Tee se itse

Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 9.11.2011 19:00

Ei tällä hetkellä mahdollista kun on koulusta lomaa ja en viitsis tätä varten ostaa 50 osasta sarjaa :D, joka maksaa liikaa. Jos muita ehdotuksia niin antaa tulla vaan!
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Kääntä » 9.11.2011 20:46

haet yhen m6 tapin ja 5mm poranterän rautakaupasta ja painat meneen. ei maksa maltaita
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 9.11.2011 22:00

Okei, haen huomenna todennäköisesti tollasen tapin. Koulussa käyttänyt kierretappeja ja käsillä pyöritellyt, eikös ton voi tehä myös poralla (hitailla kierroksilla)? Ja osaatteko sanoa että minkäkokoiseksi reikä tulee loppujenlopuksi halkaisijaltaan?
numberone
Pyörä:
Derbi ja Räxä
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
3.6.2010 22:17
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut numberone » 9.11.2011 22:14

en tie kannattaako porakoneel, ku sitä olis hyvä välil pyörittää takasinki päi. Eikä sitä ny väkisin kannata vääntää. Johki alumiiniin varmaa viel uskaltaa... Ja eiköhän se halkasija sillon oo 6mm jos siihe m6 kierre tehään.
Aprilia Rx 70cc
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Topsa- » 9.11.2011 22:27

Väännä ennemminki jakarilla, saat menemää suoraankin sen.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut AGK » 9.11.2011 22:36

Ja tosiaan eikös se mennyt tyyliin neljäsosakierros eteen ja puolikas taakse, ja sitä rataa?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 9.11.2011 22:38

Joo ja mielellään vähän öljyä siellä mihin kierteet tulee.
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut TooByAas » 10.11.2011 1:36

Kyllä sitä ihan reippaasti saa pyöritellä ennen kuin pyörittää takasi päin.. Vaikka pari kierrosta ja sitte takasi päin niin että lastu katkeaa. Ja öljyä on tosiaan hyvä olla.

Jos et poraa läpi asti, niin olis hyvä olla lastua nostava kierrettappi.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
minivvv
Liittynyt:
13.8.2009 20:31
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut minivvv » 10.11.2011 8:12

Itse monelta osan ostolta päässyt kun hitsikoneen ja muutaman rälläkän omistaasekä jotain 20laikkaa niihin.. :lol:.. Ja nuita kierteitäkinjoutunu tekemään, taka-akseliin piti tehdä kun lähti "vähän väärillekierteille".. :lol:
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Kääntä » 10.11.2011 16:00

oikeestaan nykyajan tapit ei tartte takaskiertoa, jos ei mitään älysyviä jengoja tee. jotain nesteytystä vähä väliin (paras ois kierteytysneste) eikä porakoneella pyöritystä. ei saa tuntumaa ja saattaa katketa tappi erittäin helposti
ja reikähän periaatteesa jää siihen 5 milliin mutta jengan kärjet menee kuudessa millissä
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut miiggz » 10.11.2011 20:26

Mites olette vaihtaneet keulastefat paiolin keulasta, siinä missä etuakseli tulee keulan etupuolelle (ks. peugeot xps <-09) Olen nyt ottanut pölysuojan pumppujen yläpäästä pois ja sen metalliholkin mikä sen alla on, mutta miten sen varsinaisen stefan saa irti? muutoin kun avaamalla pohjaruuvin keulasta, jolloin kaikki hilppeet lähtevät pois...
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 10.11.2011 20:46

no ei sieltä mitää lähe jos sen avaat ko sitte vaa liukuputket irtoaa ja joku holkki on siellä sisällä. sitte vaan kampeat stefan pois, on vitun tiukassa, tierän. kannattaa vaikka yrittää rikkoa se stefa jollai että lähtee helposti
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Topsa- » 10.11.2011 20:56

Stefalle kannattaa tehdä ulosvedin.
Pitkä akseli, kaksi kynttä, joissa säätö ulospäin, ja akselissa paino, eli toisinsanoen iskuvasaran tyyliin.
Helppo tehdä jos vähäänkään hitsikonetta osaa käyttää, ja löytyy jämärautaa nurkista.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 11.11.2011 0:09

Sain ton änkän tossa kunnolla kasaan, mutta äänet todella kovat. Kuullostaa ihan tehariderbiltä, mutta nelari versio ja kovat äänet. Mites lähtis hiljentämään? 8mm reiät ja tiiviisti 1,5 kierrosta vaimenninvillaa nyt.
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Kääntä » 11.11.2011 12:55

eikös sitä kannattas pikkasen löysyttää sitä villaa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista