Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

juzzy
Pyörä:
ktm exc ja romut
Paikkakunta:
helsinki
Liittynyt:
9.11.2010 19:20
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut juzzy » 6.5.2011 23:19

jt-87 kirjoitti:
juzzy kirjoitti:osaisko joku neuvoo mist alottaa ku oisin tekemäs mahollisimman ala vääntöstä teharii ja siis ala kauttasta (mittoja ja muita olennaisia tietoja)en ymmärrä mitää niist laskujutuist ni voittekste vähä auttaa ja siis tulos derbiin jos se jotenki vaikuttaa :D


Kai nää oot jo lukenu tämän topicin ensimmäisen viestin?

joo mut en ymmärrä mitää eikä se linkki toimi mikä on tietopankis :D
vaihetaan mustat smotot oransseihin http://www.motot.net/talli/kayttaja/113752
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut jt-87 » 7.5.2011 7:57

juzzy kirjoitti:
jt-87 kirjoitti:...
Kai nää oot jo lukenu tämän topicin ensimmäisen viestin?

joo mut en ymmärrä mitää eikä se linkki toimi mikä on tietopankis :D


Sitten luet sen tietopankin uudelleen... Ja blairexhaustin voit ladata vaikka tuosta minun allekirjoituksesta...
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Betaversio » 7.5.2011 10:08

Kävin sitten vaihtamassa nuo linkit mediafiren linkkeihin jotka toimii... ainakin vielä :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Jamppa^
Pyörä:
Derbi DRD Racing -05
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
23.8.2009 12:24
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Jamppa^ » 25.5.2011 15:24

Millaista tehotavoitetta kannattaa laittaa kokonaan vakioon derbiin johon laitan tehoputken? Ja mihin kannattaa laittaa tuo huipputehon kierrosluku jos haluan alavääntöisen putken? Ja löytyykö mistään derbin pakoaukon pinta-alaa ja muita mittoja mitä tarvitsee tuon putken tekemiseen, vai onko parempi vain mitatata itse?
Myynnissä Derbin kissansilmämaski! http://www.motot.net/talli/osat/id28473/
Ja Kawasaki Kx Äänenvaimennin!
artsi95
Pyörä:
derbi xtreme r ja suzuki pv
Liittynyt:
13.3.2011 18:43
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut artsi95 » 31.5.2011 20:31

kertokaas vähä et mistä saan jonkun suunnittelu ohjelman että voin tehä pakoputken pullistamalla ku en oo ennen tehny
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut jt-87 » 31.5.2011 20:56

artsi95 kirjoitti:kertokaas vähä et mistä saan jonkun suunnittelu ohjelman että voin tehä pakoputken pullistamalla ku en oo ennen tehny


Sitten kehotan edelleen lukemaan tämän topicin ensimmäisen viestin, kyllä sieltä ohjelmat selviävät... ja kun pullistamalla haluat tehdä, kannattaa muuttaa ne Blairin antamat halkaisijat kehämitoiksi(piiriksi siis)...
Ja laitetaan vielä tännekin että ennen pullistusta 70 asteinen kulma muuttuu pullistuksen tuoksinassa n. 90 asteiseksi(tämä siis putken paksuimman kohdan lähistöllä; mitä ohuempi putki on mutkan kohdalla, sitä vähemmän se taipuu lisää pullistettaessa)

no panic, mutta tuolta se voi näyttää ennen pellille kopioimista:
Kuva
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
¤Rango¤
Liittynyt:
17.8.2011 20:10
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut ¤Rango¤ » 17.8.2011 20:26

Osaisko kukaan sanoa mikä on Yamaha DT 125 v.2005 pakoaukon keskimääräinen halkaisija. En kehtais rueta sylinteriä irrottamaan, kun tuota ei voi ilmeisesti mitata muuten.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.8.2011 23:38

Viitisit suunnitella, ja tehdä tehoputken itse, mutten viitsi ottaa sylinteriä irti?
¤Rango¤
Liittynyt:
17.8.2011 20:10
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut ¤Rango¤ » 18.8.2011 16:20

Arvasin että joku valittaa, mutta pyörä on derbi gpr 125 ja siinä on aika hankala rueta aukomaan tota sylinteriä, laitoin ton Yamahan vaan siks että ois selkeempi.
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut TooByAas » 18.8.2011 22:58

Tässä olisi nyt tarkoituksena tehdä periaatteessa kopio tuosta moponi Arrowista, mutta saada myös nostettua putken tehoaluetta.

Olen lukenut tuota tiittasen kirjan pakoputkiosiota nyt jonkin aikaa, ja olen tullut siihen tulokseen että alkukäyrää lyhentämällä + diffuuserin ja vastakartion kartiokkuutta lisäämällä tämä olisi mahdollista.

Eli olenko ihan kujalla jos teen nämä toimenpiteet siinä toivossa että tehoalue nousisi?
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Throttle » 19.8.2011 14:22

Et ole kujalla, joskin jo riittää että lyhentää käyrää. Jos ei maistu meno sitten kartioiden kimppuun.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Palezu » 20.8.2011 19:41

Kummalla se suunnittelu nyt kannattaa tehdä, blairexhaust 2 vai 3 versiolla? Kun tuntuu olevan puhetta että niissä on eroja.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Betaversio » 20.8.2011 21:28

Palezu kirjoitti:Kummalla se suunnittelu nyt kannattaa tehdä, blairexhaust 2 vai 3 versiolla? Kun tuntuu olevan puhetta että niissä on eroja.

Kakosella.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 22.8.2011 9:39

TooByAas kirjoitti:Tässä olisi nyt tarkoituksena tehdä periaatteessa kopio tuosta moponi Arrowista, mutta saada myös nostettua putken tehoaluetta.


Helpoin on lyhentää käyrää ja keskilieriötä. Kartioiden muuttelu vaikuttaa jossain mielessä "enemmän".
Yksi keino on pelailla myös lämpöeristeillä, ja muistaa että on mahdollista eristää eri osia: koko putki, pelkkä käyrä, paksuin osa, vastakartio jne. Suhteellisesti ottaen (ja yksinkertaistettuna) eristetty osa lyhenee.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.8.2011 11:24

Nyt on putken teko aloitettu. Kehittelin semmoisen metodin että sorvasin ensin puusta malliputken josta sain sitten paperin avulla helposti tehtyä tarkat mallit tarvittavista peltipalasista. Leikkasin peltipalaset ja rupesin hitsaamaan mutta siinäpä se ongelma tulikin. Ei tolla migillä saa hyvää saumaa. Se vain räiskii klimppejä siihen vaikka miten yritti konetta säätää. Pitää ehkä kokeilla kaasulla hitsata.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista