LAZZIZ | Yamaha DT KTM replica

Lazziz
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 18:16
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut Lazziz » 21.10.2014 23:32

Moro,

Stefoja en vielä saanut, kun ovat loppuneet ainakin Bikeforumista ja McScatterilta.
Huomenna saan selville millon mahdollisesti saa bikeforumilta.

Stefan mitat: 40x52.5x4.6/14

Vähän osalistaa mitä puuttuu KTM replicast:

Stefat
Keulaöljyt
Äänenvaimennin
Tummennuskalvoa
Uusi takahäkki
Musta penkki
Ketjulaahain
Jarruadabteri
Gripit
Vilkut
(Joku tehari) ;)


Toiseen detsiin:

Mustat etukatteet
Takalippa
Fatbar
Takahäkki
Mäntäsarja
Tiivistesarja
Öljyt
Vaihteisto öljyt
Jäähdytys nesteet
Vilkut
Musta penkki

Jtn varmaan unohtoi niin päivitellään sit projektin edetessä. ;)

Mietin myös vanhan sisäputken poraamista 17mm terällä :)
Onko huono idea vai ei? Niin laittakaa kommenttia. :P

Todennäköisesti joudun tekemään jonkin näköset holkit vanteille. Niin jos joku haluaa jakaa kokemuksen niiden teosta. Niin olis tähänkin apua. ;)

Kuva

-Lazziz
-Lazziz
Lazziz
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 18:16
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut Lazziz » 27.10.2014 0:37

Moro taas,

Projektihan ei oo nyt oikeen edenny kun ei ole osia vielä tullut, mutta ensi viikolla pitäisi tulla jonkun verran osaa mm.
-Syyläri
-Koko musta penkki
-Vaihdepoljin
-Underin muovi
-punaista letkua
-Mäntäsarja
-Äänenvaimennin
-Etu haarukan stefat
-Tummennuskalvoa
-Tiivistesarja
-Vilkkuja
-Jarrukahva
-Ketjut

Minkäänlaista suunnitelmaa mulla ei ole kun ei editointi softaa oo nyt käytössä mut sen verran voin antaa vinkkiä. Että tän tyylinen olisi tulossa, mutta eri tarrasarjalla. 8)

Kuva

Jos täältä löytyy joku osaava editoia niin muhun voi olla yhteydessä yv:llä!!! ;)

Sit semmosta et onko tollasen vanteen purkaminen kuinka iso homma kun ei minkään laista kokemusta sellasesta ole ? :)

Ja laittakaa tietty mielipidettä suunnitteluista. ;)

-Lazziz
-Lazziz
Yamahat
Liittynyt:
25.2.2014 0:26
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut Yamahat » 27.10.2014 18:57

Nyt on kyllä suunnitelmat kohillaan! Tulossa kyl todella uniikki jos vaan onnistut :seko:
Lazziz
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 18:16
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut Lazziz » 27.10.2014 19:03

Moro,

Tänään sain kaksi pakettia osia ;)
Ja nyt päästään kasaamaan keula näin ensimmäiseksi.

Kuva
Kuva

KERTOKAAS JOKU!!!

Mitä keula öljyy suosittelette tollaseen USD keulaan ja kuinka paljon sitä pitäisi laittaa per/pumppu ? :nörtti:

(Aprilia RX / Suzuki RM 125 USD Keula)

Nopeita vastauksia!!!

-Lazziz
-Lazziz
Lazziz
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 18:16
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut Lazziz » 28.10.2014 23:57

Tehääs pieni välipäivitys.

Keula on nyt kasassa eli sain tänään vaihdettua öljyt ja stefat.
Hieman mietin jarruadabteria ja jonkinlaiset holkit pitää tuohon tehdä.
Onko holkeilla väliä mistä tekee?

Myös takahäkin siistimisen aloitin ja hyvinhän siitä metallia irtos :lol:

Päivitellään paremmin kun saadaan kasattua...

Katsastus:

Onko mahdollista katsastaa pyörä niin, että kilvet jää konttorille kun pyörällä ei ole tarvetta ajoon talven aikana niin turhaan siitä vakuutuksia maksella. :)

Kuva
Kuva

-Lazziz
-Lazziz
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 29.10.2014 8:09

Ainakin autojen kanssa kilvet voi jättää 3 kuukautta konttorille rekisteröinnin jälkeen, mutta moposta ei ole varmaa tietoa kyllä
blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut blockhead » 29.10.2014 8:44

Itsellä oli mopoaikoina sillä tavalla että saa vuoden seistä kilvettömänä, jonka jälkeen tarvitsee katsastaa saadakseen kilvet takaisin.
hartsaa
Liittynyt:
26.8.2013 21:05
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut hartsaa » 29.10.2014 23:59

Ite oon ainaki käyttäny tällasta Belrayn fork oil 10w pumppuihin ja tuntuu että sai keulan todella jämäkän oloiseksi. ja keulaan on yleensä hyvä laittaa sen 0.4 desii öljyy per pumppu
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 30.10.2014 8:36

Tuonne usdiin ei kyllä muistaakseni noin paljoa uppoa. Jotain 1.25dl tms. olen jossain muistaakseni nähnyt, varmistakaa toki ennen tiedon käyttöä koska ei mitään varmuutta minkä keulan tiedoista tuo on.
Lazziz
Pyörä:
1. --------> Yamaha Dt 50 X 2007 2. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 3. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 4. --------> Yamaha Wr 125 X 2012 5. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 6. --------> Yamaha Dt 50 X 2011 7. --------> KTM EXC 250 2009
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.11.2012 18:16
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut Lazziz » 30.10.2014 9:33

Hei,

Nyt on mietin vähän että kun on tullut paljon erilaisia vastauksia niin mikäköhän on niistä oikein. :lol:
Itse laitoin ensiksi 5dl/per pumppu ja sitten vielä 2dl kun tuntui hieman löysältä pumpatessa (huom. testaus vain yhdellä pumpulla) eli yhteensä 7dl.

Lazziz: 7dl
hartsaa: 0.4dl tarkoitti varmaan 4dl
Ledinauha: 1.25dl
Keulan entinen omistaja: 6.25dl

Eli nyt on aika erillaisia vastauksia niin mikäköhän olisi lähimpänä. :nörtti:
7dl vaikutti ihan hyvältä "jämäkältä" mutta määrä kuulostaa todella paljolta ledinauhan määrään verrattuna. :eek:

Kuva

-Lazziz
-Lazziz
_KastikE_
Pyörä:
Gilera SMT -10
Liittynyt:
11.9.2011 22:08
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut _KastikE_ » 30.10.2014 9:41

en nää tosta kuvasta, niin mikähän on öljyn viskositeetti? ledinauha voinut laittaa jotain vähän jämäkämpää :roll:
blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut blockhead » 30.10.2014 10:21

Vistositeetti on sae 5w. Google auttaa.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 30.10.2014 16:23

Mototin RX/MX topicci kirjoitti:Etupumppuihin 6,45dl etuhaarukkaöljyä/pumppu.


Ja kannattaa suosiolla laittaa jotain jäykempää öljyä, tuo keula kun tahtoo olla hiukan löysähkö vaikka mitkä öljyt olis sisällä. ;)
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut dattiis » 30.10.2014 17:34

blockhead kirjoitti:Itsellä oli mopoaikoina sillä tavalla että saa vuoden seistä kilvettömänä, jonka jälkeen tarvitsee katsastaa saadakseen kilvet takaisin.

Tuo on täyttä paska puhetta, mopo saa olla kilvettömänä vaikka 10v ja kilven saa hakemalla :roll:
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Yamaha DT AVK proju | part2

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 30.10.2014 18:09

Eikös tämä ollut vain vuoden 2007 jälkeen liikennekäytöstä tavallisesti poistetuissa? Rekisteristä poistoa seuraa aina katsastus mikäli kilvet haluaapi saada.

Mutta mulla on ainakin ollut pari mopoa talven yli ilman kilpiä. Periaatteessa ei kilpiä ei saisi vakuutusmaksujen takia palauttaa, vaan täytyy olla joku muu syy. Eipä ne yleensä kovin tarkkoja noista ole, kerran jouduin allekirjoittamaan syyksi "ei ajokuntoinen, projekti". :lol:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista