Honda Cr 250 94-98

mikseri100
Pyörä:
Valkokilpi 125 yz
Paikkakunta:
Alajärvi
Liittynyt:
22.11.2008 13:56

ViestiKirjoittanut mikseri100 » 30.7.2010 20:55

richart-_- kirjoitti:noniin mulla saa ilmeisesti ilmaa tuo honda cr 250 mutta en osaa sanoa mistä joten onko kellää ollu mitään "ilmavuotoa"? vaikuttaako jos ei ole ilmanputsaria öljynnyt? vai mistä voisi johtua uudet tiivisteet olen vaihtanu koko koneeseen ja stefat myös....

Vois johtua vaikka siitä ettet oo jaksanu vääntää tarpeeks kireelle vaikkapa kaasaria kiinni.
Valkokilpi YZ vailla uutta omistajaa!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... 5/id32649/
Katsohan ilmoitukset! Paljon osaa myynnissä!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/84118
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 30.7.2010 21:55

mikseri100 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:noniin mulla saa ilmeisesti ilmaa tuo honda cr 250 mutta en osaa sanoa mistä joten onko kellää ollu mitään "ilmavuotoa"? vaikuttaako jos ei ole ilmanputsaria öljynnyt? vai mistä voisi johtua uudet tiivisteet olen vaihtanu koko koneeseen ja stefat myös....

Vois johtua vaikka siitä ettet oo jaksanu vääntää tarpeeks kireelle vaikkapa kaasaria kiinni.

kyllä kaasari on kiini kunnolla mutta silti tekee samaa eli epätasaisesti käy ku saa ilmaa jostakin.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 30.7.2010 23:37

richart-_- kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:noniin mulla saa ilmeisesti ilmaa tuo honda cr 250 mutta en osaa sanoa mistä joten onko kellää ollu mitään "ilmavuotoa"? vaikuttaako jos ei ole ilmanputsaria öljynnyt? vai mistä voisi johtua uudet tiivisteet olen vaihtanu koko koneeseen ja stefat myös....

Vois johtua vaikka siitä ettet oo jaksanu vääntää tarpeeks kireelle vaikkapa kaasaria kiinni.

kyllä kaasari on kiini kunnolla mutta silti tekee samaa eli epätasaisesti käy ku saa ilmaa jostakin.


Ajatuksena tuli mieleen, et oletko nakannut neulaputkea pihalle... sinne mahtuu "pahkua" väliin. Yksi on tietysti läpät, jotka irvottaa...
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 30.7.2010 23:40

en mie neula putkea pois ole ottanut ja läpät ainakin omasta mielestä oli hyvin.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 30.7.2010 23:47

richart-_- kirjoitti:en mie neula putkea pois ole ottanut ja läpät ainakin omasta mielestä oli hyvin.


Mitens bensapinta? prkl.... luulisi jo vian löytyvän...

Huomenna näkee, miten oma "vehje" toimii parin viikon rempan jälkeen....
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 31.7.2010 3:50

niin mitä tarkoitat tuolla bensapinnalla? löysin läppärunkosta 2 koloa pitääköhän net olla siinä vai hä?
vois varmaan johtua niistä 2 kolosta tuo epätasainen käynti.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 1.8.2010 11:25

richart-_- kirjoitti:niin mitä tarkoitat tuolla bensapinnalla? löysin läppärunkosta 2 koloa pitääköhän net olla siinä vai hä?
vois varmaan johtua niistä 2 kolosta tuo epätasainen käynti.


Yleensä ilmavuodossa kierrokset laskevat hitaasti, koska "imun" lisääntyessä vuotokohdasta koneeseen virtaa vielä ilmaa luistin ollessa jo alhaalla.

Jos pyörä on seissyt pidemmän aikaa, niin olethan lorauttanut tankista bensat ja laittanut uudet tilalle, vaihtanut tulpan ja/tai tarkistanut, että se on kiinni. Maadoitus on ok, jne..

Näkemättä ja kokematta on aika hankala lähteä parempaa opastusta antamaan.
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 1.8.2010 13:04

CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:niin mitä tarkoitat tuolla bensapinnalla? löysin läppärunkosta 2 koloa pitääköhän net olla siinä vai hä?
vois varmaan johtua niistä 2 kolosta tuo epätasainen käynti.


Yleensä ilmavuodossa kierrokset laskevat hitaasti, koska "imun" lisääntyessä vuotokohdasta koneeseen virtaa vielä ilmaa luistin ollessa jo alhaalla.

Jos pyörä on seissyt pidemmän aikaa, niin olethan lorauttanut tankista bensat ja laittanut uudet tilalle, vaihtanut tulpan ja/tai tarkistanut, että se on kiinni. Maadoitus on ok, jne..

Näkemättä ja kokematta on aika hankala lähteä parempaa opastusta antamaan.

olen vaihtanut tulpat ja bensat jo silloin ku tuli tuo mopedi mulle, mulla ei ole kauheasti kokemusta näistä kun on ensimmäinen crossi vasta. eli tuo läppärunko vissiin pitäis vaihtaa vai pystyykö noita 2 koloa korjaamaan mitenkään isojahan net kolot ei ollu mutta niin....
mitäs vaikutusta on kun ottaa läpistä rajottimet pois, muutakin että läpät pääsee aukeamaan enemmän...
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Öljynkulutusta

ViestiKirjoittanut CR250 » 14.8.2010 20:45

...mielestäni kampiakselinratas ei saisi liikkua tähän tapaan? Kuitenkin tuo kampuranratas on enää ainoa vaihtoehto, mistä öljyä pääsee kammion puolelle. Vaihdoin stefan ja holkin varmuuden välttämiseksi ja samalla huomasin, miten "löysästi" ratas on akselilla kiinni.

Tässä videopätkä välyksestä n. 30h ajon jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=rbdS0EWY5VM
vekeveke132
Liittynyt:
15.8.2010 19:40

ViestiKirjoittanut vekeveke132 » 15.8.2010 19:58

Pyöräni on Honda CR250 vm.88. Mopo alkoi yllättäen syödä tulppia kiivasta tahtia. Tällä hetkellä tulppa pimenee 1-2 ajokerran jälkeen. Tarkastin sylinterin läpät ja ne olivat pahasti kuluneet ja raollaan. Itse hiilikuitu elementtien lisäksi hiilikuitu läpän alla oleva muovi "kehikko" on myös rikki.

Ongelma: Soitin kahteen varaosa-putkaan ja kertoivat, ettei noita osia enää valmisteta, eikä niitä saa mistään! Onko asia todellakin näin? Eikö mitään ole tehtävissä pyörän kuntoon saamiseksi?
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 15.8.2010 21:27

vekeveke132 kirjoitti:Pyöräni on Honda CR250 vm.88. Mopo alkoi yllättäen syödä tulppia kiivasta tahtia. Tällä hetkellä tulppa pimenee 1-2 ajokerran jälkeen. Tarkastin sylinterin läpät ja ne olivat pahasti kuluneet ja raollaan. Itse hiilikuitu elementtien lisäksi hiilikuitu läpän alla oleva muovi "kehikko" on myös rikki.

Ongelma: Soitin kahteen varaosa-putkaan ja kertoivat, ettei noita osia enää valmisteta, eikä niitä saa mistään! Onko asia todellakin näin? Eikö mitään ole tehtävissä pyörän kuntoon saamiseksi?


Kokeilitko alkuperäisosia myyvistä liikkeistä? Luulisi Hondalta vielä tuonkin ikäiseen osia löytyvän.
miika26
Liittynyt:
1.8.2010 11:37

ViestiKirjoittanut miika26 » 15.8.2010 21:33

ootko kattonu mp pitstopin sivuilta, siellä on vm. 90 läppärunko+läpät

http://purkuosat.net/

tai

http://www.boyesen.com/cwo.php?store=bo ... ubmit.y=13
vekeveke132
Liittynyt:
15.8.2010 19:40

ViestiKirjoittanut vekeveke132 » 16.8.2010 18:37

Vielä en ole maahantuojaan ottanut yhteyttä.

Boyesen sivuilla olevista läpistä en saanut selville että tuleeko niiden mukana se "muovikehikko"? En ainakaan löytänyt mainintaa niistä.

purkuosat.net sivuilla näyttäs olevan koko roska runkoineen päivineen, mutta siinäkin läpät raottavat. Tietysti olisi paras, jos saisi uudet osat.
vekeveke132
Liittynyt:
15.8.2010 19:40

ViestiKirjoittanut vekeveke132 » 16.8.2010 18:57

Hetkinen, onko tuo läppien alla oleva muovikehikkoni (joka on saman levyinen ja pituinen kuin hiilikuitu-osat) sitten kuitenkin joku kaksi osainen läppäsysteemi? Niinkuin tuolla Boyesenin sivuilla "dual-stage" ja kuvassa näkyy kaksi erillistä läppää?
miika26
Liittynyt:
1.8.2010 11:37

ViestiKirjoittanut miika26 » 16.8.2010 21:07

tarkotat varmaa niitä metallisia rajottimia jos sitä meinasit että on rako niissäkin, tosta kuvasta on muuten vaikee sanoo että irvistääkö varsinaiset läpät.

viritys "keuhkoissa" ei oo noita metallirajottimia