Yamaha xt 125x -07 Projekti

Kupsukki
Pyörä:
KTM EXC 400 -04
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
20.7.2009 11:45

ViestiKirjoittanut Kupsukki » 27.3.2011 22:01

Jumalauta että on hienoo jälkee! Kyllä sulla on silmää tehä noita osia!
k1mmo
Pyörä:
KTMSX525 -> 613cc & väliaikainen Aprilia SX125
Paikkakunta:
Joenzoo ja k1tee Hoods
Liittynyt:
13.8.2009 20:54

ViestiKirjoittanut k1mmo » 27.3.2011 22:02

Voi vittu miten joku osaa! Oon tosi kateellinen ;)
Ride hard, live forever
**random**
Pyörä:
Honda CR 250
Liittynyt:
8.3.2011 17:43

ViestiKirjoittanut **random** » 27.3.2011 23:32

Jätkä osaa tosissaan nää hommat ;)
Näyttää aikas makeelta, kai alumiini osia kiillotat vähäsen?
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 27.3.2011 23:38

Helkkarin hyvää jälkeä! Kyl on kateus taivaassa, kun sulla on taito, tilat ja laitteet ;)
Kenopi_
Pyörä:
husse sms, ex dt
Liittynyt:
31.8.2009 21:44

ViestiKirjoittanut Kenopi_ » 28.3.2011 0:51

Todella hienoa jälkeä! Mutta osta jooko joku toinen maski tähän, tulee muuten tosi hieno tästä =)
husq
Revenge
Liittynyt:
18.6.2009 19:08

ViestiKirjoittanut Revenge » 28.3.2011 13:35

Noi kaatumatapit vois laittaa akselin päihin. Aika tyhmän näköne tos svingin kyljes.
Toi etujarrusatulan kiinnike on aika näppärä ja siisti. Välillä näkee ihan hirveitä räpellyksiä.
Kupsukki
Pyörä:
KTM EXC 400 -04
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
20.7.2009 11:45

ViestiKirjoittanut Kupsukki » 28.3.2011 14:28

Revenge kirjoitti:Noi kaatumatapit vois laittaa akselin päihin.

Tässä nyt ei varmaan ole kyse niinkään ulkonäöstä vaan siitä että nuo tapit ottavat aikaisemmin vastaan tuossa svingin kyljessä kuin akselin päissä. Luulisin?
Jerick
Pyörä:
PC23
Liittynyt:
6.5.2008 18:34

ViestiKirjoittanut Jerick » 28.3.2011 14:52

aivan mahottoman hienoa! ite tykkään tosta kilventelineestä erityisesti jos vertaa omaani :lol:
-Ramo-
Pyörä:
Yamaha Xt 125, honda mtx 125, kx 60, monkey -84
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
17.9.2006 18:23

ViestiKirjoittanut -Ramo- » 28.3.2011 18:00

Kiitoksia vaan ;)

Kaatumatapit laitoin swingin kylkiin siksi kun ei niitä taka-akselin päihin olisi saanut mitenkään tukevasti ja siististi. Ja akselin päissä ne pitäisi aina ottaa pois esim ketjunkiristyksen ajaksi.

Alumiiniosat tietysti viimeistellään vielä ja jotkut kiillotetaan. Maskia en ainakaan vielä vaihda, mutta se on helppo vaihtaa myöhemminkin jos haluaa.
Revenge
Liittynyt:
18.6.2009 19:08

ViestiKirjoittanut Revenge » 28.3.2011 20:48

Nuo on varsin helppo laitta toho akselin päihin eikä siinä ketjujen kiristykses paljoo sen kauemmin mene kuin ilman.
Kiinni saa hyvi kun poraa/sorvaa akseleiden päihin 6-10 reiät (riippuu akselin paksuudesta) ja tekee kierteet jolloin saa kunnon pulteilla kii.
Taitaa myös olla paremmat tuossa päissä kun sehän on levein kohta svingissä yleensä.
Käytännössä niin että kun pyörä kaatuu niin maahan osuu vain tapit tosin smotoissa/enskoissa vaikempa toteuttaa kuin kyykyissä.
Jerick
Pyörä:
PC23
Liittynyt:
6.5.2008 18:34

ViestiKirjoittanut Jerick » 3.4.2011 19:30

no onkos tullu edistystä, ois kiva lueskella kun ite viel pääse ajamaan
-Ramo-
Pyörä:
Yamaha Xt 125, honda mtx 125, kx 60, monkey -84
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
17.9.2006 18:23

ViestiKirjoittanut -Ramo- » 4.4.2011 23:14

Onhan se taas edistynyt.


Akuntelineen tekasin:
http://s568.photobucket.com/albums/ss12 ... C11529.jpg


250 -07 kotarista ostin Wp pds takaiskarin jousen, kun tarvitsi jäykemmän.
http://s568.photobucket.com/albums/ss12 ... C11534.jpg


Sitten alotin putkea tekemään. Putkitarpeet:
http://s568.photobucket.com/albums/ss12 ... C11532.jpg

Koko putki tulee kokonaan rosterista ja gianellin änkällä. Kiinnitysholkki ja laippa:
Kuva
Kuva
Kuva

gianellin änkästä siistin putken kiinnitystä ja tein jousikiinniteisen putki-änkkäri liitoksesta. Änkälle tein uuden kiinnityspisteen takarunkoon ja sorvasin alumiinista holkin sille ja leikkelin katetta että mahtu paikalleen.


Sähkötkin sain tehtyä valmiiksi viikonloppuna. Karsin kaikki turhat pois, kaasarin lämmityssysteemin, bensapinnan anturin, vanhan mittarin johdot ym. Vaporille vedin piuhat, lämpöanturin laitoin öljyproppuun ja kierroslukusignaali magneetto-cdi väliltä. Starttinapin paikan muutin vasempaan kahvarunkoon. Kytkin uuden kuormituksesta riippumattoman vilkkureleen ja laitoin vilkuille ja valoille uudet liittimet. Virranulosotto liittimelle vedin johdot. Juotin kaikki liitokset ja suojasin kutistesukalla ja vilkut ja takavalon liittimet tein liitinrasioilla.

Reilun kuukauden seisonnan jälkeen laitoin käyntiin, että sai testattua sähköjen toiminnan ja kaikki toimi heti laakista oikein 8)
JJ_Juniorz
Pyörä:
Yamaha DT-R 125cc Powered by FMF,WP,Pirelli och Dellor'to.. Yamaha DT 125 1985 Powered by Mikuni och Pirelli. Yamaha DT X 50cc 2009.
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
21.7.2010 19:55

ViestiKirjoittanut JJ_Juniorz » 4.4.2011 23:22

edistystä! :P

Toi etujarru on mun mielest todella maukas :P
kaikki on kliiniin ja tehtallata tulleen näköstä :O
tykkään todellaki ja täst näyttää tulevan jotaki räyheetä ;)

e:typo
Lisää kemiskii perkele!
Yamaha DT-R Powered by FMF och Dellortto.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 5.4.2011 12:47

Laitappa ääninäytettä uudella putkistolla. Mitäs ajattelit moottorille tehdä? Nyt kun ääntä ainakin lähtee niin homma kylkeen vaikka BigBore-kitti niin saat vähän tehojakin :D. Niin ja onko värimaailmasta vielä tietoa?
Mopo oli ja mopo meni :(
-Ramo-
Pyörä:
Yamaha Xt 125, honda mtx 125, kx 60, monkey -84
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
17.9.2006 18:23

ViestiKirjoittanut -Ramo- » 5.4.2011 17:56

Kiitoksia :D


Ääninäytettä voi sitten laittaa kun on kokonaan valmis. Kone pysyy alkuun melko vakiona, mutta kesällä tarkotus putkittaa toinen sylinteri 180cc-> ja siihen kaveriksi tietysti kaasari, nokka ym...

Väreistä ei ole vielä varmuutta oikein. Olen ajatellut kiiltävän mustan ja yamahan sinisen yhdistelmää, mutta saa nähdä. Saa ehdotella värejä jos haluaa :)