Yamaha DT viritys/tekniikka

Joonazz04
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04 Honda Monkey -84
Liittynyt:
21.7.2012 16:31
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazz04 » 1.11.2014 17:41

Mites kylmäkäynnistystä saisi paremmaksi? Nyt saa työntää syht pitkän matkan että lähtee käyntiin, lämpimänä lähtee hyvin käyntiin. BR9EG tulppa ja 280 pääsuutin. Tyhjäkäynti suuttimesta ei tietoa.

Kertokaaha jotaa mahdollisia osia mitä tuolta käynnistyspolkimsta puuttuu kun ei ota kiinni :)
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 1.11.2014 18:04

yllätys yllätys tyhjäkäyntisuutinta suurentammalla paranee kylmäkäynnistys, ja jos ryyyppysuutinki löytyy irrotettavaa mallia niin sitä suurentamalla paranee.

25 tyhjäkäyntisuutin täystehoseen, jos ilmanputsaria modattu, ilmanvirtausta parannettu niin suurempi 27,5 tai 30.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 1.11.2014 22:40

25 ehkä kesällä, jos sillonkaan... Talvella sitten vieläkin suurempaa. Voisikohan seosruuvin rikkaammalle kääntäminen auttaa hieman kun sehän säätää tyhjäkäynnin seoksia?
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 2.11.2014 13:11

Seosruuvilla, joka on oikeastaan DT:n tapauksessa käytännössä ilmaruuvi, tehdään tyhjäkäynnin seosten hienosäätö. TK-suuttimella sitten isommat muutokset.

Vakio TK-suuttimella loppuu usein TT-DT;stä säätövara ilmaruuvista.
¤SuZuKi¤
Kazzu97
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 4.11.2014 16:31

Onko vaikeaa modata detsin enskavanteet X malliin?
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 5.11.2014 0:12

Ei kai siinä muuta oo kun että r mallissa on pienempi etujarrulevy?
Joonazz04
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04 Honda Monkey -84
Liittynyt:
21.7.2012 16:31
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazz04 » 5.11.2014 19:19

Mikä on kun ei YPVS toimi?? Ei siis vaa yksinkertaisesti kierrä kunnolla loppuun vaan sillee niiku laiskasti. On säädetty portaattomaks pakoaukost ja uudet vaijeritkin on. Kiertää kummiskii täydellisesti loppuun kun on lukittuna auki????
jeronen72
Pyörä:
Honda CBR125R-15, Honda CB1000R -08
Liittynyt:
8.6.2014 18:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jeronen72 » 5.11.2014 23:02

Vaikuttaisi, että seokset menevät rikkaalle kun ypvs on käytössä. Pätkiikö myös? Kannattaa tarkistaa ilmanputsarin kunto. Tuo voisi ainakin selittää nuo oireet.
Joonazz04
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04 Honda Monkey -84
Liittynyt:
21.7.2012 16:31
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazz04 » 6.11.2014 8:08

Ilmanputsarin pitätäisi olla vielä hyvä kun kesällä vaihettu ja pariviikkoo sit pesty. Voiko YPVS muka vetää seoksen rikkaalle? Ja kyllä kiertää sillee jännästi pätkien piikiltä eteepäi
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 6.11.2014 19:22

Pikemminkin kuulostaa siltä, että YPVS ei toimi oikein.

YPVS;llä ja seoksilla ei ole tässä tapauksessa mitään tekemistä keskenään.
Jos YPVS toimii oikein, niin sen laipan pitäs kuitenkin olla yläasennossaan isoilla kierroksilla. Ei se eroa mitenkään siitä, että se olisi lukittu auki-asentoon.
¤SuZuKi¤
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 6.11.2014 23:07

Juuri olin tulossa tätäkin kautta sanomaan, että YPVS:llä ei ole mitään tekemistä seoksien kanssa.

Vähän kyllä kuulostaa siltä, ettei YPVS:ää ole säädetty kuitenkaan aivan oikein.
jeronen72
Pyörä:
Honda CBR125R-15, Honda CB1000R -08
Liittynyt:
8.6.2014 18:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jeronen72 » 7.11.2014 0:16

Tarkennetaan sen verran, että tarkoitin jos ilmanputsari on tukossa, niin ei saavuteta riittävää virtausta kun ypvs akseli on kiinni. Eli tukkii imuaukkoa ja "ryypyttää" konetta ja menee rikkaalle. Jos putsari vaihdettu ja pesto, niin ei vika sitten siinä ole.

Tosin ei tuolla akselin asennolla silloin vaikutusta pitäisi olla jos putsari tukossa. Hyytyisi joka tapauksessa.

Pahan heitit kyllä.
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut patesieni » 8.11.2014 0:43

Mitäs luulette että paljon heppoja lähtis deeteestä missä tekniikana

Athenan 170cc. Huuhteluita vähän paranneltu
Athenan putki
Yz avarampi imukaula
36 pj keihini
Hiilikuitu läpät

Saako edes haaveilla mistään 30hepasta ? :| Pitää käydä penkittämässä jahka saa säätöihin ja ajokuntoo 8)
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 8.11.2014 3:26

Mä luin jostai et poliisit oli käyny jonkun jantterin 170cc dalttonia käyny penkittämässä ni lapuissa oli lukenu, että takanakilta ois irronnu 28 heppaa. Tiedä sitte tarinan aitoudesta mitään.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 8.11.2014 11:35

Mikseipä voisi lukeakin, kun noitten eri penkkien tulokset voi heitellä paljon moneenkin suuntaan, mutta jos kyseessä on koskematon 170cc Athena, niin todelliset takarengastehot ei varmasti ole 28 heppaa.
Tuo lukema alkaa nimittäin lähennellä kisapiikkien lukemia, eikä sellasia Athenalla irtoa.
¤SuZuKi¤