Kierrosluvun rajoittimet #2

J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00

ViestiKirjoittanut J-P@ » 26.2.2009 19:57

-Bunny- kirjoitti:Sinivalkoinenhan se siltikkin on, löytyy edellisiltä sivuilta useaan otteeseen ;)


Ja paskat sanon minä.

Nyt toimii, JOP-1:lle tiedoks, että toimi valko-sinises.
(ainaki mulla) tierä sitte onko vuosimalleis jotain eroja.
Kuvat.fi - J-P@
Jukman
Pyörä:
EX: Yamaha DT 125-X
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
23.8.2008 17:00

ViestiKirjoittanut Jukman » 7.3.2009 23:15

Olis tässä harkinnan alla tuon derbin rajoitetun CDI-boksin poistaminen. Tehdäänkös se sillain, että ensiksi hankitaan rajoittamaton CDI ja sitten ostetaan joku nappirajoitin? Ja mihin johtoihin rajoitin pistettäisiin kiini? Kiitos etukäteen. Niin ja siinähän on Ducatin sähköt jos sillä nyt jotain eroa Leonelleihin on.
Multiviri
Pyörä:
Mersu
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.9.2007 22:48

ViestiKirjoittanut Multiviri » 8.3.2009 0:14

Taidat olla väärällä puolella koska tarkoittanet Sendaa, mutta rajoitin laitetaan Ducatin sähköissä PUNAISEEN johtoon joka menee CDI-boxille.
Ei oo Mersun voittanutta...
KLuuppo
Liittynyt:
23.2.2005 23:24

ViestiKirjoittanut KLuuppo » 12.3.2009 17:25

Mikäs noissa itsetehdyissä rajoittimissa on se toimintaperiaate? Magneetolta tulee pulsseja CDI:lle, joka lyö sytytyskipinän aina pulssin saadessaan, eli tuo rajoitin estää liaan suurilla taajuuksilla tulevat pulssit sinne CDI:lle, näinkö? Entä mistä tuo pätkintä johtuu ja miten sitä voi ehkäistä? (ja jos joku sattuu tietämään mikä on kymcon ZX50:ssä tuo pulssijohto, niin voi kertoa)
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 12.3.2009 18:07

KLuuppo kirjoitti:Mikäs noissa itsetehdyissä rajoittimissa on se toimintaperiaate? Magneetolta tulee pulsseja CDI:lle, joka lyö sytytyskipinän aina pulssin saadessaan, eli tuo rajoitin estää liaan suurilla taajuuksilla tulevat pulssit sinne CDI:lle, näinkö? Entä mistä tuo pätkintä johtuu ja miten sitä voi ehkäistä? (ja jos joku sattuu tietämään mikä on kymcon ZX50:ssä tuo pulssijohto, niin voi kertoa)

Se kondensaattori luo tavallaan lineaarisen aikavakion kierrosten kanssa. Käytännössä estää tosiaan liian suuret kierrokset. Kondensaattori myöhäistää sytytystä. Pätkintä aiheutuu siitä, että välillä kondensaattori rajoittaa, välillä ei ja seos palaa koneessa epätasaisesti. Pätkimistä ei voi täysin poistaa, mutta sitä saa pienennettyä laittamalla rajoittimeen potentiometrin ja säätämällä sitä. Tietopankki
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
KLuuppo
Liittynyt:
23.2.2005 23:24

ViestiKirjoittanut KLuuppo » 13.3.2009 16:33

Mitä tarkoittaa aikavakio? Pulssi tulee tämän aikavakion verran myöhässä? (Ja aikavakion suuruus riippuu kierrosluvusta?) Entäs mikä noiden kahden tietopankissa olevan rajoitinlaitoksen oleellinen ero on, kun näyttävät molemmat ihan samanlaisilta? Toinen puskee kipinää miten sattuu ja toinen ei?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 13.3.2009 16:47

KLuuppo kirjoitti:Mitä tarkoittaa aikavakio? Pulssi tulee tämän aikavakion verran myöhässä? (Ja aikavakion suuruus riippuu kierrosluvusta?) Entäs mikä noiden kahden tietopankissa olevan rajoitinlaitoksen oleellinen ero on, kun näyttävät molemmat ihan samanlaisilta? Toinen puskee kipinää miten sattuu ja toinen ei?

Joo, tosiaan sytytys myöhäistyy aikavakion verran. Tietopankki hämää, molemmat ovat siis samantapainen rajoitin. Tuossa mustassa on sisällä sivun alalaidassa olevan kytkentäkaavion mukaan kytketty rajoitin. Puskee kipinää yhtälailla "väärin".
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Asdmo
Liittynyt:
12.4.2008 21:21

ViestiKirjoittanut Asdmo » 16.3.2009 17:37

Laitetaas tämä tännekkin:

Mites, jos ottaisin roxista takasin sen varin prikan pois(, ja kulkis about 70 :D) niin miten virittäis ite sillasen rajoittimen ? Tiedän, että toinen pää menee maahan, ja siihen väliin tulee kytkin ja konkka, mutta mihin se toinen pää cdi-boksin johdoista ? Ja montako ohm tai mitä yksikköä käytetäänkään, niin sen konkan pitäis olla ? ( alennus pitäisi olla 70 -> 55-60)
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 16.3.2009 17:53

Aletzi1 kirjoitti:Laitetaas tämä tännekkin:

Mites, jos ottaisin roxista takasin sen varin prikan pois(, ja kulkis about 70 :D) niin miten virittäis ite sillasen rajoittimen ? Tiedän, että toinen pää menee maahan, ja siihen väliin tulee kytkin ja konkka, mutta mihin se toinen pää cdi-boksin johdoista ? Ja montako ohm tai mitä yksikköä käytetäänkään, niin sen konkan pitäis olla ? ( alennus pitäisi olla 70 -> 55-60)

Katso ensin tietopankista.
Asdmo
Liittynyt:
12.4.2008 21:21

ViestiKirjoittanut Asdmo » 16.3.2009 18:27

Larppari kirjoitti:
Aletzi1 kirjoitti:Laitetaas tämä tännekkin:

Mites, jos ottaisin roxista takasin sen varin prikan pois(, ja kulkis about 70 :D) niin miten virittäis ite sillasen rajoittimen ? Tiedän, että toinen pää menee maahan, ja siihen väliin tulee kytkin ja konkka, mutta mihin se toinen pää cdi-boksin johdoista ? Ja montako ohm tai mitä yksikköä käytetäänkään, niin sen konkan pitäis olla ? ( alennus pitäisi olla 70 -> 55-60)

Katso ensin tietopankista.

Tota mä kattelin, muttei löydy sitä oikeaa johdon paikkaa, mihin pitäis laittaa se cdi:n pää..
Ja olis kiva tietää toi konkan kokokin, et mikä olis sopiva 70 -> 55-60 km/H
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00

ViestiKirjoittanut J-P@ » 17.3.2009 17:27

Jos sä et tiä mihin johtoon (jotka lähtee cdi boxilta) niin siihen valkosiniseen tinaat sen rajottimen johdon.
Ei muuta.
Kuvat.fi - J-P@
Asdmo
Liittynyt:
12.4.2008 21:21

ViestiKirjoittanut Asdmo » 17.3.2009 20:34

J-P@ kirjoitti:Jos sä et tiä mihin johtoon (jotka lähtee cdi boxilta) niin siihen valkosiniseen tinaat sen rajottimen johdon.
Ei muuta.

Ok. Kiitoksia. Sitten vielä, mikä olis sopiva konkkakoko ku pitäis rajoittaa 70 -> 55-60...
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 17.3.2009 20:44

Aletzi1 kirjoitti:
J-P@ kirjoitti:Jos sä et tiä mihin johtoon (jotka lähtee cdi boxilta) niin siihen valkosiniseen tinaat sen rajottimen johdon.
Ei muuta.

Ok. Kiitoksia. Sitten vielä, mikä olis sopiva konkkakoko ku pitäis rajoittaa 70 -> 55-60...

Tuohon ei kukaan osaa sanoa tarkkaa vastausta. Konkan koko riippuu esim: koneen tehosta, kierroksista, kierrosalueesta, kuun asennosta.. Kokeile aluksi vaikkapa 1.5uf ja siitä sitten arvoa muuttamaan.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Asdmo
Liittynyt:
12.4.2008 21:21

ViestiKirjoittanut Asdmo » 17.3.2009 21:20

jkoljo kirjoitti:
Aletzi1 kirjoitti:
J-P@ kirjoitti:Jos sä et tiä mihin johtoon (jotka lähtee cdi boxilta) niin siihen valkosiniseen tinaat sen rajottimen johdon.
Ei muuta.

Ok. Kiitoksia. Sitten vielä, mikä olis sopiva konkkakoko ku pitäis rajoittaa 70 -> 55-60...

Tuohon ei kukaan osaa sanoa tarkkaa vastausta. Konkan koko riippuu esim: koneen tehosta, kierroksista, kierrosalueesta, kuun asennosta.. Kokeile aluksi vaikkapa 1.5uf ja siitä sitten arvoa muuttamaan.

Ok. kiitokset avusta :)
Tamphoon
Pyörä:
Typhoon
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
25.9.2008 21:13

ViestiKirjoittanut Tamphoon » 18.3.2009 17:03

Paska ku saa jokapaikasta kysyä:
Eli jos laitan rajottimen typhooniin, jossa on tecnigas next-r, niin ilmeneekä pätkimistä jos rajotan n. 50-55km/h?

E: ja jos paljo ilmenee pätkimistä ni miten sitä vois vähentää?
Myydään Malossi Kytkinjousisarja kelt. valk ja musta.
Myydään Metrakit +15% vp-jousi.
Myydään Top racing kytkinjousisarja.
Myydään Carbon rossitanko!!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista