Derbin huolto ja ongelmat #2

anakonda 609
Liittynyt:
20.7.2014 17:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut anakonda 609 » 23.2.2015 16:15

derbin (uudempi rabasa) kykinpuolen kopasta löytyi kuvassa olevat, metalliset "vierasesineet". Mopo toimii muuten normaalisti, mutta pitää kovaa rahinaa. Oisko kellään mitään tietoa/arvausta mistä osat ovat kytkinpuolelle uineet?[attachment=0]20150223_144307-1.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
JanKuu
Liittynyt:
20.11.2014 15:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JanKuu » 24.2.2015 20:35

JOo nyt löyty vika ja staattorissahan se oli :D .
JanKuu
Liittynyt:
20.11.2014 15:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut JanKuu » 25.2.2015 21:01

Mikäköhän tässä nyt on kun mopo kuumenee heti kun laittaa käyntiin niin tulikuumaksi? vedet ei kierrä tai mitÄ ? :nolo: . ja kierrokset eivät nouse
agjuu
Pyörä:
Derbi Senda R 50 -98
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.12.2014 22:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut agjuu » 25.2.2015 23:53

Kannattaa tarkistaa termostaatti. Helpoin tapa laittaa kattilaan lämpeämään ja katsoa aukeaako se
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 26.2.2015 0:10

JanKuu kirjoitti:Mikäköhän tässä nyt on kun mopo kuumenee heti kun laittaa käyntiin niin tulikuumaksi? vedet ei kierrä tai mitÄ ? :nolo: . ja kierrokset eivät nouse


On monta syytä joista se voi johtua:

1. Mopo ei saa öljyä -> kuumenee ja yrittää leikata kiinni (öljy loppu, pumppu paskana)
2. Termostaatti jumissa -> vedet ei kierrä (ei pitäisi HETI kuumentua...)
3. Jäähdytysjärjestelmässä ilmaa. Täytitkö järjestelmän oikein? Kun mopo kuumenee niin lämpeneekö syyläri ollenkaan? Jos ei lämpene, niin vedet ei kierrä.

Eli nesteethän kuuluu kaataa siitä kanteen menevästä letkusta sisään. Jos olet tehnyt eri tavalla niin korjaapa tuo ensiksi. Toiseksi lisää 1% öljyä tankkiin, laita käyntiin, ota tuorevoiteluletku irti kaasarista ja kato tuleeko sieltä öljyä ollenkaan. Tarkista myös termostaatti / kokeile ilman sitä.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut dattiis » 26.2.2015 2:42

Sytkä myöhäsellä tekee tuota, itellä oli kiila katkennu ja vauhtipyörä pyörähtäny nii oli menny sytytys helvetin myöhäselle ja kuumeni aivan saatanasti.
Joonasse.jos
Pyörä:
Derbi senda R xrace -08
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
11.10.2014 23:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Joonasse.jos » 28.2.2015 15:28

Eli mikäs mulla nyt oliskaan ongelmana derbi senda x race -08 mopedissani kun käynnistän mopon niin tyhjäkäynnin kierrokset ovat korkeammat kuin normaalisti, mutta ei nyt mitkään ylettömät, ja ne laskevat normaaliin kun annan mopon käydä n. 45 sekuntia, mutta varsinainen ongelma ilmenee kun olen ajanut noin 1-2 km niin silloin ei pysy tyhjäkäynnillä enää edes käynnissä. Joten missä mahtaa olla ongelma ja mitä täytyisi muuttaa jotta ongelma häviäisi?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 28.2.2015 16:25

Imuvuoto voi olla jossain jos yhtäkkiä tullut, tarkista ekana imukaulan kumi.
Katso galleriani!
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut notreal911 » 28.2.2015 19:19

Vastaavaa oireilee myös jos ryyppy on jumiutunut päälle.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut nevssons » 2.3.2015 20:57

Joonasse.jos kirjoitti:Eli mikäs mulla nyt oliskaan ongelmana derbi senda x race -08 mopedissani kun käynnistän mopon niin tyhjäkäynnin kierrokset ovat korkeammat kuin normaalisti, mutta ei nyt mitkään ylettömät, ja ne laskevat normaaliin kun annan mopon käydä n. 45 sekuntia, mutta varsinainen ongelma ilmenee kun olen ajanut noin 1-2 km niin silloin ei pysy tyhjäkäynnillä enää edes käynnissä. Joten missä mahtaa olla ongelma ja mitä täytyisi muuttaa jotta ongelma häviäisi?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.


Kakstahdin ominaisuus tuo kierrosten nouseminen käynnistyksen jälkeen ja tyhjäkäynnin saa sujumaan säätämällä.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
vihtoz99
Liittynyt:
6.11.2012 19:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut vihtoz99 » 3.3.2015 15:56

Miten porukka on ilmannu derbi drd pro takajarrun? ko siinä pääsylinterissä on se jarrunesteen täyttö aukko on siinä kyljessä :paha: niin miten ootte saanut sinne lisättyä nestettä?
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut notreal911 » 3.3.2015 21:01

Irroita pääsylinteri kiinnitysruuveista ja käännä kunnes säiliön kansi osittaa kohti kattoa.
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Poram » 5.3.2015 20:25

Pinnapulttien kierteet on lohkosta mennyt pilalle, niin onkos noita kukaan korjannut helicoililla ? Vaikuttais helpoimmalta ratkaisulta.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut .Juho » 5.3.2015 21:34

On. Ei mikään vaikea tai hidaskaan asentaa helicoil kierre.
Sarja (M7) maksaa kyllä tolkuttoman paljon..

Mp-liikkeet ja koneistamot ottaa noista yleensä 10-15€.
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Poram » 5.3.2015 22:38

Juu kattoin että biltemasta olis saanut parilla kympillä korjaus sarjan, mutta ei tietenkään m7 kokoa. Pitää kattoa tekiskö joku tässä lähellä ton.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista