Kawasaki KDX -91

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 24.9.2015 22:52

Paljonko sinne tulpalle nyt sitten tulee virtaa? Sinne pitäisi tulla luokkaa tuhansia voltteja että kipinää syntyy.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut An7t1 » 25.9.2015 12:04

Noin10-12v eli sama kuin mitä tulee sytkäpuolalle. Mittasin myös mitä tulee mopodetsin(toimiva) tulpanhatulle ja näytti samoja arvoja.
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut An7t1 » 28.9.2015 13:56

Mistä voi oikein johtua kun maajohdon joka tulee sähkönipusta ja jonka kuuluisi mennä runkoon lyö kiinni runkoon niin virta häviää tulpanhatulta, mutta sitä tulee puolalle asti???? :x En ymmärrä :P Rungosta tavallaan häviää maadotus, tai ei ainakaan mittari näytä enää mitään arvoja jos laittaa tuon maan kiinni :eek:
Mittasin nuo arvot laittamalla yleismittarin toisen johdon tulpanhattuun ja toisen runkoon, onko edes oikea tapa? :) Ja sellaisen huomion olen myös tehnyt että jos moottorilta tulevan vapaan merkkivalon johdon irrottaa niin häviää taas virta tulpanhatulta, mutta ei tässäkään tapauksessa sytytyspuolalta.

Monimutkaisemmat sähköviat kuin kiinanskoottereissa :x
Monkesi
Liittynyt:
14.8.2012 21:03
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut Monkesi » 28.9.2015 19:34

Ei oo monimutkasemmat :lol: Agility ei lähteny käyntiin ilman tööttiä... :lol:
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut An7t1 » 30.9.2015 19:55

Nyt saatana auttakaa joku tai poltan kohta koko paskan :paha:

Tein sähköt pelkälle sytytykselle ilman mitään turhia johtoja mutta arvatkaa toimiiko?
Mallia otin kx sähkökaaviosta:
Kuva

Cdille menee moottorilta siis neljä johtoa. 1 punainen ja 1 mustavalkoinen ja liitin joka tulee impulssianturilta tai mikä onkaan. Cdiltä tulee ulos 1 keltamusta maajohto, tämän laitoin runkoon kuten yllä olevassa kaaviossa, 1 ruskeavalkoinen joka menee/menisi sivujalan diodille ja musta joka menee puolalle.
Kuva


Eli kun laitan johdon jonka pitäisi mennä puolan + navalle puolaan kiinni niin tulpanhatulle tulee polkiessa n 5v vaikka puolan maajohto ei olisi kiinni? Jos laitan puolan maajohdon kiinni niin ei tule mitään. Kun polkasee niin että puolan maajohto on rungossa ja ottaa sen äkkiä irti polkasun jälkeen niin jännite käväisee jossain 20voltissa? :lol:

Sitten myöskin jos laitan tuon cdiltä tulevan ruskeavalkean johdon puolaan tuon "oikean" puolan johdon tilalle niin tulee tasaisesti 12 volttia kun polkee, tässäkään ei siis ole puolan maajohto kiinni vaan maajohto ikäänkuin katkaisee virran. Ja jos tuon puolan johdon ja tämän ruskeavalkean johdon laittaa molemmat kiinni puolaan niin silloinkin tulee samat arvot? 8o Ruskeavalkea johto menee sähkökaaviossa jonnekin tukijalan diodille, mikähän keksintö sekin on?
Ja nämä kaikki arvot mitattu niin että mittarin toinen johto on rungossa ja toinen tulpanhatussa.
Sähkökaavio
Kuva
Tuohon tilaan jäi
Kuva
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut ma$$i » 30.9.2015 20:19

Selitätkö tän tukijalan diodin? Onko siinä siis niiku tappokatkasija tukijalassa? Eli pyörä ei anna kipinää kun on jalalla? Tällaisia "turvaviritelmiähän" on joissain pyörissä. Ja ovat aika hetkkiä menemään paskaksi ettei lähde millään käyntiin. Jos tollasta turva-anturia tarkotit niin voisko se olla paskana?

Vai mitähän mahdoit tarkottaa tukijalan diodilla :lol:
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut An7t1 » 30.9.2015 21:46

No tuossa sähkökaaviossa lukee side stand contol diode niin sitä. Ja se on sellainen pötikkä joka on liitin jonka päässä on diodi. Se ei ole varsinainen tukijalan tappokatkaisin vaan se on erikseen. Ei mitään tietoa mikä tuo diodi on :D
Eikä pitäisi vaikuttaa mitkään tuommoiset kun nyt on niin simppelit sähköt kun voi vaan olla.
Cditä itse vähän epäilen kun oli sellainen monttu kaivettu boksiin, vähän kuin ois jotain rajotin johtoo katkottu(taas yhtenäisyyksiä kymcoon) :lol:
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut An7t1 » 1.10.2015 16:49

Vähän kiinittelin katteita joutessani niin näkee minkälainen peli on tulossa.
Vielä pitäis etukatteiden kiinikkeet hitsata ja kaikkea pientä muutakin laittoa on, ja ne sähköt :D
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Voi tarjota äänenvaimenninta, 34-38mm kaasutinta ja kx/kdx/kmx sähköjä. Ja vinkkejä kipinän löytämiseen :x
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut ma$$i » 1.10.2015 18:06

Hyvä siitä tulee tulloo 8)
Kunhan saat sähköt pelaa :s
Jermulis
Pyörä:
Kawasaki KDX -96
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.5.2014 20:19
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut Jermulis » 2.10.2015 12:35

Mulla olis KDX125 CDI myydä jos luulet että vika olis siinä.
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut An7t1 » 7.10.2015 18:39

Uusi cdi tuli ja vihdoin löytyi se kipinä :) Sähköistä otin lisäksi kaikki turhat anturit ja tunnistimet pois ja nyt on enää valoille, vilkuille ja sytytykselle sähköt.

Huomenna varmaan pitää yrittää käynistellä. Pitäs vielä nesteet laittaa ja ilmata niin on käyntikuntoinen. Kait sen tuolla 28mm kaasarilla saa edes jotenkin käymään?
Viimeksi muokannut An7t1 päivämäärä 16.10.2015 21:11, muokattu yhteensä 1 kerran
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut An7t1 » 16.10.2015 21:11

Pientä päivitystä..
Eli mopo saatu nyt käymään/käyntiin ja tuntui yllättävän hyvin kiertävän tuolla Keihinilläkin joten en vielä kaasutinta vaihda jos saan tämän säätöihin. Oli kaasutin ihan mällissä ja tukossa kun oli vissiin vettä ollu täynnä :P
Mikä muuten tää tappi kaasarin kyljessä? Vähän kyseenalaisen näköinen :D
Kuva
Menee siis tuohon luistin viereen mutta ei vaikuta kuitenkaan luistin liikeeseen.
Kuva

En vielä uskaltanut alkaa säätämään kun alkoi vuotaa nestettä vesipumpun vieressä olevasta reiästä. En tiedä onko tarkoituksella siinä mutta pitää tukkia se kemiallisella metallilla jos loppuis vuoto.

Tarkoitus olisi myös vielä käyttää mopo palasina ja maalata swingi, vanteet ja tankki ja kaikki polkimet yms pikkuosat. Maalit ois hommattuna joten pitää kahtoa jos sen alkuviikosta jaksais paloitella niin sais maalattua ennen pakkasia. :x

Valot hommattu myös ja ne kiinitetään sitten maalausten jälkeen. :)

Vielä tehtävää:
Äänenvainetimen lyhennys
Maalaus
Etujarruadapteri
Pieni hifistely
Valojen kiinitys
Jarrujen ilmaus
Tarrat?


Jatkuu...
Viimeksi muokannut An7t1 päivämäärä 17.10.2015 8:58, muokattu yhteensä 1 kerran
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 17.10.2015 1:36

ei ei ei ei se on vahti reikä. siitä ku alkaa vuotamaan nestettä se kielii hajonneesta vesipumpun stefasta. eli vesipumpun korjaus-sarjan ostoon vaan. jos sen menee tukkimaan niin kohta on koneessa puuroa ku vedet ja öljyt menee sekasin
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut An7t1 » 17.10.2015 9:03

Kiitos tiedosta, en oo tiennytkään että tuommosia olemassa. Pitää hommailla uus stefa sitten.
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: Kawasaki KDX -91

ViestiKirjoittanut An7t1 » 18.10.2015 19:14

Vähän testailin maaleja polkimiin. Ostin siis pensselöitävää metallimaalia(maston hammer) jotta kestäisi paremmin kun spray. Toinen pöntöistä on vasaralakan kaltaista joka jättää lommoisen ja likaisen näköisen pinnan joten maalaan sillä vaan jalkatapit ja jotain osaa mikä ei näy :)
Ennen:
Kuva

Normaali "sileä" maali
Kuva
Vasaramaali
Kuva
Ihan kun kuvista huomaisi eron :x

Lähipäivinä swingi ja muut osat työn alle. Swingi tarkoitus telata ja kahvarungot ja vanteet perus spraylla

Mistähän löytäisi suomesta tuohon vesipumppuun korjaussarjan tai edes stefan? Katottu kaikki kaupat läpi mutta ei oo kun uudempiin vuosimalleihin.