Tepu95 » 21.6.2012 21:18

thounimakarooni kirjoitti:
Palezu kirjoitti:Kyllä se nyt pakosti vääntöä lisää niin kiihtyy aina paremmin. Kaikkea ei välttämättä saa irti vakio kamoilla mutta mikä pakko se on kaikki aina repiä irti. Millä logiikalla ei pytty tykkää vakio alakerrasta?


Millä logiikalla 70cc on vakiolle? (Paitsi joku Airsali, S-A:kin mukaan sitä voi käyttää vakioputkella). Niinno saattaa se vähäsen lisätä tehoa, mutta miks ostaa yli 120e pytty vakiokamoille, ku vakiota vastaavaa saa halvemmallakin? :D Esim tosta halvempi pytty: https://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_60_543_168/products_id/8318. Ja ei, en meinaa ettei pyttykö tykkäis vakioalakerrasta, vaan esim. vakioputkesta, kaasarista (vakiosäätöineen) jne. Ei ookkaan pakko repiä kaikkia tehoja, mutta miksi ostaa "kallis" pytty, kun samat "tehot" saa halvemmillakin. Voisi ajatella, että mäkin ostasin sportti 70cc vireille jonku MHR Racing pytyn ajatellen, että "Kyllä se kulkee varmasti paremmin!"

Jatkot sitten pyttytopicis jos jaksaa vielä väitellä.


joono entäs jos vaan oot joka tapauksessa ostamassa malossin ~120e pyttyä? Miksi ei silloin ostaa isompaa, sekin kun kestää arviolta ajaa samanverran kuin vakio pytty.. On se nyt ainankin omassa päässä niin perkeleesti pirteempi jos alla on 70cc ;) vaikka todellisuudessa ei oiskaan..

Jos suuremmalla kuutiotilavuudella saadaan vaikka x määrä tehoja --> samat tehot x saadaan myös pienemmästä kuutio tilavuudesta --> Suuremmalla tilavuudella oleva kone on matalaviritteisempi, kestää paremmin :) Plus plus, alaväännöt uskoisin olevan paremmat juuri vaikka 16mm kaasarilla ja 70cc pytyllä plus tyhjällä vakio putkella kuin taas jollain 50cc pytyllä ja teharilla ja isoilla kaasareilla..

Mutta joo, tulin vain kysymään kestääkö alakerta, jos se kerran kestää niin lopusta päätän sitten minä :) kiitos : )
(ex) Rieju MRT
Keeway Matrix
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 22.6.2012 16:23

Niin. Täällä mototissa tuntuu olevan aina ihme asenne että jos joku päättää 70cc:n hommata niin samalla on hommattava kaikki muutkin "kisaosat" tai muuten on 70cc turhaa.. voi hyvinki kestää normiajossa ainakin samallalailla tai paremmin kuin 50cc kun vääntö on isompi niin ei tarvi kierrättää niin paljoa. Vaikka 50cc:stä sais samat tehot ulos kuin kalliimmasta 70cc niin voi tosiaan miettiä kumpaakohan pitää kierrättää enemmän saman tehon ulos saamiseksi ja kumpi tällöin kuluu enemmän.. Vääntöhän on normiajossa aina hyvästä ja tuo malossin pytty maksaa samanverran kuin laadukas 50cc joten en kauheasti näe syytä olla ostamatta tuota. Ellei sitten tuokin ole jo valmiiksi sellanen pytty joka on tehty toimimaan isoilla kierroksilla ja täten kuluu nopeaa.. peeveessähän ne 80cc p+ pytyt on sellaisenaan niin luumuja että ovat hyvä vaihtoehto vääntävää normiajokkia varten.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
freeride
Pyörä:
Aprilia RS 125 & Piaggio NRG
Paikkakunta:
Suomussalmi
Liittynyt:
20.5.2007 10:03
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut freeride » 25.6.2012 22:14

Meneekö focuksen/factin mittarinvaijeri matrixiin?
En löytänyt matrixiin omaa vaijeria.. :roll:
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 25.6.2012 22:31

Menee.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
dwacz
Liittynyt:
9.5.2012 17:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut dwacz » 26.6.2012 20:50

Hei niin tuota oon vaihtamassa konetta keewayhin ja tillaan tuolta scooterattackista niin kannattaako 70cc ja mitä osaa pitäs vaihtaa jos laittaa sen vakio kaasariin ja stage 6 pro replicaa ja sit on stage 6 vaahtomuovi ilmansuodatin :D?


APUJAAA
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.6.2012 0:18

Kannattaa aloittaa tutustumalla Minarellin viritysasteita käsittelevään artikkeliin.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista