GasGas EC50 Rookie

Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 14.7.2011 17:45

Kannattaa lähettää viestejä noihin firmoihin, sparelle yms. ja kysyä mitä kokoa ne myy. Muistaakseni joku möi 39.00 ja joku möi sitten itselle sopivaa 38.9 :D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
kas1
Pyörä:
Gas Gas ec 50 Rookie -06
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.7.2006 21:00
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut kas1 » 14.7.2011 23:24

Jaaha, käynnistyspolkimen akselin stefa vuotaa.
Onko kenelläkään tietoa onkohan joku yleiskoko, että saako ihan laakeriliikkeestä?
Jos ei, niin mistäs sitten? =D

Ja mitenkäs kytkinkopan avaus tapahtuu tässä, kun nestekytkin?
Vaijeri kytkimellä olevia koneita ja kytkin koppia on tullut useampikin avattua, mutta pitääkö tässä tehdä jotain erilailla? :)
http://www.motot.net/galleria/kayttaja43343
sploz
Pyörä:
tulee pian :)
Liittynyt:
11.3.2011 16:46
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut sploz » 15.7.2011 0:12

kas1 kirjoitti:Jaaha, käynnistyspolkimen akselin stefa vuotaa.
Onko kenelläkään tietoa onkohan joku yleiskoko, että saako ihan laakeriliikkeestä?
Jos ei, niin mistäs sitten? =D

Ja mitenkäs kytkinkopan avaus tapahtuu tässä, kun nestekytkin?
Vaijeri kytkimellä olevia koneita ja kytkin koppia on tullut useampikin avattua, mutta pitääkö tässä tehdä jotain erilailla? :)

Mullakin taitaa pikkasen tiputtaa tuo käynnistyspolkimen "stefa", tiivisteenähän siinä on ainoastaan se akselissa oleva o-rengas? Eli niitä pitäis saada ihan laakeriliikkeestä ym.

Kytkinkoppaa avatessa oon ite aina jättänyt siihen nesteletkun varaan syrjään roikkumaan, eise oo mitenkään siinä tiellä. Mun mielestä ei kannata avata sitä banjopulttia turhaan, ellet sitten itse niin tahdo tehdä, koska sitten on taas ilmaus edessä. Itsellä kyllä on ilmaantunut erittäin helposti, pikemminkin vaan kahvasta pumppaamalla, että en ymmärrä miten jotkut ovat saaneet naaman punaseksi kun on ollut vaikea ilmata :D

Ja tohon mäntähommaan, että taidan tilata tollasen 39.00mm männän, ja jos se ei sovi(niinkuin topsa kertoi), niin sitten pitänee hommata jostain muualta :D Miten nuissa männissä voi muuten sitten edes olla tollasia kokoeroja, kun eihän ton kovakromipytyn pitäisi mitenkään kulua että sais isompaa mäntää, ainakin itsellä näkyy hoonausjäljet hyvin vaikka ajettu varmaan runsas 10tkm ja sopivan rankasti.
kas1
Pyörä:
Gas Gas ec 50 Rookie -06
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.7.2006 21:00
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut kas1 » 15.7.2011 12:32

sploz kirjoitti:
kas1 kirjoitti:Jaaha, käynnistyspolkimen akselin stefa vuotaa.
Onko kenelläkään tietoa onkohan joku yleiskoko, että saako ihan laakeriliikkeestä?
Jos ei, niin mistäs sitten? =D

Ja mitenkäs kytkinkopan avaus tapahtuu tässä, kun nestekytkin?
Vaijeri kytkimellä olevia koneita ja kytkin koppia on tullut useampikin avattua, mutta pitääkö tässä tehdä jotain erilailla? :)

Mullakin taitaa pikkasen tiputtaa tuo käynnistyspolkimen "stefa", tiivisteenähän siinä on ainoastaan se akselissa oleva o-rengas? Eli niitä pitäis saada ihan laakeriliikkeestä ym.

Kytkinkoppaa avatessa oon ite aina jättänyt siihen nesteletkun varaan syrjään roikkumaan, eise oo mitenkään siinä tiellä. Mun mielestä ei kannata avata sitä banjopulttia turhaan, ellet sitten itse niin tahdo tehdä, koska sitten on taas ilmaus edessä. Itsellä kyllä on ilmaantunut erittäin helposti, pikemminkin vaan kahvasta pumppaamalla, että en ymmärrä miten jotkut ovat saaneet naaman punaseksi kun on ollut vaikea ilmata :D


Aa okei, jotenkin oletin vain, että siellä olisi stefa ollut, mutta ei ole ollenkaan paha asia jos siellä o-rengas on =)

Ja ei siis tarvitse laske niitä kytkinnesteitä pihalle kun ottaa kopan auki?
Ihan normaalisti vaan ottaa öljyt ja jäähdytysnesteet pois, ruuvit auki, koppa auki, o-renkaan vaihto, kytkinkopan tiivisteen vaihto(tai massaa), ruuvit kiinni, öljyt ja jäähdytysnesteet sisälle, kone käyntiin ja pyörä toimii? =D
http://www.motot.net/galleria/kayttaja43343
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 16.7.2011 16:48

Miten paljon tällästä gasgasta joutuu itse huoltamaan?

E: saako tähän mistään seisontatukea eli jalkaa?
sploz
Pyörä:
tulee pian :)
Liittynyt:
11.3.2011 16:46
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut sploz » 17.7.2011 23:54

Paljos sisäänajoa uudelle italkitin männälle? Entä mimmonen seos tankkiin tuorevoitelun kaveriks? Ja onkohan se käypä mäntä nyt sitten toi 39.00mm? http://www.mc-scatter.com/mantasarja-39 ... 14383.html ainakin ahvalalta mäntä tähän peliin on 39mm ja italkitin, hinta vaan 40e enemmän :D
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut TooByAas » 18.7.2011 19:21

Alupytylle riittää oikeastaan se että ekalla käynnistyksellä käytät sen kunnolla lämpöiseksi ja sitten annat jäähtyä. Mä oon yleensä kumminkin ajellu vähän rauhallisemmin joku 100km. Eikä sitä öljyäkään pakko lisätä ole. Jos varmanpäälle haluaa pelata niin puolidesiä täyteen tankkiin.

Kyllä tuo scatterin mäntä passaa. Kannattaa vaan soittaa ja kysyä onko niillä varastossa niitä.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
kas1
Pyörä:
Gas Gas ec 50 Rookie -06
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.7.2006 21:00
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut kas1 » 19.7.2011 12:26

Linkitäkääpäs mulle nyt joku paikka, mistä saa sitä metrakittiä halvalla tilattua.. :roll:

Oon koittanut vaikka millä hakusanoilla etsiä isompaa sylinteriä tuohon gassuun, mutta ainut paikka mistä olen löytänyt on x-moto..
Kai niitä nyt jossain muuallakin on?! :eek:
http://www.motot.net/galleria/kayttaja43343
Lepuska94
Liittynyt:
24.9.2010 22:44
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 19.7.2011 21:10

kas1 kirjoitti:
Lepuska94 kirjoitti:Mitäs Gassun takajarrulle tapahtu.. Vaihoin jarrupalat, ja kun painoin ne 4 mäntää alas niin kaikki nesteet lens ulos siintä jarrusylinteristä vai mikä onkaa sen nimi missä ne jarrupalat yms. on.

Noh, pistin sen kasaan kuiteki.

Nyt ei toimi jarru, kun painaa polkimesta niin ei jarrutta ollenkaan!

Mitä sieltä nyt on rikki? Okean etukatteen alla kun on se joku säiliö, niin siellä on just se minimimäärä nestettä. Jos se on jarrunestesäiliö(?).

Heelp, mitä pitää tehä/ostaa et jarru on taas kunnos! :|

Ootko pumpannut sitä poljinta ollenkaan?
Kun painaa männät sisään, niin silloin häviää paineet järjestelmästä. Sen takia pitää pumpata jarrupalojen vaihdon jälkeen hetki poljinta, niin palaa paineet takaisin.

Ja nesteitä tuli sentakia pihalle sieltä, kun painoit mäntiä sisään, ei kaikki jarrunesteet "mahtuneet" säiliöön, joten ne purkautuivat jostain kohti ulos..



Oon pumpannu, ja kokeillut ilmaustaki mut ei toimi edelleenkää.
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 20.7.2011 1:48

kas1 kirjoitti:Linkitäkääpäs mulle nyt joku paikka, mistä saa sitä metrakittiä halvalla tilattua.. :roll:

Oon koittanut vaikka millä hakusanoilla etsiä isompaa sylinteriä tuohon gassuun, mutta ainut paikka mistä olen löytänyt on x-moto..
Kai niitä nyt jossain muuallakin on?! :eek:

Suomesta poistuva tuote ilmeisemmin.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 20.7.2011 16:57

TooByAas:in vanhalla pytyllä, Vforce 3 läpillä, 26mm kaasarilla, metrakitin Rk replica putkella ja 14-52 väleillä 106 km/h, gepsiin mitattu, ajopätkää tulee pikimiten mittauksesta, tosin ei näy gepsin lukemaa, mutta kavereita on jotka pystyy todistamaan sen. Välit loppuu kesken!
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 20.7.2011 23:10

-
Viimeksi muokannut Mikki_32 päivämäärä 22.7.2011 0:43, muokattu yhteensä 1 kerran
sploz
Pyörä:
tulee pian :)
Liittynyt:
11.3.2011 16:46
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut sploz » 21.7.2011 1:48

Onko miten vaarallista päävaihdeakselin laakerin kevyt vinkuna ajaessa? En usko että on painelaakeri, koska ei pidä mitään ääntä kytkin pohjassa, ainoastaan vedolla hieman vinkuu. Oikeastaan ihan kiva ääni, mutta nyt vasta tajusin että saattaa se laakeri siellä olla lopussa? :|
oGn*
Pyörä:
GasGas 50ec Rookie vm.04 : Suzuki pv 80cc : GasGas Ec 125
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
21.7.2011 2:36
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut oGn* » 21.7.2011 2:42

Joo o elikkäs multa sattus lahoomaan syyläri/jäähdytin Gasgasista :x 04vm 50ec rookie..
eli ajattelinpas kysyä et mistäs Siihen sopivan Syylärin saisin? Koitin kattella netistä mutten vastausta siihe löytäny ni ajattelin et jos täältä saisin siihen vastauksia.. Kiitos etukätee=)
Egez
Pyörä:
Tunturi Tiger Aqua X2 (1986 80cc & 1996 50cc) Yamaha DT 1990
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
17.11.2008 21:39
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Egez » 21.7.2011 11:56

Maahantuojalta saa uuden, oisko maksanut 204€. Itsellänikin jäädytin hajosi, kannattaa kokeilla Thurmo merkkistä jäädyttimen paikkaus ainetta. Kuulemma parasta. Omassa jäähdyttimessä oli niin suuri kolo että edes se ei auttanut. Jouduin katkaisemaan yhden rivan ja tukkimaan sen kemiallisella metallilla. Kannattaa ensiksi tutkia mistä jäähdytin vuotaa ja katsoa voiko sen esim paikata sillä kemiallisella metallilla. Jos et saa korjattua kannattaisi kokeilla tuota Riejun jäähdytintä. Kattelin kaverin riejua ja että siinä olisi melkein samanlaiset kiinnitykset.
http://img220.imageshack.us/img220/8797/userbar828493.gif

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista