Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 4.2.2016 21:20

Tänään tuli sitten koululla maalailtua ja siistiä jälkeä tuli.

Ainoastaan pitää etukeskiö maalauttaa uusiksi, ei tykännyt alla oleva punanen maali oikein pohjamaalista ja lopun voi jo arvata.

Etupumput onnistu tosi hyvin, ainoastaan uusien stefojen kanssa tuli hieman ongelmaa. Huomenna pitää koululla laittaa stefat kunnolla kiinni kun saa penkkiiin kiinni.
Kuva

Vanteet onnistui myös hyvin, pitää vielä siistiä sisä osaa ennenkuin lyö uudet kumit alle.
Kuva

Kuvissa Tankki ei pääse oikein oikeuksiinsa kiitos peruna kamera huomenna taas lainaan parempaa kameraa.
Kuva

Tosissaan mangetonkoppa on maailmaa nähnyt joten se ei mikään täydellinen ole vaikkakin maalipinta onnistui. Sivukopan maalit myös onnistui siihen tulee solifer 50 tarrat myöhemmin.
Kuva

Seuraavaksi olisi tarkoitus saada purettua loput t-palasta ja ruveta paikkamaalaamaan moottoria.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 13.2.2016 19:50

PItkästä aikaa päivitystä. Jonkinverran on projekti edistynyt, pitkälti nyt on mennyt rahoja odotellessa, loppukuusta sitten pistetään osaa tilaukseen

Elikkä alustavasti on tulossa kuvan tuotteet
Kuva
Myöskin wandalta tulee kytkinkahvaa, tiivistesarja ja rattaita, moparita mittarinpyöritin.

No tallilla on jonkinverran tapahtunut, pitkälti putsailua ja moottorin ihmettelemistä.
Tuli irroitettua kytkin koppa, tulee maalinpoisto käsittelyyn jossain välissä. Myöskin lohkoja tuli putsailtua, pitää jossain välissä käydä lohkot dremelin teräskupilla läpi.
Kuva
Siinä kuva pienen siistimisen jälkeen.

Tuli myös runkoa putsailtua ja paikannettua paikat mistä pitää paikkamaalata. Moottorikehdon sisäosa pitää vielä käydä vanhalla hammasharjalla läpi.

Maalauskohtia oli pitkälti rungon edessä ja takaa
Kuva
Kuva
Kuva
Loppujen lopuksi aika pientä ja rungon maalipinta yllätti positiivisesti kunnoltaan.

Tuli myöskin mallailtua takahaarukkaa paikalleen, Holkki tulee olemaan vanhan laakerin sisäputki ja sitten hienosäädetään prikoilla,
Kuva

Tulevan viikon aikana pitäisi saada t-pala irti ja runko putsailtua. Seuraavaksi varmaankin päivittelen kun saan lisää osia. Pieniä päivityksiä saattaa tulla.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 4.3.2016 1:58

Nonni pistetään pitkästä aikaa päivitystä.
Myöskin 2000 lukijaa tullut täyteen kiitos tästä, kommentoikaa ihmeessä niin ei mene ihan yksinpuhumiseksi.

Eli mitään isompaa ei ole tapahtunut, mutta tänään tuli sitten takajarru setti postissa.
Kuva
Kiitos myyjälle.

Sitten tuli mallailtua ja vertailtua etuhaarukan jarrusatula kiinnikkeisiin tuota takasatulan kiinnikettä. Tuli sitten todettua, että tuo takajarrun kiinnike on aavistuksen pidempi joten adapteri pitää siihen väsäillä.
Kuva

Johonkin väliin sitten pitäisi tilata levyt oorilta eteen ja taakse isompi, purkuosasta sitten Yamaha Aeroxin Brembon jarrusatulat. Kiinasta sitten "hienompi" jarrupumppu ja etujarrukahva. Sitten olisi alusta pitkälti valmiina 8)
Ens viikko olisi hiihtolomaa, joten pv ei edisty sen enempää, muuta kuin keskiöt ja takajarrukiinnike menee hiekkapuhallukseen.

Kuitenkaan mopojen kanssa ei hommat lopu, sillä masai pitäisi kasailla asennella sähköt ja pistää myyntikuntoon. Siitä voisin muutaman päivityksen pistellä.
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 11.3.2016 23:12

Pikapäivitystä tähän väliin, osat tuli hiekkapuhallettua ja moposportissa käytyä. Matkaan lähti vihdoin oikean kokoinen mittarinpyöritin ja keskiöiden puslat.
Masaita en päässyt laittelemaan, sillä en työkaluja saanut mistään lainaan :roll: joten se jää myöhemmäksi. Pitäisi siihen kytkin kattoa ja sähköt laitella ja myyntiin.

Ens viikolla sitten maalaillaan keskiöt harmaaksi, runko putsataan ja siistitään, loppukuusta lähtee sitten jarrusatulat, letkut ja pumput tilaukseen. Enskuussa sitten levyt oorilta, renkaat ja muu sälä wandalta.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 15.3.2016 23:08

Loma on ohi ja tallille pääsi taas laittelemaa sussua.

Tälläkertaa tulee kuvaton päivitys, kun kännykästä oli akku loppu ja lopun voi jo arvata.

Eli tosissaan tänään sain laitettua stefat paikalleen keulaan ja keulan kasaan. Vielä pitäisi nesteet laittaa keulaan niin olisi asennusta vaille valmis. Tuli myös putken alkukäyrä hiottua ja putsailtua, uudet lämpömaalit pintaa ja nätti tuli. Sitten tuli kans siistittyä erinäisiä osia.Tuli myös mallailtua pv ketjukiristimet mankin swingille, pitää tehdä pieni hahlo loppuun pysyy paremmin paikallaan.

Perjantaina sitten maalaillaan keskiöt, jarrukiinnike ja seisontatuki. Myöskin paremman kameran saan lainaan. Tarkoitus perjantaina olisi myöskin ottaa se ohjaustangon kiinnikkeen jämä irti. Suunitelmana olisi ottaa normi mutteri, komponenttiliimalla siihen päätyy ja pultti kiinni. Pultin avulla sitten jos saisi hilattua vanhan osan pois.

Ensiviikolla sitten pistetään jarrulevyt tilaukseen ja satulat ainakin näin alustavasti. Myöskin uusi ohjaustangon kiinike tuli pistettyä tilaukseen, kun hyvään hintaan sain.

Perjantaihin Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 19.3.2016 20:49

Pv etenee jälleen, perjantai iltana oli vähän kiireitä joten en laitellu kuvia maalauksesta silloin.

Eli tosissaan eilen tuli maalattua takajarrun kiinnike, takakeskiö ja etukeskiö

Tästä aloitettiin, osat hiekkapuhallettiin lomalla joten siksi väri.
Kuva
Ja tähän päädytiin päivän päätteksi.
Kuva
Tuli siisti ei valittamista. Osat sitten kuivumaan.

No tänään sitten tuli mallailtua osia paikoilleen ja katottua kokonaisuutta. Kun nesteitä ei ollu vielä keulassa näytti pyörä kyllä siistiltä madalletulla keulalla.
Kuva
Muutenhan tuon madalletun keulan voisi pitää, mutta on tontissa ja maavara moottorikehdon kohalla oli alle 8 cm ;) Myöskin joustavuus keulalle olis kiva ja ulkojouset saisi olla, joten pysytään alkuperäsessä suunitelmassa, eli vakio korkoon keula. Etupyörän puslaus meni ongelmitta. Taakse pitää muokata vielä puslia ja kun saa koneen kiinni, tarkistaa ketjulinja ja sitten muokkailla sopivaksi.

Huomenna lähtee sit paikkamaalit runkoon, tänään kun tuli hiottua kohdat jotka maalataan, myöskin tangon kiinnikeen kanssa kiroamista.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Tukelius
Pyörä:
Yamaha Aerox 2006 Peugeot Xps 2006
Liittynyt:
15.1.2016 21:07
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Tukelius » 19.3.2016 21:59

Aessatana komiaa tulloo.
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 30.3.2016 11:29

Pikapäivitystä tähän väliin

Eilen tuli oorilta osia postissaa, ei voi kuin kehua ooracingia ja royal mailia, tuli todella nopeasti osat postissa.

Eli osia tuli 2 kpl jarrulevyjä, etuakselin laakeriadapterit ja levyjen/rattaan kiinnityspultit.
Kuva
Levyt oli todella positiivinen yllätys, näytti paljon parempana livenä.

No, ei muutakuin mopon kimppuun ja levyjä mallailemaan. Ensimmäisenä laittelin taakse, ja meni todella helposti paikalleen. Tuli myös kateltua, miten jarrusatula kiinnike menee suhteessa uuteen isompaan levyyn. Näyttäisi hyvinkin siltä, että aeroxsin jarrusatulassa olisi tarpeeksi tilaa tuolle isommalle levylle taakse.
Kuva
Tässä vielä koko eroa vanhaan takalevyyn
Kuva

No, sitten etupuolta rupesin kokoamaan, ei mennyt niin putkeen. Ihmettelen mikä on tuo etukeskiön mitat, sillä levy ei mahtunut keskireijän läpi...
Kuva
No, tämä tarkoittaa vaan sitä, että viikonloppuna dremelille on käyttöä. Levyä hieman keskeltä laajentaa niin pitäisi mennä.

Tangon kiinnike on ollut kyllä vieläkin riesana, ei vaan tahdo lähteä irti :x Joku päivä voisin kysästä läheiseltä mopohuoltamolta, että paljonko velottaisivat osan irrottamisesta. Toivottavasti ei olisi kauhean hintava.

Kuitenkin, tänään tulee pistettyä purkuosista jarrusatulat ja letkut tilaukseen

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 4.4.2016 23:22

Päivitellääs taas miten peeveli on edistynyt.

Tosissaan tuli tilattua purkuosa24 jarrusatulat, letkut, etujarrupumppu. Ei voi muutakuin kehua tätäkin kauppaa, osat tuli nopeasti ja oli todella siistit "melkein" kuin uudet :lol:
Kuva

Tämäpäivä tuli siltikin vain mallailtua, mieteltyä ja purettua. Myöskin Dremelille oli käyttöä jarrusatulan muokkaamisessa ja levyn laitossa. Toisaalta levyn hiominen söi kaksi karaa, on muuten pirun kovaa kamaa. Suunnitelmissa olisi, että saisin kaverin koneistamaan jarrulevyn keskiosan 2-3mm isommaksi niin menisi paikalleen. Samalla saataisiin t-pala hitsi + tohon voimilla pois.

Eli tuli vain kokeiltua tuota aeroxin etujarrusatulaa tossa edessä ja kyllä näytti härölle.
Kuva
Vaikkakin kuva vähän vääristää kokoa, mutta oli sillä satulalla kokoa 8)

Pitäisi tosissaan saada tuo levy paikalleen niin saisi sopivan määrän hiottua jarrusatulasta että mahtuu pyörimään.

Tuli taaksekkin kateltua tuota jarrua. Tosissaan koska molemmat satulat ovat etujarruja, niin kiinnitys on taakse "väärinpäin", eli korkea kiinnitys on korkean kanssa samassa ja matala myös matalan kanssa. Tämän takia satula ei mahdu vanteen sisään. Kuitenkin satula mahtui isomman levyn kanssa vanteen sisään, mitä nyt pitää hieman muotoilla jarrusatulaa, ettei ota keskiöön kiinni.

Jarrukiinnike on tarkotus lyhentää korkeammalta puolelta ja tehdä uusi reikä siihen. Olisi sitten jarrusatulat paikallaan. Pumppu taakse on taas oma projekti, pitäisi jarrupoljinta muokata, jotta saa "työntämään" sylinteriä ja kiinnitys sitten moottorista alustavasti.

N3dille kiitokset inspiraatiosta, pv:n etuvalon sisälle tulee "angel eyet" eli reunoja pitkin kumiputkella päällystettyä tiheää led nauhaa. tämä tulee sitten ajamaan parkkien virkaa.


Tosissaan tälläviikolla katellaan sitten jos saisi t-palan irti ja jarrulevyn muokkailtua sopivaksi.

Kinkki kiittää ja kuittaa.
Aivan vakio
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut n3d » 5.4.2016 22:27

Ollos hyvä. Tulee sopimaan tän tyyliin! 8)
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 16.4.2016 19:16

Pikkupäivitystä, eli tosissan ei ole pv edistynyt kummemmin. Tänään kuitenkin tuli tilattua tankin ja sivukopan tarrat joten ne sitten paikoilleen kohtapuoliin. Loppukuusta tulee taas rahaa (vaihteeksi) ja lähtee iso tilaus wandamotorille. Pitäisi myöskin penkki viedä verhoomoon. Myöskin niitä valonauhoja odotellessa :lol:
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 11.5.2016 0:27

Melkeinpä kuukausi vierähtänyt viime päivityksestä joten on jo korkea aika saada peeveliä eteenpäin.

Tankin tarrat ja sivukopan tarrat olivat tulleet jokunen viikko sitten ja ne ovat kiinni, huomenna laittelen kuvia sitten niistä. Myöskin led-nauhaa odotellessa.

Tosissaan tänään tuli wandalta läjä osia todella nopeasti joten peukut heille.
Osalistaa
- Heiskat 3.50 eteen ja 4.00 taakse
- 60cc pytty
- Lyhyempi jarruletku taakse
- Suutinsarja
- Kromi takalokari
- Tiiviste sarjaa
- muuta pientä

Kuva

Sitten eikun pv:n kimppuun ja tulihan siellä tallilla oltua jokunen tunti.
Ensimmäiseksi otin sisäkumit vanhoilta vanteilta ja laittelin uusille. Vielä en ole käynyt huoltamolla täyttämässä, huomenna olisi tarkoitus. Vielä rengastussilla merkinnät valkoiseksi sitten olisi renkaat valmiina.

Kaveri oli kerennyt sorvaamaan etulevyn, joten sitäkin tuli mallailtua paikalleen. Pitää siirtää satulaa sisemmäs ja mutteri holkit niin etujarru olisi kiinnityksiltään valmiina.

Kuva
On se härön näkönen ja pisti hymyn huulille 8)

Tuli myöskin perä laitettua löyhästi kasaan jotta saa "rullaavaksi" ja kyllä muuten oli nätti.
Kuva
Kuva
Eipä kyllä samaksi mopoksi tunnistaisi ihan heti.
Tuli myöskin uuden lokarin kanssa kokeiltua ulkonäköä.
Kuva

Muutama viikko niin pv on ajossa ja sitä on odoteltu.
Huomiselle olisi tarkoitus kasailla konetta, etujarru kuntoon, enemmän ja vähemmän mallailua. Jotenka huomiseen

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 12.5.2016 1:42

Tuli taas tallilla oltua jokunen tunti.

Ensimmäisenä huoltstikalle täyttämään renkaat, ylipaineeseen sitten laskea pois ja oikeat paineet. Tämän jälkkeen takaisin tallille rengastussin kanssa väkertelemään.
Kuva
Tämmöset oli ennen tussia
Kuva
Tässä jälkeen, inspiraatio tuli yhdestä toisesta puna-mustasta pv:stä jonka olin aikanaan netistä bongannut. Pitänee vielä kerran vetää tussilla niin tasottuu värit. Oli muuten mukava yllätys 4.00 heiskojen leveys, tulee sopimaan kuin nenän päähän tähän vehkeeseen.

Tulipa sitten etujarrun kanssa tapeltua jokunen hetki. Jarrusatulaa keskemmälle ja levyä ulospäin. Jarrusatuloille otin pulteista puslat, ja sitten pultti läpi ja pysyy muuten kiinni. Samoten levylle tein, pitää vain hakea pidemmät pultit niin uskaltaa kiristää kunnolla. Vielä tulee kierrelukitteet.
Kuva
Hyvin sopi värit toisiinsa ja valkoinen korostuu hyvin. Myöskin väritys on hieman samanlainen kuin tankin tarroissa, eli punaisesta oranssin tapaiseen.

Konepuolelta tuli sitten kasailtua melkein kasaan. Pyttyä mallaillessa huomasin, että perhana oli neulalaakeri jäänyt ostamatta :lol: No huomenna hakemaan motonetistä laakeri.
Loput sitten meni heittämällä kiinni. Pitää vielä dremelillä hieman viilata ja pyöristellä reunat. Tarkoitus olisi männän helmaa 2-3mm vetää lyhyemmäksi imu puolelta ja 2-3mm pakopuolelta leveyttä + kiillottaa.
Kuva
Kuvassa siis "kasattu" kone.

Huomiselle kone kasailla valmiiksi ja varmaankin runkoon kiinni, takahaarukkaakin pääsee jo enemmän mallailemaan ja kohta kovaan ajoon.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Ebe<05
Liittynyt:
5.4.2016 13:47
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Ebe<05 » 12.5.2016 10:47

Tästä tulee kyllä viimesen päälle! Jatka samaan malliin! :D
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 17.5.2016 1:30

Päivitellääs taas tekemisiä.

Tosissaan viimekerralla kun tallilla kävin tuli laiteltua kone kasaan ja ketjuja vähän mallailtua, että mihin kohti suurinpiirtein ne tulisi. Vklp olikin sitten muita menoja joten eipä peeveliä kerennyt laitella...

Tänään (16.5) :D kuitenkin tuli tallillta oltua jokunen tunti ja kyllähän se edistyy mallikkaasti.

Ensimmäisenä projektina oli suunnitella takajarrupumpulle paikkaa, no pienen mietinnän ja dremelin jälkeen rupesi paikka löytymään.
Kuva
Vanhasta mankiin tarkotetusta pumppu kiinnikkeestä muokkaillaan sopivaa.
Pumppu siis tulee moottoriin kiinni kahdella pultilla, oli ainoa tukeva ja toimiva vaihtoehto.
Kuitenkin pienen mallailun jälkeen päädyin tähän
Kuva
Eli pitää tehdä uusi reikä rautaan ja hieman muovailla. Tuen avulla ei pumppu vispaile ympäriinsä kun jarruttaa.

Sitten takajarrun letkujen mallailua.
Pitää kiinnike rautaa muokkailla ja satulalle näyttää dremeliä jotta saa vanteeseen mahtumaan levyn kanssa. myöskin näyttävästi pitää vaihtaa sisäkumin venttiili puoli vetopuolelle, sillä venttiili tulee jarrujen tielle.
Kuva
Nippuside tulee olemaan väliaikainen, pitää ostaa oikea kiinnike letkulle.

Löyhästi kasattu takarengas ilman levyä.
Kuva

Tuli myöskin keula kasailtua ja uhrattua ulkojouset kuuluisalle "amis madallukselle"
Todella passelit ja onnistuneet kuitenkin jouset asettui paikalleen ja nesteet meni kivuttomasti sisään. Onneksi eivät ulkojouset uutena kauheasti maksa joten voi pientä morkkista sillä lieventää :nolo:
Kuva

Seuraavaksi sitten pitäisi tosissaan jarrut laittaa kunnolla kiinni ja ilmata, sitten pitkälti rupeaa mopo olemaan kuosissa.

Seuraavaan kertaan Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista