*VinskiMo Duunailu topic* Project original monkey

lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut lokitekki » 13.5.2013 22:30

Noille takahaarukan kiinnikkeille vois tehä jotaki, ehkä pienentää ja tehä tarkasti pyöreät ja vielä pyöristää ite latan, niin ei näyttäis niin patentilta.
Ja reikärauta :roll:
Iha siisti tästä voi kyllä tulla, mutta on tuo kyllä vähä niinku huonompi versio vehkeestä josta nuo kaikki osat on otettu :roll:
hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 13.5.2013 22:48

Laitappa pari kuvaa, missä on katteet, putki, penkki yms. ulkonäköön vaikuttavat asiat. Silloin on helpompi sanoa ehdotuksia. ;)
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 14.5.2013 21:27

lokitekki kirjoitti:Noille takahaarukan kiinnikkeille vois tehä jotaki, ehkä pienentää ja tehä tarkasti pyöreät ja vielä pyöristää ite latan, niin ei näyttäis niin patentilta.
Ja reikärauta :roll:
Iha siisti tästä voi kyllä tulla, mutta on tuo kyllä vähä niinku huonompi versio vehkeestä josta nuo kaikki osat on otettu :roll:


Juu teen toki kaikki viimeistelyt ja pyöristykset jahka saan ton taas purettua :) Reikäraudat lähtee helvettiin kyllä. Onhan tuo ikäänkuin huonompi versio mutta varmasti parempi kun lähtökohta?

Mjoo kasailin taas skotaria ajan ratoks ja mietin vähän paikkoja sähkölaatikolle ym. pientä puuhastelua...

Se tankki toppas nyt vuotamisen ja jätin nyt bensat sinne ja kupin tankin alle ja katsotaan onko tihkunu yön aikana paljonkin gasoa.

Penkki menee uusiks kun ei se yhtään istu tuohon, ajattelin että teen lasikuidusta tohon sopivan pohjalevyn ja liimaan siihen parikerrosta päälle vielä kuitua että siitä tulis sopivan paksu ja sitten epoksilla tai jollain mällillä kiinni sellasta helvetin paksua solumuovi patjaa josta sitten leikkelee just sopivan näkösen penkin :) ja siihen sitten päälynen ja avot!

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt niitä mielipiteitä ja ehdotuksia mitä tolle vielä tehdään :))!
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
¤Antti¤
Pyörä:
Yamaha DT50X ja Kawasaki KX80
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
22.4.2011 19:37
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut ¤Antti¤ » 14.5.2013 21:35

Laita penkki sillee et sen ja katteiden välissä ei ole rakoa. Sit toi keulimarauta näyttää vähä turhan leveelta ainaki kuvissa..
-$m-
Pyörä:
Yamaha yzf 750r fighter
Paikkakunta:
Utajärvi/Sotkamo
Liittynyt:
9.3.2011 17:14
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! Uudet kuvat, ehdotuksia?? :)

ViestiKirjoittanut -$m- » 14.5.2013 21:40

ihan komia vehe! mutta etukatteita sais ehkä muokata vielä ja tuo putki on omaan silmään ainaki ihan karsee :)
hirvisorsa
Pyörä:
Yamaha DT 06' [EX]
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.6.2012 22:35
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! Uudet kuvat, ehdotuksia?? :)

ViestiKirjoittanut hirvisorsa » 14.5.2013 21:40

Samaa mieltä ¤Antti¤:n kanssa . Keulimarauta näyttää myös jotenkin pitkältä, voisiko sitä lyhentää hiukan? :s
Katso galleria ja kommentoi.
Ostetaan teharin änkkä. Tarjoa YV:llä!
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! Uudet kuvat, ehdotuksia?? :)

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 14.5.2013 21:54

parannusehdotuksina sanoisin ainakin penkki, tuskin sinä sitä enää jaksat muokkaa, mutta ois kyllä hienompi jos sitä penkkiä sais sivuillekin vähän ettei se ois ihan suora jotenki näin Kuva en tosin tiedä tuleeko runko tielle :) myös joku miehekäs paisari sopis ehkä paremmin mutta ihan hieno noinki:)
hopper98
Paikkakunta:
Kanta-Häme
Liittynyt:
15.6.2012 12:27
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! Uudet kuvat, ehdotuksia?? :)

ViestiKirjoittanut hopper98 » 15.5.2013 19:54

Edellisen kirjoittajan sopii hankkia kakkulat, sillä Vinsentti kirjoitti että penkkiä muokataan.
Adihasla
Liittynyt:
7.8.2012 1:30
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! Uudet kuvat, ehdotuksia?? :)

ViestiKirjoittanut Adihasla » 16.5.2013 0:32

yläkauttanen putki olis paree
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! Uudet kuvat, ehdotuksia?? :)

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 16.5.2013 2:14

Tuskin uutta putkea alkaa värkkäämään? Ja muutenkin imo tuo alakauttanen on jepa ;)

Jos nyt jotain tulee mieleen niin nuo keke raudan vahvistukset on aika ohuen näköset:) Mutta eiköhän se kuitenkin kestä.
Präääm pärpärpärpär
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! Uudet kuvat, ehdotuksia?? :)

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 17.5.2013 14:39

HIPS HEI KAIKKI :)

Nyt mä olen aaaivan täpinöissä, ensinnäkin, uudella stefalla (jota en tällä kertaa laittanu liian syvälle) ja kaasarilla skotari pomppas ekalla polkasulla käyntiin ihan random säädöillä! Dellorto, i love you!

Sittemmin sittemmin, tietysti sain älyttömät kiksit siitä ja pitihän sitä heti alkaa säätämään, ekaks se kävi kovin rikkaalla 120 suuttimella ja neula toisiks alemmassa lovessa, tk ruuvi 2,5 auki. Tiputin suuttimen 110 ja edelleen rikkaalla. Nooh sitten 100 ja edelleen rikkaalla, 90 sisään ja tuntu vähän menneen laihalle, 92 sisään ja nyt toimii erittäin hyvin yläkiekoilla. Keskikierrokset on vielä säätämättä meinaan ennen tehopiikkiä tuntuu käyvän ehkä hitusen rikkaalla joten neulan säätämistä seuraavak.

Otin pienen käyntipätkän tolla 92 suuttimella ja sehän kerää kiekkoja aika nasakasti! Edelleen tuo lyö kaasariin takasin seosta keskikierroksilla muttei yläkiekoilla joten siitä tuskin on haittaa.

Ajopätkä on kuvattu huonoilla säädöillä ja koska änkät ei pysy kiinni ni en viitti kiusata naapureita enempää joten parempaa pätkää säädettynä + änkät kiinni.



Tosiaan nyt pääsenkin vasta pärisemään, eli vetoja tuntu olevan tyhjäkäynniltä + vähän siitä ylös 0 ja keskikierroksilla kone vasta herää ja vedon tuntee takamuksesssa. Kun tupposta kääntää vähän ylös kone reagoi siihen vaivalloisesti ehkä säätöjen takia tai sen takia että just niillä kierroksilla se lyö putsariin takas tavaraa.

Siitä kun kääntää vielä kaasua että torvi aukee ni sitten lähtee. En vielä päässy/viittiny edes kierrättää kunnolla mutta kyllä tuola vetoja on vitusti enemmän kun edellisessä viri setissä. Kyllä tuo putki vaan tekee ihmeitä! Nytkin kun kävin vielä vähän kiusauksesta testaamassa tota uusilla säädöillä niin tehoa tuntuu olevan sen verran että nuo 16-53 kelautuu ihan hetkessä loppuun ja kerää tommosella hiekkatie pätkällä varmasti 70 ihan hetkessä.

Samalla totesin että kaikki jarrut on aivan paskat, täytyy nyt ottaa oikein kunnon ilmaus urakka ja saada jarrut vastaamaan tehoja!

Kaikinpuolin mahtava fiilis! Myöskään bensatankki ei enään käryä bensalle :)

Mitäs tässä enään on tehtävä? Penkki lienee ainoa isompi ongelma ja tällä hetkellä näyttää vakavasti siltä että tuo olis pienen ajan sisään lopullisessa kukoistuksessa!

hienoa, hienoa! mahtavaa!
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! VIDEO! Sivulla 7 :)!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 17.5.2013 21:09

Hehehhe, vieläkin ilostuttaa se että tuo lähti vidoin käymään mutta asiaan ->

Tosiaan nytkun sain ton käyntiin sain jonkun ihme boostin että löytyki mielenkiintoa hiplata tota.

Kuva

Tuli näprättyä änkille rosterista tommonen tuki/kiinnike systeemi että ne vähän edes tukis toisiaan ettei ne nyt tipaha minnekkään mettään. Sitten tein noille etukatteille kans kiinnikkeet kiillotetusta rosterista.

Kuva

Tommonen mahdottoman ovela tankin korkki tuli tehtyä eli "sorvasin" puu palasta josta oli pultti läpi ja kiristetty mutterilla tommosen korkin. Kiinnitin siis sen palan sen pultin avulla akku koneeseen ja puukolla raastoin menemään. Sitten vaan sopiva reikä tolle letkulle ja se siihen liimalla ja eläämääkin hienompi rosteri metalli lärpäke tekemään tommonen ihme mutka tohon... vois harkita ostavansa jossain vaiheessa semmosen oikean venttiilin :D

Kuva

Sitten aloin suunnittelemaan "underia", tämä on vasta prototyyppi jonka teen tosta sinkki paska pellistä mutta lopullinen tehdään tietysti kiillotetusta rosterista :3 Niin miten ton sit kuuluis mennä jos teen irrotettavan keulimis raudan?

Niin joo ja nyt sähköt on sit pelissä mukana. Johdot vedetty ja liitokset tehty, jännäriä vaille valmista ;)

hih. taas on edistytty ja huomenna lisää!
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! VIDEO! Sivulla 7 :)!

ViestiKirjoittanut Palezu » 17.5.2013 22:22

Hohoo, täähän vaikuttaa jo hyvältä. Tehojakin näyttäs olevan vähän totuttua enemmän :D Muista tehdä kunnon kiinnikkeet putkelle ja änkille, nuo pakoputken on mestareita hajoamaan pitkäaikaisesta tärinästä jos putkea ei ole kunnolla tuettu joka kohdasta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! VIDEO! Sivulla 7 :)!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 26.5.2013 21:52

Hips hoi tänne taas kirjotellaan :3

Eli homma on edistyny nyt semmosene pisteeseen että ajankin noi putki nro1. huiput ENNEN purkamista ja uudelleen kokoamista. Eli homma on nyt sitä 17h eturatasta vaille valmis, putki on nyt hitsattu lopullisesti, 2 lisäkiinnikettä tehty että niin :)

Teoreettinen huippunopeus noilla väleillä on semmonen 85-90 + se mitä tuo kiertää enemmän vrt. edelliseen mittaukseen jossa oli gianellin putki jne.

Aloin tänään suunnittelemana ja tekemään sitä putki nro 2. mikä on nyt tota ekaa lyhyempi, jyrkempi ja mitoitettu 11k kierroksille. Teen sille nyt vielä kiinnikkeet tohon runkoon ja sen jälkeen tuo mopo lähtee purkuun ja odottelemaan uudelleen kasausta.

Kuva

Tuon näkönen rutkula siis tulossa ja ehin jo palatkin tehdä ja tälläkertaa etin jostain paikan missä ne saa mankeloitusa siististi enkä spräe purkkia vasten pyöritä :D

Kuva

Mjoo, eikait siinä muuta sitten, seuraaks olis sitten varmaan ne huiput ja sen jälkeen purkuhommat :)

Niin ja sit semmonen mahtava homma että tohon tulee pienenä "lisänä" fättis vielä :D jeejee.

Mut ei siinä, kahtellaa jos viikonloppuna sais kyydin suoralle missä niitä huippuja pitäis sitten ajaa ja videoida ;)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo 2013: SKotar1! uuta kireetä putkee! DIY

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 31.5.2013 16:22

Morjens, tässä nyt on ollu pieniä ongelmia, en saanu peltejä mankeloitua missään, koulut loppuu ja työt alkaa ja aikaa tekemiseen jää vain viikonlopuille :( Ärsyttävää.

Nooh, nyt on sentään migissä taas lankaa ja hommat etenee edes johonkin suuntaan.

En tajua mikä ihmeen kesämasennus mulle nyt iski, on rahaa, hitsaus kamat, uus talli järkässä, aihiota mistä tehä mutta nyt sitten ei ole aikaa. Vähän samanlainen noidan kehä kun yleensä rakentelussa että nuorena on aikaa ja jaksamista, keski-iässä on rahaa ja jaksamista muttei aikaa ja vanhana on rahaa ja aikaa muttei jaksamista :/

Perkele.

Nooh, kaikesta huolimatta innostuin kokeilemaan pystyykö valurauta sylinteriä todella hitsata migillä jos vain esilämmittää kunnolla, niinpä käyntiin tuli polkaistua operaatio täys läppis, eli olen kyllä vähän pettynyt ton nykyisen pytyn alavääntöihin ja ajettavuuteen niin päätin että nyt tehdään stunttaus setti.

Sylinteriksi olis tarkoitus tulla täysin läppäohjattu pytty jonka olen jo tehnyt johonkin pisteeseen ->

Kuva

Homma on vielä pahasti kesken mutta eiköhän se siitä joskus...

Tämän kaveriks tulis korkea puriste kansi, mallia vanhan mallinen, laskettu ja puolipalloks avarrettu. Puristus suhdetta ei ole vielä sen tarkemmin mietitty, tietysti mitoitettu tehoputki ja ilmeisesti 18 tai 20mm dellorto phbg.

Tarkoitus olis että tässä olis semmoinen kompromissi tehoalue eli ei vääntävä eikä kiertävä vaan siltä väliltä mutta silti painottaen että tehoa pitää löytyä. Eli koitetaan saada hyvät ylätehot paljon alaväännöistä tinkimättä.

Ei mutta muuta, pitäis käydä huippuja ajelemassa (ja videoimassa) nykyisellä setillä mutta alko yhtäkkiä kuumottaa yleisillä teillä ajelu kun satuin vetäsemään tutkaan 75@40 enkä halua enään kusta autokorttia jonka saisin tossa elokuussa :)

Täytyy tutkailla, ei muuta. Hyvää kesää ;)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista