Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Honda Shadow 125 goes bobber!

Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 8.12.2016 15:00

Moro mototin väki! Eka projekti mistä tänne kirjoittelen, muuten olen pyörinyt tuolla kiinaskootteri puolella :D Noh asiaan, eli kyseinen pyörä on Honda Shadow 125 customi elikkä nuorison keskuudessa "homosohva" mukavan olemuksensa vuoksi :) Noh itselle täydellinen kampe koulumatkoihin ja kruisailuun. Vähäinen kulutus (noin 5l 100km) on myös mukava asia tässä mopedissa. Pyörä ostokunnossa, ajettu 45tkm eli juuri sisäänajettu Honda ;) yleisesti hyvässä kunnossa, huollettu ja rakastettu lukuunottamatta lommoa tankissa. Kuva Kesän mittaan heitin massiivisen kiuasta muistuttavan putkiston tallin perukoille, asensin dragbar tangon, myrskymajakat poistin ja esimaku bobberista alkoi jo näkyä. Tämän näköisellä mopedilla ajelin loppukauden. Kyllä katseitakin kääntyi kun tällä ajeli, ehkä kuskin olemuksesta tai mopedin hieman kovahkosta äänentasosta johtuen :D Kuva
Itse projektiin eli tarkoituksena rakennella rahatilanteen mukaisesti halpa ja näyttävä bobber tyylinen pyörä. Tämän tyyliseen tähdätään: Kuva
Värimaailmana joko matta tai kiiltävä musta. Voi antaa oman mielipiteen tähän!
Duunilista:
Purkaminen: Aloitettu
Siistiminen: Aloitettu
Lokareiden vääntäminen : Valmiit!
Jakkaran vääntäminen: Valmis!
Kilventelineen teko:Viimeistelyä vaille valmis
Asentajan mielenterveys:Työn alla
Maalit: ostettu
Muut tingelitangelit ja pikkunäpräilyt: Ideoita kaivataan!
(Ehkä) Uusi putkisto

Mielipiteet saa ja pitää jakaa ja ideoita saa kertoa!

Siinä kai ne tärkeimmät, Tässä eilinen kuva moposta Kuva - Sarders
Viimeksi muokannut Sarders päivämäärä 1.2.2017 18:51, muokattu yhteensä 7 kertaa
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 14.12.2016 16:24

Moro, flunssan takia en päässyt talille roplaamaan, parannuttua koitan aloitella purkua :) - Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 17.12.2016 18:48

Morjenttes vaa! Tänään päräytin kymkolla tallille alottelemaan purkua ja kyllähän siinä aika hyvin päästiin eteenpäin :D Seuraava vaihe projussa onkin sitten osien putsailu ja lokarien vääntäminen, jos siinä ohessa pukki toisi uusia osasia, ollaanhan sitä oltu niin kiltisti tienpäällä :lol: Purku onnistui kohtuu nopiasti ja yllättävän simppeli paketti, onhan pyörä Honda ;) Pistetääs sitte kuvat tulille : Kuva Lokarit irti, jo on siistimmän näköinen. Kuva Kuva Tämmöseen vaiheeseen päästiin tänään :) Enskerralla uutta päivitystä. Kertokaa mielipiteitä ja ideoita toki, palautetta kaivataan! Hyvät viikonloput vaa kaikille! :) - Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 23.12.2016 19:49

No terveppäterve mototti taas! Näin ennen joulua päätin mennä "rentoutumaan" projektin pariin tallille :D Tarkoituksena oli puhdistella paikkoja, sovittaa rebelin etulokaria ja pohtia veljen kanssa muokkauksien toteuttamista. Penkille saatiin idea valmiiksi, elikkä tulee pisaran muotoinen leveä ja matala penkki jossa sarana, että pääsee akkuun ja tulevaan usb-asemaan käsiksi ilman penkin irroitusta :) Kilventeline on niinkin simppeli, varsi lattarautaa ja kilven tausta turkkipeltiä :D Helppoa ja hauskaa. Takalokari on viellä pohdinnan alla, voi olla että tulee enskamopon etulokari :D kun ei ole pellin käsittelyä vaativaa taitoa/vermeitä. Kuvia: Kuva Rebelin lokari saadaan sovitettua hyvin, kiinnikeitä pitää hieman muokata ja lokaria hieman levittää, että istuu hyvin. Kuva Purin moposta ilmanputsarin ja putkiston pois, että saa hieman lisää työtilaa. Kuva Kovin homma tänään oli ylivoimaisesti akkukotelon irroitus :D Uskomattoman tiiviisti kaikki sytytykseen liittyvät vermeet pakattu kotelon sisälle ja ympärille. Tovi piti tutkailla ja etsiä kaikki pois tieltä. No sieltä se lopulta tuli pois. Kuva Tähän jäätiin tänään, Seuraavaksi penkin teko todennäköisesti. Hyvää joulua koko mototin väelle! Pitäkää mukava joulu ja hauska uusivuosi ;) - Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 28.12.2016 20:54

Nonniin! Joulusta selvitty... Onhan se henkinen sekä fyysinen työmaa syödä 4 päivää putkeen :lol: Noh asiaan, Tänään käytiin veljen kanssa kaupungilla ostoksilla. Mukaan tarttui osa maaleista sekä penkin verhoilumateriaalit :) Päätettiin aloitella jakkaran vääntäminen.. Ensin pahvinen sapluuna perusmuotoon :Kuva
Sopivan leveä, sopii pyörän tyyliin 8) Kun pahvinen sapluuna oli valmis laitettiin rälläkkä laulamaan ja siitä laskelmien ja työn tulosten mukaan: 1 penkki on 1 rälläkän laikka :lol: Kuva näin. Hionnan ja taivuttelun lopputulos on onnistunut jakkara : Kuva Seuraa hyvin rungon muotoja, akku ja tilpehöörit mahtuu alle :) Seuraava vaihe on kiinnikeiden teko ja sen jälkeen pääsee verhoilemaan :D Seuraavaan kertaan! - Sarders
VIP
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 16:10
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut mustavi » 30.12.2016 20:29

No juu, lycka till bara bobber-Varjon kanssa :)

Mielestäni pyörä ilmajäähyisellä kapeakulma-V2:lla (pikku-Intikka tai XV/XVS) olis aihiona ollu parempi kuin vesijäähy-Varjo tyylin (vähemmän tekniikkaa) ja äänten (epätasainen, rouheampi käynti) takia, mut Varjo on toki hieman niitä ripeämpi erityisesti 17hv:na.

Ja Hondan konehan on tosiaan älyttömän kestävä, sillä ainakin eräs Ranskassa bobberiks muutettu Shadow oli alkuperäisenä keränny 176.000km (pajan linkki osc-motorcycles.fr ei näytä juuri nyt toimivan, missä olis ollu runsaasti kuvia heidän projektistaan - harmi), ja viime tiedoin jo ylittäny 200.000km muutoksen yhteydessä tehdyn konerempan jälkeen.

Säilyttäisin/tallentaisin alkuperäisosat kuten lokasuojat, jotka NOS-osina on jo älyttömissä hinnoissa jos edes löytyy enää. Siisteistä alkuperäiskuntoisista Varjoistahan näkyy Saksassa pyydettävän 1.700-4.150€ hintoja (mobile.de juuri nyt... kallein on vm 1999 sivuvaunulla... hulluja nuo sakemannit :) ), ja Dragu/Intikka ovat myös siinä 2.000 kieppeillä eli haluttuja. Ajomäärät tosin paljo pienemmät kuin Suomessa.
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 30.12.2016 20:32

Juu kyllä tarkoituksena on jättää lokarit talteen :D itselle varjo oli sopiva bobberoinnin kohde kun vähän haastetta :)
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 11.1.2017 22:19

Terve! Pieni tauko täällä päivittelyssä.. Ei oo jaksanu tallilla kykkia (tai ei oo ollu motia) mutta silti, koittanu saada jotaki mainitsemisen arvosta aikaseks. Ja kyllähän on saatukkin :) Kilventelineen väänsin viikonloppuna viimeistelyä vaille valmiiksi ja tänään saatiin veljen kanssa penkki valmiiksi. Kiitos paljon veljelle verhoilusta ja suunnitteluavusta. Ei tämmöinen alokas tumpelo viellä kaikkea osaa ;) Noh kuviin:
Kuva
Kilven varsi muodossaan ja tausta sovituksessa... Kuva
Takavalon istuttelua paikoilleen, bilteeman valo vaihtuu todennäköisesti laadukkaampaan jossa kilvelle oma ledi. Kuva Koko paketti kasassa. Kuva Ja ihan hyvin omasta mielestä sopii :) Sopivalla korkuudella, kilpeä ehkä taivutetaan vaakasuoraksi enempi. Noh ei kilventelineestä enempää, penkkiä on väännetty jo ihan tarpeeksi. : Kuva Sponsored by Alko, eiku mitä :lol: Kuvat jäi ottamatta ennen tiivistysvaihetta, alla pehmusteet ja solumuovia tasoittamassa muotoja :) Kuva Ja näin! valmis jakkara, kyllä veljen kädentaitoon voi aina luottaa, parempaa ei saa kaupasta :) Kuva Sovitettu mopoon, perstuntuma on hyvä ja riittävä koulumatkoihin ettei perse puudu :D Pidemmillä matkoilla voi alkaa puutumaan :lol:
Kuva Sarana toiminnassa, nyt penkin kohdalle pehmusteet ettei rungon maalit kärsi. Tälläisessä vaiheessa mennään nyt. Pitää alkaa pohtimaan mitä tehdään lokarien kanssa, koitan varmaankin koulussa taivuttaa mankelilla, jos siitä mitään tulee :) Seuraavaan kertaan! - Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 1.2.2017 19:33

Terve taas! Nyt on ollu hieman taukoa kirjoittelussa. Ei oo vaan jaksanu kirjotella pienistä jutuista niin tässä päivityksessä on kaikki tähän mennessa valmiiksi tulleet asiat. Hieman saatu edistystä aikaan :D pääsee seuraavaksi hiomaan osia :)
Kuva Takalokari valmistui ensimmäiseksi, sorvattu alkuperäisestä. (mustavi pahoittelen)
Onnistui ihan hyvin, aikapaljon sai viilata :D
Pian takalokarin valmistuttua runko lähti nipsnaps :) Kuva Rungon päätyihin sorvaan tapit mihin tulee vilkun kiinnikkeet :)
Eilen leikeltiin kaverin kanssa etulokari muotoon: Olisi hieman paremmin pitänyt hahmotella etuosa, mutta meni ihan kohtuu hyvin. Paremmat kuin vakiot :D Kuva madallettiin myös kiinnikekohtia. Kuva Kyllä siitä pyörä viellä saadaan :D nyt vain pohjatöitä tekemään että pääsee maalailemaan. - Sarders
Liittynyt:
3.10.2014 18:40
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut 2tee » 1.2.2017 19:56

Ite en ois välttämättä orkkis lokareita leikelly, Eiku hetkinen leikkasin sittenki. :D :lol:
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 1.2.2017 23:15

2tee kirjoitti:Ite en ois välttämättä orkkis lokareita leikelly, Eiku hetkinen leikkasin sittenki. :D :lol:
Säästää rahaa ;)
VIP
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 16:10
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut mustavi » 2.2.2017 18:31

Your money, your call ;) Ite olisin ottanu muotit ja tehny uudet lokasuojat kuiduttamalla, mutta toki on työn takana saada lasikuitulokareiden maalipinta hienoks - ja nythän on liian myöhäistä: tehty mikä tehty ;)

Olisin vaihtanu svingiin neulalaakerit samalla kun se oli esillä: tää yks juttu parantaa Shadown etenki vanhempana epätarkkaa (ellei kulmikkaaks kuluneella takarenkaalla jopa nuljua) ajokäytöstä tuntuvasti, ja jos vaihtaa vielä veltot takaiskarit kunnollisiin Shadow alkaa itse asiassa jo ajokäyttäytyä kuin ihan kelpo moottoripyörä :D En tunnistanu kuvista onko takanakkina itsemurha-Pirelli (ainakin brasilialainen halpaversio on Suomen kylmillä keleillä niin pazka rengas, että n. 4.000km ja lukuisten happipaikkojen jälkeen vaihdoin kunnolliseen) mutta kohtuullisen laittomaltahan tuo näyttää. Bobberissa ajettavuus ei ny ehkä ole päällimmäisin juttu, mutta neulalaakerit ei paljoa maksa. My 2 cents...
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 22:29
Re: Honda Shadow 125 goes bobber!

ViestiKirjoittanut Sarders » 2.2.2017 18:39

mustavi kirjoitti:Your money, your call ;) Ite olisin ottanu muotit ja tehny uudet lokasuojat kuiduttamalla, mutta toki on työn takana saada lasikuitulokareiden maalipinta hienoks - ja nythän on liian myöhäistä: tehty mikä tehty ;)

Olisin vaihtanu svingiin neulalaakerit samalla kun se oli esillä: tää yks juttu parantaa Shadown etenki vanhempana epätarkkaa (ellei kulmikkaaks kuluneella takarenkaalla jopa nuljua) ajokäytöstä tuntuvasti, ja jos vaihtaa vielä veltot takaiskarit kunnollisiin Shadow alkaa itse asiassa jo ajokäyttäytyä kuin ihan kelpo moottoripyörä :D En tunnistanu kuvista onko takanakkina itsemurha-Pirelli (ainakin brasilialainen halpaversio on Suomen kylmillä keleillä niin pazka rengas, että n. 4.000km ja lukuisten happipaikkojen jälkeen vaihdoin kunnolliseen) mutta kohtuullisen laittomaltahan tuo näyttää. Bobberissa ajettavuus ei ny ehkä ole päällimmäisin juttu, mutta neulalaakerit ei paljoa maksa. My 2 cents...

Juu Pirelli Route löytyy takaa :D Koko kausi sillä vedeltiin, nyt joutaa vaihtoon :) Neulalaakereita voisi pohtia, voisi olla ihan hyvät :) Svingikin tulee viellä pois maalausta varten. Iskarit ajaa viellä asiansa. Kuuntelen mielellään asiantuntijan vinkkejä :)


Auto kuvia
cron