Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Yamaha YZ Projekti MYYTY! LUKKOON!

Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 21:12
Yamaha YZ Projekti MYYTY! LUKKOON!

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 19.5.2011 15:27

Moro, tässä tuli ostettua tommone valkokilpi YZ. Nyt ois sitte tarkotus siistiä ja vähän laitella pyörää

Tästä lähetään:
Kuva

Kuva

- Uusi takahäkki OSTETTU JA KIINNI
- Ilmanputsarinkotelo OSTETTU JA KIINNI
- 2005 YZ 250 iskari OSTETTU JA KIINNI
- Linkusto uudelle iskarille OSTETTU JA KIINNI
- Rungon maalaus mustalla tai sinisellä
- Uusia katteita
- Tarrasarjaa
- Sitte päällystää takasivukatteita mustalla tarralla
- swingin maalaus/kiillotus HIOTTU SIISTIKSI
- uusi pakoaukonsäädin KIINNI
- uusi mittarinteline
- uutta maskia
- uus etuloksu, varmaan ufo supermoto, sinisenä tai mustana
- sähköt käämiä magneetota
- ehkä peilit OSTETTU JA KIINNI (taitettavat peilit)
- lyhemmät koiranluut ON
- Tangonpainot stongan päätyihin
- Skederullat akseleiden päätyihin suojaamaan edes vähän pyörää mahdollisilta kaatumisilta.
- Eturattaansuojan vois vääntää
- FMF shorty OSTETTU JA KIINNI
- FMF fatty OSTETTU JA KIINNI
- Jarrut hyviksi, Eli teräspunosletku taakse ja kaikin puolin jarrujen putsailu esim jarrusatulan sisältä. PALAT VAIHDETTU JA TERÄSPUNOSLETKU OSTETTU TAAKSEKKIN
- Etujarrulle jarruvalokatkaisija (Löytyy mutta tarvitsee vielä banjopultin)
- Eteen uudet jarrupalat KIINNI
- Seisontatuki KIINNI
Kaikennäköstä muuta vielä paljon mutta vielä epäselvää niiden suhteen.

Pyörän papereissa ei tehoja merkitty. Aluksi ajattelin että kuristan ja penkitän ja jos niillä sais uudet luvut papereihin mutta tarkemmin kun otin selvää niin ei tarvitse. Kortti ei lähde. Näin vanha pyörä saa "laillisesti" olla täysitehoinen.
Jos näillä nyt alkuun pääsisi

Ja tässä nyt kuva melkein valmiina (nykyisin kuitenkin änkkä kiinni ja muutenkin ajokuntoinen)
Kuva
Viimeksi muokannut SuolakurkkuJooseppi päivämäärä 8.1.2013 8:22, muokattu yhteensä 26 kertaa
valkokilpi YZ projekti
Pyörä:
1k4
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.3.2008 11:13
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut -jho- » 19.5.2011 16:22

No voin antaa tähän omakohtasen kokemuksen. Eli oma kevarini oli ennen 25kw -papereissa, ja se piti saada 11kw:ksi. No homma hoitu niin että soittelin konttorille ja kysyin millanen kuristusmuoto niille kelpaa. No ne kelpuutti penkitystodistuksen ja oman kuristuksen, mutta penkittäjän tuli merkata penkitystodistuspaperiin tapa jolla se kuristettiin. Mulla kuristus tapahtui tietyn mittasen holkin avulla, joka laitettiin kaasariin luistimen päälle ja se siis estää luistinta nousemasta ylös asti. Näin siis kaasukahvan kääntökulma jäi normaalia pienemmäksi, n. 60 asteiseksi. Ja sitten menin konttorille, kerroin tämän asian ja hommat meni niinku piti ja nyt rekkariotteessa lukee että kaasukahva 60 astetta ja tehot on 11kw ;) helppo homma, ja kurin ottaa vaikka bussipysäkillä pois :D

Pistähän muuten tosta yz kuvia!
Awesome Piaggio Nrg Project
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 21:12
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 19.5.2011 16:26

Okei, no pitääpi soitella eri konttoreita läpi.
YZ:tasta on kuvia mutta kaverin kamerassa, kun oma mennyt rikki. Eli kaverin pitäs lähettää mulle vaan ne kuvat niin pistän ne tänne.

Muilla kokemuksia? Täällä pk seudulla katsastuspaikkoja ja penkityspaikkoja, missä homman vois hoitaa tolla tavalla.
valkokilpi YZ projekti
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750 Suzuki RGV 250
Liittynyt:
29.10.2007 17:33
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut nieminja » 19.5.2011 16:57

Kaasukahva kurissa on sit vaa se, et poliisi kahvaa kääntämällä voi todentaa, että täystehoinen ja sit tuleeki isompaa sanktioo. Pikakaasulla voit kai sitte koittaa hämätä.
http://www.motot.net/talli/osat/id57984/ CRM etujarrulevy
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 21:12
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 19.5.2011 18:18

juuri näin, enpä vielä ainakaan taida katsastaa.
Viimeksi muokannut SuolakurkkuJooseppi päivämäärä 4.1.2012 14:38, muokattu yhteensä 1 kerran
valkokilpi YZ projekti
Pyörä:
Dt 50x, Pv
Liittynyt:
16.5.2011 21:38
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut Mkkode » 19.5.2011 18:28

mitä tarkoitetaan noilla koiranluiden lyhentämisellä, miten se muka nostaa perää?

skederullat kuulostaa mielenkiintoiselta, miten aattelit kiinnittää?

onnea projektiin
Pyörä:
kehitystuleemyöhässä
Paikkakunta:
Vantaa, Tikkurila!
Liittynyt:
29.10.2009 11:13
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut VAYKKiS » 19.5.2011 18:32

Seuraillaan ;)
Kohtahan rupee olee kaikki yyzetat mototis projekteina :lol:
"Ei vauhti kuolemaa tee, vaan ajovirhe"
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 21:12
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 19.5.2011 18:56

Mkkode kirjoitti:mitä tarkoitetaan noilla koiranluiden lyhentämisellä, miten se muka nostaa perää?

skederullat kuulostaa mielenkiintoiselta, miten aattelit kiinnittää?

onnea projektiin

Iskari kääntyy enemmän pystysuoraan asentoon, jolloin perä korottuu. Eikö se näin mene, vai? Aikaisempia kokemuksia itsellä koiranluiden kanssa ei ole, kun edellisissä pyörissä semmosia ei ole ollut.
Smotot kun ostan niin uus akseli vaikka kierretangosta ja sitte tekee sen pitusen ku huvittaa, että mahtuu päätyyn rullat ja vielä pultit perään. Eikös porukat kierretangoista noita akseleita oo tehnyt?

VAYKKiS kirjoitti:Seuraillaan ;)
Kohtahan rupee olee kaikki yyzetat mototis projekteina :lol:

Ite tossa mietinkin vähän että viittiikö laittaa yz topikkia pystyyn kun niitä jo aika paljon, mutta eihä siinä mitään, onhan kotari, husse ja detsiprojujakin paljon. Tää alotusviesti vaikuttaa että aika vähän olis tulossa mutta kaikkea en ole kerennyt vielä lisäämään. Eikä edes tullut mieleenkään kun vasta maanantaina kävin hakemassa tän pyörän.

Ja sitte asiaan. Viikonloppuna kunnollinen pesu ja sen jälkeen alkaa purkaminen. ihan huvikseen vaan kattelee että millasta patenttia löytyy mistäkin. Samalla tutustuu pyörään.
valkokilpi YZ projekti
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 15:25
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 19.5.2011 20:02

SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Smotot kun ostan niin uus akseli vaikka kierretangosta ja sitte tekee sen pitusen ku huvittaa, että mahtuu päätyyn rullat ja vielä pultit perään. Eikös porukat kierretangoista noita akseleita oo tehnyt?

Ei kierretanko varmaan kestä. porukat on laittanut ymmärtääkseni akselin läpi (?) Kierretankoa? Akselit onttoja?
Pyörä:
Honda CR 250
Liittynyt:
8.3.2011 16:43
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut **random** » 19.5.2011 20:05

Ite joskus tein akselin umpinaisesta metallitangosta ja kierteet vaan päihin niin sai kireällekkin. Jostain vissiin vähän normaalia vahvemmasta materiaalista nuo akselit tehdään, mutta eipä ollut perus tangon kanssakaan ongelmia vaikka olikin vain 12mm paksuinen.
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 21:12
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 19.5.2011 20:29

Okei, kuvia on nyt ja laitan ne tohon alotusviestiin

Edit: Eli mitkä katsastuskonttorit on ollu rentoja? Kokemuksia?
Mopoaikoina ainakin kun kilvet hain niin Kunnonkatsastuksen katsastaja katto tosi tarkkaan. Vantaankosken katsastuksessa sano että pitäs olla alkuperänen kuristus-sarja jollain todisteilla.

Noh, jos huomenna soittelis eri katsastuspaikkoihi ja kyselis.
valkokilpi YZ projekti
Pyörä:
Big Bore 144cc yz
Paikkakunta:
Vuoriniemi
Liittynyt:
7.10.2009 20:18
Re: Yamaha YZ Projekti KUVIA

ViestiKirjoittanut wilzun » 19.5.2011 21:12

Harkka luvat saat ainakiin 21kw papereille koska itsekin sain, vähän kyl jännitti viiä niit papereit sinne et mitä sanoo siit 21kw mut ei mitää sanoneet :D
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 14:12
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut EtuX » 19.5.2011 21:25

OziBo_ kirjoitti:
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Smotot kun ostan niin uus akseli vaikka kierretangosta ja sitte tekee sen pitusen ku huvittaa, että mahtuu päätyyn rullat ja vielä pultit perään. Eikös porukat kierretangoista noita akseleita oo tehnyt?

Ei kierretanko varmaan kestä. porukat on laittanut ymmärtääkseni akselin läpi (?) Kierretankoa? Akselit onttoja?

kyllähän niitä tankojakin saa eri lujuusluokkaa jos viittii mennä johonki pulttikauppaan ja sanoo että helvetin kestävää kierretankoa olis hakuses ni eiköhän ne sieltä käteen anna sellasta joka kestää ;) ite oon ainakin muutaman kerran käyttäny kierretankoo akselina kun on hakenu tarpeeks lujaa niin on aina kestäny
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 20:59
Re: Yamaha YZ Projekti

ViestiKirjoittanut välzy » 19.5.2011 22:04

SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Okei, kuvia on nyt ja laitan ne tohon alotusviestiin

Edit: Eli mitkä katsastuskonttorit on ollu rentoja? Kokemuksia?
Mopoaikoina ainakin kun kilvet hain niin Kunnonkatsastuksen katsastaja katto tosi tarkkaan. Vantaankosken katsastuksessa sano että pitäs olla alkuperänen kuristus-sarja jollain todisteilla.

Noh, jos huomenna soittelis eri katsastuspaikkoihi ja kyselis.

Tattarisuolla muutama todella rento heppu, ja pari taas tiukempia :) mutta kannattaa kokeilla sitä.
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 21:12
Re: Yamaha YZ Projekti KUVIA lisätty

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 20.5.2011 6:26

Se voi olla etteivät ne kato muuta siitä rek otteesta ku että on oma pyörä, toki varmaa aika tuurista kiinni.

Pärrällä tulee kuitenkin keulittua että ois hyvä jos akselit ois vahvoja. Mistä ihmiset tehneet niitä akseleita?

Joo tattista vois kokeilla. Konekeskolla puhu että malmille joku ois viemässä kakspuolikasta penkkitulosten perusteella.
valkokilpi YZ projekti