Pro-virittäminen

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.3.2012 12:25

Vastakysymys. Miten kahvi tarjoillaan mikäli paikan päällä tarjottu muodostuu välimatkan vuoksi taloudellisesti kannattamattomaksi?. Postin kautta termospullossa, poroina, vaiko ihan itsejauhettavina papuina?
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut jt-87 » 23.3.2012 16:53

Jos ei oikein arvaavalla kiire ole, tulee vuoden mittaan aina joku reissu ympäri Suomen maan. Siinäpähän sitten sovitaan treffit :D
Vinkkinä tännekkin: vastaus on millimetreinä...
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Zoneri » 23.3.2012 16:55

Pakoaukon pinta-alan laskukaava?
Paska mikä paska.
Tuna-71
Liittynyt:
27.9.2007 16:52
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Tuna-71 » 23.3.2012 19:13

Veikataan männän asemaa kampikulman funktiona.

Edit. Pienen laskeskelun jälkeen tuli selville että kulma a on YKK:sta "myötäpäivään" ja tulos on männän laen asema AKK:sta mitattuna.

Esim.
b=0
r=18,9mm
a=0,001 astetta
t=80mm
n=37,8mm

b=0
r=18,9mm
a=179 astetta
t=80mm
n= 5,6E-13mm

Ja nämä siis PV:n mitoilla... Tuo b kulma jää vähän hämärään, liittyykö kampiakselin sivusiirtoon? Vaikutukset männän asemaan ovat kovin pieniä... Vai päteekö b:n vaikutus männän asemaan vain pienillä sivusiirroilla?

Edit.2

Ettei tuo liittyisikin imuaukon avaumaan tms., 90 asteen kiertymällä kun ei pitäisi vielä männän huidella AKK:ssa (testipiste, b=0)... Silloin b kulma voisi jotenkin liittyä imuaukkoon (sijaintiin kampikulmana tms., ei tosin korreloi juurikaan). Ja funktion kuvaaja on aaaika oudonlainen.
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut jt-87 » 23.3.2012 23:52

Täällä jo pohdittu ihan oikeasti, harmi kun liian aikaisin tööttäsin kaavan näkösälle. En ollut muuta kuin toriassa vasta saanut sen kasaan, testaamatta sen kummemmin.
Sillä piti pystyä muodostamaan levityskuva kartion palasesta pakoputken valmistusta varten. Nyt kun sen exeliin naputtelin, ei se sitä tee, ei edes palasteltuna ja pureskeltuna :itku:

Laitan lisäinfoa ja avunpyytöjä kunhan jaksaa puhtaaksi kirjoittaa nuo kaavan eri osat ja teorian niiden takana...
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Zoneri » 24.3.2012 17:56

Toivottavasti menee oikeaan paikkaan tämä viesti.
Olen ajatellut sovittaa toisiin lohkoihin minarelli am6:sen lãppärungon + läpät.
Eli olen pääni puhki asti miettinyt rakenteellista vahvuutta. Heikentääkö tuo hirveesti materiaalista vahvuutta, kun otetaan tuo imukaulan kaareva puoli pois?
Käytössä on tietenkin tiggi + mikki + puikko.

Tuossa on kuvia vähän remelöidyistä imukanavista.
Kuva
Kuva
Kuva


Ja tässä vakio läppärunko.
http://medias.scooter-center.com/457MF129.jpg

Nuo on morinin lohkot ja alkaa imukaula + läpät rajoittamaan seuraavaksi.
Sori huonoista kuvista, vaan on käytössä kännykamera.
Edit: korjattu kirjoitusvirhe: rahoittamaan---> rajoittamaan.
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 25.3.2012 10:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Paska mikä paska.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Betaversio » 24.3.2012 23:08

Tää on just oikee topikki! :)

Oliko sulla tarkotus tuunata lohkoja tähän tyyliin? Eli poistaa tuota punaisella merkattua kynnystä? Tästä kattellen isoin ongelma on että se kynnyksen sisällä oleva onkalo aukeaa kampikammioon ja onkaloon tarttee laittaa täytteeksi kemiskiä. Rakenteellista kestävyyttähän ton ei pitäs heikentää....

Tosin, noiden kuvien perusteella ei voi mitään sanoa varmaksi, mutta jos et löydä mitään syytä miks tuon kynnyksen pitäis olla tuossa niin silloin sen voi poistaa. :)

Kuva
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Zoneri » 25.3.2012 10:31

Juuri noin! En kyllä yhtään tiedä, miksi tuossa on tuommonen aukko. Kiinanpojat:D
Ei keksinyt mitään tarkoitusta tuolle aukolle. Eli toisinsanoen turha. :)
Jossain välissä voisi sovittaa minarellin pytyn tähän vehkeeseen.
Tänks vastauksesta.
Paska mikä paska.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Betaversio » 25.3.2012 14:04

Tuon reiän tekeminen pienentää painoa ja vähentää alumiinin tarvetta. Pistähän päivitystä jonnekin sitten kun homma etenee!
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Zoneri » 25.3.2012 21:19

No nyt tulee jo päivitystä.
Vähän suunnitelmat vaihtui, kun minarellin läppärunkoa + läppiä saa halvalla. Ebay auki ja katselemaan löytyykö mitään hyvää suht koht isoa läppärunkoa. Parihan hyvää sieltä löytyi ja nyt en osaa päättää mikä näistä.
Tuossa ehdokkaat:
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 4324874791

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 0806002696

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 0491317810

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 9070790794

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 1400460645


Nuo voi olla kãnnylle tarkoitettuja linkkejä, kun pääkirjoitusväline on kännykkä... Mutta toivotaan että linkit toimii.

Ainiin, imusynsteemit tullaan tekemään ihan uusiksi imukaulasta lähtien. Luulen, että nuo kaikki menee paikalleen, kun pienen korokkeen laittaa läppärungon + koneen lohkojen väliin. Ei pitäisi haitata.
Itse ainakin ktm:än läppäsysteemin puolelle menisin.
Paska mikä paska.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.3.2012 22:02

Zoner v2 kirjoitti:..kun pienen korokkeen laittaa läppärungon + koneen lohkojen väliin. Ei pitäisi haitata..

Muutoinkin tuntuu että turhan herkästi sakki yrittää aina tunkea ne läpät mahdollisimman lähelle ja saada kampikammiotilavuuden minimiin, niin kuin se jokin aina ja kaikkialla pätevä itseisarvo olisi. Ei nuo tehdastekoisetkaan mäntäohjaus->läppäohjaus-adapteritkaan aina sitä tilavuutta edes yritä minimiin saada. Useassa tapauksessa ne läpät olisi lähemmäksikin saatu mikäli ehdottomasti näin olisi haluttu ja myydäänpä niitä varsinaisia reed valve spacereitakin.

Tuossa Hodaka 250cc:kin läpät olisi kyetty helposti laittamaan lähemmäksikin sylinteriä: http://www.richstaylordporting.com/vintage_VForce.html
Siinä myös muutamia adaptereita:
http://www.thunderroadbikes.com/Kawasak ... s%201..JPG
http://venicemotorbikes.com/store/image ... narrow.jpg
http://www.mbdevelopments.co.uk/lambretta/im9.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 29.3.2012 7:51

-Zone- kirjoitti:Tuossa Hodaka 250cc:kin läpät olisi kyetty helposti laittamaan lähemmäksikin sylinteriä


Varmaan näin, mutta tuskinpa tuolla mitään huipputehoja edes tavoitellaan, eli kyseessä on enemmän kauppakassi-luputin-tyyppinen ratkaisu, ja kampikammiotilavuus tuossa on melkein varmasti liian suuri.

Mutta totta on myös se, että ei ole mitään järkeä pyrkiä yksioikoisesti mahdollisimman pieneen tilavuuteen. Sopiva arvo on tässäkin paras.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Zoneri » 31.3.2012 18:41

Läppärungonvaihtamisproju ei ole edennyt ollenkaan... Tänään maksetaan läppärunko.
Kuva
Kuva

Tuossa vaan mietin moottorisahan pakoaukkoa. Sen muoto on vaan poikkeuksellinen, en minä oo nähny missään. Ainut mitä keksin tuossa on, että saa suuremman pakoaukon alan vrt viistetty kaksiosainen. Keksiikö pro-virittäjät muuta merkitystä? Juu, tiedän, tämä ei ole proo virittämistä, mutta täåltä saa hyvän vastauksen.
Paska mikä paska.
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut jt-87 » 1.4.2012 7:48

Katohhan, en ole ennen kaksiosaista pakoa moottorisahassa nähnyt...
Tuo aukon muoto selittyy sahan tehoalueella, se kun on melko kapea. Mitä kantikkaampi aukko, sitä piikikkäämpi kone. Ja sahahan tunnetusti ei tarvitse laajaa tehoaluetta, joten tuollainen toimii oikein hyvin. Tosin aika kantikas se on jo -77 RM80 pakokin:http://www.motot.net/wiki/Suzukin_virityssylinterit#RM80_vm.1977

Jaa niin, meinaatko viistetyllä, että aukot olisivat alhaalta kapeampia, ikään kuin kolmiomaisia? Siihen ei minulta enää löydy vastausta miksei sahassa sellaista ole...
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 1.4.2012 21:32

jt-87 kirjoitti:Jaa niin, meinaatko viistetyllä, että aukot olisivat alhaalta kapeampia, ikään kuin kolmiomaisia? Siihen ei minulta enää löydy vastausta miksei sahassa sellaista ole...


Syy on litratehoissa. Sahoista ei oteta paljon tehoa, ei tarvita huuhteluita, joten pako voi olla leveä alas asti. Tehokkaissa koneissa taas kaikki mahdollinen huuhtelupinta-ala tarvitaan hyötykäyttöön.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista