Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

-ToK-
Pyörä:
Derbi drd pro Malossi
Liittynyt:
14.3.2010 18:45
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut -ToK- » 3.9.2012 20:45

Onko kaikilla, jotka ovat ostaneet Stage6 pinnotetun sylinterisarjan derbiin (uudemmalla koneella) tullut sen sylinterisarjan mukana ATHENAN YKSI renkainen mäntä. Myös helmat vähän vakiomäntää pidemmät. Muutenhan toi setti vastaa aika lailla vakiosettiä.
Muuten huomasin vielä, että tuolla tiivistepussissa on pahvitiivisteen lisäksi kaksi metallista(alumiini?) sylinterin ja lohkon välistä tiivistettä, joista toinen 0,6 ja toinen 0,8 mm paksu. Miten ne kannattaisi sinne asetella vai laitanko ollenkaan? Siis missä järjestyksessä? Myös toi stage6 sylinteri on hiukan vakiota korkempi ehkä n. 1 mm. Ja kannen palotila näyttää vakioon verrattuna matalammalta/pienemmältä.
Entäs onko muilla ollut sellasta ongelmaa että tohon stage6 50cc sylinterisarjan mukana tulleseen kanteen ei saa termostaattia kiinni vakioruuveilla? ruuvit ottaa sinne kannen seinämään kiinni.
Siinä stage6 kannessa ei myöskään ole sitä termostaatin kohditus"nystyrää", mutta sillä tuskin mitään väliä?
Tommonen setti
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12812
Jos joku jolla tommonen setti on viitsisi vastata tai jos joku edes veikkaisi niin olisin erittäin kiitollinen : )
_DerbiMies96_
Pyörä:
DRD PRO R,2 X GPR 125,GPR 50,4X Derbi Senda
Liittynyt:
25.3.2009 19:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut _DerbiMies96_ » 3.9.2012 21:13

Sopiiko esim. technigas E-Nox tai Pro Race suoraan 80cc barikittiin?Vai onko pako-aukko isompi?
Derbillä vaikka kuuhun!
jerevaa
Liittynyt:
7.7.2011 22:35
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut jerevaa » 3.9.2012 22:49

kyllä se kai sopii.. ei oo tietoo. mut joo mulla oli liian pieni suutin mopossa 95 ja vaihdoin 105 ja toimii hieman paremmin. mutta en tiiä paljo kuuluis kulkee tolla airsalilla, 21mm kaasarilla, hebolla ja 14/53 väleil. mul menee sen 108
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut maapertaja » 4.9.2012 11:06

Mikä airsali sulla on? ittellä on 80cc airsal 21 mm lortto ja e-nox putkena toi enoxin vaa sattuu kuristaan aika paljo menee näillä sen tasan 100 15/53 väleillä :)
Yamaha-poju
Pyörä:
Yamaha DT 50/70cc -10, Yamaha YZ 125 -05, Aprilia RX 80cc -03, Lynx Rave RC600sdi
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
3.9.2011 18:45
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Yamaha-poju » 4.9.2012 13:05

Reetuhai2 kirjoitti:Viilaamalla tehoa saa. Airsal ja Toppi varmaan parhaat valinnat osien saannin kannalta. Italkittiin esim. etin joskus mäntää, ja vakiokoko vissiin löyty suurella etsinnällä, taas muistaakseni ylikokoa en löytäny ollenkaa.

mutta mites, kumpaa itse veikkaisit pirteämmäksi?
YAMAHA EI PAMAHA! ;
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut KarsTa » 4.9.2012 16:34

-ToK- kirjoitti:Onko kaikilla, jotka ovat ostaneet Stage6 pinnotetun sylinterisarjan derbiin (uudemmalla koneella) tullut sen sylinterisarjan mukana ATHENAN YKSI renkainen mäntä. Myös helmat vähän vakiomäntää pidemmät. Muutenhan toi setti vastaa aika lailla vakiosettiä.
Muuten huomasin vielä, että tuolla tiivistepussissa on pahvitiivisteen lisäksi kaksi metallista(alumiini?) sylinterin ja lohkon välistä tiivistettä, joista toinen 0,6 ja toinen 0,8 mm paksu. Miten ne kannattaisi sinne asetella vai laitanko ollenkaan? Siis missä järjestyksessä? Myös toi stage6 sylinteri on hiukan vakiota korkempi ehkä n. 1 mm. Ja kannen palotila näyttää vakioon verrattuna matalammalta/pienemmältä.
Entäs onko muilla ollut sellasta ongelmaa että tohon stage6 50cc sylinterisarjan mukana tulleseen kanteen ei saa termostaattia kiinni vakioruuveilla? ruuvit ottaa sinne kannen seinämään kiinni.
Siinä stage6 kannessa ei myöskään ole sitä termostaatin kohditus"nystyrää", mutta sillä tuskin mitään väliä?
Tommonen setti
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12812
Jos joku jolla tommonen setti on viitsisi vastata tai jos joku edes veikkaisi niin olisin erittäin kiitollinen : )

Joo, valmistajat yleensä käyttåää toisen firman osia sillon tällöin, esim. miun pro racen männän on valmistanu athena ;) ne metalliset tiivisteet on sylinterin korotuspaloja, jos sulla on sielä jo pahvitiiviste, niin ei oo mikään hyöty laittaa metallisia lisäksi... termostaatin saat kiinni niillä ruuveilla jos vaikkapa lyhennät niitä rautasahalla. Ja onko sillä ny mitään väliä jos stagen pytty on 1mm korkiampi mitä vakio... "kannen palotila näyttää vakioon verrattuna matalammalta/pienemmältä." tarviiko tätä esimerkiksi kuuluttaa täälä ? :roll: senkus lyät kattilan kiinni ja lähret ajelemahan ;)
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Gogge » 4.9.2012 16:42

Yamaha-poju kirjoitti:mutta mites, kumpaa itse veikkaisit pirteämmäksi?

Ei kumpikaan mitään älykireitä, normiajoon soveltuvia siis, kummiskin tehoja enempi mitä vakiolla. Kannattaa myös miettiä 80cc airsalia, ei sillekkään tarvi vahvistella sen enempää mitä 70cc..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut arsori » 4.9.2012 19:00

pulttien lyhentämisestä sahaamalla vielä; laita sopivat mutterit pultteihin kiinni ennen kuin sahaat ne poikki, sitten pyörität ne mutterit pois. Muuten tulee ongelmia kierteiden kanssa.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut KarsTa » 4.9.2012 21:34

Pro Racella käyttölämpötila 50-60 °C tehtaan paperien mukaan, aika alhanen eikös se ylensä oo siinä 80 °C hujakoilla ? 8o (sylinterin käyttölämpötila olisi optimaalisin 50-60 °C, täten suosittelemme jäährytyskapasiteetin lisäämistä) :D Käy vieläki liika laihalla, tairan vierä oikee liikeeseen säärettäväks jos en itte sitä tuan paremmaksi saa tällä viikolla :roll:
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut TooByAas » 4.9.2012 23:37

Jostain muistaisin lukeneeni, että 2-t koneen optimilämpö tehon kannalta on se 50-60 astetta. En sitten tiedä kuinka paikkaansapitävä tuo on.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
jhuhtis
Pyörä:
husqvarna wre 125,yamaha passola 50,yamaha tzr 125 88
Paikkakunta:
mouhijärvi
Liittynyt:
11.4.2010 17:19
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut jhuhtis » 8.9.2012 0:09

mikä sylinteri vois olla kyseessä kun omassa am6:tosessa oli kii sylinteri jossa on 7 ulosvirtaus kanavaa+1pakoaukko.koitin googlettaa mut ei löytyny ku sellasia jossa on 5huuhtelua+pako.ja sylinteri on valurautaa 50cc
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 8.9.2012 0:33

Laita kuvaa niin joku saattaa tunnistaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
J3rSu
Pyörä:
CH Racing WSM
Liittynyt:
13.6.2009 2:25
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut J3rSu » 8.9.2012 2:12

Olisikohan tämä kyseessä?

http://www.gearparts24.de/ersatzzylinderkit-motoforce-50cc-eco:a5198.html
jhuhtis
Pyörä:
husqvarna wre 125,yamaha passola 50,yamaha tzr 125 88
Paikkakunta:
mouhijärvi
Liittynyt:
11.4.2010 17:19
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut jhuhtis » 8.9.2012 15:11

vois olla
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

ViestiKirjoittanut jukke96 » 9.9.2012 7:35

KarsTa kirjoitti:Pro Racella käyttölämpötila 50-60 °C tehtaan paperien mukaan, aika alhanen eikös se ylensä oo siinä 80 °C hujakoilla ? 8o (sylinterin käyttölämpötila olisi optimaalisin 50-60 °C, täten suosittelemme jäährytyskapasiteetin lisäämistä) :D Käy vieläki liika laihalla, tairan vierä oikee liikeeseen säärettäväks jos en itte sitä tuan paremmaksi saa tällä viikolla :roll:

En tiiä miten näin pienissä vehkeissä, mutta puolikkaassa ceeärrässä ainaki parhaat potkut lähtee jossain 60°C, ja ajossa lämpötila vaihtelee 55-75°C. Joskus kuulin että 50cc mopossa paras käyntilämpötila ois jotain 80°C. (itellä siis ceeärrässä 30% isommat syylärit entä vakiona, ja tuo yllä lukeva, jäähdytyskapasiteetin lisääminen, meinaa just syyläreiden lisäämistä/ suurentamista)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista