Stanced Kymco by n3d

n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 2.10.2015 1:14

Tänään sitten pääsin asentelemaan rengasta ihan rautojen kanssa. Sinne uppos!

Kuva

Yllättävän helppo homma oli. Ei menny varmaan kuin alle vartti ja se onnistumisen tunne korvas kaiken työn.

Hyvältä se näyttää tossa, mutta se renkaan kiinnityskohta on kapeempi kuin vanne. Joten ilmaa en sinne saanut. Kävin shellillä pumppaamassa kun omat pumput oli rikki. Kaikki ilma meni renkaan välistä pois. Kokeilin myös kiristää renkaan vanteelle kuormaliinalla. Silti päästi ilmat ulos.

Tässä näkyy vakiovanteen ja uuen vanteen leveyden ero:

Kuva

Eli on aika paljon leveämpi. Noh. Ratkaisua etsin netin ihmeellisestä maailmasta ja sain selville että kapea rengas räjäytetään leveälle vanteelle jarrunpuhistaja aineella. :lol:

Pitää olla aika tyhmä että lähtee kokeilemaan tuota. Eli sopiva homma mulle! 8)
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut An77i » 2.10.2015 11:46

Perkele soikoon, tästä tulee härski! 8) Jos ei ois mopoikä ohi niin tulisin hakee tän valmistuttua sulta pois. :D
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
hoko-
Pyörä:
Yamaha neos 2t stuntti, Tunturi sport -73.
Paikkakunta:
kellokoski city
Liittynyt:
10.10.2011 19:46
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut hoko- » 2.10.2015 13:31

Hieno laite tulossa :) onko sulla kuvia siitä spaceristä? Kiinnostaa tietää miten toteutat tän :D
mitä hitaamin tippuu sen parempaa tulee.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 3.10.2015 20:08

Kiitos An77i. Kyllä tulee härski. :lol:

Spaceri tehdään sitten kun saadaan joku rengas fittimään vanteelle :paha:

Mut kiitti kiinnostuksesta hoko- :)

Ja kyllä täällä pitää tehdä jo jotain aika erikoista että saa kommentteja 8)

Maaliasiaa. Tilasin motonetin kautta toisesta motonetistä motonetin oranssia motonet maalia. Siirtomaksu on... Noo ei täällä passaa hinnoista puhua kun tähän on menny jo... Noo sekin jää kertomatta :lol:

Motonetti saa ne maalit viikon päästä ja minä innoissani poljen hakemaan niitä kun on niin kauan jo odotettu. Vaikee uskoa että saan ne maalit kun on niin tiukassa ollut...

Sitten se mielenkiintoisin asia. Eli renkaan levittäminen vanteeseen.

Kuva

Tuossa näkyy millanen väli jää renkaan ja vanteen väliin kun rengas on kiinni toiselta puolelta.

Kuormaliinalla taas koitettiin saada veljen kanssa sitä tiiviiksi. Ei tullut tiivis. Sitten se neronleimaus: renkaan levittäminen vanteelle räjäyttämällä :idea:

Ostin biltemasta takkasytyttimen, sammutuspeitteen ja jarrunpuhdistussprayta.

Sitten vaan vesiletku viereen, sammutuspeite levälleen, pahvia vanteen alle. Sitten suihkimaan noin 3 sekuntia jarrukliineriä eri puolelle rengasta ja sytytys.

Ei räjähtänyt se. Palo oli liian hidasta. Mutta palo ihan mukavan aikaa koko vanne ja rengas. Se sitten sammutettiin sammutuspeitteellä.

5 uutta yritystä. Ilman kuormaliinaa, kuormaliinan kanssa ja sitten sumutettiin pidemmän aikaa. Ei onnistunut. Noo, ainakaan ei tullut henkilövahinkoja. 8)

Pitää vielä koittaa eri aineilla ja antaa ehkä niiden höyrystyä renkaan sisässä jonkun aikaa niin ei pelkkä neste pala.

Jos ei onnistu, niin pitää kokeilla laadukkaammalla ja jämäkämmällä 140 leveällä kumilla. Jos ei sekään onnistu niin on tilattava kapeampi vanne :(

Tai sitten auton rengas! Löysin juuri 70€ 150 leveen renkaan joka istuis täydellisesti tuohon kymcoon. Tasapohjainen siis. Mutta vihaajat todella vihaisivat sitä ratkaisua :lol:

Vältän sitä.

Ainiin, ja sillä paineilmakompressorilla sais kans paljon painetta nopeasti. Mutta ei kukaan mulle lainaa sellaista noin tyhmää käyttötarkoitusta varten :P
KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 3.10.2015 23:12

Ei sitä ainetta tarvi mitenkään ylettömästi suihkia. Liikaa sitä niin happea jää liian vähän -> palaa hitaasti eikä kumi räjähdä vanteelle
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 3.10.2015 23:28

Jees kiitti KonZa. Tällasia vinkkejä kaipaan! Huomenna paukkuu taas :lol:
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 4.10.2015 14:21

brakecleaner palaa liian hitaasti. porukka on käyttäny jotain muita herkemmin syttyviä suihkeita siihen. yritättekö siis jollain perus pumpulla pumpata? ei muutaku vanne mukaan ja liinalla kireeks, sitten vaan huoltoasemalle laittamaan painetta ;)
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut lokitekki » 4.10.2015 15:45

Toimii tuo cliineriki jos on tarpeeksi pieni rako, alle sentti auton renkaassa.
Tuosa vois toimia jos ottaa kumin pois ja laittaa jotain vaikka puu kalikkaa kumin väliin ja antaa olla yön yli, että se muotoutuis leveämmäksi. Tai sit rengasliikeeseen jossa on ilmatykki, sillä pitäs mennä. Sisuskumiakin vois kokeilla.
Oma mankin kumi meni liinalla, kun siinä oli niin iso rako että räjäytys ei toimi, piti vaan vetää liina pirun kireelle niin toimi. Riippuu aikalailla minkalainen kumi on.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 4.10.2015 16:09

Kiitos anttu ja lokitekki! Pitää jättää muotoutumaan jos en saa kahdella liinalla ja venttiilin sielun poistolla leviämään. Ja tosiaan pitää mennä sinne huoltoasemalle. Toivottavasti siellä ei ole muita näkemässä liinaviritelmää :lol:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 4.10.2015 20:12

Tässä vaiheessa on varmaan hyvä jo myöntää että muokkasin tuon vanteen leveys kuvan. Oikeasti se on tuplasti leveempi kuin vakiovanne :seko:

Kuva

Kuva

Kuva

Mutta venäjällä laittavat 8 tuumaa leveelle vanteelle 140 leveän renkaan. Minä laitan vaan 130 leveen renkaan 6,5 tuuman vanteelle 8)

Eli matiikkaa:

130 leveä rengas on 5 tuumaa leveä ja
165 leveä vanne on 6,5 tuumaa leveä.
Joten tyhjää jää 35mm eli 1,5 tuumaa.

Tässä ei ole tällä kertaa mitään huijjausta vaikka niin tykkään jallittaa teitä ;)
Tässä todisteet:

Kuva

Kuva

Poliisisetä on siis sitä mieltä että otteessa lukee 130/70R12 takarengas joten hän ei paikanpäällä osaa sanoa onko vanne liian leveä. Näin ainakin toivon. Täten hän määrää katsastukseen. Ja nyt olen tekemässä kauppaa katsastuskymcosta. Hintaa on 450 ja Kymco on täällä Kuopiossa. Väri musta. Katteet ehjät.

Joten varmaan siirtäisin kaiken tästä siihen ja maalauttaisin ehjät katteet liikkeessä ja veisin näyttelyyn. Tämä on vaan haave, mutta ei kovin mahdoton.

Ja se pitää se siirtää koko kone vasemmalle vajaa 2 cm joten kaikki jatkot menee uusiks ja tällä kertaa varmaan hitsauttamalla koska rahatilanne parani. Mitään 30cm jatkoja en kuitenkaan tähän halua. Vaan hillityn 12cm.

Iso kiitos 5000 lukijaa!
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 4.10.2015 22:05

JOKU TUOSSA MAASSA HÄIRITSI HETI ALUSSA JA TULIHAN SE SELVÄKSI!!! :D
on se vaan leveä ja kyllä tuo tuohon vielä sinkuu ;)
Kävitkö huoltoasemalla kokeilemassa vähän paremmilla paineilma vehkeillä? :D
oman arvauksen mukaan kyllä lähtee skootterista ennemmin muista syistä kilvet ku tuon vanteen takia mutta pidä huoli että
1. vilkut toimii
2 jarru, taka, pitkät ja lyhyet valot toimii
3. töötti löytyy
4. peilit
sitten ei poliisi oikein voi älyttömiä alkaa itkemään :)
Fr0nkale
Pyörä:
Löytyy
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
16.2.2014 22:29
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Fr0nkale » 4.10.2015 22:13

Täälläpäin ei edes siistiäänisiä nelari skoottereita pysäytellä :lol:
Oma 6000km kokemus skootterilla kuitenkaan ei ole ollut mikään poliisiton keikka. Lisäksi koko 2v kortillisen aikani mitä olen ajanut sen (oiskohan joku noin 15k) niin eipä oo pysäytetty ku viis kertaa ja nekin kemmulla ja derbillä. :nörtti:. Tuskinpa pysäyttää kuhan nätisti ajelee, riippuu tietenkin kuinka jaakiaa se sulla on
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 4.10.2015 22:25

Niin siis Kawasaki kuski ajo tänä keväänä Kuopiossa poliisia karkuun 180km/h. Se olin mä.
2 vuotta ehdonalaisen koeajalla olen. Stunttipyörän myin pois stunttipaikan puuttuessa.
Mutta sen verran otin ehdonalaisesta selvää että se ei ole mitään.
Jos joudun vankilaan jostain syystä niin se aika pitenee 3,5kk.
Eli toisesta liikennerikoksesta en joudu putkaan. Putkassa tosin olin jo yhden päivän tutkinnassa.
Enää en karkuun aja, mutta luisussa saatan vedellä Kuopion alueella jatketulla Hondalla.
Sakotkin on aina ollut mun tuloista johtuen niin pienet että kumeihin on palanut enemmän rahaa.
Skootterien tuunaus on stunttailun sijaan uus harrastus vaikka apehangeri veljeä hävettääkin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 50734.html
Fr0nkale
Pyörä:
Löytyy
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
16.2.2014 22:29
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Fr0nkale » 4.10.2015 22:40

No just tuon takia mieteinkin tätä juttua. :lol:
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 4.10.2015 23:22

Vilkut pitää vielä hommata kuhan saa maalauksesta katteet. Takajarruun teen sen kierretankojatkon ja jos se ei toimi niin kiroan. Valot toimii, pitkät ja lyhyet, mutta tuo on se projektoripatentti. Pitää kattoo miten se toimii että häikäiseekö vastaantulijat. Se saattaa olla iso ongelma. Valokuvio on kuitenkin jees. Pitää koittaa sitten säätää sitä osoittamaan maahan. Peilit on tilauksessa dicen kääntyvät. Eivät vaan saa toimitettua niitä ennen kevättä. Varmaan pyydän rahat takasin niistä ja mietin millaset tähän laitetaan. Kuitenkin apehangerin kanssa perinteiset peilit on taivaissa :lol:
Töötti löytyy mutta se ei ole kiinni. Ja meinasin asentaa tähän mahdollisimman kovaäänisen töötin liitettynä kahteen akkuun. Mopoilijoita nimittäin sorretaan aina. Näkevätpähän keskarin paremmin kun tööttää kovasti. En yleistä silti. 8)

Spaceriasiaa. Eli sorvautan spacerin. En vaan tiedä miten sellainen alumiinispaceri tehdään. Sorvataanko se jostain alumiinikiekosta? Ja miten ne pulttijaot tehdään niihin? Pitää kysellä mittatilausspacereita. Mutta noihin jos osaatte vastata niin ymmärrän vähän paremmin mitä oon tekemässä. Laserleikatut spacerit ei varmaan ole niin tasaiset ja niitä ei saa tarpeeksi paksuina niin joutuisi yhdistelemään. Ja se vanhan vanteen keskiö pitää sahata irti ja keksiä siihen reiät tasan oikeille kohdille. 6 pulttisena meinasin sen kiinnittää spaceriin.

Kuva

Vielä kuva selveentääkseni. Tuollanen olisi ainakin tarpeeks yksinkertainen niin ei ole liikaa liikkuvia osia niinkun autoissa on. ;)

Parin päivän sisään mittaan tarpeeks ison keskireiän spacerille ja uuden vanteen pulttijaon ja spacerin paksuuden ja rälläköin vanhan vanteen keskiön irti ja tasotan sitä sen verran kun pystyn. Kyllä tämä spacerihomma etenee vaikka vielä vähän ollaan hakusessa. Hyvä siitä tulee ja jos täristää niin tehdään alusta. Työtön ei stressaa ja vain köyhillä on kiire 8)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista