Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys #2stroke #Turbo #intercooler

Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 9.6.2014 4:28

Kuva kertoo enemmän kun tuhat sanaa, eli tuoreöljypumpun akselille 110cc minicrossista modifioitu öljypumppu joka pumppaa vaihteistosta nelitahtiöljyä.

Kuva
Tom-mi.
Pyörä:
Cagiva, Ducati...
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.11.2010 23:35
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Tom-mi. » 9.6.2014 5:48

Annan vielä ilmaisen vinkin. Älä laita Microa jos et ole aivan varma mitä olet tekemässä. Nimimerkillä olen useamman pyörän ruiskuksi tehnyt, myös kaksitahtisia ja MegaSquirt tyyppisellä purkilla sytytyksenohjaus pienessä 2-t moottorissa ei ole se helpoin juttu. Mahdollista se on toki. Voihan ajatus suorasytytyspuolasta kuulostaa helpolta, mutta totuus onkin sitten toinen.

Jos haluat joitain käytännön vinkkejä niin jatketaan YV:llä.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 16.6.2014 6:00

Kävin hakkaamassa alumiinia uuteen muotoon, vielä toinenpuoli ja sitte lähtä kaverille lämmittämään yhteen, ja sitte jännittämään tuliko ilmatiivis että nouseeko joskus se ahtoviisari :lol: :) öljynpaluu pitää huomenna taivutella nii voi koekäytellä kaverin kiinanihmeen CDI:llä :D

Kuva

Muokkaus: ei menny öljypaluu kuin elokuvissa, aikani taisteltua tajusin että helpompi kun tekee alumiiniputkesta ku sattuu olemaan juuri sopivan kokosta putkea saatavilla ja kun pelkästään taivuttelemalla ei saa riittävän jyrkkää mutkaa niin hitsailee sitte samalla ku kaikki ahtoputketkin on kasassa, noh ompa ensistarttissa heti edellytykset ahtamiseen asti :)
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Miuge » 5.7.2014 13:58

Joko käy?
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 7.7.2014 2:54

Käynnissä käytetty muutamia sekuntteja mutta tuolla kiinan cdi:llä aaaaaaaivan liian aikasella sytytys ja huomasin sitte että oon onnistunu hukkaamaan vauhtipyörän ulosvetäjän, ku rupesin säätää myöhäsemmälle ja ahtoputket ja öljynpaluu on vieläki tiggaamatta kasaan :) mulla oli sellanen muovikippo turbonalla mihin tiputteli öljyä käynnissä. tosiaa tyhjäkäynnillä pysyminenki oli nippa nappa kun nii aikasella.

Auton Facelift pellin maalauskuntoonlaitto vähä vieny tässä aikaa, seki ikuisuusrojekti pitäs joskus saaja valmiiksi :D

Kuva

Tuossa kuvassa taustalla, lommot oiottu osittain hakkaamalla ja loput pakkelilla ja pohjamaalissa, vielä pitäs maskin ja tähen väliin tehä pakkelilla tuollanen maskinmukanen terotus ku puskurissaki on.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 14.8.2014 3:39

Tällasta siis käynti sytytysennakon ollessa mitä lie sattuu :D (moottori siis vaihtaa suuntaansa puolensekunnin välein :D)

https://www.youtube.com/watch?v=LlPxYSX ... e=youtu.be

http://www.devmoto.com/ignitech_dc-cdi- ... index.html

toimiikohan tämä ykspyttysessä, kun tzr myytävässä boksissa ei oo pakoaukonsäätimelle piuhotusta.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 14.8.2014 12:34

Kannttaa laittaa kyselyä suoraan Ignitechin pojille, kertovat ja auttavat kyllä. Myyvät myös suoraan noita bokseja ja tarvittavia piuhoja:
http://www.ignitech.cz/en/
Periaatteessa DC-CDI-P boksin pitäisi pelaavan YPVS:n kanssa, kun asennusmanuaalia katselin. Mutta kysymällähän tuo selviää. :)
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 18.8.2014 3:41

Tuli vilkastua öljynpainemittaria ku sain samaansuuntaan hetken pyörimään... https://www.youtube.com/watch?v=mPxzs7D ... e=youtu.be
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 7.9.2014 1:54

Tilasin ebaysta tällase(t 2kpl kun yksittäisiä ei saanut :D )

2 x 2P4M SCR Thyristor 400V 2A NEC

Kuva

Tämä siis on "kytkin" joka ohjaa puolalle laututuneen kondensaattorin jännitteen cdi boksissa, oli oikosulussa, jos ei muuta ole kärähtänyt niin tuon uusimalla saahaan käyntihin ja naukumaan :lol: katotaas jos saatas sitte isnpikset nousemaan ja tehä tuo ahtiputkisto loppuun.. ollu hirviästi aikaa nyt vaan ei oo saanu aikaseksi juuri mitään :D
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 10.9.2014 6:59

Tyristori vaihettu ja pyörähän hörähti ensimmäisellä käymähän (1,5€ korjaus) ja käy erittäin siistiä tyhjäkäyntiä 8) siivosin tallin ja pitää enstöiksee laittaa välijäähy päädyt hitsauskuntoon ja jonkinnäköstä ohivirtausventtiiliä suunnitella tohon öljypumppuun ettei turbosta lennä tiivisteet pihalle :D jotaki tällasta mietin
Kuva
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 11.9.2014 18:41

Hyppi toi ahtoviisari nii rajusti tyhjäkäynnillä ku pulssimaista tämä ykspyttysen käynti, niin laitoin letkun sisää muovinpalan josta painoin neulalla läpi niin rauhottu, yllättävän vähän alipainetta tyhjäkäynnillä mitä youtubesta seuratuista autoissa ollu ja mitä tottunu näkenää jopa -0.7bar. itellä siis -0.08 Bar vain :eek:
Cdi:n piirilevykin sai kotelon kuralta vedeltä yms suojaan, vielä tiivistämättä..
Tällähän uskaltais jo lähtä kisaan Vuoden komein CDI-BOKSI ;) :D

Kuva
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 13.9.2014 12:12

Seuraillaan, hullu projekti ja innolla odotan kuinka ajossa toimii!
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 15.9.2014 23:54

Mitä kauvemmin oon sumplinu nuita polttoaineletkuja siististi, sitä enemmän mielipide kallistuu AINA penkin alle runkoon hintsattavaan tankkiin, (kolmas kerta todensanoo ?) VAIKKA se teettää (järkyttävän?) suuren työn suunnitella ja tehä niin mitenkään muuten nuita ei kyllä siististi saa, plus että TILAA on senjälkeen puuhata konehuoneessa rutkasti, ei vaadi tankin poistoa huoltotoimenpiteet ja painojakauma on parempaan suuntaa... :nörtti:
suurin ongelma tässä ollu miettiä loiskelevyjä tankin sisään sekä tankinkorkkia, että kun alle puolitankkia ainetta ja keula nousee ettei hyydy ihan heti/vuoda pihalle :eek:

Niin ja sitä pakosarja lämpökäärettä pitää ostaa ja vuorata koko putki koska putki kulkee tankin alla, se on myös hyödyksi turbon heräävyydelle ja nostaa myös tehopiikkiä hiukka korkiammalle :eek: pitää testata ku tuo pakokaasun lämpötila-anturi että miten vaikuttaa pakolämpöihin tuo kääre, myös powerjet suutin lähtee heti Ebaysta tilaukseen kun rahaa tulee.. (ärsyttää 20€ toimituskulut tuotteessa joka menee kirjeeseen)

Lähenkin tästä rälläköimään peltiä... saa nähä monestikko poltan päreeni yrittäessä hitsata tuosta tiivistä :lol: en edes tiiä mitä tulee tankin tilalle, penkki todennäkösesti jatketaan syyläreihin asti.. mutta tuskin se tulee olemaan ongelma.

Yritin ettiä inspiraatiota tuohon tankin tilalle katteisiin ja tällasia löysin. periaatteessa hyvin pienet katteet riittäis kunhan sieltä cdi-boksin piuhat menee piiloon ja virtaviivasen näkönen...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 16.9.2014 11:56

Laita fuel foamia tankkiin. Jos nyt nimen muistin oileen. Ebaysta saa edukkaasti. Sininen on 2t bensalle.
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 16.9.2014 17:39

Juu löyty kyseisellä nimella ja tiesin kyllä aineen mutta eipä ollu käyny mielessäkää :eek:
tosin sehän vaan hidastaa aineen kulkua, ei estä, levy/levyt sinne joutuu kuitenki hitsaamaa.

takahäkistä pitää tehä myös irrotettava tässä, ei sitä muuten hullukaan hitsaa :D se nyt ei onneksi oo kummonen homma.

löysin myös yammun eri cdi käyriä, aika lähelle nollaa menee ennakko jo ihan vakiona tuolla tehopiikillä, vaikka kartassa ei ookkaan tuota mun 3XP DT200WR boksia, niin vois olettaa että lähellä kulkee nuita. tuo WR malli kun on R mallia tehokkaampi.

Kuva

Voisin tässävaiheessa tuumasta että on 2-tahtisessaki plussat turbo-ahtamista ajatellen, sytytysennakko toimii pitkälle vakioboksillaki ku kattoo tuota karttaa, huippukierrosten ennakkoa ja pakokaasu ei oo niin pulssimaista, koska mm. paisarin suuri tilavuus tasottaa sitä, miinuksena työläs öljynkierto, (oikea öljy, oikea paine, öljynlämpö, suodatettu, huohotus..). Jos ois laturi tehokkaampi niin tietty sähköpumppu ja oma öljysäiliö ois helppo mutta on se seki tilaa vievä ja kallis verrattuna nelariin.

Naurattaa välillä ku lukee omia vanhempia viestejä kuin sitä mieli muuttuu lyhyessäki ajassa :lol: tulee muuten bensanpaineen mittari tuohon kaasarin sisäämenon juureen linjaan kun ei kymppiä enempää kustanna ja sillä saattaa säästää hermot moneen kertaan :)

Vaikkei ihmeempiä oo tapahtunu nii pistetääs kuva.
Kuva