Tolpan 80cc Derbi ||APUJA||

JX 
Pyörä:
[EX] Derbi Senda 90cc 09'
Liittynyt:
26.8.2013 14:57
Re: Tolpan Derbi | leipo | 70cc vai 80cc?

ViestiKirjoittanut JX  » 23.7.2016 6:36

Mulla oli itsellä 28mm OKO PWK 80cc & 90cc settien kanssa käytössä.
Dominon pikakaasukahva DRD PRO:n vaijerilla josta hieman olin muokannut kaasarille menevää ohjuria.
~Feel the speed | Toyota Supra Turbo 94' & [EX] 134km/h Derbi:Galleria
Topic: 90cc Derbi | BRK, Voca Racing, TPR VForce3, TPR PWK 28mm, MVT Digital Direct, Malossi/Most
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Tolpan Derbi | leipo | 70cc vai 80cc?

ViestiKirjoittanut .Juho » 23.7.2016 11:12

*Tolppa* kirjoitti:Vai oliko se sittenkin 4 eikä viisi? jokatapauksessa vähemmän kuin umssä ja onko siinä sitten 5

4 massalevyä, oli sitten EBS050 tai D50B0 moottori - alunperin.

Toinen ongelma: 28mm koso tulvii.

Neulaventtiilikanavaan päässyt roskaa -> neulaventtiili jää kantamaan, jolloin päästää polttoainetta läpi jatkuvasti.

Tai jos se on se halvin mahdollinen koso, mitä saa kiinasta / taiwanista muutamalla kympillä.. voi olla että myös koho takertelee.

Kierroksethan ne kampuran tappaa ja ei tuomonnen 80cc airsali kierrä suunnilleen yhtää enempää ku 70cc airsali niin mikä sen hajottaa?

Käytetty kampiakseli (kiertokankisarja, laakereineen) on aina yksilö vähintään kuntonsa puolesta.

Jos laittaa uuden sylkkäsarjan, jossa isompi (=painavampi) mäntä, kiertokangen alapään neulalaakeri rasittuu enemmän.
Väljän alapään neulalaakerin kanssa liike muuttuu jo enemmän hakkaavaksi, jolloin laakeri ei ole pitkäikäinen..

Laakerit saa äkkiä väljäks, jos ajaa laihalla seoksella, huonolla 2-t öljyllä, palotilan tiiviste vuotaa > sylinteriin ja kampikammioon pääsee jäähdytysnestettä.. tai on tapana vinguttaa moottoria kylmällä koneella paljon.
*Tolppa*
Liittynyt:
23.4.2014 15:58
Re: Tolpan Derbi | leipo | 70cc vai 80cc?

ViestiKirjoittanut *Tolppa* » 23.7.2016 16:56

Joo tiedän että neulaventtiilin roska tekee sitä, kuitenkin vika oli kaasari liian kylellään, vissiin turhan korkea bensapinta.
*Tolppa*
Liittynyt:
23.4.2014 15:58
Re: Tolpan Derbi | leipo | 70cc vai 80cc?

ViestiKirjoittanut *Tolppa* » 24.8.2016 22:30

Noniin, nyt on derbi ollut pienen projektoinnin kohteena. Viime tiistaina sen purin ja maalasin kotona muutamat osat, rungon, takahaarukan, t-palat ja vanteet kävi pulverissa. kotona maalatut osat eri sävyisiä mutta ei itseähirveästi ressaa.
Iskarin purin ja maalasin jousen.
Kuvaramimäättäonhomo. 014 by tommi_savela, on Flickr
Muuta pikkujuttua, mm. koneesta vesipumpun jaölypumpun kopat, yläkerta ja yasunin yms pikkupaskan kiilloittelua.
Kuvaramimäättäonhomo. 012 by tommi_savela, on Flickr
Kuvaramimäättäonhomo. 013 by tommi_savela, on Flickr
tänään, keskiviikkona tuli mopon osat maalautuksesta, illalla sen kasasin. Vielä on pikkujuttuja, mm.
-vetää valoille johdot ja laittaa valot kiinni
-Kilven/takavalon teline
-Syylärin jäähdytysrivat
-Takajarrun ilmaus
-Ne faking kytkinlevyt pitäs raaskia ostaa
-Etuvalon teline
-Miettiä laitanko vakiounderin vai jonkun muun.
-Putkelle parempi kiinnitys

Noh, nyt ei tule muuta mieleen.
Mennäänkös niihin kuviin, niitä haluatte kumminkin.

Kuvaramimäättäonhomo. 007 by tommi_savela, on Flickr

Kuvaramimäättäonhomo. 003 by tommi_savela, on Flickr

Kuvaramimäättäonhomo. 009 by tommi_savela, on Flickr

Kuvaramimäättäonhomo. 010 by tommi_savela, on Flickr

Siinä nytjokunen. Itse olen aika tyytyväinen. :D Heittäkää ihmeessä kommenttia!!
*Tolppa*
Liittynyt:
23.4.2014 15:58
Re: Tolpan 80cc Derbi | MUODONMUUTOS

ViestiKirjoittanut *Tolppa* » 1.9.2016 14:48

Elikkäs, rupesin vaihtamaan ensin tprn kytkinsettiä derbiin. Miksi se ei toimi jos laittaa kaikki neljä levyä(kuten kuuluu), silloin ei vaan liiku se kytkintappi.Mutta kolmella liikkuu ja toimi ennen mutta luisti vaan. Oon tarkistanut kaiken mitä pää keksii joten vinkkejä kaivataan!! Kelpaisi päästä ajamaan kun juuri sain kipinävian selvitettyä(staattori).
frankerz
Liittynyt:
17.5.2014 11:42
Re: Tolpan 80cc Derbi ||APUJA||

ViestiKirjoittanut frankerz » 2.9.2016 21:36

Onks sulla se painelevy oikeessa asenossa? Ettei jää mitään rakoja kytkin- ja painelevyn väliin. Silloin ei nimittöin ota kiinni.
*Tolppa*
Liittynyt:
23.4.2014 15:58
Re: Tolpan 80cc Derbi ||APUJA||

ViestiKirjoittanut *Tolppa* » 4.9.2016 22:17

Toimii jo, tai noh, kiksi ei. :D Mutta kytkin on hyvä!
Judaxz
Pyörä:
Derbi Senda 08 //
Liittynyt:
8.11.2015 4:42
Re: Tolpan 80cc Derbi ||APUJA||

ViestiKirjoittanut Judaxz » 5.9.2016 17:18

Mikäs kampura sulla täs ;)
*Tolppa*
Liittynyt:
23.4.2014 15:58
Re: Tolpan 80cc Derbi ||APUJA||

ViestiKirjoittanut *Tolppa* » 5.9.2016 21:41

Vakio. :D
Judaxz
Pyörä:
Derbi Senda 08 //
Liittynyt:
8.11.2015 4:42
Re: Tolpan 80cc Derbi ||APUJA||

ViestiKirjoittanut Judaxz » 7.9.2016 14:54

*Tolppa* kirjoitti:Vakio. :D

Ja kasikymppine kiinni? :D :roll:
*Tolppa*
Liittynyt:
23.4.2014 15:58
Re: Tolpan 80cc Derbi ||APUJA||

ViestiKirjoittanut *Tolppa* » 9.9.2016 9:20

niin.
Penadius
Liittynyt:
29.7.2016 4:33
Re: Tolpan 80cc Derbi ||APUJA||

ViestiKirjoittanut Penadius » 10.9.2016 17:51

Onpas nätti derbi! Just tuli luettuu tää koko topicci läpi ja oot kyl tykänny värkätä näitä iha mukavasti :lol: Paljos on huiput tolla tekniikalla, ja voisitkos laitella mulle yv kuvaa tosta koropalasta että minkä näkönen toi koro on? :P :P
Ja pistä ihmeessä seurantaan tuo minun Gilera smt projekti topicci myös :)
*Tolppa*
Liittynyt:
23.4.2014 15:58
Re: Tolpan 80cc Derbi ||APUJA||

ViestiKirjoittanut *Tolppa* » 19.12.2016 23:16

Joo, eli päivittely vähän jääny, mutta derbi on muuttunu. Ensinnäki 80cc pyttyä viilattiin, 85prosenttinen pako ja nostettiin myös pari milliä. Sitten tuli metrakitin prorace putki. 13-53 ja derbi kulki 113km/h. Kilometrejä tuli, kävin 30km päässä nivalassa koulussa jonku kerran(5?), oulaisten miitissä kerran yms. Kerran lämppäs kun airsalin ylävesiletkunpaikka oli löystynyt kierteestä ja vedet loppui. Saatiin kuntoon ilman uusia osia. Myöhemmin peliin puuttui rakas suomen poliisi. Oltiin koulun pihalla muuten vaan ja kaveri tuli kevarilla sinne ja ilmeisesti keuli vähän matkalla. Joku oli soittanut poliisit ja vetelin vauhtiburnista siinä vähän ja kaveri yritti polttaa kumia. Sitten tuli joku siviilipukuinen kaveri siihen, näytti lenkkeilijältä. Pysähdyin kun huuse ja kysyi sitten ajokorttia. "vittu se onki poliisi!" No, ei mitään tehtävissä enään. Lähtivät testaamaan ja meni kevyet 110. :D Kortti päälle 2kk pois ja 150e sakkoa plus 150e verot.
KuvaIMG_20161219_214932 by tommi_savela, on Flickr
KuvaIMG_20161219_215013 by tommi_savela, on Flickr

Nyt eilen illalla tajusin että tasan 2vko päästähän saan kortin takaisin! Tänään laittelin derbiin uudet takalaakerit ja kasailin rullaavaksi. Etujarruvalon laitoin toimintaan. Tkajarruvalon laitan huomenna kun saa kolvin, on anturin päästä johot katkennu melkein sisään. 80cc pyttykin leikkas kiinni lopullisesti kun kävin kerran luisutteleen smotoilla. Kaverilta haen kameliderbin 30euron huimaan hintaan (käyntikuntoinen) ja siitä otan pytyn,kaasarin ja putken. Talvirenkaat olen jo töissä pyöräyttänyt vanteille.



To Do list katsastukseen:
-Takajarruvalo
-mittaristo ja siihen valo
-Jalustin
-50cc
-14mm kaasari
-joku vakiomaski lainaan
-Ehjät jarru- ja kytkinkahva
MITKÄ OVAT SMOTODERBIN(SENDA 06) VAKIO VÄLITYKSET????!
Eikai siinä oikeastaan muuta olekkaan. Kohta pääsee heittään luisua.
Katsastuksen jälkeen ostan kaverilta oman vanhan 17.5mm kaasarin takas, otan kameliderbin putkesta kurin pois ja näillä vireillä ajellaan kevääseen, laitetaan myyntiin ja volvoa alle. Autokortti elokuussa.

Mankikin tuli myytyä alihintaan pois...
Nyt kommenttia ja kertokaa nuo välitykset tosiaan. Huomenna ehkä jo käyntikunnossa voin laittaa sitten kuvaa nykytilanteesta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista