Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 17.10.2012 22:14

Jos oikeen näppärä oot nii irrotat sen alkuperäsen, sit skannaat sen et saat "muotin" siitä, ja sitte ei muuta ku photoshoppi tulille :D

Tai jos saat skannattua niin voin määki sulle semmosen töhertää :) laita yv:tä jos kiinnostaa.
Brääm Brääm ja baanalle :D
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut M-65 » 17.10.2012 22:16

No vois sitä koittaa toki, onhan tolla gimpillä jonkin verran tullut töherrettyä :D
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut nevssons » 17.10.2012 23:07

M-65 kirjoitti:Sit semmonen kysymys vielä että, miten saisin ton etujarrun ilmattuu kun ei tunnu ilmaantuvan mitenkään?


Vähän väärä alue mutta:
nevssons kirjoitti:
Letku kiinni nipaan. Teet siihen ison "joutsenenkaulan". Nipa auki. Pumppaile vipua/poljinta välillä pohjassa-puolivälissä välillä päästäen sen kokonaan ylös. Kato että nesteitä riittää. Kun letkusta ei enää tule kuplia, sulje nipa.

Näin jarrut ilmaantuu ilman verta, hikeä, tuskaa ja kyyneliä.


Edelleen kehota modeja heittämään jotain vastaavaa ohjetta tonne huolto ja brobleemit topicciin.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut kossusukka » 18.10.2012 0:18

Eikös tämä riitä kun puhutaan kuitenkin näin yleismallisesta ohjeesta mikä ei ole sidonnainen pyörämerkkiin/malliin juurikaan?
http://www.motot.net/wiki/Jarrujen_huolto

Voin nakkaa ohjeesi tuonne wikiin ja vaikka tuonne aloituspostiin.
Kannattaa muuten yksityisviestillä pistää noista meille (modeille) viestiä jos tarvetta lisätä jotain aloitusviesteihin. Itse ainakin vähän satunnaisesti lueskelen tarkemmin mopopuolta, enemmänkin silmäilen läpi ja katson onko mitään erikoista. Vähän satunnaisesti tulee tarkemmin mitään luettua, menee helpolla ohi nuo kehitysideat näiden triidien seasta.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
S@miz
Liittynyt:
19.10.2012 0:49
Derbi X-Race suuttimen vaihtoa

ViestiKirjoittanut S@miz » 19.10.2012 1:09

Hei kaikille 8)

Mulla on toi derbi x-race, vireinä tukittu hukkaputki ja 14/52 välitykset. Ei muuta. Kysyisin vaan, kun kulkee nyt sen vähän päälle 70kmh et olisko oikee suutin siihen n.75 kokoa ja muuttuuko kiihtyvyys ja huiput kun vaihtaa sopivaan kokoon? Nyt on ajeltu vakio suuttimella, ja pitäs varmaa vaihtaa... Ja missäköhän vaiheessa ottaa tuo vakio cdi vastaan näillä välityksillä. :D
^^sami^^
Liittynyt:
22.7.2012 15:12
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut ^^sami^^ » 19.10.2012 12:42

Ite ku tukin hukkiksen niin vakiosuuttimella ei menny läheskään nii kovaa ku sitte ku vaihettiin 72 suutin.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbi X-Race suuttimen vaihtoa

ViestiKirjoittanut nevssons » 19.10.2012 13:35

S@miz kirjoitti:Hei kaikille 8)

Mulla on toi derbi x-race, vireinä tukittu hukkaputki ja 14/52 välitykset. Ei muuta. Kysyisin vaan, kun kulkee nyt sen vähän päälle 70kmh et olisko oikee suutin siihen n.75 kokoa ja muuttuuko kiihtyvyys ja huiput kun vaihtaa sopivaan kokoon? Nyt on ajeltu vakio suuttimella, ja pitäs varmaa vaihtaa... Ja missäköhän vaiheessa ottaa tuo vakio cdi vastaan näillä välityksillä. :D


Härregud mitkä välitykset! Jaksaakos mokoma vetää kovinkaan pitkälle?
Rajotinhan ottaa vastaan siinä 9400 johon putken tehoaluekkin päättyy ja vauhtia taitaapi noilla väleillä olla sillon jo päälle 80km/h. Mutta vähän epäilen että ei vedä sinne asti vakioputkella.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
S@miz
Liittynyt:
19.10.2012 0:49
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut S@miz » 19.10.2012 16:55

Nyt ku testas nii jaksaa pitkällä suoralla mennä sen 80kmh :D Seuraavaks nappirajotinta ja suutinta tilaamaan ... Niin ja onko se muuten 5mm vai 6mm kierteellä se suutin :| ? 6mm??? Kyseessä siis Derbi-xrace 07 ja kaasutin oli muistaakseni DellOrto 14mm,
mic-c-o
Pyörä:
ex. Derbi X-Race 09 R/SM, Skyteam 110cc, Tyscon Bad Boy 125cc
Paikkakunta:
Päijät-Häme
Liittynyt:
8.7.2011 22:09
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut mic-c-o » 19.10.2012 16:58

6mm kierteellä.
''Jos rälläkkä ei auta, niin vika on sähköpuolella.''
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=19&t=84070 :3
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut jukke96 » 19.10.2012 17:41

Itellä ei jaksanu vääntää 14-65 väleillä ku 63kmh 8o oisko männänvaihtoa talvella....
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Kville » 19.10.2012 18:20

jukke ois ehkä ihan viisasta ku mulla kelas 13-65 väleillä 67 ja meilä samat virit mutta sulla kokoa pienempi suutin ;)
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
Miinux
Pyörä:
Derbi senda xtreme -05
Liittynyt:
26.4.2012 18:52
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Miinux » 19.10.2012 19:48

juu jukke mäntä varmaa väljä itel tuli vääntöö ku vaihoin männän jolla oli ajettu 10500

Mut millasta ääntä pitää jos neulalaakeri on hajoomas tai niiku jumissa vai miten se nyt voikaa olla huonosti? ja jos on jo kovasti vaihon tarpees nii voiko leipasta tai jtn?
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut jukke96 » 20.10.2012 0:15

Mutta huomatkaa että mulla on putkesta otettu vain katalysaattori pois ja hukkis tukittu, eli sitä verkkoa ja suppiloa ei oo irrotettu. Vaikuttaakohan nuo niin paljoa sitte? :O
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut Kville » 20.10.2012 7:54

ois kannattanu ne verkotki repiä pois. vaikutti nmulla ainaki aika paljon, sillon ku tyhjennettiin tuota putkea niin kokkeiltiin verkon kans ja ilman ja ilman on kovemmat äänet mutta minusta tehokkaampi :)
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
somBadi
Liittynyt:
21.4.2012 17:03
Re: Sekalaiset pikkukysymykset Derbeihin liittyen

ViestiKirjoittanut somBadi » 20.10.2012 13:50

Nyt vinkkejä tarvis miten olisi viisainta modata DRD:n pro mallin takakatteet Derbi senda X-tremeen?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista