Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 22.1.2016 2:07

Pistetääs tämmönen proju topikki pystyyn, elikkäs tarkoitus olisi "modernisoida" 86vm pv. Mitä tähän tulee, no ideanahan on alusta päivittää ja sitten pitkälti ulkonäkönä pitää samana kuin 86vm orkkiksena.

Alustapäivityksenä tulee
- Monkeyn levykeula
- Monkeyn vanteet
- +4 Monkeyn palkkiswingi (yhtä pitkä kuin pv vakio)
- Levytakajarru
- Pieni korotus takaiskareille mahdollisesti

Alusta-osista Levykeula ja Vanteet ovat postissa tulossa, muut ovat vähän auki ja hakusessa

Ulkonäköön tulee Pitkälti vuosimalli orkkista + parannukset
- 86vm tarrat tankkiin
- Tankin maalaus ja uusien osien maalaus 86vm väreihin
- Yleinen maalaus ja siistiminen
- Kromilokarit
- Tarakka
- Vakio takaumpioon Ledit
- Eteen mahdollisesti sinertävä h4 + parkkivalon laittelu
- Mankin mittari, kiekka mittari, virtalukko, valokatkasiat (nämä kaikki muokkaillaan itse kuidutettuun mittarialustaan joka siis tulee vakiopaikan tilalle
- Kaikki turha sälä pois tangolta jää ainoastaan hydraalinen kytkin, masain kaasukapula ja sitten etujarrukahva
- Penkin päällys uusi
- Penkin aluslaatikko
- Akku erillisellä sähkösarjalla, valot siis vaan parkeille, kännykän laturille ja muulle turhalle jos jotain tulee myöhemmin mieleen.

Eli siinä siis suunnitelmia

Ostokuvaa ei löydy mutta pitkälti samanlainen paitsi ilman tarroja + erilainen etuvalo.

Niin ja tekniikkana toimii 50cc hieman viilattu, 16mm dellortto ja um välit.

Kesän jälkeen sitten keräillyt kilometrejä ja tarroja.
Kuva

Olin aikasemmin jo availlut keulaa joten keulan purku oli helppo homma.
Sitten keulan osat putsasin ja laittelin säilöön jos joskus haluaa vanhaa keulaa takaisin.
Kuva

Tuli sitten purettua tanko ja valot
Tarrojakin tuli otettua pois ihan mielijohteesta, maalata pitää kumminkin uusiksi jossain välissä ja poistaa loputkin tarrat. Tähän kumminkin lopetettiin.
Kuva

Perjantaina tulee sitten keula ja vanteet postiin, viikonloppuna sitten mallailua ja koneen irrottamista.

Kuvanlaadusta takasi galaxy express 2, pitäisi ottaa parempi kamera seuraavalla kerralla.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 22.1.2016 8:39

Hyvältä kuulostaa ja plussat siitä kun panostetaan alustaan ja ajettavuuteen peeveessä :)
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Linxy » 22.1.2016 9:24

Osittain pää huutaa että elä pilaa kiinanosilla mutta osittain hyvä että parantelet ominaisuuksia. Ite ainaki jättäsin kahvarungot orkkiksiksi. Ja se että jos laitat H4 nii ei saata riittää virta akulle. Ainakin 55/60w H4 ei toiminu kunnolla säätimen kanssa kun sai 3-9v... Joten otin säätimen välistä pois nii nyt takavalon johdoille tulee 6-11v ehkä 12v täyskaasulla ja jos ottaa etuvalon pois nii tulee +50v.

Jos haluat tekniikkaan painostaa, erityisesti lataustehoon, niin AM6 Ducatit eivät ole mahdottomat muokata, Vaatii vauhtipyörien kartion vaihdon joka on niiteillä kiinni, eli siis otat AM6 VP:n kehän ja laitat siihen PV kartion/keskiön, pientä sorvausta, koska AM6 Vauhtipyörän kehän se keskikolo on vähän liian pieni PV:lle joten sitä pitää avartaa jotta PV:n kartio menee sinne ja aluslevyn teon/sovitepalan teon.

Edit: Sekä hitsa/hitsauta vanteitten reiät umpeen!!!
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 22.1.2016 23:35

Nonniin, tänään sitten haettiin postista keula ja vanteet, eikä todellakaan pahaan hintaan.

Linxy
Vakio-osat pysyy tallessa jos morkkis iskee kiinan tavaran kanssa, itsellä oli tossa h4 ja toimi todella hyvin jännärin kanssa. Tuo akku homma on vielä vähän auki miten sen kanssa. Vanteen käväsen hitsauttamassa jos rupee liikaa pistään silmään nuo reijät, mutta alustavasti pidetään nelireikäset vanteet alla.

Postia odotellessa putsailin lamput ja laittelin led takavalon vakio umpioon. Ledit on alunperin wandamotorilta tilatusta led takavalosta, tekniikka vaan otettiin sisältä pois ja led levy mahtu vakio valoon kuin nenän päähän.

Vakio takavalosta oli metallilevy mennyt niin huonoon kuntoon, se otettiin pois ledin tieltä. Lasikin välttää, kuva on ennen pesua
Kuva

No sitten alotettiin uuden keulan purku, vaikkakaan en koskaan aikasemmin mankin keulaa purkanut oli se loppujenlopuksi aika helppo homma, mitä nyt päätymutterit oli hieman jumissa :roll:
Kuva

Keula saatiin purettua ja sisäosat pestiin.
Kuva

Hetken aikaa piti miettiä että mites nämä kaksi keulaa sitten yhdistetään, no eipä siinä kauaa mennyt kun keula oli jo mallailtu paikoilleen ja kiinni. Isommpi pölysuoja on pv:n vakio ja pienempi on mankin. Ulkojouset tulee tuohon keulaan koska ne kuuluu pv:n ulkonäköön 8)
Kuva

Vanteet tuli kans silmäiltyä läpi, huomenna pitänee dremelin kanssa käydä sisäpinnat läpi jotta ei jää teräviä ruostekohtia.
Kuva

Huomenna myös motonettiin hakemaan, maaleja, hiomapapereita ja muuta hauskaa

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Olli-st72
Liittynyt:
27.7.2013 19:05
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Olli-st72 » 23.1.2016 23:25

Nyt kuulostaa upeelta projektilta :D tee kunnolla loppuun eikä mitään räpellyksiä :)
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 24.1.2016 1:29

Pv projekti etenee vähitellen.
Tänään sitten tuli käytyä motonetissä ja rahaa palo. mutta 10€ alennus lämmitti sydäntä :lol: Mukaan tarttu kaikkea maan ja taivaan väliltä mömmöistä h4 valoon.

Olli-st72
Kiitoksia, projekti kyllä viedään loppuun ja kunnialla 8)

Motonetistä sitten suoraan tallille mopoa laittamaan. Ekana aloitettiin uusien vanteiden puhdistus jo pelkällä lian pyyhkimisellä näytti eri vanteilta. Vanteet käsiteltiin maalinpoisto aineella ja maali lähti nätisti.
Kuva
Pitänee ensiviikolla kysellä amikselta vähän noista reikien hitsailuista, joten maaleja vanteet ei ainakaan vielä saa.

Tuossa samalla kun maalinpoistoaineet hoiteli hommiansa rupesin ottamaan moottoria irti.
Kuva

Moottori irtosi pitkälti ongelmitta


Sitten pikainen tarkastus missäs kunnossa pytty ja mäntä oli. Pyttyä en irti ottanut, läppäkoneiston toisen mutterin kierteet lienee mennyt kun ei avaudu, huomenna dremeliä näytetään ja uus vastapultti kiinni. Vaikkakin oli jo melkein 10tkm ajettu pytty niin oli todella hyvässä kunnossa, mitä nyt muutamassa kohtaa näytti olevan kulumista. Pitänee katsella jos löytyy sopuhintaan hoonautus + mäntä hilppeineen niin pidetään tuo pytty, muuten lähtee uusi tilaukseen.

Huomenna sitten lähtee mangeton koppa, etukeskiö ja tankki käsittelyyn.
Kuva
Kuvasta näkee että mangeton koppa on maailmaa nähnyt, katellaan jos siitä saisi vielä siistin.
Mahdollisesti myös t-pala irrotetaan ja katellaan missä kunnossa laakerit on.

Tähän sitten jäätiin päivän päätteeksi
Kuva

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 24.1.2016 21:36

Tänään oli sitten vähän lyhyempi päivä tallilla, mutta tuli tehtyäkkin hommia.

Elikkä ensimmäisenä rupesin poistamaan maaleja mangeton kopasta ja etukeskiöstä. Osien päälle pistettiin maalinpoisto mömmöt ja odoteltiin. Kun rupesin raaputtelemaan maaleja pois, löyty etukeskiön beigen värin alta kiiltävä punainen väri.
Kuva
Kumminkin olin yllättynyt mangetonkopan kuntoon, sillä maalit päällä näytti olevan aika roisissa kunnossa. Mangetonkoppan lohkeama ketjupuolelta alhaalta siistiään ja koko koppa maalataan mustaksi, Suzuki teksti tulee valkosella. Keskiö pistettiin sitten toisen kerran mömmöjen alle ja ei siltikään lähtenyt, näyttävästi on eloksoitu tai kunnolla pulverilla joskus maalattu.

Tankki ennen maalinpoistoa, maali oli jo muutamista kohdista lähtenyt irti ennestään.Kuva

Sitten tankki pistettiin mömmöjen alle, ei voi muutakuin hattua nostaa tarrojen tekijöille, tkk tarra näkyy vieläkin ja malossin tarra oli kovaa kiinni. No onneksi nuo lähtevät viimestään hiomala.
Kuva
Kittiäkin näytti jonkinverran olevan, pitää kylläkin ite kittailla myöskin. Mites muuten noitten vanhojen kittien kanssa, ovat kumminkin suorat niin niitä tuskin tarttee ruveta irrottelemaan ja tekemään uusia itse ?

Sitten kattelin tuota moottorin mutteria, pyörii vaan tyhjää ei kiristy eikä löysty. Dremeliä en vielä kehannut käyttää jos jollakin olisi parempi idea tuon mutterin irrottamiseen. :roll:
Kuva

Loppuajan sitten kulutin takahaarukan, jousien ja lokasuojan irrottamiseen. Eipä tullut mitään erityisiä ongelmia. Rungossa enää kiinni sähköt, sivukoppa ja t-pala
Kuva

T-palan irrottaminen tyssäsi alkumetreillä, pakista ei löytynyt sopivaa hylsyä ja eihän sitä saanut irti. Huomenna sitten motonettiin hakemaan sopiva hylsy.

Olisi myös haussa se +4 monkeyn palkkiswingi, jos jollain olisi sopuhintaan myynnissä niin voisi laitta YV.

Huomenna sitten osien hiomista ja rungon puhdistusta

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut sitkuura » 25.1.2016 0:07

Tuohon sylinterin irrotukseen... avaat kaikki muut mutterit auki/pois kokonaan ja samalla kun käännät tuota kierrevikasta ni VAROVASTI kampeat vaikka isohkolla ruuvarilla pyttyä ylöspäin. Jos ovat vielä orkkis pinnapultti ni on mahdollista et kierre on menny muterista ja pinna on ehyt. Joskus aikanaan meni lähes aina mankin kantta kiristelessä eka setti muttereita sileeks kun ei malttanu jättää riittävän löysään, toinen setti toimi moitteettomasti. Ja siis pinnapulteissa säily kierteet virheettöminä.
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 25.1.2016 23:19

Tuli tänään tallila oltua vain muutama tunti ja projekti eteni, mutta myös otti takapakkia.

Koululla tuli irrotettua vanhat stefat monkeyn keulasta, uudet on hyllyssä odottamassa asennusta, pitää vaan maalit vetää uusiksi ennen asennusta,

No sitten motonetiin hakemaan sopiva hylsy ja tallille t-palan kimppuun. Runko käteen, wd-40 joka koloon ja sitten pultti irti, no pultti lähti sitten aika kepeesti. Mutta sitten iski pommi.
Kuva
Tuossa kohtaa rupesi v****** kuin pientä oravaa kun huomasi, että ei saa pähkinöitä pois maasta roudan takia. Kenelläkään olisi mitään vinkkejä miten tuon poikki menneen osan saisi pois.... Myöskään ei nuo lukite levyt lähtenyt pois vaikka kuinka pyöri. Taitaa taka-haarukan hankinta siirtyä vähän :roll:

No siinä hieman kiroiltuani jatkoi sitten koneen parissa. Sitkuuran ohjeistuksella mentiin ja mutteri lähti lopulta aika helposti, kiitos siitä. No sitten innokkaana avaamaan yläkertaa ja oli muuten positiivisen hyvässä kunnossa. Ainoastaan imupuolella oli jälkeä männässä ja pytyssä, mutta samalla männänrenkaat oli vaihtokunnossa. Kampurassa ei ollut väljää ja muuten konepuoli oli siiisti.
Kuva
Piti vähän näyttää dremeliä kans tuolle mutterille, onneksi uudet löytyy jo ennestään.

Sitten vielä kevennykseksi kuva valosta h4 xeonlookilla
Kuva
Tuli muuten härön näkönen, sitä hetkeä odotellessa kun tuon saa kiinni ja virrat kytkettyä 8)

Huomenna jos ottaisi maalit pois pumpuista ja putsaisi runkoa

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 27.1.2016 0:04

Tänään tuli tallilla jokunen tunti oltua ja hiominen tuli alotettua. Koululta sain maalaus paikan joten tulee vielä parempilaatusta jälkeä.

Ensimmäisenä rupesin runkoa putsaamaan, oli kerännyt ihan mukavasti likaa jokaseen pikkuväliin
Kuva
Tuli siinä puolisentuntia puhdisteltua runkoa ja totesin ettei tarvitse kokonaan maalata. Pitkälti paikkamaalata moottorikehto ja muutama kuluma penkin kohalta.
Kuva

Mutta itse hiomiseen, Aloitin tankin hiomisella. 180 paperilla vedin koko tankin läpi ja jossain välissä pitäisi kittailla lommot pois.
Kuva
Kittiä löytyy ennestään, mutta ei uutta kitattavaa ei ole kuin muutama lommo.

Tuli myös hiottua sivukoppa ja se olisi perjaatteessa maalausta vaille. Hiomisen aloitin 180 ja siitä sit etenin tässä järjestyksessä 240>320>400>600>800>1000.
Tuli aika psykedeelinen sivukoppa, kun alhaalta paljastu metal flake sininen ja sen alapuolelta valkonen pohjamaali. No Koppassahan pieni halkeema, sekin kittaillaan ja sit maalit pintaan.
Kuva

Sit tulee kans huomenna tilailtua uus ohjaustangon kiinnikeen joka meni aikasemmin poikki, swingi, Laakerit etu keskiölle ja muuta hilpettä wandalta

Huomenna pitkälti lisää hiomista, joten välttämättä ei tule päivitystä.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 30.1.2016 17:39

Päivitystä pukkaa ja projekti edistyy. Eilen tuli niin pitkään oltua tallilla, etten sitten yhden aikoihin kehdannut enää päivitellä. Aamulla sitten iski flunssa joten katotaan miten ensviikolla jatkuu.

Eilen tuli osteltua osia, kävin hakemassa halvalla vakio ilmanputsarin ja wandalta tuli paketti perille. Putsaria pitää vielä siistiä ja laitella mutta käyttökelponen siitä tulee.

No Wandan paketista tuli +4 palkkiswingi, lampunrauta, mittarinpyöritin, moottorin pulttisarjaa, laakerit ja suojakumeja yms. Kaupanpäälle muija kalenteri, pv varaosa lista ja tarroja :lol:

No mallailin sitten swingin paikoileen ja kattelin mitä siihen pitää tehdä jotta sopii täydellisesti.
Kuva

Mittarinpyöritin sitten osottautui liian isoksi etukeskiölle... pitänee katella mistä löytyisi pienempi :roll:

Sitten tuli hiottua vanteet, keulapumput ja mangetonkoppa maalausta varten. Kittalin myöskin sivukopan ja tankin.
Kuva
Kuva
Helmikuun puolella tulee sitten taka-keskiötä, jarruja ja muuta viimeistelyä.
Jarruiksi on alustavasti tulossa yamaha aeroxsin satulat. Levyiksi on suunnitteilla vähän erilaiset kuin monkeyn vakiot, kuhan löytäisi sopivat kohtuu hintaan.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Tukelius
Pyörä:
Yamaha Aerox 2006 Peugeot Xps 2006
Liittynyt:
15.1.2016 21:07
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Tukelius » 3.2.2016 18:29

Kiva ku joku laittelee tämmöseenki kunnollisia jarruja ja muita.

Säilytä orkkis osat voipi nimittää olla vaikka 5 vuoden päästä harvassa nuo peussin osat.
Ja sit viel et laita toi keula ns "oikein päin" elikkä et akseli tulee etupuolelle ku muuten ihan kehitys vammasen näkönen omaan silmään. :D
Vai oliko tossa levykeulas et se tulee just tollee tyhmän näkösesti. :(
Maje
Pyörä:
gilera
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
19.11.2014 10:36
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Maje » 3.2.2016 19:22

Hyvältä näyttää. Kerrankin panostetaan jarruihin ja alustaan eikä vaan ulkonäköön. 8)
Mankin levykeula tulee niin päin miten se nuissa kuvissa on.
Eli oikeinpäin se on.
Käy tsekkaamassa projutopic: viewtopic.php?f=72&t=87745
*Tolppa*
Liittynyt:
23.4.2014 15:58
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut *Tolppa* » 3.2.2016 23:09

Tarkoitti varmaan että kun peeveessä se on juuri toisinpäin.
Sitä ei oikein voi kääntää kun jarrusatula tulee sitten eteen ja se ei oo hyvä juttu.
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 3.2.2016 23:43

Pika päivitystä tähän väliin, nuhasta toivuttuani jatkuu pv proju.
Tosissaan tuo levykeula on laitettu kuvassa oikeinpäin, sillä muuten olisi jarrusatula edessä ja se jos mikä näyttäisi tyhmälle :lol:

Tänään tuli hiottua kitit tasaseksi ja puhdistettua moottoria. Huomenna koulussa olisi tarkoitus maalata kaikki hiotut osat. Maalatuista osista huomenna sitten kuvia.

Mitä mieltä porukka olisi jos laittaisin lämpöraudan ja pakoputken väliin "amisritilää" ja maalaisin sitten samaan väriin kuin tankintarrojen pääväri ? Lämpörauta siis pysyisi kiiltävänä.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista