Onkimadon cagiva miton koristelua // Pikkuremppaa

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Onkimadon cagiva miton koristelua // Pikkuremppaa

ViestiKirjoittanut Onkimato » 6.6.2012 16:19

Jep, tuli tällainen -06 mito ostettua kun halvalla sai ja vähillä kilometreillä. Pikkuista ulkoista vikaa löytyy, mutta tarkoitus olisi ehostaa tämä katseiden kestäväksi käyttöpeliksi. Pyörä on TT ja sain mukaan jollymoton torven sekä vakioputken. Vielä on korttiin hetki aikaa ja piti aluksi vain huoltaa, mutta lähtikin käsistä tämä "huolto". Projektia rakennellaan ajokauden, rahatilanteen ja motivaation salliessa. Eli eräänlainen "ikuisuusprojekti" kyseessä. Myöskään tietotaito näistä isommista pyöristä ei ole ihan huippuluokkaa joten totutelkaa suuren kysymysmäärään.

Tässä ostokunto:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Oikea kylki on vähän kovia kokenut, sekä perä. Onneksi kusti tuo pian uudet tosin maalausta vaativat katteet, perän ja tankin, eli noilla katteilla mennään hetkenaikaa ja sitten uusi ulkoasu. Nuo nykyiset katteet varmaan kuidutan ehjäksi talvella tai sitten kun uudet katteet kiinni.


Värimailma ja osittain projektointikin on vielä ihan avoinna, eli siihen ehdotuksia otetaan vastaan. Mitään streetfighteria tästä ei tule. Mielessä on käynyt puna-vihreä väritys sillätavoin että punaista enemmän ja tummaa vihreää perän alaosissa, alakatteessa ja kenties etulokarissakin.

Tai sitten toinen aika kiva voisi olla niin että pyörän yläosa musta, kylkikatteen puolivälissä valkoinen raita ja alakatteet punaiset. Joku kiva tarrasatsi vielä kaveriksi.

Ehdin jo vähän purkamista aloitella:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Joku valopää leikellyt imuputkea:
Kuva

Uskaltaisikohan änkän kiillottaa kun tuo nykyinen jollymoton änkkä on vähän kulahtaneen näköinen?
Kuva
Kuva
Putki saa kyllä maalit pintaan heti karstanpolton jälkeen.

Pyydän anteeksi mikäli käytät mokkulaa, kuvia on aina hyvä olla :)
Viimeksi muokannut Onkimato päivämäärä 29.6.2013 0:21, muokattu yhteensä 29 kertaa
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut Fooni » 6.6.2012 18:10

Komia mito ja varmaan tulee vielä hienompi, seurantaan tämä :)
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut Gogge » 6.6.2012 18:45

http://www.ducati.fi/bike_images/77/800 ... colore.jpg
Oisko tommonen värimaailma paha? Ainakin kisasen näkönen ;) Jos uudet katteet saat, niin noita "vanhoja"/nykysiä voisi koittaa kuidutella tommoseksi uudemman ducatin tyyppiseksi? Nää mitothan on aika similäärisen näkösiä ducatejen kanssa!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Paikkakunta:
Lempäälä/Ideapark
Liittynyt:
22.3.2011 23:08
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut Läbä » 6.6.2012 19:39

Niinno Cagivahan omistaa ducatin, hussen ja mv agustakin on kai jotenkin sotkettu mukaan. Miton isoveli http://www.kilometermagazine.com/artman ... -916-2.jpg :D Mut hyvä ettei kaikki tee street fightereita vaan yrittää saada niitä päitä kääntymään muullakin tavalla :D Värimaailma kuulostaa vaan aivan liian räikeeltä (esim. punanen ja vihree toistensa vastavärejä). Mut toisaalta ois kiva ku olis joku vähän eri värinen ku punanen, keltanen tai musta mito. Ei toi sininenkään pahalta näytä!
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut Gogge » 6.6.2012 20:06

Löysin muute jokusen italialaisen virtuaali tuunauksen: http://www.virtualtuning.it/vt_gallery. ... mit=Cambia
Jos vähän auttas kartottamaan värimaailmaa! Tossa on pari ihan näpäkkääkin..

Tässä ois kanssa aika unelma, musta mutta kummiskin jotain erilaista: http://blog.crazymoto.net/tuning-moto/c ... our-100-kg
Viimeksi muokannut Gogge päivämäärä 6.6.2012 20:43, muokattu yhteensä 1 kerran
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut Onkimato » 6.6.2012 20:37

Jep. On tuo hitusen metallihohtava sininenkin komia, mutta jos maalaamaan ruetaan niin onhan se kivaa aina väriä vaihtaa ja tehdä jotain uutta. Vanteet on varmaankin joskus maalautettu mustiksi, ihan hyvää pintaa niissäkin. Eli ne jätän mustiksi.

Vanha perä on haljennut oikealta kyljeltä, siitä perästä voisi kuiduttaa jotain erilaista ja "sirompaa" kun kerta uuden vakio perän ja takalampun saan. Takavalo-vilkku yhdistelmä voisi olla komea ja hiilikuitupeilit. Hiilikuituäänenvaimennin voisi myös olla komia ellei tuo jollymoton änkkä muutu komeaksi kiillotuksen jälkeen.

Sitten tekniikan pariin. Elikkäs mistä tämä liitin on irti:
Kuva
Muistaakseni kaasarin suunnilta löysin ja tuossa on tuollainen samantapainen suojahuppu kuin akunkengissä tai tulpanhatun kaltainen.

Tuorevoitelu on poistettu käytöstä tukkimalla letku ja ottamalla vaijeri irti pumpusta. Kaasarin öljynippaa ei ole kai tukittu, mutten edes tiedä missä se sijaitsee. Vai onko se tuo kuvassa oleva harmaa?
Kuva

Vaihdepolkimessa on kaksi prikkaa irrallaan, kuuluuko nuo prikat kenties toisellepuolelle vaihdepoljinta?
Kuva


Imukaulassakin kulumaa, pitäsikö ostaa uusi vai onko tuo normaalia?
Kuva


Pakoaukonsäädin eli CTS ei ole toiminut vai voisiko akku vain olla niin lopussa ettei tee edes tarkistusta? Tällähetkellä niin huono akku ettei nykyisellä virtamäärällä pyöri edes startti. Huomenna saan laturin niin pääsen testaamaan. No, näkymä pakoaukossa on tällainen:
Kuva
Onka ihan perseellään vai lähelläkään oikeaa? Näyttää kyllä jotenkin omituiselta. Samallahan tuon voisi putsata ja säätää kun putkesta karstat kärvennän ja maalaan putken. Ei tee tarkistusliikettä kun kääntää virrat päälle, epäilen että joku johto irrallaan. Ainankin sytkäpuolasta lähtevä sinivalkoinen johto joka menee cts ohjainyksikköön on poikki. Vaikuttaako se tarkistuksentekoon? Eli ohjetta CTS irrotukseen/putsailuun. Säätöohjeet ojatalolta jo sainkin. Mikäli joku muu kaipaa sitä ohjetta, voin laittaa yv:llä.

Ja jottei kysymykset jäisi tähän niin onko tuo motulin 5100 10w40 nelariöljy hyvää miton lootaan? Eikös sitä 8dl sinne mene?

Paljon kysymyksiä, mutta paljon on tehtävääkin. Aiemmin lähinnä mankin kanssa pelaillut, sähköt yms. tekniikka on vähän yksinkertaisempaa. Ei ole jokapaikassa anturia ja relettä.

Jep, tuon Italialaisen tuunaussivun olen itsekin jo löytänyt, osa ihan komeita. Suuri osa kyllä paskasti muokattu, mutta ompahan jotakin. Ei tästä ihan noin tähtiin tähtäävää tule kuin tuo vikan linkin pärrä, tai ei tiedä vaikka lähtisikin lapasesta! :lol:

Sinisen parkkipolttimon ja mittarivalot ajattelin laittaa tässä lähipäivinä.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut jake--- » 6.6.2012 21:35

Läbä kirjoitti:Niinno Cagivahan omistaa ducatin, hussen ja mv agustakin on kai jotenkin sotkettu mukaan.


Btw, Cagiva on kyllä omistanut hussen, mutta tänä päivänä Husqvarna on BMW:n omistuksessa. ;) munanjatke :D


Tuo Goggen väriehdotus olis kyllä hyvä. Helvetin hienokin tuo Ducati.
Kuvat.fi Galleria!
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut L_rppa » 6.6.2012 21:50

Imukaula ehdottomasti uusiks, ei oo sit kivaa kun kesken kauden repeää ja saa ootella ties kuinka kauan uutta ;)

Toihan on lorton PHBH, se imukaulan nippa on kultanen ja jommallakummalla kyljellä.

Voi hyvinkin johtua akusta, tosin en mee enempää arvailemaan kun en tiedä.

E: Haha joo, siis se öljynippa... :lol:
Viimeksi muokannut L_rppa päivämäärä 7.6.2012 1:03, muokattu yhteensä 1 kerran
kallevi
Pyörä:
Aprilia RS 125 -98
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.12.2009 22:20
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut kallevi » 6.6.2012 22:12

Eikös toi ekan kuvan liitin ole lämpöanturista?
heeku
Pyörä:
ktm exc ykskaksviis
Paikkakunta:
järvenpää-city
Liittynyt:
10.10.2009 21:37
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut heeku » 6.6.2012 22:14

maalaa tää mintun vihreeks ja vanteet ja runko yms valkoseks :lol:
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo4317/
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut Juunish » 6.6.2012 23:03

^Olis muuten aivan saatanan nätti! :eek:
Midrace Aerox projekti
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut Onkimato » 6.6.2012 23:06

Öljynippaa taisit meinata. Pitänee katsoa onko se tukittu vai ei.

Ehkäpä uuden imukaulan voisi laittaa tilaukseen samalla kun uudet imuputket ilmanputsariin. En kyllä vieläkään keksi miksi se on leikelty (imuäänien vuoksi?)

Onko tuo pa säädin mukamas normaalinnäköinen kuvassa? Itse en oikein tajua mitenpäin sen kiljotiin siellä pitäisi olla ja missä asennossa.

Uusi tulppakaan ei varmasti pahaa tee.

Aloinkin miettimään että toimiiko se lämpömittari ollenkaan. Eli siinä löytyi siis paikka tuolle johdolle. Mistä tuo mittaa sen lämmön ja kuuluuko johto siihen itse anturiin kiinni?

Ei mielellään isoa määrää valkoista tähän projektiin koska mankissa valkoinen runko meni maantien ruskeaksi kahdessa kuukaudessa. Eikä ainankaan nyt ole aikaa irrottaa pyöriä ja purkaa pyörää runkoon asti kun kortin saan tässä kuukauden sisällä. Olisko sitten minttu vihreä + mustat vanteet ja nuo pienet sivukatteet paha? Joku keltaisen sävyinen tarrasetti vielä kylkeen?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut Gogge » 6.6.2012 23:55

Ei oikein minttu ja musta.. Minttu ja valkee sopii parhaiten yhteen. Entäs muuten musta, mutta runko, ritilät ja vanteet punaiseksi? Eli vähän "pelkistetty" versio tosta aiemmin linkatusta. Siinä oli varmaan kynäruiskulla maalattu koko katteet $$$$.. Ja aiemmin mainitsit takavalosta jossa vilkut samassa.. r6 takavalo on ainakin tällänen. Aattelitko sirompaa perää muuten vaihtaa? Ebaysta vois jotain saada ihan polku hintaan..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut Onkimato » 7.6.2012 0:11

Kohta saan uudet katteet niin siinä toinen perä. Voisi nykyisestä (yhdestä kohta halkiolevasta) perästä kuiduttaa ja muokata jonkinlaisen siromman tai vähän erilaisen perän. Mikäli kokomustan pyörän tekisin niin juurikin sillälailla että vanteet ja detailit toisella värillä, mutta vanteet ajattelin jättää ihan mustiksi (ainankin toistaiseksi).

Sitten keulalle varmaan xenonit ja muut hienoudet.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Cagiva mito -käyttiksen fixailua ja parantelua

ViestiKirjoittanut välzy » 7.6.2012 2:12

Öljynipassa sulla kyllä on letku vielä paikallaan? se on tuo kultaisen/messingin värinen mikä ei näy kunnolla kuvassa. Ylöspäin suuntautuneet harmaat ovat ylivuotonipat. Ja tuo liitin mikä on irrallaan on myös mulla irrallaan, paikkaa sille en ole löytänyt, kaikki kuitenkin toimii virheettömästi :)

Ebaysta muuten saa sellasta kirkaskupusta lamppua taakse missä vilkut samassa, hintakaan ei ollut kun jotai kuudenkympin pintaan muistaakseni.