Yamaha DT viritys/tekniikka

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 22.7.2014 13:57

Mulla oli suunnilleen tuollanen väri kun neula oli liian laihalla. Nyt se on aivan musta.
jeronen72
Pyörä:
Honda CBR125R-15, Honda CB1000R -08
Liittynyt:
8.6.2014 18:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jeronen72 » 22.7.2014 14:01

riksu26 kirjoitti:Mulla oli suunnilleen tuollanen väri kun neula oli liian laihalla. Nyt se on aivan musta.


Ok, olet samoilla linjoilla kuin minäkin. Mielestäni hiukan liian laihalla käy. Tarkistan seuraavaksi neulan asennon. Jos neula on jo alimmassa, niin sitten isompaa suutinta.
jeronen72
Pyörä:
Honda CBR125R-15, Honda CB1000R -08
Liittynyt:
8.6.2014 18:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jeronen72 » 22.7.2014 15:44

jeronen72 kirjoitti:
riksu26 kirjoitti:Mulla oli suunnilleen tuollanen väri kun neula oli liian laihalla. Nyt se on aivan musta.


Ok, olet samoilla linjoilla kuin minäkin. Mielestäni hiukan liian laihalla käy. Tarkistan seuraavaksi neulan asennon. Jos neula on jo alimmassa, niin sitten isompaa suutinta.


Minulla oli kiinni tk25 ja ps260 - neula oli alimmassa lovessa (tulpankuva ylhäällä). Laitoin neulan keksimmäiseen loveen ja vaihdoin ps280.

Heti ekalla kaasutuksella kun pihasta lähdin testaamaan, niin huomasin detsin piristyneen hieman. Ilokseni huomasin myös, että myös nakutus (kierrosalue 4500-5000) on kadonnut täysin :D

Nyt odottelen, että kone jäähtyy ja pääsen tarkistamaan tulpanvärin uudestaan - hiukkako puskee jännäkakkaa :s
jeronen72
Pyörä:
Honda CBR125R-15, Honda CB1000R -08
Liittynyt:
8.6.2014 18:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jeronen72 » 22.7.2014 16:26

Nyt on tulpanväri tsekattu uudestaan (kuva mukana). Aiempaan verrattuna oli tuo toisenpuolen tummanharmaa muuttunut rusehtavaksi. Muuten oli aika samanlainen tulpanväritys.

Nyt en uskalla koskea säätöihin, sillä toimii paremmin kuin koskaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 23.7.2014 18:52

Nyt ei uskalla detsillä ajaa mihinkään. Detsin alla olevalle metallilevylle on viime ja edellisen yön aikana ilmestynyt jalan kohille pari öljylammikkoa. Ensimmäinen oli kooltaan n. 5x10cm ja toinen n. 2 kertaa isompi :eek:

Jännä juttu tässä on se, että olen monta kertaa katsonut koko pyörän läpi ja mistään sitä ei vuoda. 8o

Koneen kylessä olevasta ikkunastakin katsoin ja kun pyörä on pystyssä niin on sen verta täynnä ettei öljyn pintaa näe. Jalalla ollessa sen öljyn pinnan kyllä erottaa..


Onko mahdollista, että entinen omistaja kaatanut koneeseen liikaa öljyä ja se nyt puskee niitä ylimääräsiä öljyjä ulos jostain vai onko remontti edessä???


E: Jos jotain kiinnostaa niin saa tulla hakemaan ylimääräisiä detsin osia pois! Löytyy esim. 21" etuvanne johon pitäisi ilmeisesti laakerit vaihtaa sekä pinnat kiristää, vakio maski ja siihen umpio joka on kylläkin irti, tuorevoitelun vaijeri, vakio kilventeline ja joku acerbiksen vastaava (toiminnasta ei tietoa). Joitain muitakin osia löytyy, mutta en nyt jaksa tähän kaikkea listata :)
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 23.7.2014 19:47

Jos on jalan kohilla, oliskohan vetoakselin stefa menny tai sitten tulee huohotinputkesta ulos, takahaarukan nivelen välistä kiksin puolelta
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 23.7.2014 20:32

Juu kitti. Kävin tarkistamassa ja hyviä uutisia on, että ei tullut vetarista eikä kyllä huohotusletkustakaan.

Tekeekö joku naapuri kiusaa kun joka yö alkoi yhtäkkiä ilmestymään öljylammikko pyörän alle ja se mikä siinä justiinsa ihmetyttää on se, että päivällä ei koskaan ilmesty mitään lammikoita tms. vaan aina yöllä.

Huonompi homma minkä huomasin oli se, että vetarin ympärillä oleva ympyrän muotoinen (ilmeisesti stefa?) oli sen verta ulkona, että kun vähän sormilla nykäsin se lähti irti. Äkkiä sitten tungin takas. Ei se kyllä vuoda, mutta kerkesi pienen lammikon laskea semmosta todella vaaleaa hieman harmahtavaa (vai olisiko enemmänkin kellertävän valkoista) öljyä. Tuon värinen öljy ei vissiin ihan normaalia ole, ellei jotain aivan erivärisiä öljyjä ole sekoiteltu tms. ? Ei kuitenkaan syö jäähdytysnestettä. Ainut mikä tuolle kelpaa on bensa.

Toivottavasti ei ole hirveän vakava asia, että pystyy lumien tuloon asti ajelemaan.. Sitä ennen en tuota pura!

Harmi kun ei ole kameraa millä ottaa kuvia...
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 23.7.2014 20:36

Ootko millon vaihtanu niitä oljyjä?
jeronen72
Pyörä:
Honda CBR125R-15, Honda CB1000R -08
Liittynyt:
8.6.2014 18:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jeronen72 » 23.7.2014 20:41

riksu26 kirjoitti:Juu kitti. Kävin tarkistamassa ja hyviä uutisia on, että ei tullut vetarista eikä kyllä huohotusletkustakaan.

Tekeekö joku naapuri kiusaa kun joka yö alkoi yhtäkkiä ilmestymään öljylammikko pyörän alle ja se mikä siinä justiinsa ihmetyttää on se, että päivällä ei koskaan ilmesty mitään lammikoita tms. vaan aina yöllä.

Huonompi homma minkä huomasin oli se, että vetarin ympärillä oleva ympyrän muotoinen (ilmeisesti stefa?) oli sen verta ulkona, että kun vähän sormilla nykäsin se lähti irti. Äkkiä sitten tungin takas. Ei se kyllä vuoda, mutta kerkesi pienen lammikon laskea semmosta todella vaaleaa hieman harmahtavaa (vai olisiko enemmänkin kellertävän valkoista) öljyä. Tuon värinen öljy ei vissiin ihan normaalia ole, ellei jotain aivan erivärisiä öljyjä ole sekoiteltu tms. ? Ei kuitenkaan syö jäähdytysnestettä. Ainut mikä tuolle kelpaa on bensa.

Toivottavasti ei ole hirveän vakava asia, että pystyy lumien tuloon asti ajelemaan.. Sitä ennen en tuota pura!

Harmi kun ei ole kameraa millä ottaa kuvia...


Vaihteistoöljyn vaihto tuossa nyt on ainakin edessä. Jostain sinne alakertaan vettä on päässyt jos öljy on tuollaista. Ettei vain samainen naapuri ole...
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 23.7.2014 21:07

HateCrew kirjoitti:Ootko millon vaihtanu niitä oljyjä?


Itse en ole vaihtanut vielä koska luotin entiseen omistajaan kun sanoi ne vaihtaneensa, eikä mitenkään tummalta ikkunasta katsottuna näytä.

Uudet öljyt vaihdan viikonloppuna ja sitä ennen en taida ajaa..

Voi olla hyvinkin samanen naapuri kun epäilen, että käynyt detsissä kiinni olevasta Hondan numeromaskistakin hihnan katkasemasta (sen mikä lähtee ylöspäin).

Se jätkä nyt on muutenkin ihan sekasin, enkä tiedä mikä sillä on meitä vastaan, mutta kävi viime kesänäkin meidän veneen upottamassa ilmeisesti (kuka muu sitä tekisi) ja välillä kylilläkin huudellut paskaa meistä :roll: Se jätkä on kuitenkin +50 niin luulisi järkeä olevan päässä, mutta kun ei..
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 23.7.2014 21:17

Osta netistä joku halpa riistakamera, selviää aika nopeesti jos siellä joku käy sun vehkeitä räpeltelemässä
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 23.7.2014 21:42

No voishan sitä jos olisi millä ostaa.
raisubbi
Liittynyt:
12.10.2008 20:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut raisubbi » 24.7.2014 1:21

Mikä voi olla kun detsi syö neulalaakeita? Voitelua pitäis saaha riittävästi.
Vasta porautettu sylinteri, wössnerin mäntä ja neulalaakeri. Ajettu noin 500 km ja alko taas kuuluu sama kolina, kun aiemman neulalaakerin kanssa. :s

edit. Tulppa suunnilleen saman värinen, kun aiemman sivun kuvassa. Isompi pääsuutin?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 24.7.2014 1:47

Siihen tulpan väriin ei edelleenkään voi luottaa.. Niin moni muukin asia vaikuttaa siihen väriin, kuten esim. öljyn laatu ja seossuhde. Itse varmaan kaataisin bensan sekaan enemmän öljyä ja säätäisin kaasarin aavistuksen rikkaalle sisäänajon ajaksi ihan varmuuden vuoksi.

Siihen kuvaan liittyen;
riksu26 kirjoitti:Mulla oli suunnilleen tuollanen väri kun neula oli liian laihalla. Nyt se on aivan musta.


Suosittelen tarkistamaan kaasarin säädöt, jos et ole aivan varma niistä (eli kaikki suuttimet ja neulan asento). Toki Kaasarin malli ja kokokin olisi hyvä tietää.
raisubbi
Liittynyt:
12.10.2008 20:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut raisubbi » 24.7.2014 4:49

Neula oli toisiks ylimmässä lovessa ja kaasarina 28 mikuni, pääsuutin 310 minkä kokosia suuttimia muilla on ollu gianellin putkella?. Nostin neulaa yhen pykälän ja säädin rikkaammalle seosruuvista. Tuli mieleen kun käytin aikasemmin halvempaa öljyä ja nyt castrollia niin tulpan väri on eri vaikka säädöt oli samat.