Yamaha DT viritys/tekniikka

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 29.10.2012 23:07

Joku 25-30 varmaankin riippuen tuulen suunnasta ja sellasista. Malossin läpät saattaa kyllä tuua hepan tai kaks lisää (onhan ne sentään aidot malossit), totta puhuakseni laittaisin ennemmin 170 kattilan kaveriksi athenan putken, onhan ne samalta valmistajalta, joten jospa ne toimis hyvin keskenään?
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 29.10.2012 23:31

_rieska_ kirjoitti:Joku 25-30 varmaankin riippuen tuulen suunnasta ja sellasista. Malossin läpät saattaa kyllä tuua hepan tai kaks lisää (onhan ne sentään aidot malossit), totta puhuakseni laittaisin ennemmin 170 kattilan kaveriksi athenan putken, onhan ne samalta valmistajalta, joten jospa ne toimis hyvin keskenään?

Kyllähän nyt joku 32irtoaa?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.10.2012 0:13

Muistaakseni athena lupaa siitä pytystä 32hp(vai oliko se 35hp?) takapyörältä. Saakos tuosta vakiopytystä jotenkin helposti tehoa? Olis kaveri joka osaa viilata, eli saako esim. pakoaukkoa kutiteltua helposti? Ja kyllä, tiedän että voisin selvittää asian itse, mutta ei viittis vielä alkaa konetta aukomaan kun on ajokautta jäljellä. Jeesaako isompi kaasari paljonkin? Nyt detsi perus tt giannellin putkella ja tuntuu kyllä suht ripeeltä, mutta aina sitä haluaa lisää ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 30.10.2012 8:49

32mm kaasutinta. ;)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.10.2012 12:35

Jeesaako persdynolla oikeestikki jotain? =D Ja eikö näihin tosiaan isompaa laiteta, jännä husseen ja mäxään porukka laitellu 34-38mm kaasareita :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 30.10.2012 21:29

Vakio mikunil ja 32mm esim dellortol ero on aika selkee :D
Isommal soppatykil menee selkeästi paremmin ja mitänyt kulutus nousi noin puol litraa suurinpiirtein.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.10.2012 21:52

Mites sitten tuo imukaula, minkä kaula se oli joka natsaa melkeen suoraan? :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 30.10.2012 22:14

Rajis- kirjoitti:Mites sitten tuo imukaula, minkä kaula se oli joka natsaa melkeen suoraan? :D

Mulla Yamaha YZ125 vuosmallin 1979 32mm imukaula 34mm kassun kaa, reikiä viilaamalla max. 5mm, ja alakulmasta vähäsen ettei ota kytkinakseliin kiinni, näillä meni kiinni! :)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.10.2012 22:27

Kerroppas vielä, että saako nuita jostain muualta kuin yammucentteriltä ja mitähän mahtaa maksaa? :D
E: ja vakio putsarikoteloon tuskin saa ängettyä isompaa kaasaria?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 30.10.2012 22:43

Mulla on avarretussa vakioimukaulassa 34mm mikuni, niin ja kaiken lisäksi se on vielä vakioilmanputsarissakin. Sen ilmaputsarin pää meni helposti paikoilleen pelkällä kuumailmapuhaltimella, imukaulaa itsessään piti dremelöidä ja lämmittää ja sitten vaan istuttaa se kaasari paikoilleen, hyvin toimii, ei todellakaan halkea ja paljon käytännöllisempi kun on oikea kotelo eikä mikään piperi kaasarin perseessä. Nuo antiikkisen YZ-imukaulat on käytettynä varmasti pirun harvinaisia ja uutena luultavasti helvetin kalliita.

Tuossa olis vielä todisteet epäilijöille:
Kuva
Kuva

Mulla ois yks ehjä vakioimukaula ylimääräisenä, laita yv:llä tarjous jos kiinnostaa!
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 30.10.2012 22:46

Rajis- kirjoitti:Kerroppas vielä, että saako nuita jostain muualta kuin yammucentteriltä ja mitähän mahtaa maksaa? :D
E: ja vakio putsarikoteloon tuskin saa ängettyä isompaa kaasaria?
ebaysta löytyy, maksoi 20e. :)
Rieska, tolla saa vain virtaukset sekaisin. :D
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.10.2012 23:32

Vakiokaulaa en ala pilaamaan, jos tuo vakiokaasari vaikka tulee sitten joskus laitettua takasin ja jos yz kaula on noin halpa :D Eli tolla isommalla kaasarilla sais mukavasti lisäpotkua? meneekö esim. 35 tai 34mm jo liian isoksi?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 31.10.2012 0:30

pelle000 kirjoitti:Rieska, tolla saa vain virtaukset sekaisin. :D

No jos oletetaan että tuo detsin imukaula on edes jollakin tavalla suunniteltu tuolle vakio kokoonpanolle, niin mun järjen mukaan mikään seikka ei puolla omavalmisteimukaulan tai jonkun antiikin ajan krossipyörän imukaulan paremmuutta, mietitäänpä pelkkää virtaavuutta: omavalmiste imukaula on luultavasti vain räkästy kasaan ilman sen kummempaa suunnittelua, kyllä tästä hyvin huilaa ajatustavalla, siis sen sisällä luultavasti kuristaa ja pyörteilee niin paljon ettei sillä saavuteta mitään hyötyä vrt. vakiokaasariin ja -imukaulaan. Valmis imukaula on toivottavasti suunniteltu jollekkin kokoonpanolle, esim. YZ imukaula juurikin yz:aan, mutta tässä kyseisessä yz:ssa joka on jostain 30-vuoden takaa ei luultavasti ole ollut vielä niitä samoja tietoja kuin 10 vuotta sen jälkeen julkaistussa detsissä ja sen lisäksi kun esim. läppärungot lienee erilaiset niin myös imukaulat on erilaiset. Oliko YZ imukaulassa seoksenohjureita jotja tulee läppärungon sisään estämään pyörteilyä, oliko ne juuri samanlaiset vai oliko niiden suuntauksessa/koossa eroavaisuuksia, onko kyseisen yz:n läppärunko samanlainen kuin deeteen, onko kyseisen pyörän kaasari sama mikä sulla nyt on käytössä, onko se imukaula suunniteltu juurikin litteäluistiselle kaasarille, vai oletko muutoin ottanut huomioon flättiluistisen vähäisemmän pyörteilyn?

Joko tuli tarpeeksi tekstiä, kerroppa mulle mikä imukaula vaihtoehto on paras: omavalmiste, avarrettu vai jonkun toisen pyörän? Voisin vastata tähän kysymykseen etten todellakaan tiedä, koska mun matemaattiset taidot ei ainakaan tällä hetkellä anna edellytyksiä tuollaisen systeemin virtausten/yhteensopivuuden selvittämiseksi. Toivottavasti edes joku ymmärtää mitä ajan takaa. Tämä keskustelu alkaa pikku hiljaa olemaan mielenkiintoista!
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 31.10.2012 10:16

Renkaiden vaihtoa olis edessä ja aattelin ostaa detsiin heidenau k60 set. Ajo on vaihtelevaa (70% asvaltti, 30% hiekka/sora.) Mitä mieltä porukka renkaanvalinnasta?
Ja 4,1 18 ja 3 21 sopivat koot?
stetu
Pyörä:
Myyty :(
Liittynyt:
6.2.2010 20:47
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut stetu » 31.10.2012 17:08

Itsellä takana kyseinen rengas, 120 levee ja ihan hyvin on ollut pitoja sekä asvaltilla ja hiekalla. Ei ole myöskään sateella lähtenyt luistamaan. Kyllähän se siis ihan hintansa arvoinen on (n. 75 euroa maksoi itselle) ;)