Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

2T viritys ja tekniikka

Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
3.7.2014 23:24
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut detsonix07 » 16.4.2016 13:06

Kellään tietoa menisikö yz:tan 85 kone 50detsiin
pienellä modauksella?
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Liittynyt:
3.2.2016 20:16
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut allu120 » 14.5.2016 14:39

Moro! Olis vakio husse tossa ja siihen löytyis dep ja TT setti. Mikä pääsuutin, tyhjäkäynti ruuvin kierrokset yms.. Nopeaa vastausta etsiskelen..
Kiitos jo etukäteen!
Liittynyt:
22.6.2005 21:42
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.5.2016 17:49

Voi pyhä sylvi.. Tyhjäkäyntiruuvista säädät sellaiset moottorin tyhjäkäyntikierrokset joista itse tykkäät. Joku tykkää että kone käy 700rpm joku taas että se käy tyhjäkäynnillä 1500rpm.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 21:16
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 29.5.2016 11:13

Siis säädetääks näit isompien pyörien pääsuuttimii 10 koon välein ku en oo löytäny suomest viel mun mikunii (tm 35) suuttimii ku 350 ja 360 mut en siltä väliltä yhtäkää?
Ja jos joku osais kertoo johtuuks liian isost suuttimesta vai liian ohkasest neulast ku yritin saaha hussee sillai ettei röpöttäis niin saakelisti pintakierroksil ajaes ja säädin neulaa toisiks alimmasta lovesta ylimpää eikä tapahtunu merkittävää muutosta?
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 21:16
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 30.5.2016 10:58

Noh kertokaas nyt ees tähän vastaus:voiko läpistä puuttuva max pikkurillin pään kokoinen palanen aiheuttaa sen että pyörä vain röpöttää pintakierroksilla? Koska silloinhan se päästää kokoajan liikaa bensailmaseosta läpi. Palanen puuttuu siis ulkonurkasta.
Mistä vois löytyy pelkät vforce 3 läpät toho hussee, ku oon löytäny vasta koko läppärungon...
Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 2:00
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MänTä » 30.5.2016 14:19

Detsimiähii kirjoitti:Noh kertokaas nyt ees tähän vastaus:voiko läpistä puuttuva max pikkurillin pään kokoinen palanen aiheuttaa sen että pyörä vain röpöttää pintakierroksilla? Koska silloinhan se päästää kokoajan liikaa bensailmaseosta läpi. Palanen puuttuu siis ulkonurkasta.
Mistä vois löytyy pelkät vforce 3 läpät toho hussee, ku oon löytäny vasta koko läppärungon...


Kyllä vain voi johtua. Läpät estävät seoksen liikkumisen edestakaisin kaasuttimessa matalilla kierroksilla. Pieni röpötys pintakaasulla ei välttämättä ole vika vain ominaisuus, kaksitahteja kun ovat.

Läppäventtiilin ideana on parantaa nimenomaan pienien kaasuavaumien ja pienten moottorin kierrosten toimintaa haittaamatta liikaa yläkierrosten toimintaa. Mäntäohjatulla imulla on varmaan useimmille tuttua pelkkä booo ääni kun pienemmillä kierroksilla avaa kaasua enemmän. Tämä johtuu juurikin siitä kun seos liikkuu edestakaisin kaasuttimessa ja siten myös ilmansuodattimessa joka toimii sitten kaikukoppana.
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 21:16
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 30.5.2016 21:49

Pienen röpötyksen ymmärränominaisuus husseissa :lol: mut tää röpötys mitä mulla on jo ajoa häiritsevää.

Sit tost aikasemmast unohtu se että ku vaihteilla 1-3 tekee täyskiihytyksen nii kierrokset jää vaan paikoilleen piikin ja huippukierrosten välillä. Ne ei nouse mihinkään ja kuulostaa vähän röpöttävältä se ääni, tai sitte ihan ku rajotin ottais kiinni. :roll: Ei oo ennen tota neulan sokan säätöö toisiks ylimmästä lovesta ylimpään ollu tollasta. Mistäköhän vois johtua?
Pyörä:
Ktm exc 125 2012 supermoto
Liittynyt:
7.6.2016 13:12
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut KtmJuhoo » 7.6.2016 13:52

Moro,
Osaisiko joku viisaampi auttaa, kun olisi vähän kysyttävää? Elikkäs alakierroksilla, varsinkin kun lähtee 1. vaihteella paikaltaan, kotari "booaa" vähän ja miettii hetken ennen kuin lähtee. Aiempaa kokemusta ei kisapiikeistä itsellä ole. Joten onko tämä ihan normaalia, kun jollain foorumilla sanottiin, että piikit ei ota kunnolla kiekkoja alakierroksilta? Toimii kyllä muuten tosi hyvin ja ottaa kunnolla piikkiä. Tyhjäkäynnillä käy ja kukkuu hyvin. Vai pitääkö säätää neulaa?
Ps 172
Ts 45
Ryypyn suutin 86
Viimeksi muokannut KtmJuhoo päivämäärä 11.9.2016 20:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
KTM EXC 125(150) -02 --- Husqvarna SM 125 -09 (EX)
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
14.5.2015 19:53
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut taMMisto » 30.6.2016 20:18

Mikäs vois olla kotarin vaihteistossa kulunut/vialla, kun alaspäin vaihtaessa menee välivapaalle ja vaihdetta on vaikea saada sisään. Ylöspäin vaihtuu hyvin, paitsi jos huolimattomasti vaihtaa niin saattaa mennä välivapaalle. Vika ilmestyi eilen kesken ajelujen, mutta oli aikaisemmin tehnyt ainoastaan hieman huolimattomasti vaihtaessa. Eli nyt siis tekee melkein kokoajan alaspäin vaihtaessa.

Saako vaihdepoljin muuten heilua suht vapaasti ylös-alas? Vaikuttaisi, että jokin sieltä olisi kulunut. Eli mikä sieltä mahtaisi olla kulunut? Siirtohaarukat, jokin ratas?

Niin ja noin 15h ajetut öljyt, jotka tänään vaihdan ja kokeilen jos vaikuttas.
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 1.7.2016 17:07

Ainakin itsellä ihan vähäsen heiluu poljin jos päästä ottaa ja kokeilee. Ei siis paljoa,mutta vähän. Melkein uusi poljin. Ei se ihan jäykkä tikkukaan saisi olla. Paha sanoa heiluuko sulla liikaa..

Pikkuveljellä oli kotarissa samat oireet että napsi välivapaalle. Pari ratasta meni vaihtoon. Ehkä siirtäjä(?)
Liittynyt:
14.6.2015 15:03
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Hussemies99 » 17.7.2016 0:49

kuinka monta prosenttisia seoksia porukka käyttää 2t pyörissään? Castrollin sivuilla suosittelevat enintään 2% seoksia kyseisellä öljyllä, mutta mitä ootte mieltä?
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Liittynyt:
24.12.2013 23:45
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MoPoMaN98 » 17.7.2016 6:07

2.5%
Pyörä:
(EX) Derbi Senda DRD Pro '06, Suzuki PV '91, Honda NSR 125 '03, Husaberg TE 125 '12
Liittynyt:
4.1.2014 19:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jukeboxi » 22.7.2016 15:58

(Husaberg te 125) Mittasin taattorista arvot, lukemat :108.3 ja 17.3. Joku viisaampi voisi kertoa onko luvut kuinka pielessä, pätkii kierroksia täyskaasulla ja tahtoo sammua risteyksiin.. Tulppia syö kuin leipää.. Tekniikka on sama ktm exc 125 kanssa... :itku:
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 23.7.2016 16:18

Mulla tuli valopuolelta vähän yli 100 ohmia ja sytkäpuolelt reilu 15. Että aika samat arvot.


Onko sulla kaasarin säädöt hyvät? Oikeanlainen tulppa? Oikea lämpöarvo?
Pyörä:
(EX) Derbi Senda DRD Pro '06, Suzuki PV '91, Honda NSR 125 '03, Husaberg TE 125 '12
Liittynyt:
4.1.2014 19:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jukeboxi » 24.7.2016 12:52

ma$$i kirjoitti:Mulla tuli valopuolelta vähän yli 100 ohmia ja sytkäpuolelt reilu 15. Että aika samat arvot.


Onko sulla kaasarin säädöt hyvät? Oikeanlainen tulppa? Oikea lämpöarvo?

Ok. Tulppana toimii br9ecmvx. Pääsuutin on 172. :| kerrotko mitä säätöjä ite käytät? edit: Ongelmat alkaa vain silloin kun antaa kenkää.. rauhallisessa ajossa ei ongelmia, tyhjäkäynti voi pätkiä satunnaisesti.. Silti kaasuun vastaa moitteettomasti eli kaasarin säädöt pitäis olla kohdillaan, epäilen vian olevan sytytyksessä
cron