Honda CBR 125 R

Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut jkoljo » 21.9.2012 17:36

Uutta putkeen vanhan paisuttua.

Tietopankin artikkeli CBR:stä
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 23.9.2012 0:03

Seposta alkoi kuulua saman lainen ääni kuin katteet tärisee tai kaukaisesti samalainen mikä mic hitsistä tulee ja tuo ääni siis ei kuulu katteista (tuntuu rungossa) tuo alkoi heti koropalan vaihdon jälkeen mutta sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.

Ääni kuuluu aina kun on vedot päällä jos laittaa kytkimen pohjaan tai antaa pientä moottori jarrutusta se loppuu öljyt vaihdettu 1500km sitten. Mistä tämä mahtaisi johtua/kuulua? itse luulen että tulee vaihdelaatikosta mutta luulisi sen nyt kestävän vaikka ajotyyli on ollut tuppi nurin ja välillä kytkimen raiskausta... ;) Jos jollekkin tuttu vika niin kertoo että kauanko tuo vielä kestää kasassa nyt kuulunut viikon ajan tuo, nimittäin talvella olisi aikaa isommille remonteille...
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 23.9.2012 14:02

onko kukaan virittänyt cebariin lisävaloja? löyty varaston perukoilta semmone 1W tehoLED -mp lisävalo. semmosia käytetää vissii enemmänki offroadissa, mutta onko semmoset laillisia liikenteessä? jossain mopoissa olen vastaavia nähnyt, valomaskin korvikkeena. aattelin laittaa sen lisävalon pitkien kans rinnankytkentään, tai sitten vetää omat johdot akulta, ja laittaa kytkimen sille ohjaustankoon? kumpi parempi?
aattelin sitä omaa kytkintä hyväks, ku se toimisi samalla väläytysvalona, jos on tarvetta vilkutella vaikka vastaantulijalle :D :D kiinnityspaikkana valolle ajattelin lokaria klemmari ja ruuvi kiinnityksellä?

tuossa omassa sepossa valojen suuntaus on vähä hankala ku pitkillä ei nää kunnolla (osottaa liian ylös) ja jos säätää pitkät hyviks, nii lyhyet osottaa lokariin..? oon vaihtanu ba20d halogeenit siihen, muta ei sen pitäs vaikuttaa?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 23.9.2012 16:16

Kytket releen avulla suoraan akusta, ja otat herätteen pitkistä ni toimii väläytykset (paras vaihtoehto, ja aivan normaali lisävalokytkentä autoissa, ja auton kytkentäohjeet toimii samallailla pyörässäkin, joten googleta ohjeet), tai sitten suoraan akusta kytkimellä.

Huom. missään nimessä ei sitten suoraan vakio johtoihin, ne ei kestä ja pahimmassa tapauksessa poltat koko pyörän!

Ja ei tollanen valo laillinen ole kun ei oo e-hyväksyntää pitkän valoksi, mutta harvemmin prätkän valot poliiseja kiinnostaa.

Ja tuo säätöongelma on valitettavasti kaikkien halpojen 2-lankapolttimollisten umpioiden synti.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 23.9.2012 16:50

[quote="apeka"]tuo alkoi heti koropalan vaihdon jälkeen mutta sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.
/quote]

Mistä sä siihen koropalan oot löytäny 8o

Niin ja itellä tuli erittäin äännekästä raksutusta mutta sitten lisäsin öljyä ja vaihdoin ketjut ja putsasin eturattaan kopan.
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 23.9.2012 19:03

Vam0s kirjoitti:
apeka kirjoitti:tuo alkoi heti koropalan vaihdon jälkeen mutta sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.
/quote]

Mistä sä siihen koropalan oot löytäny 8o

Niin ja itellä tuli erittäin äännekästä raksutusta mutta sitten lisäsin öljyä ja vaihdoin ketjut ja putsasin eturattaan kopan.



"Löysin" sen amiksesta ;) kaks palaa 8mm terästä niihi reijät ja perä ylös ja löin kiinni. Toivottavasti kukaan ei suutu mutta nauran sisäisesti jos joku kauppa myy koropaloja ja vielä malleittain :lol:

Mutta täytyypä katsastella ketjut ja välit jos se sillä hoituis, ketjut ainakin tosi vanhat.
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 26.9.2012 21:13

Tietääkö kukaan mistä noita kisakatteita saa?
nvm löyty jo =D

Mites onko kuinka moni onnistunut powerburniksessa? Mulla nykyään ei enää onnistu takarenkaan vaihdon jälkeen (Pilot sporty 130/70) ennen onnistu vielä 40kmh vauhdissakin..
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 4.10.2012 14:00

mistä sä niitä kisakatteita ostit? tarkotakko repsolia? voikko laittaa linkkiä ku itekki tartteisin semmosia katteita?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 6.10.2012 23:57

m-tuninki kirjoitti:mistä sä niitä kisakatteita ostit? tarkotakko repsolia? voikko laittaa linkkiä ku itekki tartteisin semmosia katteita?

ei oo repsoli ja en oo tilannu vielä ku mietin hankinko race vai street version
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 7.10.2012 1:58

Mites ton athena 166cc asennus (tai mikä tahansa muukin) Hondaan käy kotona omassa tallissa? taitoa kyllä löytyy asennukseen mutta miten erikoistyökalut(?) kaikki säädöt kaasarissa? isompi kaasari (?)

Mitenkä se sitten toisi potkua olen kuullut että 4hp lisää mutta väännön huippu kaksinkertaistuisi? ja tosiaan mitä muuta tavitaan kuin sylinterisarja?
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Pyörä:
Honda CBR 125R
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
25.5.2010 21:00
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Distro » 8.10.2012 13:59

Mites on ku CBR kävi paikallisessa pienkone ja moottorihuollossa, jossa laitettiin säätöihin ja suuttimia avarreltiin. Viimekerralla oli suutinta avarrettu 118 -> 123 ja nyt 108 -> 115. Kuulemma on tarkistettu mikrometrilla. Onko näitä mitta-asteikkoja erilaisia?
Liittynyt:
14.7.2011 16:51
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut MarSa21 » 8.10.2012 17:08

apeka kirjoitti:Mites ton athena 166cc asennus (tai mikä tahansa muukin) Hondaan käy kotona omassa tallissa? taitoa kyllä löytyy asennukseen mutta miten erikoistyökalut(?) kaikki säädöt kaasarissa? isompi kaasari (?)

Mitenkä se sitten toisi potkua olen kuullut että 4hp lisää mutta väännön huippu kaksinkertaistuisi? ja tosiaan mitä muuta tavitaan kuin sylinterisarja?


Kyllä se onnistuu kotona, mutta jos ei oo mitään hajua niin ei kannata.

Toisaalta jos athenan asennat niin varaudu siihen et luultavasti posahtaa. :)
Athenassa raskaampi mäntä -> tasapainotus ei toimi kunnolla ja pyörä tärisee melko paljon enemän.

Mitään huippu tehoa pelkällä pytylllä saa aikaan, kansi edelleen kuristavassa roolissa.
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 8.10.2012 19:31

Miten kansi kuristaa? :o Kuinka usein venttiilejä ois hyvä vaihtaa, vai onko mitään tarvetta? Entä nokkaketjunkiristin?
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 8.10.2012 21:38

MarSa21 kirjoitti:
apeka kirjoitti:Mites ton athena 166cc asennus (tai mikä tahansa muukin) Hondaan käy kotona omassa tallissa? taitoa kyllä löytyy asennukseen mutta miten erikoistyökalut(?) kaikki säädöt kaasarissa? isompi kaasari (?)

Mitenkä se sitten toisi potkua olen kuullut että 4hp lisää mutta väännön huippu kaksinkertaistuisi? ja tosiaan mitä muuta tavitaan kuin sylinterisarja?


Kyllä se onnistuu kotona, mutta jos ei oo mitään hajua niin ei kannata.

Toisaalta jos athenan asennat niin varaudu siihen et luultavasti posahtaa. :)
Athenassa raskaampi mäntä -> tasapainotus ei toimi kunnolla ja pyörä tärisee melko paljon enemän.

Mitään huippu tehoa pelkällä pytylllä saa aikaan, kansi edelleen kuristavassa roolissa.



Vai että posahtaa :lol: kuulostaa lupaavalta... Taitoa tuohon löytyisi mutta kuhan kysäisin kun oli hyvään hintaan myynnissä...

Venttiilejä kannattaa säätää kun alkaa "nakutus" kestänyt itselläni tuo nakutus jo 1500km mutta kun se loppuu sitten tulee kiire Tälläiset ohjeet olen kuullut tutulta joka ollut mp korjaajana jo kymmeniä vuosia

Eli Uudet ventiilit ei nakuta >>>> alkaa nakuttamaan kestää mutta kannattaa säätää>>>>>>nakutus loppuu vaihda viimeistään.
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Pyörä:
Honda CBR 125R
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
25.5.2010 21:00
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Distro » 9.10.2012 22:16

Itellä alkaa loppua ymmärrys tätä vehjettä kohtaan. Mikä on ku joka vaihteella alkaa nykiä 5-6krpm ja kutosvaihteella ei ennää kiihdy ku jää nykimään 6000rpm? Onko sielä ny joku vaihteiston ratas ihan hampaaton tai jotain? Kaasarissa paskaa?