Rabasa

TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut TooByAas » 3.5.2011 9:42

Juu tuolta löytyy tarvittava tieto.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
TOKEMOi
Liittynyt:
24.4.2009 22:14
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut TOKEMOi » 4.5.2011 15:51

TOKEMOi kirjoitti:Kiertari ei jumita missää kohas, mut huomasin äske et se jumitus kohta liikkuu, tai silleen et ku se menee sen kohan yli, uus kierros ni se on liikkun vähä eteemmäs :s
Magneetost ku kokeilee ni liikkuu ihan vähä, et varmaan laakerit menny, pystyyks kuin helpost ite vaihtaa ne? tai et onks jossai jotain ohjeit? (muutaman kerran mankin koneen purkanu jo, ni ei toi varmaan mahoton oo :D )

Kiertarin ala pääs on sivuttais löysää aika paljo, mut ei oikeestaa yhtää pystysuunnas! Ja tuntuis et ääni kuuluu kytkimen puolelt...

Ihmettelen vaan, et miten meni tollee yhtäkkii pienes nopeudes :|


Nyt on kone sit avattu... Ja ois vähä kymyksen tapast, elikkä milläs kytkimen puolelt saa kampurast sen rattaan irti? tarviiko jonkun ulosvetäjän vai millai? :s

Ja toho jumitus-juttuun, nyt pyörii ihan hyvin ilman mitää jumitust, MUTTA koneen sisält löyty katkennu seeger-rengas tai sit tosi iso prikka :D mutta siis kuitenkin oli ihan irtonaisen siellä, ni oisko siintä voinu johtuu toi? rattaitten välii menny, yms...? ja mistä ois voinu lähtä irti? Rattais ei kuitenka oo mitää vikaaa tai jälkii!
Purin kiksinki ja siel oleva seeger oli sillee puoliks jo poikki mut kuiteki kiinni viel siin... et en tiiä mist sit lentäs :D
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut -MJU- » 8.5.2011 0:00

missä vaiheessa ois hyvä vaihtaa koneeseen laakerit ? nyt on joku 18000-19000 km ajettu eikä mitään ylimäärästä ääntä kuulu ja toimii niinkuin pitää. Nyt jos tän kesän aikana jonkun päälle 5000km ajan niin mitä kaikkee ois hyvä vaihtaa koneeseen ?
Tsekkaa galleria
<salmiakki>
Pyörä:
4-pyöräinen
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
26.9.2008 18:34
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut <salmiakki> » 9.5.2011 17:15

mistä vois johtuu, kun kuuluu semmonen sirittävä/särisevä ääni koneen lähettyviltä? Kiertokangessa ei oo klappii, ja magneetosta kun kokeilee niin ei heilu mihinkään suuntaan. mäntä on uusi ja C-kokoa.
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 9.5.2011 17:18

masoeman_ kirjoitti:missä vaiheessa ois hyvä vaihtaa koneeseen laakerit ? nyt on joku 18000-19000 km ajettu eikä mitään ylimäärästä ääntä kuulu ja toimii niinkuin pitää. Nyt jos tän kesän aikana jonkun päälle 5000km ajan niin mitä kaikkee ois hyvä vaihtaa koneeseen ?

Laakerit, stefat, muut tiivisteet ja mäntä. Kampiakselia ei tarvi vaihtaa jos ei oo klappia. Kytkinlevyt vois vaihtaa ja jouset jos nyt tuntuu sille, että ne olisi hyvä vaihtaa.
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut -MJU- » 10.5.2011 15:39

juu kiitoksia mäntää en taida vaihtaa kun on vaihettu siinä 15000 paikkeilla
Tsekkaa galleria
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Extract´ » 14.5.2011 12:48

Avasin koneesta kaikki ruuvvit ja kaikki mitä irtoo, mutta en tiiä miten se kytkinkruunun keskellä oleva mutteri irroitetaan? Kun sitä yrittää avata niin se kytkinkruunu liikkuu eikä sitä voi mitenkään lukita ettei se liikkuisi. Onko ideoita tai pitääkö sitä edes avata että lohkot saa auki? Ja sitten voi antaa neuvoja niiden lohkojen avaamiseen.
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
mixxer
Liittynyt:
10.9.2008 17:21
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut mixxer » 14.5.2011 13:27

Pulttipyssyllä tarvii avata se kytkinkruunun keskimutteri.

E: juuri niin kuin kossusukka tossa alhaalla totesi... :roll:
Viimeksi muokannut mixxer päivämäärä 14.5.2011 15:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Extract´ » 14.5.2011 13:51

mutta miten saat pidettyy sitä keskiosaa?`Se pyörii se keskiosa siinä!!!"
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut kossusukka » 14.5.2011 14:03

Sitä kytkimen keskiosaa ei järkevästi saa pidettyä ilman erikoistyökalua, ruuvariviritelmillä paskantaa kytkinkruunun helposti. Tarvitset pulttipyssyn. Pulttipyssy ampuu sen mutterin auki, se kytkimen keskiosa ei vain ehdi kiihtyä pyörimiseen mukaan kun mutteri pamautetaan niin nopeasti auki.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Extract´ » 14.5.2011 22:03

Voi perkele on ne lohkot tiukassa. Nyt on lohkot auki joka nurkasta 2cm mutta kampura on jo irronnut kokonaan sieltä kytkimen puolelta mutta ottaa siihen ensiörattaaseen kiinni. Tuolta magneeton puolelta ei tunnu akenevan yhtään eikä irtoamaan... Onko siis nyt pakko sittenkin irroittaa se ensiöratas ja jos sen kytkinlohkon irroittaa nii levähtääkö kaikki käsiin? Vai onko joitan keinoja joilla sen magneeton puolen lohkon saa irti????? Kumivasaralla on hakattu ja väänetty ruuvvimeisselit vinoon!!! :paha: :paha: :paha:
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
Karssy
Liittynyt:
18.5.2011 16:26
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Karssy » 18.5.2011 17:18

Moro. En oo varma onko sopiva topikki mutta kokeillaan. Eli, meneekö tämmöinen Derbi Senda R 2003 (putkirunkoinen) kone tohon Derbi drd 2004 runkoon, eli siis palkkirunkoiseen?
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut -MJU- » 18.5.2011 20:10

sama konehan niissä on
Tsekkaa galleria
Karssy
Liittynyt:
18.5.2011 16:26
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Karssy » 18.5.2011 20:14

Lähinnä aattelin että onko koneen kiinnitykset samoissa kohtaa, eli löis kiinni vaan, ei tarvis muutella?
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut -MJU- » 18.5.2011 20:25

no kyllä niitten pitäs olla jos kerta sama kone korjatkoon joku viisaampi jos meni väärin
Tsekkaa galleria

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista