GasGas EC50 Rookie

Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 11.5.2011 16:06

Mullois ainenki yks mut seon vaijerikytkimelle :|
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut tolonext » 11.5.2011 17:12

Onko sillä osalla joku oma nimikin?
jonääs
Pyörä:
Aprilia RS 125 -01, Derbi Black Devil -04 EX: GasGas 50cc ja Hopper
Paikkakunta:
parainen
Liittynyt:
5.9.2010 18:15
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut jonääs » 11.5.2011 20:52

Täältä löytyy käytetty: http://purkuosat.net/
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut tolonext » 11.5.2011 21:24

jonääs kirjoitti:Täältä löytyy käytetty: http://purkuosat.net/


En kyllä tuolta löytäny millä nimellä se sitte löytys :roll:
jonääs
Pyörä:
Aprilia RS 125 -01, Derbi Black Devil -04 EX: GasGas 50cc ja Hopper
Paikkakunta:
parainen
Liittynyt:
5.9.2010 18:15
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut jonääs » 11.5.2011 22:21

se on siinä kytkimen osia paketissa (5€)
sploz
Pyörä:
tulee pian :)
Liittynyt:
11.3.2011 16:46
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut sploz » 12.5.2011 21:50

Onkos kukaan kehittänyt jotain kierrosten rajotinta tähän peliin? Ihan kytkimellä tai ilman, miten se toteutettais? Jos joku osaisi selostaa mitä tarvitaan ja mitä tehdä mihinkin johtoon niin olisin kiitollinen, vaikka kokeilumielessä testais miten toimis sähkönen rajotin :)
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut TooByAas » 12.5.2011 22:24

Juu kyllä vanhas gassus oli rajotin, en kyllä koskaan tarvinnut sitä :D

Kytkin sen näin:
CDI:n punaiseen johtoon haara ---> on/off kytkin ---> potentiometri(en muista arvoja) ---> kondensaattori ---> maa.

Eli siis oli ihan säädettävä rajoitin!
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
sploz
Pyörä:
tulee pian :)
Liittynyt:
11.3.2011 16:46
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut sploz » 12.5.2011 22:43

TooByAas kirjoitti:Juu kyllä vanhas gassus oli rajotin, en kyllä koskaan tarvinnut sitä :D

Kytkin sen näin:
CDI:n punaiseen johtoon haara ---> on/off kytkin ---> potentiometri(en muista arvoja) ---> kondensaattori ---> maa.

Eli siis oli ihan säädettävä rajoitin!

Jees, eli alkaako tollanen rajottaa kierroksia vasta halutusta kohtaa vai? Onko toi potentiometri välttämätön, jos tekis vaan niin että olis ilman kytkintäkin ja rajoittais aina vaan tietystä kohtaa kierroksista? Vai onko toi potentiometri se mikä myöhästää sitä sytytystä vai toi kondensaattori?
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut tolonext » 14.5.2011 1:53

Mihin kohti kytkimessä tulee se kupuprikka vai tuleelko se vesipumpun akselin päähän? Kuuluuko painelaakerin molemmille puolille prikat vai pelkästään sisäpuolelle? Ei oikein saa selvää nuista räjäytyskuvista :eek:
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut TooByAas » 14.5.2011 2:06

sploz kirjoitti:Jees, eli alkaako tollanen rajottaa kierroksia vasta halutusta kohtaa vai? Onko toi potentiometri välttämätön, jos tekis vaan niin että olis ilman kytkintäkin ja rajoittais aina vaan tietystä kohtaa kierroksista? Vai onko toi potentiometri se mikä myöhästää sitä sytytystä vai toi kondensaattori?

Jep, jos sopiva potikka niin saat säädettyä koska se lähtee rajoittamaan. Ei oo välttämätön tuo potentiometri, mutta pelkillä eri kondensaattoreilla on häjy lähteä säätämään sopivaa nopeutta. Ja onnistuu se niinkin että se on koko ajan päällä, mutta en kyllä mene takuuseen että esim. cdi-boksi tai joku kestäis jatkuvaa rajoitusta.. Konkka juurikin pätkii sytytystä.

tolonext kirjoitti:Mihin kohti kytkimessä tulee se kupuprikka vai tuleelko se vesipumpun akselin päähän? Kuuluuko painelaakerin molemmille puolille prikat vai pelkästään sisäpuolelle? Ei oikein saa selvää nuista räjäytyskuvista :eek:
Kupariprikasta en tiedä, mutta painelaakerin kummallekkin puolelle kuuluu prikka!
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut tolonext » 14.5.2011 9:29

Mikäköhän siinä sitten on kun luistaa nii perkeleesti? pystyykös kytkinkopan kannessa olevaa mäntää painamaan alaspäin?
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 14.5.2011 10:42

Eiköhän lienee jos kerta kulunut se entinen niin kovasti niin on mäntäkin painunut ulospäin..
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
jonääs
Pyörä:
Aprilia RS 125 -01, Derbi Black Devil -04 EX: GasGas 50cc ja Hopper
Paikkakunta:
parainen
Liittynyt:
5.9.2010 18:15
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut jonääs » 14.5.2011 11:21

tolonext kirjoitti:Mihin kohti kytkimessä tulee se kupuprikka vai tuleelko se vesipumpun akselin päähän? Kuuluuko painelaakerin molemmille puolille prikat vai pelkästään sisäpuolelle? Ei oikein saa selvää nuista räjäytyskuvista :eek:

kupuprikka tulee vesipumpun akselin päähän :)
tolonext
Pyörä:
Suzuki PV -93, GAS GAS rookie -05, Yamaha tzr 125cc
Liittynyt:
1.7.2009 19:01
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut tolonext » 14.5.2011 13:56

NoNI! nyt hän se alko selvimään! KIITOS TEILLE! :)

EDIT: Eipä se näköjään ollukkaa kytkimessä se vika :DD vaihteisto levisi!
Egez
Pyörä:
Tunturi Tiger Aqua X2 (1986 80cc & 1996 50cc) Yamaha DT 1990
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
17.11.2008 21:39
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Egez » 16.5.2011 12:43

Ostakaa gazzu pois :D Piikkiin alkais olla ikää joten siitä proju 900e ^^,
http://img220.imageshack.us/img220/8797/userbar828493.gif

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista