Gas Gas 125EC goes kilvellinen|ikuisuusprojekti elossa|

KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 18.7.2013 22:58

Hmm pitää katella jos jaksaa sellasia alkaa laittelemaan. Toki näyttäisi paremmalta! Ahvalalta tuli s-postia että varastossa olleet osat (tupit&kaasuvaijerin kiristin) lähti tänään tulemaan, änkkä ja swingin akselin mutteri tulee luultavasti ensi viikon aikana kun ei hyllyltä löytynyt. Hirveä hinku päästä tekemään jotain pyörälle muttakun polvi vähän estää kun on "lukossa" aböyt 120 asteen kulmassa :)

Tulisi edes nyt se kaasuvaijerin kiristin nii pääsis tekemään uudet kierteet siihen kaasarin kanteen :)
Toivottavasti Doman änkällä ei äänet kamalasti muuttuisi, tämänhetkisellä änkällä oli tosi miellyttävän kuuloset äänet, ainakin ennen kuin meni pillunpäreiksi. Ei liian kovat tai pärisevät mutta sellanen mitenkä nyt sanois, tasanen ääni ja kisasen kuulonen.

Nooh kuitenkin, tuossa on tuo vilkkurele mitä taisi joku mototin Gas Gas puolella tarkottaa sillä motonetin 3e vilkkureleellä. Toivottavasti vilkut herää henkiin.

Hmm mietin tossa että jos tuossa kaasarin kannessa/kiristäjässä on hienokierre. Niin en voi toteuttaa suunnitelmaa että poraa ensin vanhat kierteen jämät pois, täyttää kemiskillä ja tekee uuden reiät+kierteet tapilla.
Niin mitenköhän onnistuisi ilman uutta kantta korjaus. Oiskohan mahdollista tehdä jotenkin niin että kiertää sen kiristäjän esim CRC:llä öljyttynä siihen kemialliseen metalliin kun se on vielä löysää ja kun kemiski kovettuu niin irtoaisikohan se öljytty palikka siitä kierteiden kera kannessa?

Uuden kaasuvaijerin voisi vielä lisätä tilaukseen, tällä hetkellä näyttäisi olevan jonkun toisen laitteen vaijeri kun kuorittu ainakin kahvan päästä jonkin verta. Tuskin vaikuttaa mutta en halua pienintäkään riskiä että kaasu enää hirttää.. :)

Kuva
Präääm pärpärpärpär
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 19.7.2013 0:08

.. Ja vielä sen verran, että ois se 2-napainen rele kannattanu, se on ainaki helppo kytkeä, laitetaan vaan vilkkukatkaisijalle menevän piuhan väliin. En nyt jaksa ajatella ton 3-napaisen kytkentää :lol: Mutta jokatapauksessa semmonen on ittellä ainaki toiminu akuttomissa sähköissä.
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 19.7.2013 1:27

Katoin vaan että vakiona taisi olla 3, ostin kyllä samalla 2 napaisenkin kun kävin nuo hakemassa ennen kuin edes pyörää oli ja en tiennyt minkälainen sinne menee :D

Milkolehmukselta tuli nopea vastaus että katteet onkin jo varmaan huomenna, taino tänään postissa noudettavissa. Pääsee nyt ainakin jotain hommailemaan tuon parissa.

Tuli kanssa kaiveltua osia mitä pyörän mukana tuli. Sieltä löytyi aivan uusi vielä muoveissa oleva Gas Gassin mittaristo, uudet led vilkut+vastukset ja ilmeisesti pumppuihin tulevat vilkut. Omasta takaa sattui löytymään käyttämätön takavalo. Eiköhän noilla tipu kilvet kunhan saa ne vielä itse pyörässä pelaamaan:)

Kuva
Präääm pärpärpärpär
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut jukke96 » 19.7.2013 11:08

Onko tuo muka vakiomittaristo :o itellä on just sama mittari rossissa vaaleilla kuorilla ;) muistaakseni joku kauppa myi nuita trailtech- mittarin kuoria
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 19.7.2013 11:41

Hienoa että oot saanut tänkin projun kuntoon, täytyypä seurailla :)

Pari juttua gas gasista mitä olen itse huomannut (koska semmoisia olen 2 omistanut ja 1 tälläkin hetkellä). Ensinnäkin nää on tosi herkkiä leipomaan välirivan kohalta ja minulle ja parilla kaverilla on mennyt sekä mäntä että katkennut pakosilta samalla kertaa kun kerran pääsee kilahtamaan. Pidä huoli lämmöistä ja voitelusta koko ajan. hox ne kaasarin säädöt on helvetin tärkeät!

Pakoaukon säätimessä on semmoset karkaistusta "rauta langasta" olevat haarukat jotka nostelee säätimiä ja toinen/molemmat haarukat jossain vaiheessa varmasti "taipuu" ja säätimet ei enään nousekkaan, no sen tuntee kyllä perseessä kun ne jumahtaa eli niitäkin voi olla että joutuu ropaamaan.

Runko tuppaa katkeamaan siitä pakoputken lähdön läheltä, ns. murtumaan, homma korjaantuu mig liimalla.

Muuten oikein mahtava peli, tehoja tosiaan löytyy kuten varmasti huomasit ja ajettavuus on erittäin hyvä (runko geometria sopii ainakin meikäläiselle).

Tosiaan hommaa ihmeessä uudet katteet äläkä ala vanhoja maalaamaan, kyllä niitä tarvike katteita saa melkein joka puljusta ja tarra sarjoja esim ebaysta.

Tossa vielä selventävä kuva mistä kohti se runko murtuu ja miten se korjataan väärä oppisesti :D

Kuva

Ei mulla muuta :)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
makeli2
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -06
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
21.12.2011 16:00
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut makeli2 » 19.7.2013 15:08

Mustat vanteet ois kans mut vaan kehät mustal ja keskiöt anodisois jollain kival värilmut ei punasel ettei tuu liia punane ;) seuraillaa
Husse projekti! viewtopic.php?f=93&t=84502
Jokaseen pyörään jätetään oma leima! :)
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 19.7.2013 20:13

Dodii tänää tuli katteet ja tuli kiinnikkin laitettua, tosin tuppas vähän huonosti istumaan ja vasenta etukatetta en saanut edes vielä kiinni kun ruuvi oli liian lyhyt mikä tulee tankkiin. Nooh ne on pehmeää muovia nii voimaakin saa käyttää. Laitoin myös vilkkureleen kiinni kun sattui olemaan penkki auki ja sehän meni suoraan vakioliittimeen. Toivottavasti pelaa:)

Ja kiitti Vinskille, tuon tapasta info pakettia vähän toivoinkin. Menin jo peloissani kattomaan heti että onko sielä runko mistään pettäny mutta kunnossa oli eikä näyttäny mitää olevan korjattukaan... :D

Muovisarjan mukana ei tullut sitä ilmanputsarin sivukatetta :/ Se on nyt musta, pitäsköhän kysästä sekin vielä vai maalata vaan reiskalla valkoseksi vai jopa antaa olla musta..

Pyörästä tuli heti "uudemman" näkönen, vielä kun maskin vaihtaa nii tulee ihan siisti verrattuna entiseen.
Sähköjä meinasin alkamaa laittaa mutta sää oli erimieltä kun alkoi satamaan kaatamalla. Polvikin sanoi vähän vastaan..

Kaasarin vaijerin kiristintä/tuppeja ei tänään ihmekyllä vielä tullukaan. Tuleeko postiennakkokirje kotiin vai postiin? Ja onko kellään kokemusta pitäskö sen koodin kanssa pystyä sitä seuraamaan vai ei? Tunnus ei ole normaali JJFI000 jne.. vaan alkaa jotenkin PE... Kun ei edes postista osannut antaa kunnolla vastausta minne se tulee :)

Kuva
Kuva
Kuva
Präääm pärpärpärpär
xS4vo
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.6.2013 19:45
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut xS4vo » 19.7.2013 21:42

Toi PE alkunen on postiennakkokirje ja se tulee postiin ainakin itsellä tullut aina.
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut Ablu » 20.7.2013 12:16

Vai että tuli sitten tämmöne vehje käsittelyy, jää ehkä rahaa muuhunki ku kotkasta tulee rahat.. =D pakko seurailla kun Derbiäki seurailin sen 100 sivun verran. Ja onhan nää GG:t hienoja ja vähän harvinaisempia kisapiikkejä :) Meinaatko smotoja tähän laittaa?
Parmaprojua lukeneena en myöskään yhtää yllättyny tuosta että samantien kaasu hirtti ja vaurioita kuskiin sekä pyörään =D Koita saada polvi ja pyörä ajokuntoon sekä onnea tähän(kin) projuun!
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 20.7.2013 23:45

Päivä taas vietetty GääsGäässin parissa ja tuli fixailtua kaikkia pieniä juttuja, kiristettyä raiserit, takajarrun nestesäiliölle "kiinnike", vilkkureleelle ja cdi boksille myös. Katteet kunnolla kiinni ja toinen etukate kiinni.

Ja sitten koko päivän kohokohta mikä vitutti ja kyllä vähän naurattikin. Taas näitä älyttömiä virityksiä että kaasuvaijeri oli vissiinkin hitsattu siihen luistin palikkaan mihin se kaasuvaijerin nippa menee.. ja vika miksi kaasu hirtti on varmaan se että se kaasarin jousi oli kolmessa osassa ja aivan kaasu auki ne meni päällekkäin ja jumiin.

Että tilaukseen uusi kaasuvaijeri jaaa pitää se luistin palikka jostain ettiä. Pitää kysellä paikallisest liikkestä että saako tilattua taai jos ei muuta nii ahvalalta ainaskin löytyy. Ja saa ottaa yhteyttä jos Keihin PWK kaasari löytyy varaosina.

Tuli myös jostain pari millisestä rosterista väännettyä mittarille&virtalukolle tuollane teline. Rumahan se on mutta työkaluina oli pora ja viila.. pitää viimeistellä tuo vielä paremmilla työkaluilla.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Präääm pärpärpärpär
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Paikkakunta:
Lempäälä/Ideapark
Liittynyt:
22.3.2011 23:08
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut Läbä » 20.7.2013 23:58

Ei vittu mitä virityksiä näillä vanhoilla omistajilla yleensä on :roll: Eka pistäää vituttamaan, mutta myöhemmin vaan yleensä naurattaa :lol: seuraillaan!
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 21.7.2013 4:23

Niinpä... :D Mutta kerrankin kävi tuuri Ahvalalla oli se kaasarin osa varastossa ja myös kaasuvaijeri! Pitää vielä toivoa että löytyisi uusi jousi hyllystä:)
Präääm pärpärpärpär
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 21.7.2013 11:30

Tuohon vielä joku kiva maski ja kunnollinen endurolokari niin alkaa olemaan jo aika makia peli! 8)
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
alpinestars^
Pyörä:
kTm
Liittynyt:
6.4.2008 13:49
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut alpinestars^ » 21.7.2013 13:16

Paljon makso tuo kaasarin palikka mihin tuo vaijerin nippa tulee kiinni ? :lol: Itellä se oli ainaki ihan vitun kallis
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: Gas Gas 125EC goes kilvellinen

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 22.7.2013 13:56

Ei se palikka onneksi maksanut kun vaan 14e, pelkäsin aluksi että kyseessä taas joku erikois osa mitä ei saa mistään ja maksaa varmaan 40e :)

Niin ja asiaan, eilen tuli koko päivä melkein häärittyä GG:n parissa ja lopputuloksena toimivat jarruvalot,vilkut,valot ja töötti. Taino vasen etuvilkku ja lyhyet valot lakkasi toimimasta kun olin saanut maskin kiinni. Mutta ne kytkettiin samaan piuhaan jotenkin niin ilmeisesti irronnut liitin joten pikkuhomma. Vedettiin kaverin kanssa kokonaan uudet vilkkujen "sähköt" ja vaihdettiin sinne se 2 napainen rele. Tämä oli taas näitä vanhan omistajan "vaihda vaan osa x ja kaikki pelaa". Kaikki sähköt oli kytketty päin persettä suoraan sanoen. Mutta ei siinä nyt doimiii :)

Tööttiä painaessa kuuluu vain semmoista pientä surinaa ja välillä vähän kovempi ääni. Tarviikohan enemmän kierroksia vaiko uusi töötti? Kun laitettiin vaan kaikki pelaamaan tyhjäkäynnin kanssa kun ei oikein kaasua saatu annettua millään.

Sitten syy varmaankin tähän laihalla käymiseen oli että ilmanputsari oli puoliksi oikeastaan irti, siis sieltä puuttuu se putsarin kehikko mikä "painaa" sen tiiviistii sinne koteloon. Nyt se vaan oli vaan heitetty siihen :) Onneksi ei ahvalalla maksanut kuin jotain 9e muistaakseni.. Laitoin s-postia että saisiko sen ilmanputsarin kehikon, kaasuvaijerin ja kaasuvaijerin liittimen vielä lisättyä siihen samaan tilaukseen missä änkkä sunmuut.

Kaasarin jousi vielä puuttuu eikä ahvalalta nettikaupasta ainakaan sitä löytynyt, kysyin samassa meilissä sitäkin. Toivottavasti löytyy tai pitää lähtä jostain sitä metsästämään. Sitteeen pitäisi kaikki alkaa olemaan tiptop:) Ainiin ja peilit pitää vielä laittaa.

Ainiiin sellanen kysmys vielä että mitä veikkaatte onnistuisko katsastus ilman kaasuvaijeria? Että veisi kärrillä pihaan sinne, pistäisi käyntiin ja näyttäisi että kaikki pelaa. Ongelmana tässä voisi olla se että kun ei ole lappuja siitä kilpien lähdöstä. Niin jos ne haluaisikin testiajaa että jarrut pelaa ym? Vai näkeekö ne konttorilla koneelta mitään?

Tuosta vielä parit kuvat, älkää huomauttako takavilkuista.. :) LED-vilkut ei perus releen kanssa tahtonut pelata ja nuo oli ainoat normaalit toimivat niiten lisäksi. Tulipas huonoja kuvia, en edes aiemmin taunnut. Noh kyllä niistä selvää saa:) Ottaa vaan päähän kun alunperin tuohon oikeasti olisi upnnut parikymppiä kunnostukseen rahaa, mutta sitten tottakai, mitenkäs muutenkaan käy huono tuuri ja tulee jotain tällästä etttä menee taaas satasia. Tuli turhan tutuksi Derbin kanssa ,ainut mikä helpottaa on että tuskin on yhtään helpompaa Deban uudella omistajallakaan. :D

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Präääm pärpärpärpär