Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

FTW
Pyörä:
HM CRM 450F
Paikkakunta:
Pohjois-Karjala
Liittynyt:
13.7.2010 23:02
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut FTW » 7.3.2015 16:09

Oon ainaki lukenu näistä fmf fatty putkista että ois ihan kunnolla alhaalla ja kyllä niitten pitäs vetää aika loppuun myös.
jumaaja
Pyörä:
Husqvarna sm 125 Aprilia rs 125 [EX] KTM exc125
Liittynyt:
1.8.2014 10:50
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut jumaaja » 8.3.2015 17:49

Istuuko nuo wr takakatteet suoraan sm husseen? Kotari lähti ja 09 sm tilalle ja ois suunnitteilla samanlaista näköö ja tekniikka ku sun pyörässä, lukuun ottamatta isompaa pyttyä :)
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 10.3.2015 23:31

Pistän viestiä tuosta männästä jos/kun tulee ajankohtaseksi.
Kortti lähti kun tuli vähän hölmöiltyä muilla kun kakspyöräsillä :roll:

Tosiaan ne fatyn alaväännöt olis mukavat, mutta jos paljonkin tippuu tehoalueen loppu alaspäin niin tiiä sitten :s
Tuskimpa kyllä tämä italialainen kaverikaan nimeltä angelo stagnitto turhaan on tuota hgs ää laittanut, ja vissiinkin hgs ja fatty aika samankaltasia tehoalueen suhteen.
Tuosta procircuitista taas kuullut semmosta että vakiopytyllä ei ihan tuon putken tehoalueen loppuun asti kiertäis, ja olis sen takia aika optimaalinen 144 pytylle.

Noista katteista muistan lukeneeni/kuulleeni että perjaatteessa suoraan pitäis mennä, mutta kiinnitysreikiä voi joutua vähäse viilaamaan. Omaa kokemusta ei ole kun oli nuo katteet ostaessa kiinni.

Hussesta muutamia tarjouksia tullut, vaikka ei vielä myynnissäkään ole. Ellei nyt joku innokas kaveri tuu hyvällä summalla hakemaan niin pyörä pysyy itsellä jonkunaikaa. Olishan tuo kiva rakennella ihan 100% loppuun asti :P
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
aatteleppa ite
Pyörä:
Husqvarna sm -09, Derbi DRD Racing
Liittynyt:
1.1.2011 20:20
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut aatteleppa ite » 10.3.2015 23:46

Entiiä sopiiko tätä täältä kysyä kysympäkumminkin : miten 09-> hussejen pa säädin toimii ja mihin asentoon se" kytkinkopassa" oleva akseli kuuluulaittaa :nolo:
Saa tarjota FMF,HGS,DEP,RINO putkia husseen (ei miel lommoja suuria ainakaan :D) --> YV
jumaaja
Pyörä:
Husqvarna sm 125 Aprilia rs 125 [EX] KTM exc125
Liittynyt:
1.8.2014 10:50
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut jumaaja » 15.3.2015 9:05

Kyllä meni heti into hussesta kun ajotyyli oli samanlaista kun kotarilla ni johan siitä katkes iskari. Olihan siinä kyllä huonoa tuuriakin :s Ajellaan nyt hussella ja fixaillaan viat :D
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 30.3.2015 18:07

Morjes! Huonojen kelien johdosta muutama tunti vain tullut lisää tunteja mittariin ja tallissakin on jotain tapahtunut! Pahoittelen huonolaatuisia kuvia..

Tuli testimielessä heitettyä tommonen kawasakin etujarrukahva kiinni, aika näpäkän tuntunen on kyllä :P
Kuva

Ja sitten kaveri metallipuolelta tekas tommoset kannen runkokiinnikkeet, kiitos siitä!
Vähän täytyy kyllä noita reikiä vielä pyöritellä et menee viimenenkin pultti kiinni ja maalit heittää niskaan, niin rupee olemaan 8) Huomattavasti parani ajomukavuus kun ei tärise enää juuri yhtään!
Kuva

Sitten ollaan mietitty monen ihmisen kanssa syytä noihin 144 leipomisiin.
Elikkäs, keväällä remppasin koko koneen. 5h ajettuna leipo ekan kerran, vaihoin kiertokangen, petarit, männän ja pytyn hoonasin. reilu 20h toimi sen jälkeen ja leipo uuestaan.

Toinen leikkaminen varmaankin johtui laihalla käynnistä siitä päätellen että männän laessa ei juurikaan karstaa ollut.

Ensimmäinen leikkaaminen vaikuttaa mysteeriltä sillä varmaa syytä ei oo vieläkään tässä vuoden miettimisen aikana löytynyt :)

Listataas tähän nyt mahdollisia syita ja sitten pois suljettuja ja mietitään yhessä mikäs perkele siinä on ollut. Eri mekaanikkojen ja virittäjä kavereiden kanssa ollaan näitä jo mietitty.

Mahdollisia syitä:
Liian tiukka välys
Helmat liian terävät.
Välipilli kuristaa jonka johdosta pakolämmöt nousee liikaa

Mielestäni poissuljettuja:
Sytkäennakko (ei ollut aikaisella ainakaan)
Jäähdytys (termostaatti poistettu)
Voitelu (vähintään 3%tts ja jälkeenpäin kampurassa öljyä)
Imuvuoto (uus imukaula ja kampuran stefa sekä lohkon tiivisteet)
Lika (ilmanputsari on uusi ja pidetty puhtaana)

Laihalla käynnin lähes poissulkisin, sillä tietotaitoisen kaverin kanssa kaasari säädeltiin huolellisesti, ja jätettiin hieman rikkaalle. Männän laki karstainen jo 5h ajon jälkeen. Säätö tapahtui illalla kelin viilentyessä, ja leikkaus aamulla kelin lämmetessä. Lämpötila samaa luokkaa.

Vauhtia n.120 keula pystyssä ja rengas lukkoon, elikkäs korkeilla kierroksilla leikkas kaasua pumpatessa.

Tekstin lopussa pari linkkiä muutamaan raakavideoon mistä näkee vähän pyörän toimintaa paremmin. Piikin alapuolella oli tehokuoppa, joka pieneni joka kerta kun neulaa sääti laihemmalle. Videoiden välissä 1 pykälä laihennettu ja seosruuvia hienosäädetty jolla sai ton pienen leijumisen pois mitä esiinty ekassa videossa. Myös muutaman kerran pätkäs yläkierroksilla vähän, eikä ihan loppuun asti kiertäny, joten olis ollu perjaatteessa vielä varaa pienentää ps. Huomas myös yöllä vähän viileemmässä ajaessa että kierti puhtaammin ja pidemmälle. Näiden kaikkien asioiden perusteella väittäisin että seokset olis ollut kunnossa yläältä.
https://www.youtube.com/watch?v=tI2mIzOOyT4
https://www.youtube.com/watch?v=SRR8Avuc21g

Tässä muutama kuva männästä: (klikkaamalla isommaks)
Kuva
Kuva
Kuva
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
SaleB22
Pyörä:
Husqvarna 125 sm 2010
Liittynyt:
24.9.2013 13:53
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut SaleB22 » 31.3.2015 0:00

Eikös ne crossimiehet käytä tota 0,05mm välystä ja ne kyl antaa kenkää aika paljon. Tuntuis vähän ettei siittä johtuis. Oliskohan jossain joku valmistusvirhe??
aatteleppa ite
Pyörä:
Husqvarna sm -09, Derbi DRD Racing
Liittynyt:
1.1.2011 20:20
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut aatteleppa ite » 31.3.2015 7:04

Mulla on piikkisessä sm pytyssä 0.05 ja ei viel ainaskaan oobleiponu :s
Saa tarjota FMF,HGS,DEP,RINO putkia husseen (ei miel lommoja suuria ainakaan :D) --> YV
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 31.3.2015 7:30

Itellä leikkas kans pari viikkoo sit piikkinen wr aikalailla samalla tapaa ainakin mitä noita sun kuvia tosta männästä kattoo... Mitään järkevää syytä ei keksitty, nii tultii vaa siihe tulokseen ku oli pinnotettu mäntä et olis tullu iha vaa tunnit täytee, mutta sulla en sitä usko käyneen:D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut ma$$i » 31.3.2015 14:42

Oisko pätkää missä kilkkaa ku keula pystyssä ja pirustaa vauhtii? Varmaa aika kuumottava tilanne.. :D
Ite heittäsin arvaukseni leikkauksista liian pienelle välykselle. Eikös nää 144 pytyt oo turhanki kireit. Moni vähä hoonil vetäsee ennen käyttöä edes että saa välyksen toho 0.05 ku tehtaalta tullessa paljo kireempi ja männät menee hölmösti että joutus ottaa liian pienen. Ainakin jossain suht tuoreessa 144cc husq topicissa täällä mototissa oli puhetta liian pienestä välyksestä ja kuinka tää topicin kirjottaja oli kevyesti hoonil vetässy ennen asennusta täysin uutta pyttyä..
Tällai mutu veikkaus mulla :D :lol:
E: eikös sulla oo 125cc vhm kansi? Onko sama ollut 144 setin kanssa kiinni myös kun siitäki oli jossai topicis et pitää vähä muokkaa sitä vhm kantta että toimis oikein 144 kanssa.. :s
Kassu33
Liittynyt:
20.10.2013 20:31
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut Kassu33 » 31.3.2015 14:51

ma$$i kirjoitti:Oisko pätkää missä kilkkaa ku keula pystyssä ja pirustaa vauhtii? Varmaa aika kuumottava tilanne.. :D
Ite heittäsin arvaukseni leikkauksista liian pienelle välykselle. Eikös nää 144 pytyt oo turhanki kireit. Moni vähä hoonil vetäsee ennen käyttöä edes että saa välyksen toho 0.05 ku tehtaalta tullessa paljo kireempi ja männät menee hölmösti että joutus ottaa liian pienen. Ainakin jossain suht tuoreessa 144cc husq topicissa täällä mototissa oli puhetta liian pienestä välyksestä ja kuinka tää topicin kirjottaja oli kevyesti hoonil vetässy ennen asennusta täysin uutta pyttyä..
Tällai mutu veikkaus mulla :D :lol:


Joo mää ostin ton 144cc uutena ja hoonasin sitä jo ennen ekaa kiinnilaittoo, ja just siks kun juusolla eikä oikee muillakaa oo meinannu nää kestää tolla välyksellä... Toivotaan että mulla kestäis :D ja taisin siitä tonne mun topicciin joskus kirjottaa vähäsen. Samalla pyöristin myös noita männänhelmoja kans vähäsen, kun tuntuu olevan huuhteluiden kohalta puukonterävät ja vois pyyhkäistä öljykalvon sylinterin seinämistä...
viewtopic.php?f=93&t=86404
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut ma$$i » 31.3.2015 14:58

Heh jus etin kassun topicin viewtopic.php?f=93&t=86404&start=30
ja muistin vielä väärinki vähä kaikkee :D hoonasit isommaks ku 0.05 vissii ja sullaha oliki BUD kansi jota piti vähä työstää että meni 144 nii pitäsköhä myös VHM työstää toho 144 passaavaks? lisää mutua :s :D
Kassu33
Liittynyt:
20.10.2013 20:31
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut Kassu33 » 31.3.2015 16:19

Bud ja vhm on oikeesta samat kannet, sama palotila molemmissa, ainut ero että budissa hieman isommat jäähdytyskanavat.
viewtopic.php?f=93&t=86404
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 31.3.2015 17:47

Kamera ei tietenkään ollut päässä kun tapahtu.. :x Kivat katkoviivat kyllä jäi tiehen :)

Tota välystä ollaan just pitkään mietitty ja aika ristiriitanen juttu. Mp racingin ja motohämeen kavereiden kans oon puhunu, ja niiden mielestä tuon pitäis riittää ihan hyvin. Mainitsin pääsuuttimen koon puhelussa, niin tuli vastaus että ei sen todellakaan pitäis säädöistä olla enää kiinni ja kai niillä suunnittelijoillakin joku idea on ollu laittaa toi 5 satkun välys, sekä tietääkseni myös rossiporukkaa ajaa tolla ihan hyvällä menestyksellä.
Mutta sitten taas kummallakin kerralla leikannut männänrenkaiden yläpuolelta, missä välys on paaljon isompi. Puhuin myös jonkun hussepojan kanssa tästä asiasta, niin sillä oli noin 4 kertaa leiponut ja sitten rupes kestämään :eek: Tuo myös viittais just siihen välykseen...
Osaako joku muuten sanoo eroja käytännössä/perjaatteessa onko välys 5,6 vai jopa 7 satkua? Kun ne männänrenkaathan sen paketin perjaatteessa tiivistää.

Ja kannesta paljealuetta on sorvattu isommaks, se reuna on vähän loiva ja pohjalta muistaakseni 56-57mm väliltä kun sorvarin mukaan ei pystynyt ihan tohon 58mm asti sorvaamaan, mikä tossa 144 omassa kannessa on.

Mitenköhän nää kannet muuten eroaa käytännössä? Kuulin juttua että VHM kanssa vetäis paremmin yläältä, mutta omaa kokemusta ei oo tosta 144 kannesta. Tässä löysin vottosen ottaman kuvan, missä 144 kansi vasemmalla ja muokkaamaton vhm palotila oikealla
Kuva
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Husqvarna 144 & Honda nsr 121 rottapyörä/fighter

ViestiKirjoittanut ma$$i » 31.3.2015 19:22

Jos siihen isomman välyksen laittaa ni ei ainakaa periaatteessa pitäs napata enään kiinni yllätys :D :D niin helposti ja juu männänrenkaatha sen tiivistää.
Se vaan tulee mielee että sitte pitäs varmaa männänrenkaat vaihdella jossai välissäuseammin ku mäntä siis ku isompi välyshä tarkottaa sitä että männänrenkaat ei pidä niin kauaa täysin tiiviinä ja puristuksia rupee hiljalleen häviämään :s ja männänrenkaiden vaihdolla saatas mahollisesti puristuksia takas vaikkei viel ois männänvaihdon aika..
Tällai sekava teksti mutta toivottavasti ymmärsitte :lol: