Yamaha DT viritys/tekniikka

ezbuz
Liittynyt:
16.7.2014 12:08
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ezbuz » 13.11.2014 15:38

Syyläri oli täynnä nestettä.. Katoin sen ennen liikkeelle lähtöä. Avasin koneen tänään, männässä reikä ja tulpankärki sulanu :paha: Pitää vissiin laittaa vielä rikkaammalle. :roll: Jos jollain myynnissä jotain viripalikkaa halvalla(teharia ja 32mm kaasutin ja sille imukaulaa) , nii voisin ehkä ostaa
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 13.11.2014 16:31

Laitetaas tänne kun viritys puolella ei kukaan halua vastata..

Kuinka paljon olette maksaneet 32mm kaasareistanne jos olette ostaneet käytettynä. Entäs sille tehdystä imukaulasta?? Litteäluistinen Dellorto siis kyseessä.. :D
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 14.11.2014 9:37

ezbuz kirjoitti:Syyläri oli täynnä nestettä.. Katoin sen ennen liikkeelle lähtöä. Avasin koneen tänään, männässä reikä ja tulpankärki sulanu :paha: Pitää vissiin laittaa vielä rikkaammalle. :roll: Jos jollain myynnissä jotain viripalikkaa halvalla(teharia ja 32mm kaasutin ja sille imukaulaa) , nii voisin ehkä ostaa


Niin käytitkö nyt br7es tulppaa? Toi on nimittäin varmasti liian kuuma tulppa.
Kokeileppas seuraavaks B9EG.
¤SuZuKi¤
ezbuz
Liittynyt:
16.7.2014 12:08
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ezbuz » 14.11.2014 11:29

Maekine kirjoitti:
ezbuz kirjoitti:Syyläri oli täynnä nestettä.. Katoin sen ennen liikkeelle lähtöä. Avasin koneen tänään, männässä reikä ja tulpankärki sulanu :paha: Pitää vissiin laittaa vielä rikkaammalle. :roll: Jos jollain myynnissä jotain viripalikkaa halvalla(teharia ja 32mm kaasutin ja sille imukaulaa) , nii voisin ehkä ostaa


Niin käytitkö nyt br7es tulppaa? Toi on nimittäin varmasti liian kuuma tulppa.
Kokeileppas seuraavaks B9EG.


Oon kokeillu br9es tulppaa ja se ei kestäny. Kokeilin iridium(BR9EIX) tulppaa eikä kestäny. Ja sitte oli vielä joku racing tulppa eikä kestäny. Epäilen että ei tuo B9EG:kään kestäs? :roll: Tulppien hajoaminen viittais tässä tapauksessa siihen että kävis liian rikkaalla :eek: No pitää kokeilla jotain B8E tulppaa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 14.11.2014 22:22

Br9es tulpan ei kuulukaan toimia, eikä mulla toiminut edes b9eg oikein (tehot oli kateissa), mutta br9eg toimii, joten sosittelen kokeilemaan ennemmin sitä kuin 8:a! Jos tulpat ei kestä niin jotain on vialla..
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 25.11.2014 10:26

Joku viisaampi vois kertoa paljonko tulee maksamaan dt:n alakertaan laakerit ja tiivisteet, vaihteistoon en ole koskemassa paitsi vaihteensiirtäjän ehkä vaihdan.
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 25.11.2014 17:47

Stormin kautta

Kampuran stefat 22e
Runkolaakerit 66e
Moottorin stefasarja 53e
Moottorin tiivistesarja 57e

Löytyy varmasti ulkomailta/muualta halvemmalla mutta tuossa nyt stormin hinnat. Kiertokanki on myös suositeltavaa vaihtaa (riippuen paljon ajettu detsi on kyseessä)
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 25.11.2014 22:12

Joo kierokanki vaihtuu kyllä koska 40tkm jo ajettu.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 27.11.2014 12:01

Suosittelen lämpimästi vaihtamaan.
Mulla 43tkm ajetusta porsi kiertokangen laakeri satkun vauhdista ja tuhosi kampiakselin, männän, pytyn ja kansikin piti koneistaa.

Ennen kun rupeaa hommailemaan sitä 90e kankea ja varailemaan 40-60e asennusta, niin kannattaa miettiä olisko järkevämpi ostaa koko kampiakseli laakereineen ja kiertokankineen 170 egeen ebaysta. Itse ostin ja pelaa hyvin.

Loput laakerit ei paljoa maksa, joten ehottomasti nekin vaihtoon, kun kone on auki muutenkin :roll:
¤SuZuKi¤
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 27.11.2014 12:15

Saattaisi olla hyvä vaihtoehto kun tuo kiertokangen itse asentaminen ei taida kauheen helppoa olla?
-rame-
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 20:11
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -rame- » 29.11.2014 1:25

Mikä vois olla 125R detsissä jossa 32 kaasari ja athena. Lähtee käyntii vaa työntämällä ja sit sitä voi kierrätellä. Kun lähtee ajamaan ja ajaa jonku 100m nii sammuu silleen ku bensa loppus. Bensaa tulee hyvin kaasarille asti. Imukaula oli revennyt (teki sillä samaa) niin vaihdoin sen itse tehtyyn rosteriseen.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 29.11.2014 11:35

Itellö oli sama vika nii vauhtipyörästä magneetit tuhanne solmusa ja staattori siivutettuna niissä kiinni :D
PÄRPÄR
-rame-
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 20:11
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -rame- » 30.11.2014 19:00

Minkäkokoset suuttimet suunnillee pitäs olla detsissä jossa on 32 kaasari ja athenan tehari?
Kaasari on tämmönen 32mm litteäluisti:
http://i1357.photobucket.com/albums/q747/Pulkkine98/Jotain/kaasari_zps7359a0bb.jpg
E:Kaasari on vamaan Mikuni TM32SS?
Jompelius
Liittynyt:
29.7.2014 19:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jompelius » 2.12.2014 22:39

mahtaako paljonki rasittaa konetta ku ajelen enoxi detsillä 45 rajottimeen ja sit puotan 5 vaihteelle (ei mitenkää kauheen täysistä kierroksista) et sais kierrokset overboostii ja et alkais kulkemaa ni onkoha kovin kauheeta jos tekee tolleen?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 2.12.2014 23:37

Ettei nyt vaan lipsahtanut väärälle puolelle? :)

Tämä on kevaripuoli. Meneppäs mopojen tekniikkapuolelle kysymään.