Yleinen Pro-virittäminen

noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 10.5.2007 21:29

iikka88 kirjoitti:Öö, millä perusteella se näyttää väärin?


koska näyttää oikein kun kuutiotilavuus on +200cm3
mutta haittaako se menoa ??
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 10.5.2007 21:33

Siis kuulemani (ja kokeiluni) perusteella se näyttää liian pieniä aukkoja pienille sylintereille...

Koitappa laittaa huvikseks vaikka vakiopytyn mitat, asteet ym. Ja laitat pyörimisnopeudeks sen minkä tehdas on ilmottanu. Suoltaa aika järjetöntä lukemaa. Itse sain tuon aika-alan "täsmäämään" vasta kun pyörimisnopeus oli 3000rpm enemmän kuin oikea pyörimisnopeus...
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
Sora00
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
18.5.2006 21:51

ViestiKirjoittanut Sora00 » 10.5.2007 21:34

Tai laskekaapa 3000cc moottorille aika-alaa ja katsokaa leveyttä, zonen mukaan se heittelee siinä 90%:n tienoilla, korkealla aukollakin.
#Viritetty.com @ quakenet | Sinne ne pro virittäjät menneet on!
<Zone1>"Pa*kanjauhannan oppipoika. Tuleva pro ja suuri guru"
<Punkki-> mee johki paskatunkioo nuitte kaavojes ja dynojes kans
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 10.5.2007 21:37

Hmm, kummasti on kuitenki aina sattunu tolla suunnitellut aukot siihen mihkä suunniteltukki, ainakin kierroslukumittari+persedyno mittauksella. Tiiä sitten, tuuriako vai onko menny aukot vähän väärän kokosiks työstövaiheessa.
Näin se menee.
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 10.5.2007 21:39

Sitä on huono mennä sanomaan...

Mutta jos vaikka katsoo tuota mun puch-projua, niin asteiden perusteella tehot olis about. 7000rpm, mutta laskuriin jouduin syöttämään 10000rpm että näytti yhtään järkevää lukemaa... Siihenkin tapaukseen tuo mun "huijaus-tapa" pitäis paikkansa...
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 10.5.2007 21:44

iikka88 kirjoitti:Hmm, kummasti on kuitenki aina sattunu tolla suunnitellut aukot siihen mihkä suunniteltukki, ainakin kierroslukumittari+persedyno mittauksella. Tiiä sitten, tuuriako vai onko menny aukot vähän väärän kokosiks työstövaiheessa.



onhan se voinut toimia hyvin ja olla potkua...

kun poweriin saa kun viilailee tyyliinj "sinne tänne"

mutta oletko siitä varma etteikö isommilla olisi potkinut paremmin (pako)
mutta haittaako se menoa ??
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 10.5.2007 21:53

Katos.. Täällähän on tuttua keskustelua.
Sikäli tosiaan, että tein koelaskelman kuvitteellisella 3000cc sylinterillä. Kaavat käänsin siis toistepäin ja laskin tähtäysarvolla aukolle sopivaa pinta-alaa. Kun tätä saamaani kuvitteellista pinta-alaa lähdin muuttamaan aukon leveys ja korkeusmitoiksi, oli tuloksena fyysisesti mahdoton aukko. (Yksiosaisena)

Tämän tein siksi, kun masquitti ensimmäisenä huomasi, että jos lasketaan tähtäysarvolla sopivaa aukon pinta-alaa, oli tuloksena 50cc luokassa liian pieniä aukkoja. Eivät itseasiassa juuri alkuperäisistä poikenneet 10000rpm tuntumassa. Päättelin, että tähtäysarvojen pitäisi muuttua kuutiotilavuuden mukana. Laskemalla hyvin suurella sylinterillä se tuki tätä päätelmää, että mentäessä tuosta 250cc koosta suurempiin, on tuloksena liian suuria aukkoja ja mentäessä pienempään, on tuloksena liian pieniä aukkoja. Kokelkaapa kääntää kaavat toistepäin ja laskea hyvällä tähtäysarvolla pinta-aloja. Kovinpa pieniä niiden pitäisi mukamas olla suurillakin kierroksilla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 10.5.2007 22:04

eli aukon tulisi olla isompi mitä kaava antaa ??
mutta haittaako se menoa ??
Drifter_
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
6.12.2006 21:39

ViestiKirjoittanut Drifter_ » 10.5.2007 22:06

Kehittäkääs nyt joku matikkanero/ongelmanratkonta mestari tähän joku ratkasu tähän aika-ala laskuriin :D
Leikki-ikä, on koko ikä!
Zam64
Liittynyt:
31.10.2004 7:57

ViestiKirjoittanut Zam64 » 12.5.2007 7:42

noen kirjoitti:eli aukon tulisi olla isompi mitä kaava antaa ??

jos kenelläkään on koskaan mahdollisuus nähdä 125 tai 250 RR pyörän tai kisaminimoton( Blata esimerkiksi) aukot niin katsokaa, ihmetelkää( ja tehkää portmäppi). sylinteri alkaa muistuttamaan reikäjuustoa. materiaalia on vain sen verran että sylkkä pysyy kasassa...noin mulle on isot pojat esson baarissa kertoneet.
...Er houston we have a problem here...
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 12.5.2007 14:02

Zam64 kirjoitti:
noen kirjoitti:eli aukon tulisi olla isompi mitä kaava antaa ??

jos kenelläkään on koskaan mahdollisuus nähdä 125 tai 250 RR pyörän tai kisaminimoton( Blata esimerkiksi) aukot niin katsokaa, ihmetelkää( ja tehkää portmäppi). sylinteri alkaa muistuttamaan reikäjuustoa. materiaalia on vain sen verran että sylkkä pysyy kasassa...noin mulle on isot pojat esson baarissa kertoneet.


niin se muistuttaa ainaki mx pyöris 85, 125... :D
mutta haittaako se menoa ??
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 12.5.2007 15:04

Dodiih. Lopullinen versio, toivottavasti.
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
Zam64
Liittynyt:
31.10.2004 7:57

ViestiKirjoittanut Zam64 » 13.5.2007 11:36

noen kirjoitti:
Zam64 kirjoitti:
noen kirjoitti:eli aukon tulisi olla isompi mitä kaava antaa ??

jos kenelläkään on koskaan mahdollisuus nähdä 125 tai 250 RR pyörän tai kisaminimoton( Blata esimerkiksi) aukot niin katsokaa, ihmetelkää( ja tehkää portmäppi). sylinteri alkaa muistuttamaan reikäjuustoa. materiaalia on vain sen verran että sylkkä pysyy kasassa...noin mulle on isot pojat esson baarissa kertoneet.


niin se muistuttaa ainaki mx pyöris 85, 125... :D


jep jep eli suuntaus on ollut ja on kokoajan yhä suurempin aika-aloihin.
...Er houston we have a problem here...
2-Stroker
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
3.9.2005 12:00

ViestiKirjoittanut 2-Stroker » 13.5.2007 18:45

Kellään tietoa oisko toi Grahan Bellin Four stroke performance tuning mistään ladattavissa ilmatteeks pdf:nä? Two stroke performance tuuninki löytyy jo. :/
Don't content on 4 stroke, if you can have 2 stroke.
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 13.5.2007 18:46

Tubeless kirjoitti:Kellään tietoa oisko toi Grahan Bellin Four stroke performance tuning mistään ladattavissa ilmatteeks pdf:nä? Two stroke performance tuuninki löytyy jo. :/


Oon ollut näkevinäni sen tuolla www.viritetty.com/2t
E: on se siellä, se on vaan moder engone tuning A.G. Bell 4-stroke...
Pdf. 13.
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista