Husqvarna WR -91 | Perheenlisäys - Yhdistäminen

Wivveism
Pyörä:
Suzuki GSF400 -94, Husqvarna WR -91, EX: Yamaha XV535 -92
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.6.2012 16:30
Husqvarna WR -91 | Perheenlisäys - Yhdistäminen

ViestiKirjoittanut Wivveism » 20.8.2012 13:59

Projektina tällänen vanhanmallinen Husqvarna WR jonka pitäisi saada oikeelle vuosituhannelle :D

Kuva

Mitään suurta tästä ei tule (vielä..) koska rahatilanne on mikä on.
Mikään iso budjetti ei siis ole kyseessä, rahaa käytetään kun sitä tulee

Tähän astiset ostot:
    *Bilteman tangonpääpeilit
    *Sigma
    *Uusi etulokari
    *Ufon takalippa
    *14 piikkinen eturatas
    *Uusi virtapää
    *Uusi (käytetty) vauhtipyörä
    *Uudet etukatteet

Tämänhetkiset pulmat:
    *Jännitteensäädin rikki
    *Pakoputki rikki
    *Pakoaukonsäädin ei toimi

Jos on muilla ideoita niin sen ku kertoo. Ne otetaan huomioon.
Mitään supermoto lady-pyörää tästä ei tule vaan karu enska jolla on tyylitajua ;)

Pieni ajovideo: http://www.youtube.com/watch?v=LwEEZPyL ... ure=colike
HUOM! Videossa kaasukuristus eli kiihty sen mukaisesti. Ei ole kuri paikallaan enään.
Viimeksi muokannut Wivveism päivämäärä 16.6.2013 11:40, muokattu yhteensä 12 kertaa
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 20.8.2012 15:53

Seurantaan!! Onko siis pyörä kilvissä vai pitääkö katsastaa
Wivveism
Pyörä:
Suzuki GSF400 -94, Husqvarna WR -91, EX: Yamaha XV535 -92
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.6.2012 16:30
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Wivveism » 20.8.2012 15:59

Zuikkamies kirjoitti:Seurantaan!! Onko siis pyörä kilvissä vai pitääkö katsastaa

Kilvissä on :D
Driving like a SUPERRETARD
Youtube
Projekti Husse
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Clutch » 20.8.2012 16:25

Kattelinki et onk tuo ihan A1 tehoissa kun tuntunu lähtevän aluks mihkään mut sit luin tosta kaasu kurista :D Jäädäämpi seurailemaan :)
Wivveism
Pyörä:
Suzuki GSF400 -94, Husqvarna WR -91, EX: Yamaha XV535 -92
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.6.2012 16:30
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Wivveism » 22.8.2012 7:21

Noniin, eilen soitin poliisiasemalle ja kysyin missä mun harkkaluvat on. Keravan asemalla kun sano että tekstiviesti lähetetään automaattisesti kun lupa on haettavissa. Puhelurumban tuloksena oli että lupa olisi ollut haettavissa joo viime perjantaina. Ei siinä mitään ku nopeesti hyppytunnilla hakemaan luvat ja nopeesti ajoin kouluun :D Eli eilen ajoin jonkun verran ja tulin sellaseen lopputulokseen että pienempi takaratas on pakko hankkii ja äkkii :x nytten kiinni 12/51 ja huippuja kerää sen 110 km/h... Se tarkottaa että kutosvaihteen tehopiikki alkaa 70 joten matkavauhti on erittäin vaikeeta pitää. Oon miettiny et 47 piikkinen ois sopiva, jolloin huiput olis jotain 130-140 luokkaan (Ainakin kaverin kotkassa näin) :D
Muuten kone toimii täydellisesti, konerempan jälkeen saisi vielä enemmän tehoa ;)

Kaasukuri laitettiin ihan äidin mieliks mutta en ole ajanut kovinkaan paljon kuri paikallaanö
Driving like a SUPERRETARD
Youtube
Projekti Husse
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Clutch » 22.8.2012 7:42

Kyl aika kyläpimppis välit on nytten :D Saa kokoaja olla vaihtamassa.
Joku 120 huippunopeus o iha riittävä ellet mittä matkaa lähe taittamaan.
Husse07
Liittynyt:
28.3.2011 22:16
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Husse07 » 22.8.2012 15:32

Luinko oikeen että luulet että pelkän takarattaan vaiholla 51-->47 saat huiput 110 km/h --> 130-140 km/h? Toi sun eturataskin pitäis varmaan vaihtaa ainakin yhen piikin isompaan jos huiput tonne haluisit saada :)
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut teemu96 » 22.8.2012 15:46

Kaverilla kotarissa 13-42 ja niillä menee mittariin 150, eli turha luulla että saisit 90-luvun hussen menemään 12-47 väleillä 140 :D
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut kymefighter » 22.8.2012 16:36

Luulen et jos 51 kulkee 110, ja vaihdat 47 nii pääset tasan 121km/h.
tuo 4 piikin heitto ei oo ees 10% joten et voi mitenkään saada 130-140. Pidä tuo takaratas ja vaihda 13z eteen :p sitten pitäis toimia. Kokeilemallahan se selviiä, mulla löytyy laskuri millä saat kaikkien vaihteiden nopeudet ja kierrosnopeudet seliville välityksiä muuttamalla. (sun täytyy tietää ketjujako, vaihelaatikon vlitykset ja renkaiden mitat) sitten saat kaikki aivan kilometrilleen oikein ;)
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
Wivveism
Pyörä:
Suzuki GSF400 -94, Husqvarna WR -91, EX: Yamaha XV535 -92
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.6.2012 16:30
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Wivveism » 22.8.2012 16:41

nojaa, yritän vaa säästää rahaa nii siks meinasin vaihtaa pelkästää takarattaan :D noh pitää sit vaihtaa eteen myös, kiitos vinkeistä

E: Olen miettinyt/harkinnut että se saattaisi riittää, en sanonut että se on oikeasti todellisuudessa juuri näin. Se 120km/h on muutenkin ihan ok koska harvemmin ajan enempää kuin 80km/h :roll:
Driving like a SUPERRETARD
Youtube
Projekti Husse
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 22.8.2012 18:15

teemu96 kirjoitti:Kaverilla kotarissa 13-42 ja niillä menee mittariin 150, eli turha luulla että saisit 90-luvun hussen menemään 12-47 väleillä 140 :D


Jos kaveris kotkassa on vielä smotot ni mä haluun nähä ku se menee 150 kmh :D
Pöö
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut MiniMies » 22.8.2012 18:26

Wivveism kirjoitti:nojaa, yritän vaa säästää rahaa nii siks meinasin vaihtaa pelkästää takarattaan :D noh pitää sit vaihtaa eteen myös, kiitos vinkeistä

E: Olen miettinyt/harkinnut että se saattaisi riittää, en sanonut että se on oikeasti todellisuudessa juuri näin. Se 120km/h on muutenkin ihan ok koska harvemmin ajan enempää kuin 80km/h :roll:

Jos ajat yhtään pidempää 80km/h niin 120km/h huiput ei riitä.. Liikaa vingutusta jo 80 vauheissa. Ainakin näin omalla weeralla vm. 99.. Laita eteen 13 piikkinen ton 47 piikkisen takarattaan seuraks niin alkaa olla jo vähän järkevämmät ;) Muista että vähän pidemmillä väleillä myös kiihtyy nopeemmin koska pysyy kauemmin tehoalueella.

Sitäpaitsi enemmän sä rahaa säästät kun vaihdat eturattaan :lol: Laitat eteen 14 piikkisen niin on hyvin lähelle samaa vastaavat kun 13/47.. Mutta hommahan menee niin että kannattaa vaihtaa koko setti samalla jos alkaa vaihtamaan niin kuluu hitaammin.. Eli molemmat rattaat + ketjut..

Mmakkee kirjoitti:
teemu96 kirjoitti:Kaverilla kotarissa 13-42 ja niillä menee mittariin 150, eli turha luulla että saisit 90-luvun hussen menemään 12-47 väleillä 140 :D


Jos kaveris kotkassa on vielä smotot ni mä haluun nähä ku se menee 150 kmh :D

Mittarithan voi kusettaa ihan huolella :lol:
Wivveism
Pyörä:
Suzuki GSF400 -94, Husqvarna WR -91, EX: Yamaha XV535 -92
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.6.2012 16:30
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Wivveism » 22.8.2012 18:41

Voitko suositella jtn settii? Kuulostaa kyllä paljon järkevämmältä sun kommenti kun muiden :D kaikki ei ole yhtä insinöörejä kuin te niin eikö voi mielummin antaa neuvoja kuin alkaa "ragettaa". Kiitos taas järkevästä kommentista :)
Driving like a SUPERRETARD
Youtube
Projekti Husse
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut MiniMies » 22.8.2012 18:55

Jos koko setin meinasit vaihtaa niin lähtisin varmaan jotain 13/43-48 rattaita laittamaan.. Itellä on smotojen kanssa 13/42, ja on aika passelit. En sitten tiedä kuinkas paljon tuo renkaan koko ero vaikuttaakaan joten siksi ehdotin aika liukuvasti tota takaratasta :lol: Ketjuiksi ei mitään ihan halvimpia varmaan kannata ostaa. Mutta kuhan ostaa jotain laatumerkkiä niin luulis toimivan. (Regina, RK, DID käsittääkseni ainakin ihan laatukamaa..)

Mutta jos lähdet säästölinjalle niin heität 14 piikkisen eturattaan ja homma selvä. Löytyy vajaa 20€ hintaan. Sitä en tiedä kuinka nopeesti sitten kuluu jos vaan yhden rattaan vaihdat :roll:
Wivveism
Pyörä:
Suzuki GSF400 -94, Husqvarna WR -91, EX: Yamaha XV535 -92
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.6.2012 16:30
Re: Husqvarna WR 1991 nuorennusleikkaus

ViestiKirjoittanut Wivveism » 27.8.2012 20:47

Tilauksessa on 14 piikkinen eturatas sekä uudenmallinen etulokasuoja. :D
Maahantuojalta kysyin että saisiko jonkun tankin ja penkin sopimaan näin vanhaan runkoon. Vastaus oli yllätys yllätys ei. Joten miten vaikeeta voi olla modata tankki? Riittääkö lämmittäminen ja painelu :s muuten pitää jollekkin osaavalle mennä... Eilen meni yksi kahdesta jousesta rikki joka pitää pakoputkea kiinni -.- eli kivasti vuotaa. Äänet aivan liian kovat sekä tehot laskenu. Huomen käyn jossatain liikkeestä ostaa jousen, jos vaikka se riittäisi, ellei se riitä niin pitää jotain ihme tiivistettä pistää siihen.

Hussella ajettu vähän yli 500km eikä mitään vikaa ilmenny. Kone vain löystyy ihmeen nopeasti, joka toinen päivä kiristämässä ruuveja :x Lauantaina käytiin porukalla ajamassa Allright miitissä ja huomasin yöllä pimeällä tiellä jossa ei ollut valon valoa, että valo kohdistettu aivan persiilleen. Muutenkin valotehoa pitäisi saada syksyyn mennessä enemmän. Millasta valoo kannattaa hankkia? Itse kun haluaisin pitää enska-lookki niin joku tällanen. En sit tiedä että onko mitenkään hyvä... youtubessa ainakin käyttäjä fragmasterkarl illa on omassa dr-z 400 tollanen ja omasta mielestä on erittäin yksinkertainen ja näyttävä. Ei ainakaan heti tule vastaan :D
Driving like a SUPERRETARD
Youtube
Projekti Husse