Piaggio NRG Power DD / DT

Sawqasd
Pyörä:
Piaggio NRG LC
Liittynyt:
4.7.2012 19:33
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Sawqasd » 29.4.2014 16:52

Paljonkohan muuttuu huiput jos vaihtaa Gianelli Go -putken tai ostaa vakioputken ja tukkii siitä hukkaputket? Tällä hetkellä on muuten vakio, mutta prikasta otettu vähän päälle 1mm pois ja kulkee vähän alle 50.. Tavoitteena olisi siis n. 55-60km/h huiput, että voisi ajaa sen 50 ilman huudattamista.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 29.4.2014 17:40

Kustannustehokkaampaa on kaventaa prikkaa hieman lisää. Kuristamaton putki saa tehoalueen siirtymään ylemmäs ja kone todennäköisesti kiertää vielä enemmän kaasu pohjassa ajettaessa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Factor
Liittynyt:
5.5.2014 14:33
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Factor » 5.5.2014 14:46

Hei, joku kertois miks oma DD nykii liikkeelle lähtiessä ku on ajanut noin 10min. Voiko olla hihna?
Sawqasd
Pyörä:
Piaggio NRG LC
Liittynyt:
4.7.2012 19:33
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Sawqasd » 11.5.2014 18:44

Onkohan vaikea asentaa alkuperäisen "pitkän" lokasuojan tilalle pelkkä moottorin peittävä versio? // Vastaan itselleni; Asennus onnistui ihan normaalisti.
Viimeksi muokannut Sawqasd päivämäärä 16.6.2014 18:05, muokattu yhteensä 1 kerran
TeemuNi
Liittynyt:
18.5.2014 11:46
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut TeemuNi » 18.5.2014 11:51

Moro!

Pistäkääpä tietoa mikä olisi helpoin tapa puhdistaa pakoputki sisältä päin? :)
TeemuNi
Liittynyt:
18.5.2014 11:46
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut TeemuNi » 18.5.2014 11:58

TeemuNi kirjoitti:Moro!

Pistäkääpä tietoa mikä olisi helpoin tapa puhdistaa pakoputki sisältä päin? :)



Ja laittakaapa linkkiä mistä löytyis Piaggio Nrg power dd 2008-2009 tarrasarjat?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 18.5.2014 23:10

Ei tarvitse tuplapostata, viestiä voi editoida lähettämisen jälkeen. Myöskään edellisen topikissa olevan viestin lainaaminen ei ole suotavaa.

Pakoputken karstanpoistosta on tietopankissa ihan oma artikkelinsa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Foul
Pyörä:
Hupsvarna 510 SMR & Monkey Z106+R
Liittynyt:
16.8.2005 14:39
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Foul » 21.5.2014 11:10

Millä tuosta DD mallista saisi hillittyä nopeutta? Kaikkine kuristuksineen tuntuisi kulkevan päälle 60kmh mittariin, todellista nopeutta en toki osaa sanoa. Saisko kevyemmillä rullilla hieman kiihtyvyyttä nopeuden kustannuksella?
Always demand perfection, in everything
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 21.5.2014 22:26

Eipä oikeastaan, variaattorin rullia ei pidä sekoittaa vaihtellisten mopojen rattaiden kokoon. Kokeile vaikka puhelimen/navigaattorin GPS:llä minkä verran mopo kulkee, tarpeen mukaan sitten vaikkapa alkukäyrään pientä peltikuristusta.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
OSIZ
Liittynyt:
28.5.2014 19:09
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut OSIZ » 29.5.2014 22:05

Morjes!

Elikkä saisko kevyemmillä rullilla kiihtyvyyttä jos on prikka ja messinkilevy poies + 65 suutin. Tiiän että parhaiten sais jos ottais putkesta kurit... mut ei haluais tärvellä kallista vakioputkia. Eli auttaako kevyemmät rullat tässä tapauksessa edes mittää?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 30.5.2014 9:43

Vakiota kevyemmät rullat saattavat joissain tapauksissa parantaa kiihtyvyyttä kun kuristukset on poistettu. Tässä tapauksessa suurin kiihtyvyyttä rajoittava tekijä on kuitenkin putken kuristus, joten sen poisto tai tehoputken vaihto olisi huomattavasti tehokkaampi tapa suorituskyvyn parantamiseen. Tarpeen vaatiessa nopeutta voi sitten rajoittaa välitystä kuristamalla eli varin prikalla.

Kuten yllä mainitsin, variaattorin rullien painolla ei ole samanlaista vaikutusta kiihtyvyyteen ja nopeuteen kuin vaihdemopon rattailla. Oikean painoisilla rullilla kiihtyvyys on maksimaalista mutta variaattori pitää koneen jatkuvasti tehoalueella. Liian kevyillä rullilla kone huutaa eikä maksimaalisia huippuja saavuteta, liian painavilla taas moottori ei pääse tehoalueelle jolloin suorituskyky kärsii. Rullien keventämisessäkin kannattaa huomioida että kovilla kierroksilla käyvä kone luo vaikutelman parantuneesta suorituskyvystä, vaikka todellisuudessa kiihtyvyys ei parantuisikaan. Erilaisia säätöjä kannattaa siis verrata esimerkiksi kokeilemalla kiihtyvyyttä jollain tietyllä matkalla (puhelintolppien välikin käy paremman puutteessa) ja ottamalla ylös kiihdytykseen kuluvia aikoja.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
theKehveli
Pyörä:
Piaggio nrg power dd, Aprilia rs 125 (2001)
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
24.7.2013 2:47
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut theKehveli » 4.6.2014 1:08

piaggio nrg power dd -10
-prikka otettu pois
-62 suutin
-5g rullat
-gianelli reverse
-polinin vihreät kytkinjouset
-polinin sininen vastapainejousi

Nyt kulkee 85km/h gps ja ottaa tosi hyvän piikin. Putki toi 15km/h lisää nopeutta.
ja tosi hiljaiset äänet verrattuna kaverin pro replicaan. Suosittelen kaikille!

Mietin tässä, että kannattaisiko tuota suutinta isontaa? Kuluttaa nyt jo aivan liikaa, mutta paljonko suuttimen vaihto tuo lisää nopeutta? Mulla on nyt yksi ylimääräinen 70 koon suutin.

Ja onko kellään mitään vinkkejä putken kiillotukseen? Lähteekö ruoste helposti vesihiomapaperilla? :s
Viimeksi muokannut theKehveli päivämäärä 11.6.2014 0:10, muokattu yhteensä 1 kerran
rrubE
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
11.6.2011 21:40
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut rrubE » 4.6.2014 13:38

pzione kirjoitti:Mulla on prikka pois, 4,8g rullat, kaasarin levy pois, tehoputki ja kulkee 35. Ellei sit saa kierroksia 8000rpm sit kulkee 85. Ärsyttävä tyyppivika piaggiossa. TUntuu et vakio putkel kulkee paremmin. Oiskohan pakovastuksil jotain tekemistä tai sit vaa varisäädöt lähinnä kytkin/vaihteet.


Ei taia ola piaggion vika, vaan sinun varin ja kytkimen säätöjen vika ettei kulje ;)
TeemuNi
Liittynyt:
18.5.2014 11:46
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut TeemuNi » 28.6.2014 3:02

MORO!

Laittakaapa linkkiä mistä löytäs -08 power dd tarrasarjan?
ReiluReiska
Liittynyt:
18.11.2013 12:39
Re: Piaggio NRG Power DD / DT

ViestiKirjoittanut ReiluReiska » 1.7.2014 13:45

Moro

Sattuisko kellään olemaan http://www.fi.easyparts.nl/showdrawing/11441/146183/544/0-968-1-m420-m94-m6281-m6492-m11441-s20090-d146183/Secondary_air_box.html tuommoista koppaa mikä on tuossa kuvassa 4 ja 6 välissä? miksi siinä on tollane musta täplä eikö ole myynnissä vai hää

T: avuton :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista