Derbi goes 80cc malossi // Jatkoa!!

Arttujjj
Pyörä:
Mh Ryz -10 80cc projekti, Yamaha Aerox 70cc
Liittynyt:
7.8.2013 21:51
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Arttujjj » 5.7.2014 1:47

Ainahan niistä viilamalla saa tehoa jos tietää mitä tekkee, mutta meinasin siis että ihan "vakiona" mhr replica on kyl tehokkaampi ku perus airsalin 70/80cc sportti pytty. Tuosta 88ccstä en oo kuullukkaan :D .
Newbie.
Pyörä:
Derbi Senda -02
Liittynyt:
3.3.2014 15:01
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Newbie. » 6.7.2014 2:53

Olisko kellään mitään tietoa että miten saisi tietää kumpi tuo on? Itseäni häiritsee aivan liikaa että onko toi derbi sport vai derbi mhr? Kellään mitään tietoa?
Apamies
Pyörä:
KTM exc 125cc -09 & KTM exc 125cc SixDays -09
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
5.5.2012 21:40
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Apamies » 6.7.2014 2:56

Sport taoi mhr rep tuo on, koska Mhr ja mhr teamissa on yksirenkainen mäntä, ellei vanha omistaja ole ostanut vain replica mäntää touohon ja jos tuo on mhr niin se muuuttuu replicaksi koska 2 renkainen mäntä..

Sport valurauta 2 renkainen
Mhr rep 2 renkainen alu (sama sylinteri kuin mhr, mutta erilogolla(?) )
MHR 1 renkainen ja 1 osaisella kanella, alumiininen.
MHR team 2 osaisella kannella + yksrenkaine mäntä, alumiininen

Toivottavasti auttoi jotain.. :|
Newbie.
Pyörä:
Derbi Senda -02
Liittynyt:
3.3.2014 15:01
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Newbie. » 6.7.2014 3:16

Apamies kirjoitti:Sport taoi mhr rep tuo on, koska Mhr ja mhr teamissa on yksirenkainen mäntä, ellei vanha omistaja ole ostanut vain replica mäntää touohon ja jos tuo on mhr niin se muuuttuu replicaksi koska 2 renkainen mäntä..

Sport valurauta 2 renkainen
Mhr rep 2 renkainen alu (sama sylinteri kuin mhr, mutta erilogolla(?) )
MHR 1 renkainen ja 1 osaisella kanella, alumiininen.
MHR team 2 osaisella kannella + yksrenkaine mäntä, alumiininen

Toivottavasti auttoi jotain.. :|


Niin siis tuohon on ostettu erimäntä tuo mäntä on mhr team replican mutta pytty ei ole edellisen omistajan mukaan sama kuin pytty? Joten mitähän?
Apamies
Pyörä:
KTM exc 125cc -09 & KTM exc 125cc SixDays -09
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
5.5.2012 21:40
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Apamies » 6.7.2014 5:01

Pytty on MHR Replica nyt tällähetkelle, mutta, jos hommaat 1-renkaisen männän niin se muuttuu MHR sylinteriksi, todellakaan tuo ei ole TEAM, koska kansi on yksiosainen. Mutta kyllä saat potkuja varmasti irti tolla 2-renkaisellakin (14hp) Mutta jos se männän haluat ostaa uuden niin suosittelen tässä tilanteessa.. :roll:
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 6.7.2014 12:30

Ei se männän muuttaminen sitä pyttyä miksikään muuta:

MHR Replica 80cc: 185/125°, 1:13.8
MHR 80cc: 189/129°, puristussuhteesta ei tietoa
MHR Team 80cc: 195/130°, 1:15,8

Tai jotain sinne päin. Tiedot netistä kaiveltu, mutta vaikuttaisivat suht oikeilta verrattuna pytyistä lähtevään tehoon. Pelkästä MHR:stä on kahtakin versiota, toisessa taisi olla 192° pakoaukko.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut .Juho » 6.7.2014 17:46

sellasta se on kun jokainen haluaa päteä.. :roll:

MHR Team on puhdas kisakäyttöön tehty sylinteri eli ts. täys kierrospytty. Sen näkee jo noista kanavien asteista ja siitä tehomäärästä, mitä siitä otetaan.

Onks tuo siun pyttys 1 vai 3 osaisella pakoaukolla?

MHR Replicasta luvataan jotain n. 15-16hp koneelta? Eli taitava äijä kyllä saa 70-80cc airsalista saman verran tehoa / enemmän tehoa irti, kuin siitä, mut ei siitä sen enempää..

Täällä mototissa tälläkin hetkellä on myytävänä valurauta "Metrakit Pro Race" sylkkäsarja.. 1 osainen pakoaukko ja 1 osainen kansi, ei todellakaan ole nähnytkään Pro Racea. :lol:

Mut seuraillaan, miten proju edistyy. Onnea siihen! ;)

Ps. Laitahan sitten soundchekkiä kun on kasassa!
Newbie.
Pyörä:
Derbi Senda -02
Liittynyt:
3.3.2014 15:01
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Newbie. » 6.7.2014 21:06

Tänään alotettiin koneenkasausta. Yllättävän hyvin tuo kasaus meni! Huomenna tilataan sitten uutena kaasari kun ei tahtonut mistään saada TOIMIVAA kaasaria. Mutta niin.
Newbie.
Pyörä:
Derbi Senda -02
Liittynyt:
3.3.2014 15:01
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Newbie. » 6.7.2014 21:11

J11 kirjoitti:Onks tuo siun pyttys 1 vai 3 osaisella pakoaukolla?

Mut seuraillaan, miten proju edistyy. Onnea siihen! ;)

Ps. Laitahan sitten soundchekkiä kun on kasassa!


Pytty on 1osaisella pakoaukolla. Viilattiin vähän vain kanavia isommiksi imunpuolelta. Soundchekkiä tulee hetikun saadaan kone käyntiin ja jotenkin säätöihin (;
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut .Juho » 6.7.2014 22:04

Jaa-a.. mikähän pytty toi sitten on? MHR Replica, MHR ja MHR Team ovat kaikki 3-osaisella pakoaukolla.. pistähän kuvaa siitä pytyn sisäpuolelta.

Viilattiin vähän vain kanavia isommiksi imunpuolelta

Viilasit ilmeisesti lohkojen huuhtelulähtöjä? Jäikö miten suuret portaat, kun laitoit pytyn paikalleen?
Newbie.
Pyörä:
Derbi Senda -02
Liittynyt:
3.3.2014 15:01
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Newbie. » 7.7.2014 1:21

J11 kirjoitti:Jaa-a.. mikähän pytty toi sitten on? MHR Replica, MHR ja MHR Team ovat kaikki 3-osaisella pakoaukolla.. pistähän kuvaa siitä pytyn sisäpuolelta.

Viilattiin vähän vain kanavia isommiksi imunpuolelta

Viilasit ilmeisesti lohkojen huuhtelulähtöjä? Jäikö miten suuret portaat, kun laitoit pytyn paikalleen?


Umm. kuvaa en pytyn sisäpuolelta saa nytten kun pytty ei ole mulla kotona. lohkojakin avarrettiin vähäsen. pytylle sopivaksi.

EDIT: Oli se helvetti sittenkin kolme osanen. Muistin väärin
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 7.7.2014 7:23

Muistaakseni Malossin Alu-Sportissakin on 3-osainen pako, valurautaisessa 1. Lohkojahan ei tarvitse millekään muulle kuin MHR Teamille avartaa, pytyt käyvät melko täydellisesti vakiolähtöihin. :roll:
tuuninkiX
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Peugeot XPS -04
Liittynyt:
6.10.2013 15:55
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut tuuninkiX » 7.7.2014 13:17

Teeppä Newbie silleen, että otat valurautaisen Döörbin-vakiopytyn ja tuon Malossin pytyn vierekkäin. Sen jälkeen ota vaikka keittiövaaka, jolla punnitsen molempien pyttyjen painot ja katsot, että onko tuo Malossi alle sen valurautaisen-pytyn painoinen vai ei. Jos Malossi on kevyempi, niin se on 100%-varmasti alu-pytty. PS. pidä huolta SCR corsesta, oli kova putki! :seko:
J11 kirjoitti:sellasta se on kun jokainen haluaa päteä.. :roll:

MHR Team on puhdas kisakäyttöön tehty sylinteri eli ts. täys kierrospytty. Sen näkee jo noista kanavien asteista ja siitä tehomäärästä, mitä siitä otetaan.



-Miksi Malossi tekee tuolle pytylle vääntöputkea?
-Miksi MHR Teamin huipputehot tulevat alle 13k/rpm?
-Miksi Team luokitellaan joskus jopa Mid-race luokkaan (2stroke-tuning) sen takia, että se tuottaa vähemmän heppoja, kuin esim. Prorace 70 ja 8T, Bidalot 70cc ja Patanegra, MUTTA tuottaa taas enemmän vääntöä, kuin em. pytyt.



Tunnen kaksi henkilöä, joilla tuo MHR team on ollut ja he voivat varmistaa sinulle, että se on vääntöpytty. (Toisella heistä ollut myös Prorace, joten tietää vääntö ja kiekka-pyttyjen erot.)
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut .Juho » 7.7.2014 13:28

Malossi varmaankin valmistaa sen takia tuolle pytylle ns. "vääntöputkea" eli putkea jossa on laaja tehoalue, koska sellaisella pärjää paremmin radalla (aloittelija/amatööri).

Parhaat tehot saadaan Malossin MHR Team pytystä Voca Racing 80cc putkella, jossa tehoalue 10 000-15 000rpm? Pakoaukon asteet ovat samaa luokkaa Pro Race pytyn kanssa (eli 196), joka tarkoittaa sitä, että paras huipputeho saavutetaan jossain yli 12-13krpm, riippuen tietenkin lopusta kokoonpanosta (putki erityisesti vaikuttaa siihen).
Mut tietenkin ylimääräisten kuutoiden vuoksi siitä lähtee enemmän vääntöä.

Teamista otetaaan n. 22hp koneelta (?) parhaimmillaan, joka on aika lähellä MK Pro Racea, Bidalot RR 70.. yms. KUISKUISilla oli 7t versio tosta pytystä ja putki oli Voca.
Häneltä voinee kysellä, että miten toimi.


Itselläni on sellainen käsitys "vääntöpytystä" mopoissa, että se on yksinkertaisesti laiska = laaja tehoalue (esim. 7000-12 000rpm). Tällaisia sylintereitä ovat mm. Airsal 70/80cc.

Vähän alkaa karata käsistä tämä keskustelu.. lienee parempi siirtyä tappelemaan tästä asiasta virityssylinterit -topikkiin?
-------------

Oli se helvetti sittenkin kolme osanen. Muistin väärin

Eli n. 99% todennäköisyydellä sylinteri on Malossi MHR Replica. ;)
Siitäkin löytynee ihan kiitettävästi potentiaalia?

Ps. itse en löytänyt yhtään laiskempaa pyttyä Malossilta jostain syystä.. mikä tää "Sport" tai valurauta pytty oikein on?? millä nimikkeellä se liikkuu?
Newbie.
Pyörä:
Derbi Senda -02
Liittynyt:
3.3.2014 15:01
Re: Derbi goes 80cc malossi derbi sport tai derbi mhr

ViestiKirjoittanut Newbie. » 7.7.2014 13:40

Niin siis tuo malossin pytty on alua. kyllä sen kädessä pitäessään huomaa onko se alua vai valua. Ja pytyssä pitäisi olla kuuluisia "ruoste" jälkiä jos se valua olisi. Noh nytten kasaamaan loppu kone ja päivitellään kuvia ja muuta myöhemmin!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista