Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut Finland744 » 23.3.2012 20:19

Voihan sitä neulan ja neulaputken rajoittavuutta kokeilla ottamalla pääsuutin kokonaan pois. Siitä saattaa saada jotain infoa.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut MSJD » 23.3.2012 22:04

Ootko kokeillu suihkutella vaikka puhistusspayta tiiviste kohtiin kun on käydessä. Ittel ainakin selves imuvuoto tollein tosta ex ruohonleikkurista ;)
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 24.3.2012 0:17

Hyvä pointti tuo testat kokonaan ilman suutinta. Ei mitää vaikutusta ollu toimintaan kylläkään, eli viittais toho neuulaputken ahdistavuuteen. En oo imuvuotoo tollai hakenut, kun ei tä mun mielestä ole imuvuoto. Nätisti käy tyhjää eikä muitkaa imuvuodo oirei oikee.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 24.3.2012 20:24

Tzr käynnistä lyhyt video. Pimees puhelimella otettu ni mitää ei näy mutta äänen takia voi kattoo. Eilen illal otettu ja tolla hetkellä ei ollu pääsuutinta ollenkaan paikallaan. Sopivaa neula-aihiota ei ole viel löytynyt.

kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kymefighter » 24.3.2012 23:18

tuttu ääni, kylläkin ei aivan samanlainen mitä itte on tottunu kuulemaan :p
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut Johani » 25.3.2012 5:25

onkohan se sitte miten rajoilla sen kanssa että rupiaa röpöttämään ? oma 38mm kaasari on peräsin 250 yz:sta ja säädöt 50tk suutin ja 390ps, neula taitaa olla keskellä. kesäkeleillä röpöttelee nuilla säädöillä ilmaputsarin kans, ilmanputsari pois ja naukuu (ei sillon ollu säätösuuttimia). nyt vähä viileemmillä toimii loistavasti ilmanputsarin kans (mallia tee mahdollisimman vapaasti virtaava viidessäminuutissa), tuntuu että 55tk suutinta vois kokeilla, ryyppy päällä enemmän vetoja alhaalla.

voit kokeilla että jos laitat isomma tyhjäkäyntisuuttimen että avittaako se senverran sitä pääsuutinta että kokonaisvirtaavuus suurenee ja rupiaa röpöttämään ?
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 25.3.2012 10:52

En osaa sanoa, kuinka rajoilla se on. Täyskaasulla en kuitenkaan ole röpöttämään ja pätkimään saanut. Veikkaan kuitenkin että ei se mahdottoman laihalla ole. Ei tekis mieli putsarikskaan laittaa mitään huonommin virtaavaa piperin tilalle Neula on nyt keskellä, mutta kokeilin yhdessä vaiheessa nostaa sen ylös, jolloin sen pitäis vähän enemmän saada bensaa täyskaasullakin, mutta ei vaikuttanut tarpeeksi. Meni vaan keskikierrokset paksulle. Vakio suuttimet oli ps360 ja tk35 ja mulla ei ole ton isompia tk suuttimia. Hyvä idea kuitenkin, että pitää kokeilla.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 25.3.2012 20:20

Sain puhuttua siskolta 2,5mm sukkapuikon kaasarin neula-aihioksi 8) Koitin hioda sen kärjestään ohuemmaksi kuin vakion ja muuten suhteellisen samoilla mitoilla.
Kuva
Ilman pääsuutinta se kävikin jo rikkaalla täyskaasulla(vakioneulalla ei), mutta pääsuuttimen kun laitto takas, nii ei enää mennyt rikkaalle. Pitää varmaan muokata tota neulaa pidemmältä matkalta tms. Kaasuveijeri alkaa kai vedellä viimeisiään ja hirtti kiinni tossa, et pitäis semmonenkin tehä uus.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut juvee_ » 25.3.2012 22:31

Asiallista luettavaa kyllä, osaat kyllä hommas :D Toivottavasti ittelläni ei tuu yhtä vaikeeks säätöjen löytäminen :eek:
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kymefighter » 25.3.2012 22:41

ei saakeli kyllä sä oikeesti ooot aika virittäjä... jatka tällästä!
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 26.3.2012 22:46

Hyvä virittelijä, kun ei saa ees säätöihi mopoaan :D Kaasuvaijeri on nyt "uus". Neulaa ohentelin entisestään, mutta ei se tuntunut vaikuttavan. 450 suutin nyt kiinni ja edelleen kiertää puhtaasti. Eihän se voi sen isompaa tarvita, jos kaikki on kunnossa? Tk-suuttimen koon olin kattonu väärin, kun se näkys vähän huonosti, eli 55 kokonen olikin paikoillaa. Joka kierrosalueella toimii hyvin. Ei booaile tai röpöttele missään kohtaa ja silleen. Kiertää puhtaasti, muttei ota kierroksia enää mitään 12K, mitä sillo ekoissa testeissä, vaan jää johonkin 10K pintaan. Toi vois viitata, et olis hivenen paksulla jo, mutta ei mikään varma juttu. Ryypyllä alkaa röpöttää, ettei se mikään ihan kyltymätön ole.

Käyntiinlähtevyys on todella huonoa. Saa aika usein laittaa mäkistartilla käymään. EI yleensä kuitenkaan kasta tulppaa tai mitään. Mun veikkauksia on tyhjäkäyntiruuvin puute (tyhjäkäyntiä ei yleensä ole) tai sytytyksen häiriöt. Se tuppaa edelleen temppuilemaan. Viimetteeks tuli vielä sellanen vika, että sytkä katkes aina vasemmalle käännettäessä. Revin sitten iltapuhteiksi vielä kaikki johot irti. Samal lähtee ylimäärästä johtoo melkonen nippu.
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kymefighter » 27.3.2012 9:34

Tuo on juuri ongelmana kun lähtökohtana on moottori jota on muutettu noin paljon. Kyl mie uskon et kokeilemalla se vaan alkaa toimimaan. jos et muuten saa niin suurenna jotenkin suuttimia pienellä viilalla? niin ainakin tulisi rikas suutin... mut siinä on sitten taas koon määrittäminen mahdotonta, mikuni taisi käyttää virtaus nopeutta??
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 27.3.2012 9:43

Joo pystyyhän niitä suurentamaan ja jopa koon määritteleminen sinnepäin on mahdolllista kun tekee "virtauspenkin" suuttimille. Eli käytännössä kauanko jonkun tietyn vesimäärän kestää valua läpi. Yks vaihtoehto olis huonommin virtaava ilmanpuhdistin, mut ei se oikeen houkuttele.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut Johani » 27.3.2012 16:06

Itellä lähtee käyntiin hyvin kun ryyppy päällä ku polkasee pari kertaa mutta kaasuun ei saa koskea, muuten sammuu samantien, käy vähä sillai tukkosesti muutaman sekunnin, sitte kun ryyppy päällä pikkusen nousee tyhjäkäyntikierrokset ja tukkonen käyntiääni häviää, nii tietää että nyt voi kaasuun koskea ja ryypyn ottaa pois.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 28.3.2012 13:29

Mullakin on tähän mennessä aina nää lähteny hyvin käymään, mutta tää on ollut vähän toisaikainen. Nyt tosiaan uusin noita sähköjä perusteellisesti ens alkuun ja meinasin tehä väkisin tohon kaasariin sen tyhjäkäyntiruuvin.

Kaasuvaijerisäätönen tyhjäkäynti on niin ärsyttävä, mitäköhän siinäkin on mikunilla oikein ajateltu. Tyhjäkäyntiä useimmiten joko ei ole tai sitten on liikaa ja tangon käänteleminen vaikuttaa kierroksiin. Luistissakaan ei ole sellasta vinoa paikkaa, johon tk-ruuvin pitäis vastata, mutta luistin yläreunassa on kuitenkin sellanen pykälä, että jos porais siihen kaasarin runkoon vaan johonkin järkevään paikkaan reiän ja kehittelis jonkunlaisen säädön.

Kerkesin myymään jo sen vanhan 35tmx:än, kun olis voinu testata sillä. 28mm dt:n kaasari tietty olis.