Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Pyörä:
Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
Liittynyt:
5.5.2014 21:25
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MopoDUDE » 30.1.2016 0:24

Mietin tässä sitä vaan kun kaikki puhuu että A1 tehoinen 2t jää A1 nelareille, mutta mun kaveripiirin nelarit ei oo viel päihittäny niin kiihdytyksessäkään kun huipuissakaan :roll:
Sitte se vielä että poistuuko toi kierrosrajotin jos poraan cdi:n? kun mulla tosiaan iha A1 tehoissa ja ihan selvä rajotin siinä 11k rpm kohilla.
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 Honda CB125
Liittynyt:
15.11.2014 15:05
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MiQuZiX » 30.1.2016 1:42

Aika kevari kohtaista jääkö vai eikö jää nelareille, mutta kuka hullu näitä räsiä nyt a1 tehosina pitää? Ja se rajotin rupee jo 7-8k rpm kohdilla rajottaan. Ja eipä nää nyt 12krpm paljon enempää kierräkkään tiemmä. Noh, boksin poraus ainakin on helppoa jos sitä nyt muka ei ole porattu. Eikä ole järin riskialtistakaan.
Tarkkaa hommaa niin kuin puuhevosen persreiän poraus

Projekti: viewtopic.php?f=93&t=87641
Pyörä:
Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
Liittynyt:
5.5.2014 21:25
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MopoDUDE » 31.1.2016 23:14

MiQuZiX kirjoitti:Aika kevari kohtaista jääkö vai eikö jää nelareille, mutta kuka hullu näitä räsiä nyt a1 tehosina pitää? Ja se rajotin rupee jo 7-8k rpm kohdilla rajottaan. Ja eipä nää nyt 12krpm paljon enempää kierräkkään tiemmä. Noh, boksin poraus ainakin on helppoa jos sitä nyt muka ei ole porattu. Eikä ole järin riskialtistakaan.

Joo tarkotus on ollutkin pistää TT:ksi mutta se pitää vielä kysyä, että onko välttämätöntä porata sitä boksia jos pistää rave kakkosen?(todennäköisemmin kyllä ykkönen tulee kiinni joten poraan kyllä) kun sehän ei mitään ohjauksia tarvii, vai meneekö jokin asia ns. vituiks? :D
Ps. 7-8k rpm rajotin :eek: ite en oo semmosiin lukemiin törmänny missään kevarissa
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 Honda CB125
Liittynyt:
15.11.2014 15:05
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MiQuZiX » 1.2.2016 0:14

Niin minkäs vuosimallin räsälle ajelet? -07 eteenpäin porattavalla boksilla ja siitä vanhemmat eivät edes omaa rajoitinta. Ja muistaakseni itsellä ainakin rajoitti siellä 7-8k paikkeilla. Ja suosittelen lämpimästi sen poraamista. Sen jälkeen tukkii kolon vaikka jollain silikoonilla kosteuden sisään pääsyn estämiseksi.

Kannattaa mennä tutustumaan oman vuosimallin pyörään tuolta tietopankin kautta!
99-06 http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

07-09 http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

Tuolta löytyy kaikki tarvittava tieto.
Tarkkaa hommaa niin kuin puuhevosen persreiän poraus

Projekti: viewtopic.php?f=93&t=87641
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 1.2.2016 12:03

UM räsien sähköissä on se ecu systeemi, jonka ei pitäisi mitenkään rajoittaa :roll: ecun porauksella aktivoidaan ns TT mode eli ecu alkaa syöttää sähköä rave 1 liittimille

VM räsissä oli se hyppylankasysteemi joka rajoitti 7-8k kierroksilla. Ja ne vanhoilla sähköillä olevat räsät vaatii erillisen ohjausboksin ravelle. Hyppylangan katkasu poistaa rajottimen vm sähköissä

Ja se boksi kannattaa porata vaikka laittas rave2
Pyörä:
Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
Liittynyt:
5.5.2014 21:25
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MopoDUDE » 1.2.2016 18:17

MiQuZiX kirjoitti:Niin minkäs vuosimallin räsälle ajelet? -07 eteenpäin porattavalla boksilla ja siitä vanhemmat eivät edes omaa rajoitinta. Ja muistaakseni itsellä ainakin rajoitti siellä 7-8k paikkeilla. Ja suosittelen lämpimästi sen poraamista. Sen jälkeen tukkii kolon vaikka jollain silikoonilla kosteuden sisään pääsyn estämiseksi.

Kannattaa mennä tutustumaan oman vuosimallin pyörään tuolta tietopankin kautta!
99-06 http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

07-09 http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

Tuolta löytyy kaikki tarvittava tieto.

09 Vuosimallia on eli um ja rajotin laulaa vasta siinä 11k rpm.
eikös tota hyppylanka systeemii oo uudenmallin pyörissä? :eek:
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 1.2.2016 20:54

Ei sulla siinä mitään rajotinta ole, ei rotax oikeastaan kierrä pidemmälle ku 11-12k. Tosi yläkiertosella putkella voi mennä 12-13k.
Onks sulla siis vakiopyörä?
Ja hyppylanka systeemi on tosiaan vm sähköissä. Um sähköissä ei rajotinta ole, ainoastaan tuo ecu jonka poraus aktivoi sen tt moden
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 1.2.2016 21:23

Kylläpä se niin vaan on että uudemman mallin rs:tä löytyy se rajoitin juurikin siitä ~11k kohdilta, ja se poistuu poraamalla ecuun se reikä.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Pyörä:
Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
Liittynyt:
5.5.2014 21:25
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MopoDUDE » 1.2.2016 22:08

ma$$i kirjoitti:Ei sulla siinä mitään rajotinta ole, ei rotax oikeastaan kierrä pidemmälle ku 11-12k. Tosi yläkiertosella putkella voi mennä 12-13k.
Onks sulla siis vakiopyörä?
Ja hyppylanka systeemi on tosiaan vm sähköissä. Um sähköissä ei rajotinta ole, ainoastaan tuo ecu jonka poraus aktivoi sen tt moden

Täysin vakio ja sen kuulee selvästi kun rajotin hakkaa :roll:
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 1.2.2016 22:16

Kaksnelikantti kirjoitti:Kylläpä se niin vaan on että uudemman mallin rs:tä löytyy se rajoitin juurikin siitä ~11k kohdilta, ja se poistuu poraamalla ecuun se reikä.

No johan tulee ristiriitasta tietoa :eek: , en ala asiasta väittelemään, mutta näin minulle neuvottiin rotaxin omasta päästä. Eikä ex rotaxissa mitään rajotinta ollut kun mulle 100% vakiona tuli ja aloin tt:ksi laittelemaan
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 1.2.2016 22:38

Voitko ladata jonkun videon vaikka youtubeen haluaisin kuulla miltä kuulostaa kun 2T laite vedetään rajottimelle. Näissä ei kyllä mitään rajoittimia pitäisi olla, ja enemmänkin moottorin fyysiset ominaisuudet (isku ja poraus) vaikuttavat näihin huippukierroksiin. Rotaxin 122 moottoria ei ole muutenkaan tarkoitettu yli 12k kierroksille.
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 2.2.2016 22:32

Rajotin niissä kummiskin on ja se on varma :) Jos MopoDUDElla olisi mahdollisuus pistää videota niin kuulisi toisetkin sen.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Pyörä:
Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
Liittynyt:
5.5.2014 21:25
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MopoDUDE » 4.2.2016 20:46

Joo voisin yrittää laitaa videota joku päivä.
Pyörä on ollut luonnollisesti talviteloilla joten käynnistys voi olla vähän hankalaa :roll:
Liittynyt:
14.3.2016 22:11
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Apikkapikka » 14.3.2016 22:19

onkos kellään kokemuksia tollasesta tyga performance putkesta kyseiseen pyörään?
http://tyga-performance.com/site/produc ... cts_id=952
Pyörä:
Aprilia Rs 125 Spains no1,Yamaha DT50X -08, Skyteam st70y -02
Liittynyt:
5.5.2014 21:25
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MopoDUDE » 17.3.2016 17:01

En nyt pysty toistaiseksi pistämään sitä lupaamaani videota rajottimesta, mutta löyty tommonen kotimainen keulimis video jossa rajottimen kuulee. :D
https://www.youtube.com/watch?v=1xrhWlDndHI