Virityspaketin spekulointi

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 7.9.2012 22:25

Ihan aikuisten oikeasti helpoin ja pienimmällä vaivalla palautettavissa oleva tapa tuorevoitelun poistoon on tukkia kaasarin/imukaulan nippa ja vetää öljynsyöttöletku takaisin öljysäiliöön. Näin öljy laitetaan kiertämän systeemissä yhä uudelleen. Ei säiliöiden ja letkujen poistoa, ei anturin kanssa kikkailua eikä syöttöpumpun hajoamista.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Juunish » 7.9.2012 22:43

Öljy kelluu vedessä, elikkäs vesi on siellä pohjalla missä öljyn lähtö.. Oikeasti älä ny sinne vettä laita. Voi sen täyttää öljylläkin? Tai sitten koijaa sitä anturia jos haluaa keventää öljyn osuuden painosta :D


Eipä tolla varmaan suurta merkitystä oo kun piaggio on muutenkin niin perseestä :D

Koitetaanpa nyt pitää jotain tasoa näissä viesteissä.
Vauhtiviivatarra


edit. Tarkoitin tietysti omaa piaggiotani :D Ei ollut tarkoitus yleistää.
Viimeksi muokannut Juunish päivämäärä 8.9.2012 14:41, muokattu yhteensä 2 kertaa
Midrace Aerox projekti
#Nitro#
Liittynyt:
2.5.2012 18:08
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut #Nitro# » 8.9.2012 13:02

Mite ois jos laittais nitroon +15% vp ja +15% kytkinjouset 4.5 grammaset rullat ja gianellin extra putken. Tulisko hyvä :)
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Dementikko » 8.9.2012 13:24

Varmaan, mutta riippuen tuon putken tehoalueesta tiukemmat kytkinjouset saattavat tulla tarpeeseen. Rullatkin on itse kokeiltava, mutta riippuen vakiorullien painosta, ovat nuo varmaan ihan hyvä lähtökohta.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
snägä
Pyörä:
Peugeot Trekker 50cc 2002
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.7.2012 18:10
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut snägä » 8.9.2012 14:54

Mulla on peugeot trekker johon hommaan stage6 pro replica teharin. Niin elikkäs kummat toimisi tämän tehoputken kanssa paremmin +15% malossin keltaset vp ja kytkinjouset vai malossin punaiset vp ja kytkinjouset? Ja tietenkin vaihdan n. 10 kokoa suuremman suuttimen ja 1g kevyemmät rullat mutta kummat variaattorin jouset olisi paremmat?
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Dementikko » 8.9.2012 15:48

Varmaankin ne punaiset, tuo putki kun on niin yläkierroksinen. :)

Kannattaa myös muistaa, ettei Malossin punainen ole automaattisesti +50%, vaan mopomallien välillä on eroja.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 8.9.2012 17:55

Tosta oikeat josta laitat punaset: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=29+9605.
mad_moped_man
Pyörä:
Gilera smt 09
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
22.3.2010 18:52
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut mad_moped_man » 15.9.2012 22:54

ehottakaas kohtuu hintasta viripakettii aprilia sr ditech 02. tällä hetkellä vireinä kuriton putki, kevyemmät rullat, prikka poistettu ja ruiskun kisasäätö laitettu. millasella virillä sais vielä vähä lisää tehoa edullisesti?
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut jnd » 15.9.2012 23:16

Tehoputken vaikutuksesta ei ole kokemusta, mutta isompi sylinteri tuo kivasti voimaa lisää ditechiin, makso muistaakseni n.250€
DopiestKASSE
Liittynyt:
11.9.2012 15:10
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut DopiestKASSE » 16.9.2012 23:27

Aikomuksena olisi hankkia mahdollisimman paljon viriä, mikä kestäisi jokapäiväistä ajoa sekä pystyisi "helposti" harjoittelemaan keulimaan, ja jolla pääsisi pakoon tilanteen vaatiessa.

Tällä hetkellä BW's NG:ssa kiinni barikit 70cc, 17.5 dellorto (150 pääsuuttimella), väliaikaisesti pipercross ilmansuodatin, polini hi speed vari, vakiokytkin ja -kello, vakioputki (taitaa olla kurit paikoilla). Tällä hetkellä pääsee parhaimmillaan n. 70-75 km/h

Olisko tämä hyvä piristävämpi virisetti? Onko osilla paljonkin eroa? Mitkä kyseisistä osista sopisivat parhaiten yhteen, jotta saisin kaiken hyödyn irti?

- Malossi MHR Racing 50cc / Malossi Sport 70cc / Stage 6 Sport Pro 70cc / Polini Sport 70cc

- Polini hispeed tai superspeed vari / jokin muu vari tai jopa jokin vari setti jos tulisi halvemmaksi? Ehdotuksia?

- Stage 6 Torque Control / Polini 3G ForRace / Malossi Delta / Doppler SX86 / Hebo Racing R kytkin

- Stage6 R/T CNC / Polini Evolution 2 / Malossi MHR Wing Bell kytkinkello + vp- ja kytkinjousi ehdotuksia?

- Stage 6 PRO putki

- Dellortto 21mm kaasari + hyvä vettä kestävä ilmansuodatin ehdotuksia?

Mahdollisesti Stage 6 HPC / Polini Racing / Malossi RHQ kampiakseli? koska rungolla ainakin ajettu 17tkm eikä alakerrasta ole tietoa onko uusittu.

Mainitkaa vielä jotain osia jotka jäi mainitsematta mitkä olisivat hyödyllisiä settiä varten...
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 16.9.2012 23:40

Vastahan sulle vastattiin toisessa topicissa, että:

Reetuhai2 kirjoitti:Täällä hyvä kysyä.
Tässä taas osviittaa seteistä. E:Korjattu linkki.

Mutta saat jo huomattavasti pirteyttä, kun laitat kunnon teharin. Vakioputki, varsinkin jos on kurit, niin vie tehoa, PALJON. Joten putkeks vaikka Stage6 Pro.


Vai eikö vastaus miellyttänyt?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.9.2012 1:00

Ja kytkimeks laita torque controll jos ei oo rahasta tiukkaa, Stagen jäähdytetty kello jos sen vaihdat. Mitään ylikireetä 50cc pyttyä ei oo mitään järkee laittaa jokapäiväsee ajoo.

BW:ässässä on myös lyhyet perävälit, joten ei siitä mitään rakettia saa vakioperällä. Laita Roxin perävälit niin saa huippujaki.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut jnd » 17.9.2012 20:02

DopiestKASSE kirjoitti: jolla pääsisi pakoon tilanteen vaatiessa.

Jos viittasit tuolla poliisia pakenemista, niin paras "pakokeino" on ajaa liikennesääntöjen mukaan ja rakentaa pyörä niin että äänet on kohtuutasolla ettei valitussoittoja poliisille tule. Olen kummiskin mopoillut vuodesta 2004 ja pääosin viritetyllä semmosella ja kertaakaan en ole karkuun lähtenyt enkä kiinni jäänyt, kiinnijäämis riski on kummiskin aina olemassa (en suosittele ajamaan laittomalla mopolla liikenteessä) ja oisin kiinni jäänyt aikaa sitten jos oisin lähtenyt kerrankin karkuun ajamaan ;)
snägä
Pyörä:
Peugeot Trekker 50cc 2002
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.7.2012 18:10
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut snägä » 19.9.2012 22:10

Mikä on ku mun peugeot trekker on prikaton, kiinni on stage6 pro replica tehoputki(kuriton), suutin on vaihettu 62 kokoon (10 kokoa suurempi kuin vakiosuutin), rullat vaihettu 1g kevyempiin (7.5g) ja vpjousi vaihettu malossin punaseen mut ei oo vielä kytkinjousia vaihettu mutta trekkeri kulkee sen 65-68km/h ja ei anna kunnolla edes tehopiikkiä?!?! kaasari ja ilmanputsari on puhdistettu jne... luulis et kulkis paljon kovempaa?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Juunish » 20.9.2012 0:12

Kuinka korkealle kiertää nyt? Veikkaisin ettei pääse tehoalueelle liian painavien rullien takia, joten kevennä niitä ;).
Midrace Aerox projekti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista