Aprilia RS125 viritys/tekniikka

.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.7.2014 15:30

mikäs tossa etujarrusatulassa vois olla vikana, ku ei kerry yhtää painetta jarrujärjestelmään.. satula on siis '96-'05 räsästä.

pääsylinterinä toimii Ajp:n 11mm...... en tiiä johtuuko se siitä, mut ei ainakaan vuoda mistään (jarruletku ehjä, ilmausnippa ok). joku 13mm pääsylinteri ois varmaan iha sopiva?

männät ei liiku yhtään ja nyt vasta puhdistin ne, eikä siltikään toimi. en huomannut vuotoa mistään.. en tiiä onks ne jarrusatulan tiivisteet sitte missä kunnossa. ilmausnipasta kuitenkin sain loppumaan kuplien ilmestymisen 20 minuutin ilmauksen jälkeen, mut silti kahva oli iha löysä.

kiitos jo etukäteen avusta! :)
Allupallu1
Liittynyt:
22.8.2013 18:48
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Allupallu1 » 15.7.2014 15:51

Allright kiitos pikaisesta vastauksesta! Ajattelinkin että motonetissä voisi olla :)
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 15.7.2014 16:02

J11 kirjoitti:mikäs tossa etujarrusatulassa vois olla vikana, ku ei kerry yhtää painetta jarrujärjestelmään.. satula on siis '96-'05 räsästä.

pääsylinterinä toimii Ajp:n 11mm...... en tiiä johtuuko se siitä, mut ei ainakaan vuoda mistään (jarruletku ehjä, ilmausnippa ok). joku 13mm pääsylinteri ois varmaan iha sopiva?

männät ei liiku yhtään ja nyt vasta puhdistin ne, eikä siltikään toimi. en huomannut vuotoa mistään.. en tiiä onks ne jarrusatulan tiivisteet sitte missä kunnossa. ilmausnipasta kuitenkin sain loppumaan kuplien ilmestymisen 20 minuutin ilmauksen jälkeen, mut silti kahva oli iha löysä.

kiitos jo etukäteen avusta! :)


Ootko siis virittämässä johonkin toiseen pyörään räsän jarruja?

Jarrunesteen määrä/laatu? Ilmasitko varmasti oikein?

apriliarspoeka kirjoitti:Auttakaa ny tyhmää ja kokematonta, missä on hyppylanka ja millä tarkistan että se on katkastu
Pyörä on Aprilia RS 125 vm. 08


http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

Tuossa ohjeet
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.7.2014 16:14

Ootko siis virittämässä johonkin toiseen pyörään räsän jarruja?
Jarrunesteen määrä/laatu? Ilmasitko varmasti oikein?

Joo, piikkiseen Derbi Sendaan. :lol:

Ilmasin mielestäni ihan oikein, koska oon samalla tavalla ilmannut monet kerrat mopojen jarruja.. eli ilmausnippa auki, painan jarrukahvan melkein pohjaan (sormi väliin, ettei mene ihan pohjaan), odotan vähän aikaa et nestettä on tullut 'tarpeeksi' ulos, ilmausnippa kiinni. tuon toistin niin pitkään, kunnes sieltä tuli pelkkää nestettä ulos (ei siis ilmakuplien kanssa).

Mut ei silti tullut yhtään painetta järjestelmään, paikka kuinka pumppasin jarrukahvaa.
Ihme juttu.. pakosti joku vuoto siellä. Toisella (vakio)satulalla toimii ihan normaalisti.

Jarrunesteenä käytän Castrolin (DOT4) jotain jarrunestettä.. en muista tarkkaa nimeä.
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 15.7.2014 17:13

En ole mikään asiantuntija tällä saralla, mutta erilaiset jarrunesteethän ei oikeen pelitä sekoitettuna? Ja onkohan sillä satulalla joku oma vaatimuksensa jarrunesteen laadusta? Jos vuotaisi jostain, niin luulisi nestettä näkyvän.

Pidithän varmasti jarrunestesäiliön täynnä (tai että nestettä kuitenkin jonkun verran) koko ilmauksen ajan? Itse en meinannut jotakin jarrua saada millään ilmattua tuolla kuvailemallasi tavalla. Onnistui sitten, kun laitoin letkun ilmausnippaan ja letkun pään astiaan, johon laitoin vähän jarrunestettä pohjalle. Kuitenkin niin, että letkun pää on koko ilmauksen ajan nesteessä. Näin ei pääse vahingossakaan ilmaa takaisinpäin nipasta.
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 15.7.2014 17:22

Kertokaahan nyt tyhmälle, eli onko tämmöisessä uudemmassa ecussa sitä hyppylanka systeemiä edes?
http://www.siribikes.de/shop3/ebay_img/large_a124295_0.jpg
apriliarspoeka
Liittynyt:
19.4.2014 23:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut apriliarspoeka » 15.7.2014 17:43

Nonnii elikkäs, vaihoin vakio räsääni tyhjennetyn vakioputken ja vaihoin kaasariin 195 kokoisen pääsuuttimen, isomman tyhjäkäyntisuuttimen (sen mikä luki täystehotiedoissa), isomman neulan ja luistin. Laitoin neulan ylimmästä kohdasta, voiko tämä vaikuttaa siihen kun pyöräni ei ota aina yli 8000 rpm, jos isolla kaasulla ei sais tarpeeksi löpöä. Apriliani siis jollain vaihteilla ei nouse kierrokset yli 8000 ja alkaa tökkimään ja jos pistää kaasun pohjaan tuolloin iin vauhti tippuu roimasti. auttakaa
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 15.7.2014 17:55

Jos laitoit sen neulan lukitussokan ylimpään loveen (jos nyt oikein ymmärsin), niin bensansaanti on muihin asentoihin verrattuna silloin vähäisempää siinä kaasun välimaastossa. Eli teoriassa ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin tai täyskaasuun, koska näissä tilanteissa neula on joko täysin pääsuuttimen tukkeena tai ei enää ollenkaan pääsuuttimen esteenä. Pääsuutinta pitäisin siis todennäköisempänä syynä, mutta testaa toki molempia jossei meinaa lähteä toimimaan. ;)
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.7.2014 18:13

AapoV kirjoitti:En ole mikään asiantuntija tällä saralla, mutta erilaiset jarrunesteethän ei oikeen pelitä sekoitettuna? Ja onkohan sillä satulalla joku oma vaatimuksensa jarrunesteen laadusta? Jos vuotaisi jostain, niin luulisi nestettä näkyvän.

Pidithän varmasti jarrunestesäiliön täynnä (tai että nestettä kuitenkin jonkun verran) koko ilmauksen ajan? Itse en meinannut jotakin jarrua saada millään ilmattua tuolla kuvailemallasi tavalla. Onnistui sitten, kun laitoin letkun ilmausnippaan ja letkun pään astiaan, johon laitoin vähän jarrunestettä pohjalle. Kuitenkin niin, että letkun pää on koko ilmauksen ajan nesteessä. Näin ei pääse vahingossakaan ilmaa takaisinpäin nipasta.

Siinä ei pitäisi enään olla 2 eri merkkistä jarrunestettä jäljellä.. voisko olla joku pieni tukos jossain? Mietin vaa, ku tolla Bilteman ilmauslaitteella ei tule kovinkaan vauhdikkaasti sitä jarrunestettä sieltä..

En osaa sanoa, onko tolla satulalla sitten minkälainen vaatimustaso jarrunesteen suhteen, mut DOT4/5.1 siihen käy ja Castrolin pitäisi olla ihan laadukas merkki. Ja tuo purkki on iha eilen ostettua.

Tosiaan, en ole huomannut sen vuotavan mistään (epätavallisesta paikasta).. ainut pikku asia siinä on, että ilmausnippaa joutuu avaamaan aika paljon, että sieltä alkaa tulemaan nestettä.

Ja mie käytän tota Bilteman ilmauslaitetta säiliönä kun ilmaan, vaikka en paineilman avulla ilmaisikaan.

Jarruletku on kiristetty sekä satulaan, että pääsylinteriin kunnolla. Voisin kokeilla laittaa kupariprikat ton jarrusatulan banjopultin alle.. en tiedä onks sitä jarrunestettä valunut siitä ilmausnipasta, vai fuskaakohan se sitten.
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 17.7.2014 0:06

Kannattaako tuorevoitelu ottaa pois käytöstä jos laittaa täysitehoiseksi?
Sezz3
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
29.2.2012 19:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sezz3 » 17.7.2014 21:11

Mistä sais tilattua suomesta räsään osia? Ja kyllä olen käyttänyt kaikki tietävää googlea, mutta ei ole paljon asiassa auttanut :) Eli tartteisin ainakin taakse jarrupalat, imukaulan, ohjaustangot (alumiiniset) ja stefa sarjan tai edes eturattaalle tulevan akselin stefan. Ja tiedän et nakkilasta sais mut siellä kaikki maksaa nii pirusti! :( Ja onkos etu ja taka jaruissa samanlaiset jarrupalat? Vai pittääkö kaikki osat tilata eri paikoista ja osa käytettyinä.. -.- räsähän on vuosmallia -06
Sezz3
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
29.2.2012 19:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sezz3 » 17.7.2014 21:14

luxus16 kirjoitti:Kannattaako tuorevoitelu ottaa pois käytöstä jos laittaa täysitehoiseksi?

Nii se olis kannattavaa nii ei ainakaa turhan takia leipois :D mut itelläki TT ja tuoreöljyvoitelu käytössä :D Hyvin kestäny toista kesää jo :)
enezii
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
9.6.2014 23:47
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut enezii » 19.7.2014 0:34

Sezz3 kirjoitti:
luxus16 kirjoitti:Kannattaako tuorevoitelu ottaa pois käytöstä jos laittaa täysitehoiseksi?

Nii se olis kannattavaa nii ei ainakaa turhan takia leipois :D mut itelläki TT ja tuoreöljyvoitelu käytössä :D Hyvin kestäny toista kesää jo :)


Sääditkö öljypumppua vai annoitko vaan olla normaalisti? Isompi suutin jne vaan?
luxus16
Liittynyt:
7.2.2014 15:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut luxus16 » 19.7.2014 18:17

Miten toi castrol mtx 10w40 toimis räsässä ? Vaihteistoöljynä tietenkin. :D
Sezz3
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
29.2.2012 19:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sezz3 » 19.7.2014 21:24

enezii kirjoitti:
Sezz3 kirjoitti:
luxus16 kirjoitti:Kannattaako tuorevoitelu ottaa pois käytöstä jos laittaa täysitehoiseksi?

Nii se olis kannattavaa nii ei ainakaa turhan takia leipois :D mut itelläki TT ja tuoreöljyvoitelu käytössä :D Hyvin kestäny toista kesää jo :)


Sääditkö öljypumppua vai annoitko vaan olla normaalisti? Isompi suutin jne vaan?


En säätäny öljypumppua. Pystyykö sitä ees säätämää? :D Ja joo isompaa suutinta vaa