/Riejun facelift/ ACS 2015!

Emetus
Pyörä:
Honda CR 250cc 2007, Derbi X-Treme 50cc, Cagiva Mito, Derbi jokupaska 50cc kaikilla vuosimalleilla, Cagiva Mito v.2.0, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Kannonjärvi
Liittynyt:
18.11.2012 2:03
Re: /Riejun facelift/ Trekker & Pappis

ViestiKirjoittanut Emetus » 9.11.2014 13:59

Tästä tulee varmasti jotain tosi hienoa. Ite en toki puolavanteista välitä, mutta tähän ne saattaa jopa sopia :) Jatka vaa samaan malliin :)
50cc Stuntti deba ja muut Derbit
Randomkyykkylöpinää :D
paulus98
Pyörä:
Rieju mrx , Honda monkey
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
16.1.2014 21:56
Re: /Riejun facelift/ Trekker & Pappis

ViestiKirjoittanut paulus98 » 9.11.2014 14:34

saitko tuon kytkimen toimimmaan ku viilasit kytkinkruunusta nuo urat pois? :)
Jimis
Pyörä:
Rieju MRT
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
6.11.2013 20:45
Re: /Riejun facelift/ Trekker & Pappis

ViestiKirjoittanut Jimis » 9.11.2014 16:58

Kiitos paljon! :) Kaikenlaisia vannevaihtoehtoja on mietitty puolista pinnoihin, mutta sopivia ei tahdo löytyä. Metsästetty on Gagiva miton, sm hussen, fzr ja jopa yzf r6 ja r1 vanteita.. Aluksi oli tarkotus juurikin r6 vanteet hankkia, mutta ketjulinjan ja budjetin kanssa olisi tullut ongelmia. Ja oishan niin leveät vanteet ollut mopossa vähän mauttomat :lol: Toivotaan että Derbin vanteiden leveys riittää :s

Kytkimen toiminnasta en tiedä kun kone on pöydällä paloina. Mutta ei se ainakaan huonontua voinut :D
Jimis
Pyörä:
Rieju MRT
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
6.11.2013 20:45
Re: /Riejun facelift/ Trekker & Pappis

ViestiKirjoittanut Jimis » 11.11.2014 0:20

Vanteet tuli haettuu ja niitä hiukan soviteltu. Lievä pettymys :/

Kuva

Kapeathan noi on, ei sille mitään mahda. Toki takana onneton 130 levee nakki hirveällä profiililla. Pitäis jostain löytää 150-160 levee vähän käytetty sport demoni :s Tai edes lähes samalla kuviolla..

Kuva
Takahaarukkaa pitäis alkaa kehitteleen. Vähän saman tyylinen kuin takahäkki tulossa.
Jimis
Pyörä:
Rieju MRT
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
6.11.2013 20:45
Re: /Riejun facelift/ Trekker & Pappis

ViestiKirjoittanut Jimis » 18.11.2014 18:57

Hieman arveluttavan näköistä swingiä on viimepäivät askarreltu. Mitään suunnitelmia kun ei ole, tehdään sen mukaan mitä ideoita tulee :lol:

Kuva

Kuva

Puslia en jaksanut sorvata, joten hain muutamat kiinalaakerit ja aloin suunnittelemaan.
Löytyi sopiva sisältä ruosteinen putki minkä sisälle laakerit sai sopivasti hakattua. Laakereisen päittäisen liikkeen estää sisempi pienempi putki. Uuden akselin tein kottikärryn pyörän akselista ja päätyyn pyöräytin kierteen. Toiseen päähän täytyy vielä kuusiokolo tms kanta hitsata.

Kuva

Kuva

Kuva

Ketjuille lisätilaa. Kun olisi vähän viittinyt suunnitella, olisi tältäkin työltä välttynyt :s

Kuva

Kuva

Kuva

Tuolta se näyttää nyt. Omaa silmää ei miellytä, jotain pitää keksiä. Lähinnä tulee mieleen putkirunko hyosung :lol:

Joku kumminkin mainitsee haarukan kestävyydestä... Vaikka putki on vaan reilu millin seinämällä ja rakenne huono, kyllä se silti mun ajelut kestää. Osat vasta heftattu kasaan mutta silti aika jämäkän oloinen. :|
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: /Riejun facelift/ Trekker & Pappis

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 18.11.2014 19:21

tämä topic on kyllä menny ihan ohi multa! :) Kiinnostavalta vaikuttaa ja mukavaa laittelua, täytyypi nyt jotain kommentoida että löytää sit helposti aina tänne 8)
Jimis
Pyörä:
Rieju MRT
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
6.11.2013 20:45
Re: /Riejun facelift/ Trekker & Pappis

ViestiKirjoittanut Jimis » 27.11.2014 18:19

Morjensta!

Putkihässäkkä on saanut lisää rautaa ympärilleen ja seisoo nyt omilla tossuillaan 8)

Kuva

Ketjunkiristimet jyrsin. vielä pitäis tehdä jokin yksinkertainen kiristin millä sais renkaan aina ja helposti suoraan.

Kuva

Jalka ja linkun kiinnikkeet sai lähteä.

Kuva

Iskarin ylempi kiinnitys. Vielä pitää muokata. Alemmasta kiinnityksestä unohdin ottaa kuvan mutta siitä lisää myöhemmin :|

Kuva

Nyt pysyy jo jotenkin omin avuin pystyssä. Aivan liian korkeahan se on mutta paljon matalemmaksi ei saa ellei haarukan kulmaa muuta. Pitää kehitellä rungon alle jotain mikä "madaltais" Ehkä alakauttainen pakoputki?


Kuva

Haarukka lyhentyy vielä ainakin viisi senttiä. Sen jälkeen haarukka jigiin ja hitsaus.

GPR derbissä on vissiin 428 jako? Eikös 428 ketju käy 420 rattaalle?

Olis kiva kuulla muidenkin mielipiteitä projektista :)
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: /Riejun facelift/

ViestiKirjoittanut jonicc » 27.11.2014 20:43

Mieluummin samantien kaikki rattaat/ketjut samaa jakoa. Fanticin parhaassa mopomallissa ainakin 428 jako, joten semmosta eturatasta esimerkiksi jostakin tilaukseen.
HondaLoveHM
Liittynyt:
26.11.2014 13:09
Re: /Riejun facelift/

ViestiKirjoittanut HondaLoveHM » 1.12.2014 19:01

Ja hooämmässäkin on vakiona 428 rattaat :lol:
mampo112
Liittynyt:
23.12.2013 0:19
Re: /Riejun facelift/

ViestiKirjoittanut mampo112 » 2.12.2014 23:21

Aivan sairaan nätti rieju tulos, takahaarukka ja häkki näyttää hyvältä. Minkäs värinen tästä tulee?
Jimis
Pyörä:
Rieju MRT
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
6.11.2013 20:45
Re: /Riejun facelift/

ViestiKirjoittanut Jimis » 2.12.2014 23:29

Kiitos paljon! :)

Mikään ei ole vielä varmaa, mutta todenäköisesti katteet candy punaisella ja runko "gunmetal" tai mattamustalla. Nämä siis päävärit, joitain yksityiskohtia saattaa tulla jollain muullakin värillä :)
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: /Riejun facelift/

ViestiKirjoittanut lokitekki » 3.12.2014 2:05

Hyvää yritystä noiden putkitukien kans, näköä auttas kun tekis kulmat taivuttamalla eikä tuolleen terävästi.
Haarukassa vois tuo pisin putki toimia paremmin jos ois ensin kulma että tuo sauma kohta ei ois niin loiva.
Saumat tekisin niin että vetää migillä aika täyttöhitsaus menetälmällä ja hioo vinkulla pyöristykset niihin.
Ei tuo minusta kovin korkean näkönen ole, suhteutettuna rakoon renkaiden ja rungon suhteen. Keulaa jos sais matelemmaksi niin ei varmaan haittais. Jos vetäis suoran viivan tuosta haarukasta keulaan päin niin keulaa sais laskea 5-10cm, seki toimis jos tekee ala runkoputken uusiksi että se ois suorassa eikä etukenossa.

Innostuin vähä kokeileen että minkä tyylistä ite tekisin tuommosesta :D
Kuva
Heh, muuten ok mutta iskari on aika ikävässä paikassa, luonnollisesti sitä vois laittaa alemmaksi ja vaikka tehä swingin tuen alapuoliseksi.
Lade69
Pyörä:
Aprilia Rx 2010, Yamaha YZ85 LW 2007. Keeway Hurricane 2006 x2. Yamaha YZ125 2011.
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2013 18:49
Re: /Riejun facelift/

ViestiKirjoittanut Lade69 » 3.12.2014 15:20

Hyvältä näyttää! Ainakin jotain erilaista ja mukava kattoo tämmöstä rakentelua ku ei oo mikää perus ktm proju jossa ostetaa jokanen powerparts osa ja tilataan tarrasarja ja laitetaan smotot :D ps. Ois tulossa derbin pinnasmotot kohtapuoliin myyntiin, etunen on musta ja takavanne krominen :roll:
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: /Riejun facelift/

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 3.12.2014 16:31

Itse pitäisin nuo puolat, sopii tähän. Muutenkin todella erikoinen laitos, odottelen aina päivityksiä innolla. ;)
Jimis
Pyörä:
Rieju MRT
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
6.11.2013 20:45
Re: /Riejun facelift/

ViestiKirjoittanut Jimis » 4.12.2014 22:28

lokitekki kirjoitti:Hyvää yritystä noiden putkitukien kans, näköä auttas kun tekis kulmat taivuttamalla eikä tuolleen terävästi.
Haarukassa vois tuo pisin putki toimia paremmin jos ois ensin kulma että tuo sauma kohta ei ois niin loiva.
Saumat tekisin niin että vetää migillä aika täyttöhitsaus menetälmällä ja hioo vinkulla pyöristykset niihin.
Ei tuo minusta kovin korkean näkönen ole, suhteutettuna rakoon renkaiden ja rungon suhteen. Keulaa jos sais matelemmaksi niin ei varmaan haittais. Jos vetäis suoran viivan tuosta haarukasta keulaan päin niin keulaa sais laskea 5-10cm, seki toimis jos tekee ala runkoputken uusiksi että se ois suorassa eikä etukenossa.

Heh, muuten ok mutta iskari on aika ikävässä paikassa, luonnollisesti sitä vois laittaa alemmaksi ja vaikka tehä swingin tuen alapuoliseksi.


Kiitos paljon! :)

Putkitukset olisi tosiaan pitänyt tehdä osaksi taivuttamalla, mutta tarvittavia välineitä ei löydy ja putken ohuen seinämän vuoksi se olis ollut mahdotonta.

Kuva
Haarukkaa on nyt muokattu ja hitsattu läjään jigissä, juuri niin kuin Lokitekki sanoi, täyttöhitsaamalla. Yllättävän suora ja jämäkkä tuli! :)

Joo ei toi korkeus hullumpi ole, tai sitten vaan silmä tottuu. Keula täytyy käyttää auki koska "iskunvaimennin" vuotaa öljyä. Stefat vaihtoon ja samalla mahdollisuuksien mukaan madallus. Pieni etukeno toimii aina :seko:

Lokitekin piirtämä kuva on tosi hyvä! Kiitokset siitä! :)

Toki en oo aivan samaa mieltä etukatteista/tankista. Tankki ja etukatteet pysyy vakioina pienin muutoksin ellei joitain muita sopivia löydy. Häkin päähän tulee lasikuidusta pieni kate johon tehdään äänenvaimentimille upotukset, kuten esimerkiksi Superdukessa.
Etu- ja takalokasujat on todella näppärän näköiset! :)

Joo iskarin paikka ei oo paras mahdollinen. Pelkästään ulkonäön vuoksi alempi kiinnitys ois ollut parempi. Iskari on ilmeisesti peräisin jostain kelkasta mutta yllättävän hyvin toimi myös mun käytössä. Just sopivan jäykkä

Mitä ootte mieltä, sopisiko swingin alapuolelle vielä yks putki loivassa kulmassa? :s

Lade69 kirjoitti:Hyvältä näyttää! Ainakin jotain erilaista ja mukava kattoo tämmöstä rakentelua ku ei oo mikää perus ktm proju jossa ostetaa jokanen powerparts osa ja tilataan tarrasarja ja laitetaan smotot ps. Ois tulossa derbin pinnasmotot kohtapuoliin myyntiin, etunen on musta ja takavanne krominen :roll:


Kiitos paljon! Kiva että sopii myös jonkun muun silmään :)

Tarkoitus olis tehdä aika pienellä budjetilla. Itse tehdään kaikki minkä pystyy ja kannattaa tehdä.
Kiitos tarjouksesta. Taidan pitää nää nykyiset :D

Kuva

Kuva

Haarukka lyhentyi 5 senttii

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt on kaikki hitsattu kasaan ja karkeasti hiottu. Vielä paljon lamellia ja sitten "happis" tai jokin muu paksu hiottava pohjamaali.

Kuva

Kuva

Sarvien kiinnitykseen jyrsin tollaset palat. Nuo siis hitsataan T-palaan kiinni ja bilteman raiseri pultataan tai hitsataan päälle kiinni.

Kuva

Häkin hitsasin ja hiukan muutin sitä. Nyt alempi putki on ulompana. Vieläkö ton salmiakin väliin lisää putkia?

Kuva

Häkki parantui huomattavasti

Kuva

Mistähän noita 428 rattaita saa minarelliin? Entäpä TZR Belgardan keulan stefoja? :s

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista