Polini 160-YX ehostamista - Motivation up!

LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Polini 160-YX ehostamista - Kevään tuloa...

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 2.3.2014 8:34

Oisit villoista puhunu ni oisit saanu lämpöeristevillaa, mitä esim savupiippujenvuoraukseen käytetään. Pari viikkoa sitten vein manulle sitä et saa testata kestääkö mut eihän se oo saanu mopoaan ees tulille vielä. :D
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Polini 160-YX ehostamista - Kevään tuloa...

ViestiKirjoittanut tomiiso » 2.3.2014 22:26

Noo eipä tuo Bilteman villa nyt niin kallista ole että sitä ei vois hakee tosta naapurista lisää jos sattuu loppumaan :D
______________________________
Jees, 8h hereillä ja niistä 7h tallissa...

Eli mistäs alotetaan, no sanotaanko näin että pientä takapakkia saatto tulla tän päiväsen tutkimisen ansiosta, mutta on myös pari pientä plussaa.

Ensinnäki, heti alkuunsa asentelin ton YX lohkojen ja yläkerran kanssa paikalleen, että näki miten istuu runkoon ja osuuko lauhari mihinkään. Etuloksua siirtämällä sai sopimaan juuri kivasti paikalleen.
Kuva
Kuva
Toisessa kuvassa näkyy kun on loksu paikallaan. Alle 5mm tais jäädä väliä, ja mahtuu kääntymään ilman hipaisuakaan.

Sitten ne paskemmat puolet: ensinnäkin pitää ostaa vielä imukaulan kääntölevy, kaasari ottaa runkoon ja sitä ei saa sovitettua vakioputsarin imutorveen vai mikä onkaan. Liian kapea sisähalkaisija ja tulee liian pitkälle. Tälle jo keksin jonkin toisen tavan miten otetaan ilmaa vakioilmanputsarinkotelosta. Toinen takapakki oli putken kiinnitys, tottakai putken pitää olla crf kiinnityksellä ja kansi on klx kulmassa, ei sopinut kunnolla paikoilleen. Kolmas takapakki oli kytkinkopan aiheuttamat murheet, nimittäin takajarrunjousen jokin kiinnityspalikka taitaa ottaa kiinni ja moottorin oikea yläkiinnikekkään ei kaukana ole... :roll:
Kuva
Kuva

Sitten jotain muuta: lauharin paluu letkua lyhensin ja nyt on juuri sopivasti sekä otin käppärinkahvan pois. Hauskinta oli kun lopeteltiin sasumeilin kanssa niin huomasin että etujarruun oli tunto palautunut itsestään :D Viime kerralla siis karkasi paineet ja tänään olivat normaalit.

Sitten jotain yleiskuvaa
Kuva
Kuva

Joku päivä jatkuu kun tulee osia postiin...
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Polini 160-YX ehostamista - Kevään tuloa...

ViestiKirjoittanut tomiiso » 4.3.2014 17:07

Juu syystä ja toisesta jäi eilen toi kuvien laittaminen :D

Mut juu, finnmotolta tuli swingin laakerit.
Minimoto racing: kaasukahva, öljynsuodattimia 3kpl, etuakselin holkki, kytkin- ja kaasuvaijerit. Paras sijoitus oli ehottomasti toi kaasukahva kun saa tosi helposti ja parin sekunnin säätämisellä luistin aukeemaan 2mm-3cm väliltä :D Uuden öljynsuodattimen kerkesin laittamaan jo paikoilleen :)

Kuva
Kuva
Päällimäisenä vanha suodatin, oli ihan pikkusen tukossa :roll:

Huomenna koitan hioo ton swingin loppuun ja kattoo miten toi eturengas saadaan kohilleen tolla uudella holkilla.

Jatketaan harjoituksia :roll:
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Polini 160-YX ehostamista - Kevään tuloa...

ViestiKirjoittanut tomiiso » 18.3.2014 21:49

Hiljaiseloa ollut mutta eipä anneta sen haitata.

Elikkäs tuli tossa joku aika sitten Leke96 kanssa laitettua se eturengas keskelle. Laitoin uuden 30mm holkin ja vanhasta holkista sahasin 18mm. Samalla kertaa hioin swingin loppuun sen verran kun pystyi ja jarruja tsekkasin. Etupalat menee ainakin vaihtoon ja jarrulevyä pitää oikaista, muuten laitan kaverilta saaman 200mm jarrulevyn kiinni joka vaikutti suoralta.

Eilen sitten tylsyydessäni käänsin etujarruletkun toisinpäin kun sopii paljon paremmin ylhäältä letku nyt menemään. Samalla sitten keräsin YX kaikki osat talteen ja järjestykseen ja varmistin että kaikki on niin miten pitääkin. Huomenna tai torstaina sitten maalaan lohkot ja pääsen laittamaan konetta kasaan :)

OORacingin tilaus saapui viimein.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Noitten lisäks oli vielä YX tiivisteet ja stefat.

Katotaan mitä sitä saadaan aikaseks. Huomisen jälkeen taas helpottaa, lyhyen matikan kirjotukset ja sitten se ois lukiolle hyvästit! :smoke: Torstai ja perjantai koitetaan pajottaa niin paljon kun vaan kerkeää :)

Comments please?
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Polini 160-YX ehostamista - Kevään tuloa...

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 18.3.2014 23:56

Minkäslainen OORin CDI on kyseessä? Ihan vakio vaiko kenties jotain ennakkoa sisältävä?
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Polini 160-YX ehostamista - Kevään tuloa...

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 19.3.2014 13:31

Voin tomi tulla huomenna touhuamaan jos kerkiän. Koulu loppuu yheltä mut mulla taitaa olla kakkosvaihe autokoulus, ainakin kahvit tuun juomaan jos ei muuta. :D
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Polini 160-YX ehostamista - Kevään tuloa...

ViestiKirjoittanut tomiiso » 19.3.2014 20:16

Ledinauha kirjoitti:Minkäslainen OORin CDI on kyseessä? Ihan vakio vaiko kenties jotain ennakkoa sisältävä?


Kyseessä on tollanen astetta hifimpi easy start wide band CDI. Helpottaa jotenki käynnistämistä ja 3000-13000k väliltä portaaton rajotus. Linkkinä tässä.
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Polini 160-YX ehostamista - Getting close...

ViestiKirjoittanut tomiiso » 21.3.2014 17:46

Noni, nyt on kaks päivää menny melkeen just niin miten pitikin. Eilen maalasin lohkot kuumakesto mustalla kuten suunnitelinkin. Ennen sitä sitten hain sasumeililtä dremelin ja kovametalli terät lainaan että sain lohkon muokattua 18p rattaalle.
Kuva
Kuva

Lohkot kun kuivasi parin tunnin jälkeen niin aloin laittamaan viimeinkin moottoria kasaan. Kyseisestä operaatiosta piti kamun kanssa ottaa videoo mutta hän ei sitten päässytkään paikalle. No se siitä sitten ja kampiakselia asentamaan lohkoon, joka teettikin yllättävän paljon työtä, mutta meni se sitten sinne 1,5h asentamisen jälkeen :lol: Sitten vain järjestelmällisesti alakerta -> kytkin -> yläkerta kasaan. Alatiiviste aiheutti muutaman vittu sanan kun se oli yläosastaan liian alhaalla, jolloin pytty ei meinannut mennä paikoilleen. Hieman piti leikata tiivistettä ja laittaa väliin tiivistemassaa että meni. Loput sitten menikin aikalailla hyvin.

Tänään sitten säädin venat, laitoin kaasarin kines ja muuta pikku hipostelua. Enää puuttuu bensaa, öljyä ja sähköjen laittaminen niin voi koittaa käyntiin. Se tosin menee vasta ensi viikkoon. Kone ei tosin mennyt ihan suoraa runkoon. Tosiaan jarrun jousen paikka rungossa otti kytkinkoppaan kiinni ja moottorin oikeaa yläkiinnikettä hieman dremelöin varmuuden vuoksi. Jarrupolkimestakin piti rälläkällä ottaa pala pois -> nyt pitää suunnitella palautusjousen kiinnitys.

Päätelkää kuvista loput mitä käynyt :)

Kuva
Kuva
Kuva
AlluH ja Leke96 GTI-tyttöinä :smoke:
Kuva
Kuva

Sunnuntaina jatkuu, swingiin puslat kines ja joku hätänen maalaus vaan päälle. Sähköjäkin voisin koittaa vielä säätää.

Kommentoikaa. :)
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: Polini 160-YX ehostamista - Getting close...

ViestiKirjoittanut Emetus » 23.3.2014 15:45

Näyttää hyvältä! En halua ees tietää paljon tää kulkee noilla väleillä :D
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Polini 160-YX ehostamista - Herätyyys!

ViestiKirjoittanut tomiiso » 7.4.2014 21:48

Kuhan nyt sen 100 menis näin alkuun rikki, sen jälkeen koitetaan päästä sinne 110-115 paikkeille ainakin :D
__________________________________

Noni pitkästä aikaa taas jotain päivitystä.

Elikkäs vähän myöhästyi tämä käyntiin laittaminen kun tuli vielä yksi pieni mutka matkaan; putki. Vakioputkella piti aluksi kokeilla miten se sopisi koneen ja rungon kanssa no olisihan sen muuten saanut muutamalla pakotiivisteellä, mutta otti sitten ulkoiseen öljyputkeen kiinni :itku: No ei hätä tämän näköinen, kavereilta sitten kysyin mahdollisia putki materiaaleja ja sasumeil kävi sitten hakemassa kaiken tarpeellisen kun en itse töiden takia kerennyt. Kamun kanssa sitten parina iltana väännettiin putki ja ihan hyvä siitä loppujen lopuksi tuli.

Mg koppan ja ja kytkinposken pyöreet kohdat kiilloitin uudestaan niin nyt taas näkee peilata. :lol:

Sitten tuli laitettua putki kiinni, bensaa tankkiin ja hieman polkemista...
https://www.youtube.com/watch?v=t5DtUbC ... e=youtu.be

Ihan hyvin se naukuu, vaikka säädöt ovat vielä aivan hakusessa :roll: Suutinsatsia, jarrupalat eteen, keulan stefat ja ketjut pitää vielä tilata sekä valot kytkeä niin vois lähteä ajamaan :)

Kommenttia?
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Polini 160-YX ehostamista - Herätyyys!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 8.4.2014 10:06

Ei saatana kivastihan se lähtee :D mikäs siinä oli?

Kuvia putkesta!
Tsekkaa pv proju!
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Polini 160-YX ehostamista - Herätyyys!

ViestiKirjoittanut tomiiso » 8.4.2014 10:52

Tuo vielä mihinkään lähde :lol: Kävi niin laihalla että ei luvannukkaa lähtee, piti neula laskee alimpaan loveen ja seos ruuvvi vääntää melkeen kiinni, käy silti niin hiton laihalla mutta ei pitäis olla imuvuotoa, katotaan kun tulee suutinsatsia postiin :D Ja kuvia tulee putkesta kun on kokonaan valmis, pientä viimeistelyä vaille tällä hetkellä.
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Polini 160-YX ehostamista - Herätyyys!

ViestiKirjoittanut tomiiso » 15.4.2014 22:39

Kuvaton päivitys mutta anti olla.

Elikkäs, suutinsatsi tuli ja ketjut kävin hakemassa Probikesilta, sinne myöskin tilasin USD keulan stefat (koko 33x46x10,5). Tässä on nyt paripäivää yritetty säätää mutta tuntuu vielä kiskovan alatiivisteestä ilmaa, mitä pelkäsinkin kun se ei konetta kasatessa asentunut oikein. Pitää hakea 0,5mm paksua tiivistepaperia varmuuden vuoks jos vaikka muualtakin tiivistäisi että varmasti ei vuoda. Tällä hetkellä 120ps, 45tk, neula alimmassa lovessa, bensapinta 22mm (21mm vuoti kuin seula). Tk ja seos ruuvin kääntely ei auta juurikaan yhtään joten epäilen jotain vuotoa olevan, alatiiviste omasta mielestä tuntuisi olevan mutta vaikuttaako se niin paljon, kun ei itellä mahu päähän miten se sieltä ilma pääsisi palotilaan, joku fiksumpi kaveri sais tässä vähän valasta :roll:

Eniten tänään vitutti kun kaasarin bensapintaa säädeltiin niin lähti sitten lohkosta ja mg kopasta maalia <3 No konetta irti niin samalla kun purkaa yläkerran niin paikkamaalaa ne uudestaan.

Huomenna voisin yrittää pätkiä ketjut oikeen pitusiks, jos en kerkeä sitä tiivistepaperia hankkimaan.

Ehotuksia ja kommenttia, erityisesti tähän alatiiviste asiaan! (Y)
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Polini 160-YX ehostamista - Herätyyys!

ViestiKirjoittanut Palezu » 15.4.2014 22:47

kun ei itellä mahu päähän miten se sieltä ilma pääsisi palotilaan


Ei se nelarissa pääsekkään. Nelarissa se alatiiviste voi vuotaa vain öljyä pihalle että ei se vika siinä ole.

Vetääkö täyskaasulla mutta pintakaasu ja tyhjäkäynti tökkii? Täyskaasu nyt pitäis olla helppo saada kohdilleen pääsuuttimella mutta pintakaasun seoksen säätelyssä oli itelläkin kerran ongelmaa samuraissa kun asentelin uutta 22mm kaasaria. Tyhjäkäyntisuutin oli liian pieni niin oli vähän kaikennäköistä oiretta(booaa pieniltä kierroksilta kaasua painaessa, ei pysy tyhjäkäynnillä ja tökkii pintakaasulla). Neulan säätö ei vaikuttanut mitään.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Polini 160-YX ehostamista - Herätyyys!

ViestiKirjoittanut sasumeil » 16.4.2014 10:09

Sekun ei oikeen tahdo lähteä käyntiin ja käy epätasaisesti kun käy. Soutaa kamalasti eikä tk ja seosruuvin säätely vaikuta siihen käymiseen. Siks sitä imuvuotoa epäiltii. Puristuksiahan on kyllä aiva jumalattomasti. Ei olla saatu edes nii lämpöseks että ois isompaa kaasua koitettu :D

Tomi korjaa mut eikös se näin menny ?
Tsekkaa pv proju!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista