Stanced Kymco by n3d

V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 22.9.2015 21:52

Eikös ne reijät kannaisi tehdä suoraan siihen rumpuun ja siitä pulteilla toinen vanne kiinni?
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 22.9.2015 22:26

Kiitti vastauksista.

Uus vanne tarvitsee spacerin koska sen ET luku on paljon suurempi. Eli uus vanne tulee ulompaa kiinni. Ja spaceria kaavailin kaksiosaiseksi koska vanhassa vanteessa on 3 puolaa ja ne puolat työntyy ulospäin keskiöstä ja keskiön vahvikkeet myötäilee puolia, joten kiinnityskohdat on heikompia puolien kohdalla.

Selkeää, eikös? :lol:

Mitoista en vielä tiedä paljoa, koska tilasin samannäköisen mutta erilaisen vanteen kuin mistä mitat sain. Tuleva vanne on hitusen leveämpi kuin mitatun vanteen. Spacerien yhteinen paksuus tulee olemaan yli 20mm.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 23.9.2015 22:13

Soitin motonettiin kun ei alkanu maaleja kuulumaan viikon päivien jälkeen ja siellä oli tapahtunut silleen että uus työntekijä oli kirjannut tilauksen mutta ei ollut tilannut niitä :paha:

Naurahin vaan puhelimessa sille, kun toinen työntekijä sanoi että: "mitenkähän sen nyt nätisti sanoisi" :lol:

Pahoitteli sitä sitten, mutta joo perjantaina pitäis olla maalit siellä. Pääsen sitten maalaamaan hyvällä säällä ja sitten odotetaan viikko kuivumista ja päästään teippaamaan grafiikat.

Pitää varmaan ennen maalausta kokeilla miten tuon mittariston sais sopimaan etukatteiden kanssa hienosti. Meinasin jonkinlaisen lipan asentaa peittämään rumaa mittariston takamusta.

Ja nyt tarviin vinkin! Miten saan jatkettua takarumpujarruvaijeria kun ei liikkeissä ole yli 2 metrisiä jarrurumpuveijareita. Tarviis 25 cm jatkoa.
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 23.9.2015 23:34

älä huoli niin se on moni muukin maali loppunu :D itekkään en pääse roxin punasia osia maalaamaan mustalla valkosia katteita varten koska kyseinen musta väri millä maalannu on loppu :s
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 24.9.2015 23:07

Niinpä! Meinasin sortua ostamaan värikoodihyllyltä jotain sinnepäin olevaa maalia :lol:

Mutta nyt tulee kerralla oikeenväriset niin ei tarvi keväällä katella pientäkään sävyeroa. 8)

Kawazuikkeliin ehotti eräs herrasmies vaihdossa wolkkari tennistä, vai oliko se golffi. Näillä näkymin vaihtuu sunnuntaina siihen. Sitten pitää tehdä profiili moottorien puolelle. Levipellit tuloo mukaan ja maavara on 6cm. Jokatapauksessa pitää opetella kirjoittamaan volkswagen oikein. Pien v tulee eka. Vain yksi on eka auto ja oisin sen halunnut olevan Micra... Ei enempää autoista...

Tänään oli suunnitelmissa leikellä astinlaudat, mutta pistosahan ainoa terä katkesi joten hommat loppu siihen. Ja eipä sitä ilman golffia vielä lähetä hakemaan samantien uutta terää. Aattelin että pistosaha repii alumiinilevyn reunat rumiksi, mutta niin ei käynyt. Yllättävän siistiä jälkeä tuli. Mutta pitää vielä siistiä hiomalla tai lekomalla.

Sitten tutkin tehtävälistaa ja tälle päivälle sattu jarrukahvojen nuppien irroitus. Pien juttu mutta tärkee. En sitä tehnyt. Joten mittariston siistiminen oli aiheena.

Kuva

Pimeeksi meni. Mutta sain vakiomittariston sopimaan tangon keskelle pienellä modauksella. Ei onnistuisi crossitangon kanssa. Nyt näkee kaikki lukemat ja merkkivalot. Vielä pitäisi vaihtaa mittarien taustat valkoiseksi ja valaistus punaiseksi. Ja varmaan maalaan oranssiksi mittarin rungon. Leikkaan myös kaikki kiinnikkeet pois eli mittariston pyöreäksi ja kiinnitän sen jollain pelkästään pohjasta joten kiinnikkeet ei näy!
Fr0nkale
Pyörä:
Löytyy
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
16.2.2014 22:29
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Fr0nkale » 25.9.2015 19:25

No eikhyl sovi toi mittari tohon vaikka mitenpäin änkis

Muuten nättiä projektia änkolmedee! :P
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 25.9.2015 23:51

No se mittari, siis se mittari. Kun se mittari ei... :lol:

Yleensä kun on tehnyt jonkun muokkauksen ja vaikka vähän tyrisi sen, niin ajan myötä sen alkaa hyväksyä ja alkaa pitämään siitä. Tässä kävi päinvastoin... Tänään katoin valosammalla mittaristoo ja käynnistin pärrän. Kun mittariin tuli valo niin se ratkas. Ruma se on :lol:

Kuva

Merkkivalot ja ajetut kilometrit ei mulle siinä merkkaa mitään, mutta tuo bensamittari on tärkee. Meinasin että pilkon sen ja teen bensamittarille vaikka neliön muotosen lasillisen katteen tai sitten siirrän sen katteen taakse silleen että bensamäärän voi tarkistaa paikallaan ollessa. En vaan vielä tiedä miten se mittariston purkaminen hoituu.

Kawasakin 4stunt kaatumaraudassa oli paikka vakio mittarille. Mittari oli helppo siirtää siihen pitkien johtojen ansiosta ja se ei ollut näkymää tai highchairia haittaamassa tangossa.

Kuva

Eikä varmaan kovin laiton olekaan vaikka sitä ei nää ajossa lukea 8)

Samantyyppistä ratkasua mietin tälle skootterille. Kun sillä ajetaan muutenkin kaasu pohjassa. Ja ei tämä tule työ- tai koulumatkoihin. Mulla on perjantai joka päivä :lol:
KIITOS KELA JA ILMARINEN :lol:

Sit sain tehtyä astinlaudat. Helppoa hommaa kun on hyvä terä ja hyvä saha ja kallista alumiinipeltiä. Eikä yhtään kaduta että tein kaksiosaisen.

Kuva

Pito on liiankin hyvä. Pitää vielä porata kiinni tuo ja porata isot reiät itse katteen kiinnittämistä varten. Meinasin tehdä 40mm reikiä täyteen nuo levyt, mutta ei sellasta terää ole sattunut silimään. Pääosin puuhun tarkotettuja sellaiset. Joulukuusiterä taas on liian pieni tai liian kallis. Rei'istä näkyisi oranssiksi tuleva kate niin se ois hieno.

Ja tänään tein kaasuvaijjerin. Ei ollut niin helppoa ja hauskaa hommaa kuin olisin luullut sen olevan. Kaikissa vaijerin osissa oli kymmenesosamillien kokoisia heittoja joten niitä piti modata. Hyvä siitä tuli silti. 25cm pidempi kuin alkuperäinen ja hyvin riittää. Pitää vaan vielä öljytä se.

Tällainen tuli siitä penkin sisäkatteesta kun korotin sitä kaasarille tilaa tehdessäni.

Kuva

Kaunis se ei ole, mutta niin et ole sinäkään. :lol:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 27.9.2015 22:14

Kuva

Eli tänään oli synttärit ja Kawasaki stuntti vaihtu mk2 Golffiin! :)

Välirahaakin sain pari sataa, joten rakentelubudjetti kasvoi.. ja paljon! 8)

Golffi on jo tontitettu ja levitetty joten en sitä rassaa. Aikani menee siis edelleen skootteriprojektiin teidän lukijoiden iloksi!

Mutta muutos on. Ainakin se budjetti. Vanne tilataan, vilkut ostetaan. Siis meinasin jättää ne vilkut laittamatta kun elelin pahasti luotolla. Mutta nyt saa katevilkut ja taakse minivilkut.

Kaasuvaijjerin öljysin. Kädet likaantu. Voi ei. Bilteman ketjurasvaa laitoin jonkun foorumilaisen vinkistä. Nyt ainakin palauttaa nopeesti. Mutta saattaa olla että öljy valuu pois ajan kanssa. Valu niin nopeesti koko 2,30m vaijjerin pituudelta vartissa.

Astinlautoja en kerennyt porata. Oli niin kylmää jo ulkona niin ei ollut motivaatioita. En ollut niin innolla ryhtymässä siihen kuin projektin muihin hommiin projektin alkuvaiheissa. Silloin oli intoa. Mutta ei syytä huoleen. Kunhan saan maalit niin into palaa kun näkee jo jotain muutostakin!
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 28.9.2015 8:22

vaihoit 2500e stunttipyörän vanhaan 1000e arvoseen golffiin ja parin sadan välirahalla??? :O whyyyyy!!!
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 28.9.2015 12:59

Tonnin? Myin oman 1.6 carvalakin yhdellä oranssilla setelillä ja tankissakin oli tilkka gasoa.
Mut ei näissä kannata pelkkää rahallista arvoa tuijottaa käyttöä vailla oleva kallis peli on monesti omistajalle arvottomampi kuin halvempi, käyttöä näkevä vehje.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 28.9.2015 17:15

Pien läppä oli, mutta nyt kun otitte tosissaan niin vähän nolottaa... :lol:

Kuva

Nuo kaikki tuli entiseltä Volkkarimieheltä!
Tolla summalla saa jo Ninjan ilman stunttivermeitä :)
Mutta ei enää stunttihommat ole mun juttu. Joskus pitää vielä se kortti saada pysymään :seko:
Noilla ostan veljille joululahjat ja lopulla sitten jonkun halvan faitteriprojektin :)

Ja Kymcolle kuuluu hyvää, vanne on postissa! Huomenna haetaan ja sovitellaan :P
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 28.9.2015 19:49

voi helvetin ketku :D tuo oli jo ilkee teppu :lol:
täällä kyllä ootellaan tota kymcon vanne sovitusta koska muutki muutokset näyttäny onnistuvan aika hyvin :seko:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 29.9.2015 0:05

Joo kiitos ja vielä anteeks. :D Vanteen sovitus onkin se mielenkiintoinen vaihe. Aattelin ehkä venyttää tuon vakiotakakumin sille leveelle vanteelle, koska otteessa lukee rengaskoot, muttei vannekokoa niin on vähän laillisempi, tai ainakin ei osaa poliisi paikanpäällä sakottaa. Oon jo kyllästynyt sakkoihin. Haluan liikkua huomiota herättävästi mutta se yleensä lisää laittomuutta. Vanteet siis tulee vähän renkaanreunaa ulommas joten tulee olemaan ihan jännän näköinen.

Teen ehkä ensin spacerin puusta niin hahmotan millanen siitä pitää tehdä ja se ei hajoa vaikka koittas pyörittääkin "vaihteella". Ja jos se hajoaa niin vanne lentää naapurin ikkunasta läpi.

Takajarrua koitin jatkaa kierretangolla kun mistään ei saa pidempää rumpujarruvaijeria.

Kuva

Tuo koppaan liitetty mallikappale pääsi joustamaan pultin kumitiivisteen takia joten siihen ei saa tehtyä kiinteää liitosta. Muuten ois toimiva vehe kun jarrunkin sai lukkoon. Vaatii siis lisää suunnittelua. Normi pultti taas ei pysynyt siinä.

Sitten siirryin toiseen aiheeseen eli astinlaudan kiinnittämiseen. Helppohan se ois porata reiät sille ja laittaa matalakantapultit, mutta siinä astinlautojen alla on tuo akun luukku. Miten ne astinlaudat pitäis kiinnittää että ne sais yläkautta kiinni pohjakatetta irrottamatta? Aatos aluksi oli laittaa pultit läpi ja mutterit jalkatilakatteen alle. Eli tarviis varmaan jotkut klipsit?

Kuva

Tuo jarrujen säätö on sellasta pientä nypläämistä jolla ei saa ulkonäöllistä hyötyä joten siihen ei motivaatiot riitä. Mut kyl mää sen teen kun oon tähän ryhtynyt. Ja yleensä hommaa tehdessä alkaa se motivaatio ilmestyä. ;)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 29.9.2015 20:34

Noniin, vanne tuli! Sai hymyillen poistua matkahuollosta. 8)

Kuva

Huomenna pitää hakea pyöränmutterit tai -pultit ja poistaa rengas vanhalta vanteelta. Sitten vänkään itse kumin uudelle vanteelle. Jos siitä nyt tulee mitään.

Kuva

Hyvältä tuo näyttää omalla paikallaan. Jos ei muuta niin erikoiselta. ;)

Vanteen ET on 45mm. Tänään meni aika mittaillessa ja sovitellessa. Eli suomeks, en saanu mitään aikaseks. Mutta hyvillä mielin lähin kotiin kun sain selville että kyllä tuo vanne sahaan menemään Kymcoon.

Tänään sitten kyselin vakiovanteen hintoja jos tuon entisen rälläköin, niin 20€ oli kahessa paikassa molemmissa hintana. Ei kallis, joten halvalla voi palata entiseen jos tuo homma ei onnistu.

Vanhan vanteen kun pääsee rälläköimään ja tekemään puuspacerit niin alkaa hahmottaa mitä tästä vanneprojektista tulee.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 30.9.2015 21:45

Tänään hain tubeless venttiilin ja pyöränmutterit. Tubeless venttiilin asennus oli mukavaa. Siihen meni aikaa kun en aatellu rasvata sitä. Mut kiinni se on nyt!

Sitten irrotutin vakiovanteen renkaalta. Makso 7€. Uuelle vanteelle meinasin vanhan renkaan asentaa itse koska sitä pitää venyttää. Tähän asti pääsin

Kuva

Sitten kotiuduttuani sain selville että tallissa olisi ollut rengasraudat. Noo huomenna uudella innolla rengasrautojen kanssa vanteen kimppuun niin ei tarvii kiintolenkillä vääntää.

Spacerin teon keskeytin kun pitää ensin saada selville pitääkö vanteen levyinen kumi ilmoja kun se rengas on kiinnityskohdastaan kapeampi. Jos ei pidä niin pitää etsiä jostain 150mm leveä 12 tuumainen rengas. Nykyinen on 130mm ja vakiovanneleveys on jotain 100mm.

Eli turha päivitys. Ei tarvitse kommentoida :lol:
Huomenna taas on muuta puuhaa niin en ehkä kerkeä rassaamaan ja päivittelemään. Mutta niinhän se on että vain köyhillä on kiire.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista