Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

4t yleinen viritys/tekniikka

Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 19:22
4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut khor » 31.7.2011 10:24

Jatkellaan nelarin tekniikasta ja piristyksestä. Ennen uutta kysymystä käytä hakua, josko aiheesta olis jo juttua foorumilla muualla ja myöskin Tietopankkia.

Edellinen topic: viewtopic.php?f=99&t=71260&start=1575

# Sticky Icky, -jkoljo
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
18.2.2010 14:32
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut hääpödää » 2.8.2011 14:00

Lämpeneekö nelitahdit nopeammin/enemmän kuin 2-tahdit?
Liittynyt:
19.7.2010 22:46
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 2.8.2011 23:06

Vähä nopeemmin lämpee ja lämmöt normaali ajossa jonkun verran kovemmat, mutta ei se keittää rupee jos sitä pelkäät.

Missäs päin löytys mestoja mitkä koneistais kansia ??
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 10:49
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MSJD » 3.8.2011 1:04

Kankaanpäästä löytyy JR-tehokansi. Tekee halvalla ja jälki on todella hyvää :)
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Liittynyt:
3.2.2007 17:04
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut sumppa » 4.8.2011 1:32

Meikäläinen tekee kanssa koneistuksia erittäin hyvään hintaan 8) !
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 11:31
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 6.8.2011 14:42

Miten pakoputkisto pitäisi mitoittaa nelitahtiin? Linkki tietopankissa ei enää toimi.
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 10:49
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MSJD » 6.8.2011 14:50

http://www.motot.net/wiki/Pakoputkiston ... moottoriin Kuinka niin ei toimi? Vai tarkotatko laskuria?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Pyörä:
Derbi Senda Drd Racing Sm -08 Derbi Senda 125 Sm -08
Paikkakunta:
Vilppula
Liittynyt:
25.1.2011 20:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut litmane » 6.8.2011 15:29

Omistan Derbi Senda 125 vm 08. Pyörässä on Mikunin 22mm kaasari + Remuksen putki ja änkkä. Vielä hankinnassa vapaavirtaisempi ilmanputsari.

Joten kysymys kuuluu: Tuoko 26/28mm kaasari lisää tehoja huippuihin,vääntöihin yms?

EDIT:

Sopiiko tämä 26mm Derbiini

EDIT2:

Pitääkö ostaa suurempi imukaulakin?
Pyörä:
Yamaha WR125X -11
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
24.5.2011 18:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Arrowww » 6.8.2011 20:33

Mites ku tos Yamaha WR125X:n keulas on se suoja siinä eturenkaan pääl, nii jos sen poistaa nii vaikutaako stefojen kulumiseen jotenki vai? Joku jolla kokemusta nii vois kertoo ;)
Ride or Die! //
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 20:59
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut välzy » 7.8.2011 1:18

ei vaikuta, kurasuoja vaan :) aa hetkonen, siinä ei olekaan usd keula, mutta eise vaikuta kun tuskin sillä missään hiekkamontulla silti ajat.
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 11:31
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 7.8.2011 11:42

MSJD kirjoitti:http://www.motot.net/wiki/Pakoputkiston_teko_4-tahti_moottoriin Kuinka niin ei toimi? Vai tarkotatko laskuria?
Laskurin linkki ei toimi. Tosin löysin jo muualta laskurin.
Liittynyt:
26.3.2011 19:57
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut B-Miäs » 9.8.2011 14:37

Kaverin puolesta kyselen täältä ku muualla ei oikeen osata vastata. eli mikä vois olla piikkisessä derbi drd:ssä vikana, kun sammuili eka hetken ihan niiku ois bensa loppu, kunnes sammu viimesen kerran ja kone blokkas täysin, eli startti ei pyöriny ollenkaa ja käyntii työntäminenkää ei onnistunu. KUNNES koneen annettiin jäähtyä ja puoliläpällä koitettii startata uusiks ja se LÄHTI KÄYNTIIN?! Tämän jälkee pyörä vietii kotiin ja kone avattii ja yläkerta oli täysin kunnossa?! Alakertaa ei ole vielä avattu, mutta voisko ala kerrassa olla mitään mikä vois jotenki vaikuttaa koneen toimintaan tollalailla?
kiitän kaikista vastauksista jo etukäteen.
Noi kone o purettu osiin ja missään ei oo kuluma jälkee , joka minua kovin ihmetyttää kun edellisen episodin jälkeen koneesta löytyi metalli murua. Ainoo mikä vois olla syyllinen o öljypumppu joka kanittaa vähän tietyssä kohdassa. Eli voisiko öljypumppu joka ei kuljeta öljyä tarpeeksi aiheuttaa tollaset oireet?

E: oljypumppu avattu ja ehjä on ... nyt siis olen tulokseen päätynyt että pärrä on ehjä mutta vittukun se ei ole ! päähän tässä räjähtää.
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 22:09
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut löre » 10.8.2011 22:03

B-Miäs kirjoitti:Kaverin puolesta kyselen täältä ku muualla ei oikeen osata vastata. eli mikä vois olla piikkisessä derbi drd:ssä vikana, kun sammuili eka hetken ihan niiku ois bensa loppu, kunnes sammu viimesen kerran ja kone blokkas täysin, eli startti ei pyöriny ollenkaa ja käyntii työntäminenkää ei onnistunu. KUNNES koneen annettiin jäähtyä ja puoliläpällä koitettii startata uusiks ja se LÄHTI KÄYNTIIN?! Tämän jälkee pyörä vietii kotiin ja kone avattii ja yläkerta oli täysin kunnossa?! Alakertaa ei ole vielä avattu, mutta voisko ala kerrassa olla mitään mikä vois jotenki vaikuttaa koneen toimintaan tollalailla?
kiitän kaikista vastauksista jo etukäteen.
Noi kone o purettu osiin ja missään ei oo kuluma jälkee , joka minua kovin ihmetyttää kun edellisen episodin jälkeen koneesta löytyi metalli murua. Ainoo mikä vois olla syyllinen o öljypumppu joka kanittaa vähän tietyssä kohdassa. Eli voisiko öljypumppu joka ei kuljeta öljyä tarpeeksi aiheuttaa tollaset oireet?

E: oljypumppu avattu ja ehjä on ... nyt siis olen tulokseen päätynyt että pärrä on ehjä mutta vittukun se ei ole ! päähän tässä räjähtää.

Epäilisin että sähköt reistailee ja pahemman kerran?
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
Pyörä:
Yamaha Xt 125, honda mtx 125, kx 60, monkey -84
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
17.9.2006 17:23
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -Ramo- » 11.8.2011 13:23

litmane kirjoitti:Omistan Derbi Senda 125 vm 08. Pyörässä on Mikunin 22mm kaasari + Remuksen putki ja änkkä. Vielä hankinnassa vapaavirtaisempi ilmanputsari.

Joten kysymys kuuluu: Tuoko 26/28mm kaasari lisää tehoja huippuihin,vääntöihin yms?

EDIT:

Sopiiko tämä 26mm Derbiini

EDIT2:

Pitääkö ostaa suurempi imukaulakin?

Tuo kopiomikuni minkä linkkasit on soikeekurkkunen ja vastaa 22mm pyöreäkurkkusta, eli ei mitään järkeä ostaa.
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
12.10.2005 23:59
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 12.8.2011 6:05

hääpödää kirjoitti:Lämpeneekö nelitahdit nopeammin/enemmän kuin 2-tahdit?


riippuu ihan siitä kuinkapaksuseinämäinen sylinteri on kuinka nopeesti lämpenee ja siitä kuinka kuumana käy riippuu syylärin koosta, yms. vaihtelee...